Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 75 76 77 78
ProScoritoManager
Coureurs du Courage
Piganzoli bevestigt voor de Tour. Benieuwd naar z'n prijskaartje. Nog een klasbak erbij voor de puzz...

Mijn absolute superpick in de Giro, maar nu hij zo onverwachts opeens mag opdraven voor zijn tweede grote ronde van het jaar kijk ik daar toch een stuk sceptischer naar. Denk niet dat ik m'n vingers er aan ga branden.

KV
Zolderman
Denk zegt wat iedereen wel ongeveer verwachte denk ik, al had ik toch wel meer iets van een "co lead...

Toch wel een zeer bijzondere uitspraak van Denk. Lipo 1 vd enigen die in de rittenkoersen dit jaar bergop meermaals in de buurt kwam van de aliens waarbij het van Remco 2 jaar geleden is dat dit nog gebeurde. 
Heb puur voor het parcours momenteel ook wel Remco en niet Lipo mee, maar die Duitser lijkt me een veel te brave gast dat hij dit laat verkondigen. 

mirkodek

Ik heb Pedersen er lang in gehad maar toch steeds meer twijfel of ie die prijs wel waard gaat zijn. Met Philipsen en Girmay al in de ploeg, is groen redelijk gecovered. Als ik dan Pedersen inwissel voor Kooij (en een Healy downgrade naar 500K) dan kan ik Carapaz upgraden naar Ayuso/Evenepoel. Daar zie ik toch wel de meerwaarde van in. Mis je inderdaad een fijne cap in die twee lastige ritten maar Pedersen is daar ook geen garantie.

Ragnar Lolbroek
Zolderman
Denk zegt wat iedereen wel ongeveer verwachte denk ik, al had ik toch wel meer iets van een "co lead...

Redbul wordt Bahrein 2.0. Gewoon 2e man nemen.😅

floda
martijncr
De forumleden die wat langer hier rondhangen hebben 'm misschien al eens voorbij zien komen in de af...

Inderdaad al eens eerder gezien en blijf jaloers op zowel overzicht als werktijd die erin zit, dus complimenten! Als je dan naar je aannames kijkt dan zie ik dat ik in best wat verschillende etappes op andere scenario's zit of andere verwachtingen heb per renner in verchillende etappes, zoals bijvoorbeeld bij lipo en REV in etappe 1. En wat het ook lastig maakt is dat schema eendimensionaal is , lees 1 scenario per etappe terwijl ik toch probeer mijn teams een beetje scenario onafhankelijk poog te maken. Dus als er in etappe 3 of 4 er een eulalio/healy achtige vertrekt in grote groep en 5 minuten pakt waardoor je in eerste sprint etappe geen 4 uae kunt opstellen kan je team dat aan. Of dat na etappe 6 pog inderdaad wel al 3 minuten voorsprong heeft op top 5 en 5 minuten op de rest en dan  in de etappes erna er veel meer semi klassementsmannen gaan vluchten. 

Ik heb niet de ilusie dat je een team kunt opstellen dat alle scenario's afdekt, maar je wil wat een beetje robuust zien tegen paar zeer waarschijnlijke.

Bring me the horizon

Velen vinden het onverstandig dat piganzol nu ook mee gaat naar de tour, maar visma zou wel een goede reden hebben om hem mee toenemen en niet tullet of kelderman.

Ik verwacht niet het zelfde puntenkanon als in de giro, gezien de vele andere jongere toppers.

Maar lijkt me zeker een toevoeging voor Visma, hij zal waarschijnlijk de eerste 1,5 rustig meedraaien, kan al ruiken aan het niveau en geen druk hoeven te voelen om de laatste weken zijn werk in de bergen te gaan doen en zo maar een paar leuke uitslagen bij elkaar rijden. 

Ben erg benieuwd naar zijn prijs

ditisdavid
TourDeFranceUnchained
Interessant, dit wist ik eerlijk gezegd niet. Ik had wel het idee dat er verschillen tussen bronnen...

Het gemiddeld stijgingspercentage is minder kwetsbaar, omdat er maar 2 gegevens (hoogte start en hoogte top) hoeven te kloppen. Mocht een van beiden er naast zitten, dan maakt het verder vooral uit hoe lang de klim is. Om op je voorbeelden in te haken, de Ventoux is grofweg 20 kilometer, de Redoute is grofweg 2 kilometer. Laten we zeggen dat in de gegevens die je gebruikt de hoogte van de start klopt, maar de hoogte van de top er met 20 meter echt serieus ver naast zit. Bij de Ventoux verschuift het gemiddelde dan met 0.1, bij de Redoute met 1.

