De punten in de TTT voor Redbull lijken niet te kloppen. 74 punten voor Lipowitz is niet mogelijk.
Ik zie Redbull ook niet als favoriet. Remco en Lipowitz willen er niet afgereden worden door elkaar op de laatste klim wat niet optimaal is in dit format. Ik zie ze sowieso niet het snelste de laatste klim oprijden.
Ja de Noormannen hé. Ploeg met een enorme gunfactor wat mij betreft.
- THJ: zekerheidje, een vrij zekere ondergrens schat ik op 150, bovengrens tegen de 250. Als je als bevroren Noors visstickje vorig jaar zo rond kunt rijden in Zuid-Frankrijk wil ik wel zien wat weer een jaartje acclimatisering op het continent met 'm doet.
- Abrahamsen: in het voorjaar was hij lekker in mijn teampje maar hij gedijt volgens mij dan ook vooral op slecht weer en regen. Ik hoor je denken "maar het zijn toch allemaal Noren", ja I know. Maar toch.
- Cort: draaide vorig jaar een nog aanzielijk beter jaar qua uitslagen om vervolgens in de Tour niet te leveren. In 25, 24 en 23 samen slechts een keer top 20 (7e). De laatste succesvolle jaren van de snor in de tour gaan toch alweer terug naar 2022 en 2021 toen hij echt een parel was. Ik heb hem vaker niet dan wel goed dus blijf er denk ik toch van weg. Hoewel je hem zeker goed kunt gebruiken.
- Waerenskjold: voor 1 mil een zekere klik, voor meer weet ik het niet, wellicht.
Ipv een Cort overweeg ik nu sterk een keuze uit nostalgie voor mijn team. Dat is onze Matteo Trentin. Rijdt dit jaar toch aardig rond en zit in een ploeg waar Zijlaard denk ik niet eens de echt uitgesproken kopman voor de sprijts gaat zijn. Prima opvuller voor een etappe of 3.
Zonder twijfel Cian Uijtdebroeks. Die heeft een aardige vorm te pakken, maar mist duidelijk de aansluiting met de echte top. Zal echter ergens top 15 naar boven rijden en zo stiekem zelfs nog de top 10 in fietsen in het AK. Qua punten levert dit een schamele 120/130 punten op maximaal.
Mbt je team, mooi dat enthousiasme al zo vroeg. Tegelijkertijd proberen we niet te vroeg te beginnen met volledige teams of A versus B keuzes te droppen. Dan wordt het een beetje snel vol qua berichten en doorgaans wordt er niet zo op gereageerd. Kort: wat te veel focus op je sprints ;)
Je krijgt inhoudelijker vaak wat meer terug als je jouw gedachten over specifieke renners of een strategie toelicht.
“Naast de podcast van Des Proat (heerlijk positieve stel cowboys waar ik zelf vreselijk om moet lachen......Geweldig)”
- Die ene zilveren beker zegt niets joh. Ik ben zelfverklaard en geridderd Scorito legend en heb ook dit jaar pas mijn eerste goud na 2 zilveren behaald ;) Kleine disclaimer: als je naar ons blijft luisteren kan dat goud wel langer op zich laten wachten 🙊 Mooi om te horen dat Groningers van het platteland Brabantse platte Proat waarderen.
Dit oh zo leuke forum begint zijn glans in mijn ogen te verliezen. Jaren lang met veel plezier gelezen en zo af en toe zelf zaken ingebracht. Helaas is het sinds dit jaar af en toe echt niveau kleuterklas hier met de discussies, (door)drammen in berichten en infantiele manier van schrijven. Gevolg is dat het meer scannend lezen begint te worden met zo af en toe nog een leuke inhoudelijk post tussen en spervuur van bagger.
Zou iemand in een dm nog een ander forum kunnen doorsturen waar het nog wel om inhoudelijke reacties draait?
Ik schat hem wat hoger in. Denk dat hij er in bergetappes prima doorheen komt waar anderen erdoorheen zakken en dan bij de beste 10 klimmers zal zitten. Dit gaat in eindafrekening en dagscores toch zeker 100-200 punten opleveren. Heeft ook duidelijk aangegeven voor het klassement te gaan.
Is Jorgenson niet bij uitstek kandidaat hiervoor? Zie hem niet zomaar laten lopen. Tegelijkertijd zie ik hem zichzelf ook niet leegrijden voor een beter plekje en mist hij de punch om hoog te eindigen in een daguitslag. Zodoende een prima P8-10 finisher lijkt mij?
Ben het met je eens dat het best een tandje minder kan. Het feit dat jij binnen enkele ogenblikken een reactie op deze post krijgt dat je dan maar lekker weg moet blijven onderstreept dat alleen maar.
Desondanks vind ik de vele interessante bijdrages hier absoluut niet opwegen tegen de 'bagger'. De bijdrage van Martijncr is daar absoluut een voorbeeld van. Heeft mij een avondje terug op de tekentafel bezorgd, chapeau!
Er is al meerdere keren op een positieve en feedback gerichte manier gevraagd of het een tandje minder kan met de manier waarop het ging.
Het resultaat is dat er nu meerdere accounts zijn, er in de derde persoon wordt gepraat over jezelf, op een 'schreeuwige' manier andere vragen die niet jullie aanstaan worden weg gezet als onbelangrijk. En bovenal, als iemand een andere mening heeft wordt die niet geaccepteerd maar wordt er op een toontje gereageerd als of het absolute onzin is.
Dit forum is voor meerdere al jaren een bron van plezier en kennis, maar zoals nu al meerdere hebben aangegeven wordt dit totaal verstoord door een aantal personen. Zou het dan ook een beetje aan jezelf kunnen liggen?
Waarom niet alle 4?
Ook nog even inhoudelijk terugkomen op Castrillo: leuke naam en zeker iemand die zijn punten kan scoren. Weet je waar je em op wilt stellen? Want dat zal de belangrijke vraag worden bij al deze potentiële pareltjes uit de 500k ballenbak. Zijn minpunt tov een Simmons of andere 500k pot-parels is dat hij al zijn punten zelf moet verdienen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.