Knap hoe er hier met veel geduld energie wordt gestoken in het bijschaven van een jonger forumlid, dat zie je niet vaak in de online wereld.
@wout als je eerlijk bent heb je eerder beloftes gedaan over waar je zou op letten omtrend storende zaken. Afspraken zijn noodzakelijk binnen een gemeenschap. Wanneer je je niet houdt aan die afspraken storen mensen zich aan dat gedrag en creëer je zelf dat er weerstand tegen dat gedrag zal ontstaan.
Je bewijst jezelf niet door een aanname te posten die dan door tig mensen bevestigd zou worden en liefst ook nog toegejuigd. Je bewijst je evenmin door je te verzetten tegen feedback die niet strookt met wat je graag als reactie had ontvangen om die bevestiging te krijgen.
Je bewijst je door je aan te passen aan een dynamiek binnen een gemeenschap en oa erkenning te geven aan de energie die anderen in je steken. Zo creëer je een balans van geven en ontvangen.
Ter voorbeeld de vine duscussie die je van heel heel heel (te)veel rand animatie hebt voorzien, maar dan oa op mijn inhoudelijke post stopzet want die denkpiste koste moeite dus "dan gok je liever"
Dat is geen wisselwerking. Maar ok, mogelijk niet je ding om dan heel diep in die discussie te gaan .Maar dan is het net zo beleefd om niet dezelfde dag een nieuwe aanname te lanceren maar eerder anderen op hun beurt de ruimte te geven om zaken wel in de diepte te bespreken, dit met interesse proberen te volgen en te wachten tot er een inhoudelijk item passeert waar je wel wat dieper op in kan/wilt gaan, zonder ideeen door te pushen, doch in de dynamiek die ik net beschreef: geven en ontvangen, ruimte laten. En dit op een neutrale manier en door tegenargumenten als even waardevol te behandelen als wat je zelf denkt te weten.
Tenslotte is dat wat we hier allemaal doen. De ene met wat of heel wat meer ervaring dan de andere.
Dat is een leerschool en dat is voor iedereen zo.
Je wil ergens bijhoren en dat kan ook, maar je moet wel open staan om te leren hoe je dat doet.
Ik heb ook mijn twijfels, zie zelf ook als ze hun vorm halen tiberi,kuss,piganzoli,martinez, oconner en arensman boven hem eindigen.
Als ik zijn uitslagen terugkijk zie ik een super consistente renner, maar ook iemand die nooit, maar ook echt nooit boven zijn stand weet te eindigen.
Ik weet niet of ik ook als stoorzender wordt ervaren, laat dan maar even weten. Een paar aanvullingen op eerdere posts van mij
Mijn "UAEwint alles Top 10" was natuurlijk overtrokken, ik dacht dat dat voldoende duidelijk was, zoniet: excuses!
Ik blijf wel denken dat ze sterk overheersend zullen zijn
Er werd mij verweten speculatief te zijn, dat klopt; maar allez het is wel wielrennen he
Voor diegene die willen weten waar een aantal super-serieuze forummers gebruik van wilden maken: ik heb een aantal jaren teruggelezen en het ging om "Discord". Boomer zijnde heb ik geen idee wat het is (en dat wil ik graag zo houden), maar doe er je voordeel mee.
Wat mij nog belangrijker lijkt om mee te delen is dat er een aantal jaren geleden iemand zodanig in beslag was genomen door Scorito dat hij het leven heeft opgegeven.
Laten we daarom altijd elkaar met respect blijven benaderen!
Wow. Ik kom hier zelden tot nooit meer. Ik vond het geinig om Scorito GIRO te openen, maar daarna mezelf hier niet bijna meer getoond. De afvalkoers doe ik altijd graag aan mee, daarom kom ik hier vooral nog. Er zijn hier veel mensen die ik waardeer en respecteer. Maar als de derde post die ik lees op deze pagina over ArjenSoa gaat (Ja, dat ging over mij, toen ik nog arjenzvob heette, volgen jullie het nog?), weet ik dat ik er goed aan gedaan heb hier me niet meer te tonen. Ook ik ben deelgenoot van een Discord-groep waar ik heel veel plezier uit haal. Ik wens iedereen heel veel plezier, en vooral wijsheid!
