Ik zwengel maar weer eens een nieuwe aan: UnoX heeft de 8 bekend gemaakt. Best een leuke ploeg met Abrahamsen en Cort als aanvallers (denk beide 500k), THJ als kopman en Waerenskjold als sprinter (1M? Please?). Vooral die laatste heeft mijn interesse, kan best een heuvel of zwaardere koers aan en is geen pannenkoek in vlakke sprints. Voor 1M klik ik 'em er zeker in, maar vrees dat ze bij Scorito hem 1,5M gaan maken. Zeker als ze dit betoog lezen.
THJ had ik er al In staan. Wie kiezen jullie van de Noormannen?
Prima wout of cheerio neem jij lekker JP en Vingegaard niet.
Zullen we nu lekker doorgaan met de discussies die er toe doen? Want dit gaat alleen maar om welles nietus discussie
Wie acht het aannemelijk dat Mads etappe 9 wint? Ik denk dat het een te lastige rit is te controleren voor Lidl. Dus dat als het gebeurd het vanuit de vlucht zou moeten zijn. Of denken jullie dat Vacek, SKA en Simmons hier gaan controleren?
Vindt jij dat een discussie die er toe doet? Waarom gaan discuseren over 1 van de 21 ritten? Waarom doen mijn discusies er nooit toe? Waarom willen jullie altijd over andere dingen discuseren bv. hoe groot achten jullie de kans dat Alex Molenaar 17e wordt in rit 13? Allemaal zulke autistische discusies over een enkele rit en over heel specifieke renners vaak!
Mooi om weer een berekening van je te zien Martijn. Altijd fijn om jouw uitgebreide excel weer te mogen bekijken.
Ben er dit jaar nog niet mee begonnen, weet ook niet of ik het qua tijd nog voor elkaar krijg.
Probeer hem normaal eigenlijk pas te maken als het grootste gedeelte van de teams bekend is. Helaas nu pas 2 teams en 2 hebben al aangegeven de teampresentatie uit te stellen.
In je berekening zien we wel terug dat je volledig vertrouwen hebt in Pogi en Del Toro. Om aan te geven, ik verwacht Pogi ook gewoon als winnaar, alleen niet zo oppermachtig als in jouw voorspelling.
In deze berekening zijn de teamgenoten niet op te vangen door andere renners, dit verwacht ik niet.
Echter kan er namelijk ook zo maar een vlucht zijn die de trui pakt hiermee dagen rond rijd. Ook kan zijn tegenstand zwaarder zijn dan verwacht, dus daardoor minder ritoverwinningen. Als dit het geval is moet je 200 punten van de renners af halen waardoor ze nog steeds ok zijn maar absoluut niet onmisbaar.
Heb je de excel ook ingevoerd met andere rituitslagen? En zo ja, zijn er dan nog opvallende zaken?
Mads lijkt me wel de beste kopman voor die etappe inderdaad, hij moet dat zeker aankunnen. Zijn we er 100% zeker van dat Philipsen die etappe niet aankan? Stel je hem daar op als je hem kiest? Ik denk het namelijk mss wel.
THJ is een leuke renner heb hem er niet in staan omdat ik hem er niet bij krijg. Verwacht hier ook niet zo veel punten van in vergelijking met anderen, maar zeker interessant voor zijn prijs.
Cort heb ik er in staan had hem al genoemd bij mijn 500k heuvel mannen, heb hem en nog 2 mannen uit dat rijtje die ik in rit 4 en 17 kan inzetten.
Vind zelf Waerenskjold zeker interessant afhankelijk van zijn prijs, maar ditzelfde geld voor Kanter en mogelijk meer sprinters die nog komen.
Ik denk dat 9 te veel gaat zien voor JP, zeker in de tour waar er doorgaans sneller wordt gereden dan bijvoorbeeld de Vuelta. Mads lijkt me ook de beste cap, maar als het uit de vlucht is, zie ik wel een aantal mannen die ik kansrijker acht: MVDP, Pidcock, Healy, en zo nog een aantal
Nog even of ik de puntentelling voor de eerste TTT goed voor ogen heb. In het GC tellen de individuele tijden van de renners. Maar voor de puntentelling binnen scorito geldt: de teamgenoten van de renner met de winnende tijd krijgen hetzelfde puntenaantal als de renner met de winnende tijd = 50(rit)+8(bergtrui)+6(eventueel jongerenklassement)?
