Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 113 ... 281 282
mirkodek
Coureurs du Courage
Dat ben je zeker niet. Zou zomaar eens de budgetsprinter kunnen zijn waar meerdere hier om schreeuwe...

Apart dat ze Jeannière niet mee nemen inderdaad. Dan kan het niet anders dat Turgis zich in de sprints gaat smijten. Wat dat gaat opleveren is nog maar de vraag, maar wellicht wel een fijne pick voor 500K.

Ga wel even kijken of ik hem überhaupt op zou stellen, want hij kan verrassen of gewoon steady 15e eindigen. En dan stel je misschien straks eerder UAE of truipunten op.

TourDeFranceUnchained
DesproatMichiel
Ja goeie, dat zou inderdaad de twijfel zijn voor TT2. Maar stel, je ziet hem als dé aanvaller voor d...

Zeker weten, kan een prima alternatief zijn voor mannen als VPP, Martinez of Carapaz. Lijkt me tevens een leuke verschilmaker. Al zal Jooke die het Tourspel met haar kleinkinderen voor het eerst speelt, Arensman ook wel in haar team hebben en net 2x goed cappen.

Pim Todcock
Coureurs du Courage
Bookies zijn een hele goede graadmeter. Gebruik ik wel altijd. Icm voorspellingen van IDL, Wielerfli...

Tegenwoordig zijn er lijstjes ook met top3 of top10. Dan is het wel altijd oppassen dat ook bookies gebruik maken van overschatte renners, zoals bekende namen, hypes en goklustige landen (Engelsen).

ProScoritoManager
BigMig
Als jij poppetjes van 1 of 1,5 miljoen kunt meenemen als 10e of 11e klimmer speel je met een ander b...

Haha ten eerste zit die duurste van de twee er niet bij. En voor die ander leg ik graag een miljoentje neer voor zijn primaire rol: aanvallen en bollenpunten verzamelen. Dat ik hem dan in etappes 19&20 (die ik nu inschat als AK ritten) mogelijk kan opstellen als er 1 of meer van mijn 9 AK opties is weggevallen is slechts bonus. Dat bedoelde ik met 10e klimmer. Verwacht er dan ook niks van, maar mocht ik verkeerd hebben ingeschat dat het voor de klassementsmannen ging zijn, kan ie zomaar puntjes meepikken. 

Klimgeit2
Coureurs du Courage
Dat ben je zeker niet. Zou zomaar eens de budgetsprinter kunnen zijn waar meerdere hier om schreeuwe...

Nee idd het zal geen apsolutte puntepakker zijn maar zomaar 1 of 2x de top 10 in sneeken kan zomaar gebeuren. Vind dit een hele goeie optie voor de mensen die een 250k of 500k willen besparen

Coureurs du Courage

Eens, je moet je niet blind staren op odds. Het helpt echter om richting te geven.

Over Turgis: prima om hem dan op het bankje te laten zitten. Dat betekent dat ik 4 UAE kan opstellen en/of Vingegaard/Seixas. Er is niks mis met een 500k man die je niet gebruikt uiteindelijk. Maar het gat van de 5de sprinter vul ik liever met hem dan een ploegmaat van één van de sprinters.

Laatst gewijzigd
Groetemeule

Zie vaak van Gils in jullie selectie staan. Maar lijkt me allerminst stabiele pick. Teampunten via Remco alleen als die ook echt geel pakt in e1 en mag aanvallen in 'sommige' bergetappes van de ploeg. Dwz beperkte vrijheid om aan te vallen vanwege knechtrol en groot bankpunten potentieel.

Iemand die mij kan overtuigen waarom ik hem wel zou moeten nemen?

KV
TourDeFranceUnchained
Zeker weten, kan een prima alternatief zijn voor mannen als VPP, Martinez of Carapaz. Lijkt me teven...

Bij Ineos lijkt het wel een bont allegaartje van rittenkapers te worden (een goed geprijsde Foss kan ook wel een leuke keuze worden - die lijkt goed in vorm en zal zeker wel voluit gaan in de TT). Van Lenny, PP of Carapaz weet je wel dat zij de bergvluchters van dienst gaan zijn. Vraag is dus hoeveel budget je eraan wil spenderen. 500k-1m-1.5m vind ik ze wel mooi geprijsd naar graad van "zekerheid" als succesvolle vluchter. 