Om die reden van afstand zijn het inderdaad de gemiddeldes over 1 kilometer (of minder) waar je vooral risico loopt op een noemenswaardige fout. Als we de gemiddeldes per kilometer op een klim van 20 kilometer zoeken, dan moeten er nu 21 in plaats van 2 datapunten kloppen, en iedere meter die je ernaast zit heeft 20x zoveel gevolgen op het gemiddelde stijgingspercentage. Voor de afwijking van minimaal 0.5% op het gemiddelde van één kilometer, hoeft de hoogte er dus maar één keer 5 meter naast te zitten. Dan zit je al binnen de foutmarge van de nodige modellen/apparatuur.

Tot slot een indicatieve vergelijking tussen PCS en APM bij één van de aankomsten bergop van de vorige Vuelta. Op een regelmatig stuk (het eind) gaat het meestal wel (al lijkt PCS de laatste 800 meter wat te steil in te schatten), op een onregelmatig stuk dat ook nog eens door een kloof gaat (de rest) gaat er heel veel fout.

Laatst gewijzigd
berggie1987
floda
Inderdaad al eens eerder gezien en blijf jaloers op zowel overzicht als werktijd die erin zit, dus c...

Dat zou je op zich zelf af kunnen dekken toch? Door de punten met een waarschijnlijkheidsfactor te vermenigvuldigen. 

Dan kan je bijvoorbeeld een ttt een veel hogere waarschijnlijkheidsfactor geven dan een tombola van een overgangsrit. 

Woutomaat

Praktische vraag: Hoe kun jullie afbeeldingen plaatsen?

Woutomaat

Maakt het wegvallen van Vauquelin niet Arend 10 keer interessanter? Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Ineos vol inzetten op enkel Onley die gevallen is in TARA

Woutomaat
martijncr
De forumleden die wat langer hier rondhangen hebben 'm misschien al eens voorbij zien komen in de af...

Tjongejonge wat een overzicht ga er zometeen eens goed voor zitten! Heb al wel vast een vraag hoe komt Philipsen aan dat gigantische aantal punten? Komt echt tekort op Merlier zelfs ook een beetje op Kooij en ik hem momenteel ook niet veel hoger staan dan Bini en Jordi! Ik ga er zelf vanuit dat Merlier vanaf rit 5 het groen draagt en hem niet meer afstaat, vanwege de aangepaste puntentelling, geen REVKET en geen Milan ga ik er vanuit dat Merlier torenhoog favoriet is voor dit klassement! Wel chapeau voor het overzicht

Steinmann76

Goedemiddag allemaal,

Heb me vanmiddag even aangemeld voor dit forum. Wie ben ik? Ben sinds 2014 een verstokte scorito wielerfan. Deels met zeer wisselend succes, deels ook vanwege twee slopende ziekteprocessen (Hodgkin) en een stamceltranspantatie heb moeten doormaken. Hebben mij geholpen om uberhaupt het leven en alles  daaromheen te leren relativeren. Maar absoluut met veel plezier met dit zeer verslavende fantasy spelletje. Verder recreant op de racefiets door het Groningse platteland. Kan me dus enigzins iets voorstellen voor wat er nodig is om uberhaupt om een racefiets te gaan/ blijven zitten. Ben dus idd een stugge Noorderling. :) Op scorito slechts  1 zilveren beker gehaald (net geen gouden). Ik hoop die ooit nog eens te halen. Naast de podcast van Des Proat (heerlijk positieve stel cowboys waar ik zelf vreselijk om moet lachen......Geweldig) en Scoritopraat, probeer ik mij in te lezen op de info voorafgaand aan de verschillende rondes.

Er wordt hier veel info gedeeld die volgens mij je zeer kan helpen bij dit spel. Zeer veel dank voor de mensen die dat doen, blijf daar mee doorgaan!!!!!!! Ik zal proberen zo nu en dan ook mijn steentje bij te dragen. Al dan door het stellen van de juiste vragen of door nuttige achtergronden te delen.  

Wat me opvalt is toch ook steeds weer er mensen zijn die pretenderen op basis van statistiek hele theoriën rond de te verwachten puntenaantallen, overtuigd zijn in werkelijkheid te zullen gaan halen. Lovende/ ronkende en betogen over renners waarom ze je dan toch zou moeten nemen. Heerlijk gewoon om dat te lezen.............totdat je gekozen renner in rit nummer 1 tegen de vlakte gaan en moet afstappen. Je hele teamvisie en klassement naar de kloten...... ;) Ook mij is dat overkomen. Uithuilen en opnieuw het spel beginnen. Niks is zeker. Of toch wel? KWBK althans voor de France (dat is een zekerheidje jaar in jaar uit). En proberen te speuren naar die een Eulalio zoals bij de vorige Giro. 