Dank voor het delen van deze informatie, dat was nog niet bekend bij mij. Hij zat op de schopstoel (50/50) maar staat door deze info toch iets zekerder in mijn team.
Denk dat het juist positief is dat hij een uitgesproken doel heeft, in plaats van 2 weken proberen aan te hangen om dan vervolgens geen ruimte te krijgen om in de vlucht te mogen. Ook voor Scorito geeft het duidelijkheid, je stelt hem in een 4-5 tal "zware" bergritten op en eventueel in etappe 2. Lijkt me dat die hier ook prima moet kunnen presteren met zijn punch.
Voor Tour de Suisse heeft hij een week niet kunnen trainen en je zag ook dat hij eigenlijk naar het einde toe weer op goed niveau kwam. Was dan ook de sterkste klimmer op Pogacar na in de laatste etappe. Enige twijfel puntje bij mij is de vraag in hoeverre Lenny last heeft van die hitte. In mijn achterhoofd heb ik ergens een beeld dat hij hier namelijk wel moeite mee heeft gehad in het verleden en dat zet me dan toch aan het denken....
Staat helemaal los van zijn huidige fysieke toestand, dus veel extra info is dat nog niet. Was al besloten voor zijn val om niet mee te doen aan het NK. Zie bron wielerflits artikel van gisteren:
"Het overslaan van de kampioenschappen heeft niets te maken met zijn val in de Tour Auvergne-Rhône-Alpes. In april liet hij al doorschemeren dat hij de kampioenschappen over zou slaan. Het Frans kampioenschap vindt dit jaar plaats in La-Tour-du-Pin in de regio Auvergne-Rhône-Alpes. De renners krijgen een heuvelachtig parcours voorgeschoteld."
Verder is er gisteren ook een sporza artikel over hem geplaatst wat voor mij nogsteeds bevestigd dat ik hem mee wil hebben als hij start.
Goedemorgen, wat een wijze berichten met levenslessen deze morgen...
@ Wout, de tip wat ik je wil geven: Reageer niet op alles, je bent te aanwezig, en sta open voor andere meningen. Verder ben je voor mij niet storend, los van de toename in berichten op dit forum ;-).
Het valt mij op dat iedereen meteen aan Piganzoli begint te denken nu bekend is dat hij meegaat. Ik vermoed dat hij 1,5-2m gaat kosten. Nu heeft hij mij een gouden beker bezorgd in de Giro, waarvoor dank.
Echter, dit kan hij toch niet nog een keer in de Tour op deze leeftijd? HIj zal af en toe een paar kopbeurten doen in de bergen en zijn werk doen lijkt mij. Maar ik verwacht weinig bijdrage qua eigen punten. Voor de jongere trui heeft hij veel kleppers voor zich met Ayuso, Del Toro, Seixas... Ook in de bergen zie ik hem hooguit plek 15-20 eindigen in dit veld. Ben ik de enige die dit verwacht?
Ik heb een puzzel hulp gevonden voor ons aller favoriete wielerspel.
Het maakt het leggen van de puzzel een stuk overzichtelijker, en ik hou meer tijd over om na te denken over inhoudelijke keuzes.
Even zoeken op Kopmanpuzzel Tour de France.
Hopelijk heeft iedereen er wat aan. Het heeft mij al veel geholpen in ieder geval!
Ik blijf ook van Piganzoli af, lijkt me inderdaad wat teveel van het goede. Tenzij natuurlijk heel erg gunstig geprijsd...