KV
Coureurs du Courage
Eens, je moet je niet blind staren op odds. Het helpt echter om richting te geven. Over Turgis: prim...

Wel bijzonder dat hij zo hoog staat in de odds voor puntenklassement. 

wessel2105
Groetemeule
Zie vaak van Gils in jullie selectie staan. Maar lijkt me allerminst stabiele pick. Teampunten via R...

Voor mij is de overweging om hem te nemen voortgekomen uit de kans dat REV geel kan pakken in etappe 1 en ik hem daar dan sowieso zal opstellen. Stel ze worden tweede dan heeft hij al de helft van zijn punten binnen als we de 100 punten per miljoen logica aanhouden. 

Verder lijkt het mij ook niet gek als van Gils meesprint in gereduceerde sprintjes aangezien hij redelijk rap is. Verder is hij dan ook nog op te stellen in de overgangsetappes. Of de etappes die het midden houden tussen heuvel en berg etappes. 

Verder is hij natuurlijk gewoon in bloedvorm en is er ook al in meerdere interviews aangegeven dat hij in bepaalde etappes voor eigen kans mag gaan.

floda
KV

Vorig jaar werd hij 5e omdat hij in etappe 1 erbij zat na die valpartij, en daarna veel meegespint met tussensprints. Dus dat zullen ze wel meenemen. 

wessel2105
KV

Heel gek is het niet hij gooit zich in elke tussensprint ook vanuit de vlucht en werd de afgelopen 2 jaar 5e in dit klassement in de Tour.

KV
wessel2105
Heel gek is het niet hij gooit zich in elke tussensprint ook vanuit de vlucht en werd de afgelopen 2...

Inderdaad zie het ook nu. Was me echt ontglipt. 

Bring me the horizon

Ik heb nog niet echt een 750 sprinter kunnen kiezen voor mijn 5e sprintplek, ik had stiekem Jeanniere gehoopt voor 750k, ondanks redelijke vorm nemen ze die niet mee. Ik dacht nog aan Tretin maar doordat De Klein mee gaat zal hij waarschijnlijk weer minder meesprinten.

Dus nu Turgis maar geselecteerd en V Eetvel geupgrade voor V Gils.

Weet ook nog wie nu de beste pick voor etappe 1 is. UAE staat hoog aangeschreven en zijn sterk, maar Red-bull verwacht ik ook veel van, en Visma was echt wel sterk in TARA, maar ook Lidl heeft echt geen misselijk Team. Ik kan kg jiet echt de beste van de 4 uitkiezen.

Heb nu 2x UAE, 2x Visma, 3x  redbull, en 3x lidl. Maar kan er maar kan er maar 9 selecteren.

Klimgeit2

Ik twijfel over 1 plekje 750k voor een ak man gee, skjelmose, occonnor of de knecht van seixas riccitello?

Groetemeule
wessel2105
Voor mij is de overweging om hem te nemen voortgekomen uit de kans dat REV geel kan pakken in etappe...

Fair nough. Alhoewel het meesprinten eerder voor Tim gaat zijn denk ik. Ook zit bij mij de twijfel hoevaak gaat hij kunnen aanvallen, want zal toch ook in dienst moeten rijden. Daarom denk ik miss eerder upgraden naar een Lenny, of een extra AK man als Riccitello. Toch iets zekerder qua punten vind ik dan

KV
Groetemeule
Fair nough. Alhoewel het meesprinten eerder voor Tim gaat zijn denk ik. Ook zit bij mij de twijfel h...

"Een AK man als Riccitello"? Denk dat die ploeg wel nog een andere AK man meeneemt. 

Romain737

Hallo allemaal, ik twijfel eerlijk gezegd tussen Lipowitz en Ayuso. Ik zou graag jullie mening hierover horen.

Ayuso spreekt me enorm aan, maar ik zie dat iedereen de voorkeur geeft aan Lipowitz, die misschien meer zekerheid biedt. Aan de andere kant is Ayuso goedkoper en kan hij punten scoren voor de witte trui. Ik denk ook dat hij beter zal presteren in de tijdritten.

