Ik heb ergens gehoord dat Jorgenson zijn klassementsambities een jaar wil uitstellen. Zal dus niet bewust laten lopen, maar ook niet heel kort blijven staan. Ergens halverwege in de laatste podcast 'Kopman' van Sporza.
Hallo wielervrienden!
Jullie zullen mij wel gemist hebben. Maar niet getreurd, ik ben er weer. Ik kan jullie dan ook voorzien van uitstekende informatie, voornamelijk van het terras en/of de sauna.
Één naam staat vast in mijn team, een soort joker. Degene die deze naam weet te raden krijgt van mij kratje bier naar keuze!
Precies dit inderdaad. Ik ga hier inmiddels 10 jaar mee en de sfeer van de afgelopen dagen is niet het absolute dieptepunt wat ik hier heb meegemaakt, maar komt daar wel steeds dichter in de buurt.
Mensen ik snap het echt niet! En er zijn een paar dingen die ik echt even kwijt moet, waarom continu als ik iets overweeg wat andere niet overwegen krijg ik de volle laag? Bv. vandaag zeg ik goh is Philipsen niet enorm overprized en overrated? Ik geef er onderbouwing +zowat alle resultaten die hij de afgelopen 2 jaar heeft gesprint, prima onderbouwd dus, maar nee het is geen nuttige discussie, en het forum verliest zn waarde etc. maar er moet wel gediscuseerd worden over of Pedersen de ideale cap is voor rit 9, en daar komt 0,0 kritiek op, alsof dat zo'n nuttige discussie is! Het lijkt wel alsof jullie alleen dingen willen bespreken waar iedereen het mee eens is zodat je bevestiging krijgt. Het lijkt wel alsof jullie mij hier weg willen en alsof jullie mijn info niet serieus nemen en niet vertrouwen omdat ik een kind ben. Ik kan jullie verzekeren dat ik zeker niet onder doe voor wielerkennis, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik veel meer weet dan een stelletje bejaarden die al hun hele leven wielrennen kijken. Mijn vraag is dus waarom wel discuseren over 1 specifieke renner in 1 specifieke rit terwijl als ik het wil hebben over bv. Phlip wel of niet wat een ingrijpende beslissing kan zijn wordt dat niet nuttig genoemd terwijl het heel goed onderbouwd is. In de Giro plaatste ik continu dilemma's over specifieke renners maar dat was fout toen dacht ik laat ik deze TDF dan proberen belangrijke onderwerpen aan te snijden en te bediscuseren maar ook dat is niet goed! Wat willen jullie wel? Dat ik op jullie enorm specifieke posts alleen reageer met ja en amen zodat jullie je bevestiging krijgen?
Dit is dus precies waar het mis gaat. Cold Palmer schrijft in nette bewoording een constructieve reactie en vraagt om even in de spiegel te kijken. Dan volgt er direct weer een reactie ad hominem, oftewel op de man. En dat is precies waar niemand hier mee geholpen is. En wat het niet leuker maakt.
Het mooie van discussieren is dat je het niet eens hoeft te zijn. En ook niet overal op hoeft in te gaan. Dus deel die gedachtes en laat soms ook eea gaan. Laten we lekker blijven prutsen over welke 500K man je moet hebben, alsof dat de belangrijkste vraag van de wereld is. Parijs is nog ver, zelfs Barcelona nu nog. En daarmee is dat ook nog twee weken de belangrijkste vraag van de wereld.
Hoeveel ploegen hebben jullie momenteel in de voorlopige dagselectie van de TTT? Ik heb er 5( Idealiter max. 4).
- 2× Visma
- 2× Uae
- 2× Red Bul
- 2x Lidl Trek
- 1× Ineos
Misschien beetje voorbarige vraag zonder volledige teamselecties. Maar toch, ben benieuwd...
P.S met de huidige prijzing en seizoen van Wærenskold vind ik 1 miljoen keurig. De 1,5 miljoen van Blikra hoef ik nu niet te zien.
Vlgnsm zijn jullie degene die onze discussies over Philipsen en Vin wegzetten als onbelangrijk! Wij gaan netjes mee met jullie vragen of Alex Molenaar kans maakt op een 87e plek in de 12e rit
Voor de 3de Woutje, maak je niet druk! Het zijn de andere die zich druk maken om jou!
David komt er nu ook bij, want zoals ie zegt.. "ik ben hier al 10 jaar".. nou wow stoer zeg, dan heb je echt een voordeel tov de anderen! Want zo voelt men zich, beter tov de ander.
Stuur me maar een pb, sparren we samen.
Zien jullie nou echt niet dat dit nou juist het probleem is?
Niemand praat over dat iets stoer is, beter is, voordeliger is of wat dan ook. Mensen reageren ook gewoon op de bereking over Vingegaard, en ook veel al positief. Maar de toon in een vorige post' Of Alex Molenaar 87de wordt in de 12de rit'. Jullie zijn diegene die de vijandige sfeer hier creëeren. En meerdere hebben nu al geprobeerd om dit op een positieve manier om te draaien..
Maar als jullie uit zijn op negativiteit, uitdagen en wegwerken van mensen op dit forum, dan denk ik dat je je doel goed aan het bereiken bent!