Zat net te kijken of er al een prijs was voor Waerenskjold was. Zeker interessant, maar vrees dat ze die nooit 1 mil gaan maken. Anders wordt dat nog wel een stoelendansje hier.
Verder was THJ een van mijn eerste kliks. En toen Pogi ;)
Verwacht er geen wonderen van, lees dat ze zelf top 5 als doel hebben. Maar dat hij netjes ruim boven zijn budget gaat scoren lijkt me een veilige aanname. En dan is het toch wel een hele fijne.
Heb zelf ineens stress van de twee Bahrain mannen. Ook een hele mooie prijs voor de twijfel die ze met zich mee brengen. Lenny lijkt toch te goed in vorm te zijn om ook z'n prijs niet minimaal waard te zijn.
#hiereengifjevaneenstoelendans
Goed hoor als jullie over 1 renner in 1 rit willen discuseren prima! Rit 9 is zo'n rit waarvoor je niet speciaal een renner in je team moet nemen dat is echt zo'n onvoorspelbare rit die door elke vluchter gewonnen kan worden! Het is zo'n rit vaak ook een enorme strijd om de vlucht het is dan vaak ook niet wie de beste maar wie net op het goeie moment wegrijdt en ook vanuit de vlucht voor de winst hetzelfde verhaal, dus kortom: zo'n rit is vaak een loterij
Ik heb een groot aantal 500k mannen nodig in mijn team. En de meeste die ik heb zijn hier al benoemd of liggen voor de hand. Echter heb ik er ook een op de korrel die ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Ik denk dat Castrillo een mooie pick kan zijn en hij heeft een lage pickrate verwacht ik omdat indezelfde ploeg ook een Rubio of Romeo opties zijn. Zijn er meer die Castrillo overwegen? Of die het me juist afraden. Ik heb al Van Wilder, Stuyven, van Eetveld en Verstrynge.
Kijk, dit zijn verstandige teksten.
Denk dat er teveel naar Pedersen voor specifieke ritten wordt gekeken die een hoop onzekerheid meebrengen. Voor mij is hij te duur. Philipsen dan weer niet 😉
Precies dat Wout! Laat ze lekker, nogmaals!
Allemaal op zoek naar bevestiging voor eigen belang, terwijl jij je alle ziel en zaligheid erin steekt, met de juiste onderbouwing.
Helaas wordt dat door velen niet gewaardeerd hier, want je bent niet " al lang member hier"..
Hebben we het al gehad over kandidaten voor de Zubeldia award? Ik hoop heel graag dat Landa deze tour nog eens wat kan laten zien. Dit seizoen heeft natuurlijk alles tegengezeten maar als hij weet te pieken deze tour is hij puur klimmend van minimaal hetzelfde niveau als Ayuso en Evenepoel. Als teamgenoot van Merlier kan hij op die manier natuurlijk ook nog wat punten opleveren. Al is dit allemaal meer hoop dan realiteit, al wil ik best even de presentatie afwachten om te horen hoe de vlag erbij hangt.
De lijst van puncheurs voor de twijfeletappes is langer dan voor de sprints, oftewel te veel mannen in die categorie buiten GC meenemen lijkt ook overbodig: Gregoire, Cort, Matthews, Godon, Eetvelt, Onley, Vauquelin, Van Gils, Ciccone, Baudin, Aranburu, Izagirre, Pidcock, Lenny, Carapaz en dan dus nog pakweg 7 AK mannen die dit goed kunnen: Pogi, Seixas, Vingegaard, Ayuso, Del Toro, Evenepoel en Johannessen. En dan nog niet eens over sterk klimmende sprinters ala Pedersen gehad.
+1, waarom doet dit er wel toe? Omdat je er bevestiging over wil? Omdat het niet door Woutomaat getypt is? Het lijkt me veel zinniger om over iets te discuseren wat een grote impact maakt zoals Philipsen en Vin dan over 1 specifieke renner in 1 specifieke rit en dan ook nog eens een typische loterij rit!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.