Ook al zullen jullie zeggen dat Lipowitz beter zal zijn in de bergen (wat ik bevestig), vind ik het parcours van de Tour de France dit jaar qua hoogteverschil niet zo moeilijk als in voorgaande jaren, wat Lipowitz geen voordeel oplevert. Ayuso, met een explosiever profiel en als goede klimmer, kan het heel goed doen.

Vraag aan de experts: bevat het parcours lange en zeer technische afdalingen? Want na het bekijken van de Ronde van Slovenië is het me opgevallen dat Lipowitz een zeer slechte afdaler is, wat mijn interesse in Ayuso nog zou kunnen vergroten.

Coureurs du Courage
Klimgeit2
Ik twijfel over 1 plekje 750k voor een ak man gee, skjelmose, occonnor of de knecht van seixas ricci...

Skjelmose - kan op zo veel vlakken zijn punten waard zijn. En in goede vorm.

Coureurs du Courage
Romain737
Hallo allemaal, ik twijfel eerlijk gezegd tussen Lipowitz en Ayuso. Ik zou graag jullie mening hiero...

Je hebt er denk ik zelf al goede kijk op Romain. Het klimwerk tot etappe 19 lijkt minder zwaar dan andere jaren. En Lipowitz mag dan vorig jaar wel 3de geworden zijn, dat maakt hem nog geen zekerheid voor dit jaar. Ja, z'n prestaties zijn steady, maar komt nergens echt enorm boven drijven. Hij zou zo maar anoniem 8ste kunnen worden en amper 200 punten opleveren. Ik zie hem bergop die andere kleppers niet zo maar losrijden, te meer omdat hij die punch niet heeft.

Rad

Hoeveel mensen kunnen jullie (potentieel) opstellen in de bergetappes? Merk dat ik daar met 11 man toch het gevoel krijg dat ik beter een van gils ipv een riccitello kan nemen die ik niet/nauwelijks opstel in de voorlopige invulling van de etappes

Of kijken jullie hier anders naar en heb je 11 man echt wel nodig.

Voor de 4x uae is het helemaal een luxeprobleem

madeinstars

Ik vind een opvallend gebrek aan leuke aanvallers voor 750k. Normaal is die categorie juist vrij dik bezet. Hopelijk komt Gregoire daar nog bij, want anders heb je eigenlijk alleen nog Schmid.

Astarloa
Coureurs du Courage
Je hebt er denk ik zelf al goede kijk op Romain. Het klimwerk tot etappe 19 lijkt minder zwaar dan a...

Hahaha hou op zeg. Het complete parcours herbergt echt ontzettend veel hoogtemeters. Dit gaat echt wel tot uiting komen in het klassement. Het is echt niet alleen maar op bergen van 10 km aan 10% dat je verschillen kan maken. Als je heel snel door de etappes heen bladert lijkt het allemaal wel 'mee te vallen' maar dit is absoluut niet het geval. Neem daarbij dat het tempo iedere etappe ontzettend hoog zal liggen, de hitte en iedereen gaat gewoon op zijn plekje terecht komen in het klassement. En dit zal voor Lipowitz absoluut niet plek 8 zijn.

Maracas

Goedemorgen allemaal, 

Ik ben nieuw hier op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik ben een frequent kijker van wielrennen, maar kan nog wel het e.e.a. leren. Ik heb de volgende samenstelling voor de Scorito poule. Graag ontvang ik wat tips/tricks:

Pogacar 
del Toro
Lipowitz
Ayuso
Evenepoel
Yates
Carapaz
Arensman
Kuss
Pedersen
Girmay
De Lie
Ackermann
Godon
Pluimers
van der Poel
Ganna
McNulty
Hindley
Skjelmose

Ben er van bewust dat er een kamp Vingegaard is en een kamp 'tegen' hem. Ik ben niet écht overtuigd op dit moment en heb voor andere (klassements)mannen gekozen. Hebben jullie verder nog tips?

brakobama
Maracas
Goedemorgen allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik ben een fr...

Over Vingegaard: Die keuze is aan jou. Hou er wel van, trouwens. Gokje wagen, prijsje winnen. Je kent de voors en de tegens, dus daar ga ik niet heel veel meer over kwijt.

Verder: het team is gebalanceerd (keurig) met kanshebbers voor elke etappe (ook keurig). Ik heb een paar dezelfde namen en een paar andere, maar dat is logisch.. 

Prima team!

1 2 ... 113 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.