Jullie zetten onze inhoudelijke posts ook continu weg als onbelangrijk! En vervolgens gaan jullie het hebben over of Pedersen de ideale cap is in een loterijrit! Wat wel lekker nuttig is! En ik probeer vanaf het begin met sarcasme het leuk te maken maar als er continu denigrerend richting mijn posts wordt gedaan ja dan ben ik het ook een keer zat!
Ik denk dat het niet alleen gaat om wat je zegt, maar soms ook om hoe je het brengt. Als je bijvoorbeeld vier berichten gebruikt om aan te kondigen dat je later op de dag een bericht gaat plaatsen, met achter elke zin een uitroepteken, dan komt dat op sommige mensen misschien wat theatraal over. Dat betekent niet dat je inhoud per definitie slecht is, maar de manier van communiceren heeft wel invloed op hoe mensen reageren.
En eerlijk gezegd kan een grapje of wat luchtigheid op een forum ook geen kwaad, zolang het met mate gebeurt.
Wat betreft de Vingegaard-discussie: die duurt inmiddels iets van twintig pagina's. Volgens mij zijn de standpunten inmiddels wel duidelijk. Jij hebt je argumenten gegeven, anderen hebben hun bedenkingen gegeven. Op een gegeven moment kun je je er ook bij neerleggen dat niet iedereen overtuigd raakt of gewoon simpelweg ergens naar kijkt op een andere manier.
Ik heb bijvoorbeeld ook discussies over het wel of niet kiezen van Pedersen, waarbij ik probeer uit te leggen waarom ik hem niet neem op basis van het etappeprofiel. Maar ik doe geen uitspraken dat mensen het spel niet snappen als ze Pedersen wel zouden kiezen. Dat is een groot verschil. En ik raak ik ook wel eens over in discussie met Itsdavid bijvoorbeeld vanmiddag. Misschien plaats ik dan soms ook net wat veel berichten, maar het blijven inhoudelijke en nette discussies. En als iemand dan met een goed onderbouwd argument komt, bijvoorbeeld over percentages of klimprofielen, dan mag je dat soms ook gewoon erkennen of zelfs complimenteren, in plaats van alleen bezig te zijn met je eigen gelijk halen.
Laten we daarom vooral vooruitkijken en nieuwe onderwerpen aansnijden. Er zijn er nog genoeg. Wie pakt volgens jullie de bollentrui? Is etappeprofiel van 21 echt al zeker? Zijn er al uitgesproken ambities van renners die interessant kunnen zijn voor het spel? Etc.
Blijf vooral posten, want activiteit op het forum is alleen maar goed. Maar probeer het inhoudelijk te houden en houd ook een beetje rekening met de andere forumleden. Dat je een keer tien berichten op een dag plaatst kan gebeuren, dat overkomt mij ook wel eens, maar het helpt als de discussie voor iedereen prettig blijft.
Over de bollentrui gesproken. Lenny Martinez rijdt al het hele jaar (op Suisse na) constant een goede GC maar heeft begin van het jaar ook duidelijk aangegeven dat de Tour zijn grote doel is, maar niet een top 10 gaat nastreven maar voor ritten en de bollentrui gaat. Is hij die miljoen dan waard, want die trui gaat naar mening toch gewoon naar het klassement?
Je slaat nu de plank toch wel echt volledig mis. Dat je wilt gaan besparen op Philipsen omdat je denkt dat het uiteindelijk niet enorm veel scheelt dat snap ik, want dat ben ik zelf ook van plan. Waar het echter totaal meer nergens op slaat is om te zeggen dat Philipsen alleen maar wint tegen B-garnituur. Hij klopt ze allemaal toch ook een keer in de Baloise Belgium Tour en daar gaat je argument dus al gelijk het water in.
Waar je ook rekening mee moet houden zijn de tussensprints ook in de lastigere etappes. Merlier heeft niet de beste reputatie in de Tour als het gaat om meesprinten bij tussensprintjes (al kan deze nieuwe telling daar uiteraard wel bij helpen). Daarnaast heeft Merlier ook de capaciteit niet om in die overgangsetappes of bergetappes te proberen om het tussensprintje te gaan winnen wat een Philipsen en zeker Pedersen wel lukt.
Ook over je te leggen puzzel en opvatting daarvan sla je wat mij betreft de plank wel wat mis. Ik ga niets meer toevoegen aan de Vingegaard discussie, maar dat je iedereen die je wilt erin kan klikken is dan fijn voor je zolang ze maar hetzelfde aantal punten gaan halen. Uiteindelijk krijg je bij de eindafrekening nog best een bak met punten voor alle klassementen en heb je onderweg ook teampunten nodig en niet perse alleen maar de "beste renners" terwijl ik toch wel een beetje de indruk krijg alsof dat voornamelijk je tactiek is aangezien ik je over de teampunten nog geen 1 keer heb gehoord.
Zo nu weer over tot de orde van de dag!
Het forum is van niemand en het forum is van iedereen. De 1 kan niet bepalen wat de ander zegt. Maar een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen toch?
Ik volg dit forum al jaren en heb er enorm mijn voordeel mee gedaan maar nu ook wel eens tijd zelf wat bij te dragen.
Ik mik deze tour op alle zekerheidjes en pomp de rest van mijn team vol met 500ktjes. Telkens tussen de 70-95 procent ben ik ook wel eens klaar mee en met deze tactiek wordt het alles of niets.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.