Momenteel heb ik deze opstelling staan. Schiet er gerust op: 

1. Pogacar
  2. Vingegaard
  3. Evenepoel
  4. Del Toro
  5. Carapaz
  6. Kuss
  7. L. Martinez
  8. Skjelmose
  9. Phillipsen
  10. Merlier
  11. Pedersen
  12. Meeus
  13. Aranburu
  14. McNulty 
  15. Armirail
  16. Landa
  17. Romeo
  18. Stuyven
  19. Teunissen
  20. Vacek

We gaan het zien of het mij die felbegeerde gouden beker, dit jaar dan zal lukken. 

berggie1987

Heeft iemand van jullie inzicht in het gedrag van Bergvluchters (carapaz,v. Paret peintre, arensman, ciccone, rubio, higuita, Tejada, storer, plapp etc)bij niet-succesvolle vluchten?

Ik heb het over etappes waarin de vluchters op de laatste klim in de laatste 1-8 km worden ingerekend.

Welke rijders hebben dan de neiging nog vol door te rijden, en bijvoorbeeld nog 12e te worden en welke rijders laten altijd volledig lopen? 

Zolderman
Woutomaat
Tjongejonge wat een overzicht ga er zometeen eens goed voor zitten! Heb al wel vast een vraag hoe ko...

Philipsen komt niet te kort tov van Kooij.....

Woutomaat
Woutomaat
Maakt het wegvallen van Vauquelin niet Arend 10 keer interessanter? Ik kan me niet voorstellen dat z...

Excuus Vauquelin past enkel voor het FK

Fietseties
Steinmann76
Goedemiddag allemaal,   Heb me vanmiddag even aangemeld voor dit forum. Wie ben ik? Ben sinds 2014 e...

Welkom Steinmann! Ik denk dat je nog wel wat kan bezuinigen op je sprint team en deze te investeren in je ak. Ik heb nu maar 1 van die 3 mannen en dat bevalt me prima! Denk dat je het echt gaat verdienen met het ak deze ronde. 

Woutomaat
Zolderman
Philipsen komt niet te kort tov van Kooij.....

Op basis waarvan? Pak zn uitslagen van de afgelopen 2 jaar erbij en je ziet hij wint veel maar zodra 1 van de grote 3 meesprint wordt hij bijna altijd geklopt! Ook dit seizoen verliest van Groenewegen in Tour of Bruges, wint Copenhagen enkel omdat Merlier en Dylan tegen de vlakte gingen, wordt in de Baloise Tour in massasprints telkens geklopt, 8e in Scheldeprijs, wint Nokere Koerse maar zn grootste tegenstanders zijn Molano en Meeus, wint IFF maar met Lund als grootste tegenstander in de sprint, wordt in de groepsprint van DDV door vele geklopt, sprint in de Tirreno slechts 1 keer mee en wordt daar geklopt door Lund en De Lie, over zn prestaties in Algarve valt geen zinnig woord te zeggen! Gaan we ff naar vorig jaar wint Munsterland maar tegen De Lie en Bittner, wint 3 Vuelta ritten maar heb je de tegenstand daar al gezien, wordt in de ADAC Cyclassics in de groepssprint geklopt door De Lie en Magnier, zeer matig in de Tour of Danmark (al zal het hier ook meespelen dat het zn eerste koers sinds zn blessure was), wint rit 1 TDF maar Milan en Merlier sprintte niet mee, wordt 2e in de Elfstedenronde achter Manier en verslaat enkel Kogut en Viviani, Merlier doet mee in de Scheldeprijs dus hij wordt verslagen, verslaat Kooij wel in KBK en wordt in de UAE Tour continu geklopt door Merlier en Philipsen! Snap dus niet waar het vandaan komt dat JP het PK wint en een paar ritten!

Woutomaat
Steinmann76
Goedemiddag allemaal,   Heb me vanmiddag even aangemeld voor dit forum. Wie ben ik? Ben sinds 2014 e...

Je kan Philipsen eruit halen, Kooij erin zetten en die 1,5 millies besteden aan je AK team! Voor onderbouwing zie mn vorige bericht! Als je een beetje heb meegelezen zul je mn andere verbeterpunt zelf wel kunnen bedenken

Zolderman
Woutomaat
Op basis waarvan? Pak zn uitslagen van de afgelopen 2 jaar erbij en je ziet hij wint veel maar zodra...

Een dag nadat je begint bij te draaien over Vingegaard ga je precies hetzelfde doen maar dan bij Philipsen?

Belgie is een mooie voorbeeld, daar rijdt Philipsen 5x top 6 en Kooij 3x, dat kan best wat punten gaan schelen. Ook moet je de H2H stats van beide renners misschien even bekijken.