Pidcock fomo
Ik zit al een paar dagen met een ander dilemma dat ik hier graag wil voorleggen. Ik begin namelijk wat Pidcock fomo te krijgen. Hij heeft natuurlijk wel eens teleurgesteld in grote rondes, maar lijkt sinds vorig jaar (afgezien van zijn blessure) echt een gigantische stap te hebben gemaakt, en ook zijn identiteit als rittenkaper/klassiekerman/heuvelspecialist meer te hebben ontarmd. En gezien het parcours is dat natuurlijk super gunstig voor Scorito. Maar ik krijg hem er nog niet helemaal ingepuzzeld, zeker omdat er nu geen 2 miljoen renner in mijn selectie staat die een mogelijke kandidaat kan zijn om 1-op-1 in te ruilen voor Pidcock.
Mijn puzzelvraag
Ik twijfel er nu over om Godon en Carapaz, die ik er beide sinds het begin in heb staan, in te ruilen voor Cort/Matthews en Pidcock. Godon heeft natuurlijk een sterk voorjaar gereden, en Carapaz heb ik eigenlijk nog nooit overgeslagen, meestal met succes, en toch twijfel ik nu of Pidcock niet precies de ontbrekende man is voor mijn selectie. Op dit moment is Carapaz mijn 7de klassementsman (m.u.v. een 3e UAE teammate en Skjelmose, die ik even niet als klassementsman meereken) en Godon mijn 5de sprinter.
Hoe kijken jullie hiernaar? Kan iemand mij overtuigen?
Optie 1: Carapaz / Godon
Optie 2: Pidcock / Cort (of Matthews)
Ik snap je dilemma, ik wil Pidcock ook wel graag. Ook omdat hij de enige kopman is en Carapaz mogelijk moet delen met Healy.
Maar wil ook geen afstand doen van het GC blok daarboven, dus dan zou het ten koste moeten gaan van m'n sprinters en daar neem ik al een risico door naast Philipsen verder geen dure jongens mee te nemen.
Lastig lastig.
Zeer herkenbaar dit. Pidcock zal een lage pickrate hebben en kan echt de verschilmaker worden en leuke punten binnen halen. Net eens geprobeerd zonder Pedersen en dan valt hij er wel in te puzzelen, maar dit gaat dan ook weer ten kostte van je AK team. Heb Jorgenson ook even erin gehad en dan kan je hem 1 op 1 ruilen.
Wat ik een paar dagen geleden al aangaf. Ik kijk uit naar de B & C sprinters+prijzen. Bauhaus, Waerenskjold, Kanter, Jeanniere, etc. Tot dat dit duidelijk is zal ik wat opties blijven proberen, echter met twijfel.
Rev heeft een veel betere ploeg voor de ttt en de kans is groot dat hij de ITT wint. Als Rev de tour uit rijdt, dan moet het raar lopen wil hij niet boven hem uit komen. (Vorig jaar viel hij wel uit) En dan heb je ook nog naast het podium van vorig jaar Del Toro, ayuso en seixas als hij goed hersteld is die normaal gesproken boven hem eindigen en dan ook nog een aantal rennders die in zijn buurt rijden zoals die Belg van Moviestar, Kuss en Jurgenson. Hij wordt waarschijnlijk net top 10 en gaat bij de eerste 6 niet mee doen in de bergen en al zeker niet in de tijdritten. Omdat er nu meer connurentie is, wordt het al lastig genoeg om die 150 punten te halen. Dus ik zou hem niet nemen.
Dat je lichte twijfels hebt in vergelijking met Ayuso en lipo kan ik mij nog voorstellen. Maar hij heeft een veel betere ITT. Als hij gewoon enigsinds zijn vorm heeft en niet uitvalt of ziek is, dan klik je Rev er gewoon in. Dat ga ik ook doen. Het vergelijken van Rev met renners in het rijtje Carapaz? Dat is het verkeerde rijtje. Daar staat Rev ver boven.
Eerste paar ritten zijn in mijn inziens op het lijf geschreven voor Pidcock en zal daar mee hoog in het klassement staan. De kans is dan toch groot dat hij in de weken 2 en 3 voor het klassement zal rijden? Volgens mij is 2 miljoen dan echt een koopje
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.