Ik zeg niet dat besparen op Philipsen per se een slechte keuze is, want ik neem hem nog niet 100% mee. Maar hij is wel ruim de meest allround sprinter die in de vlakke en iets lastigere ritten mee kan doen voor ritwinst. Ik kijk ook erg uit naar mogelijke Mads vs Philipsen etappes en hoe dichtbij Jasper bij hem kan blijven.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Woutomaat
Op basis waarvan? Pak zn uitslagen van de afgelopen 2 jaar erbij en je ziet hij wint veel maar zodra...

Wout je kunt niet alles met alles vergelijken. Een grote ronde is een hele specifieke 3-weekse koers, waarbij de Tour nog eens 2x zo moeilijk is als de Vuelta en de Giro.

Dat Merlier 5x in de zandbak wint aan het begin van het seizoen, zegt niet veel. We weten dag hij op papier de snelste is. Wat interessanter is, is dat hij vorig jaar 3 sprint etappes niet in de punten rijdt en zelfs 2x helemaal niet aan sprinten toe komt. Dan kun je sneller dan Philipsen zijn, maar als Philipsen 6x 2e wordt en Merlier 4x 1e, haalt Philipsen toch echt meer punten dan Merlier.

Edit: wat ook al de laatste 2 jaar bekend is, is dat Philipsen in de winter vooral focust op het zijn van een klassiekerrenner en na de klassiekers meer focust op de sprints om de groene trui te bemachtigen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
TourDeFranceUnchained
Wout je kunt niet alles met alles vergelijken. Een grote ronde is een hele specifieke 3-weekse koers...

Daarnaast is Van der Poel als leadout buiten de Tour echt de uitzondering terwijl het in de Tour vaak het verschil maakt.

NetNietNieuw
Woutomaat
Maakt het wegvallen van Vauquelin niet Arend 10 keer interessanter? Ik kan me niet voorstellen dat z...

Crod Wout, mooie pick. 

Cheeriomaat

Het zijn toch keiharde feiten die ik hier noem! Dat Philipsen enkel wint tegen b-garnituur! 

JCG
Cheeriomaat
Het zijn toch keiharde feiten die ik hier noem! Dat Philipsen enkel wint tegen b-garnituur! 

Dan Woutomaat, dan Cheeriomaat. Ving de bodem in gepraat. Nu Philipsen. Je begint een karikatuur te worden. 

Cheeriomaat
JCG
Dan Woutomaat, dan Cheeriomaat. Ving de bodem in gepraat. Nu Philipsen. Je begint een karikatuur te...

Op de laptop sta ik ingelogd als Cheerio en op mn tel als Wouto! Maar waarom ik dit allemaal doe is omdat ik me er aan irriteer hoe weinig er hier wordt doorgedacht, iedereen lult maar Phlip en Vin zijn logische picks, come on reken een beetje pak er wat uitslagen bij en beide zitten ze niet meer in je team! Philipsen is voor mij geen seconde een optie geweest ik zag 4 mil en ik dacht direct WTF! Voor 4 mil krijg je iemand die enkel wint tegen b-garnituur voor een miljoen een hele miljoen krijg je de topfavoriet voor het groen en de snelste sprinter van de wereld! Van dat andere miljoen kun je een 1,5 millie upgraden naar Kooij dan heb je 2 topsprinters die sneller zijn dan Jasper Disaster! En idd na Vin had ik ook nog op de planning staan JP de bodem in te praten! Philipsen is voor mij de meest overprijste renner in het spel hij zou minsten 1,5 mil goedkoper moeten zijn en Vin is voor mij de renner waar het minst over nagedacht wordt vlgnsm staat hij erbij de meerderheid van de mensen in zonder er ook maar een beetje over nagedacht te hebben! (Ik ben er trots op dat ik in 2 spellen al zo'n karikatuur ben geworden! En dat terwijl ik eigenlijk geen bal aan Scorito in de Giro en ook nu heb ik iedereen die ik wil met gemak geklikt er valt amper wat te puzzelen in dit spel, ik zit vaker op dit forum jullie te overtuigen en te entertainen dan dat ik aan het puzzelen ben in mijn ander pooltje moet je echt knopen doorhakken hier heb ik het gevoel met zo'n gigantisch team en zo'n enorm budget dat elke keuze die je maakt niet eens zo heel veel invloed heeft (oke ik laat Philipsen en Vin thuis dus je moet wel wat knopen doorhakken maar dat zijn er 2 he voor de rest heb je werkelijk elke topper als je die 2 thuislaat dat is het enige waar je even over na moet denken en voor de rest nergens over))

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 76 77 78

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.