Ik zou nog een stuk hoger gaan zitten. Vorig jaar haalde hij 1242 punten en de afgelopen 5 jaar boven de 900. Aangezien je hem altijd capt, zal hij in de opstellingen rond de 1400 punten halen.
Daar staat dan wel tegenover dat je anders vaak Vingegaard capt, maar die is vaak minder in de sprintjes. Als je pech hebt zitten er wat renners tussen in de halfzware ritten.
Voor iets van 13,5 zou ik gaan twijfelen. Het is èn heel veel punten voor 1 plek, èn heel veel zekerheid.
Kan mij hier wel in vinden. Met Gee erbij zal Skjelmose zich toch ook niet uit elkaar hoeven te trekken voor Ayuso lijkt mij. Bij Ciccone was er nog het joker effect dat je geen idee had of hij wilde knechten. Bij Gee is dat wel wat anders.
Zie geen scenario waarin Lidl de koers hard moet maken om hem te lanceren. En mocht Pogi wegrijden dan zal hij aan een knecht wel genoeg hebben mochten die Ayuso zelf uberhaupt bij kunnen blijven. Skjelmose blijft onverminderd interessant!
Klopt, even vlug gekeken en vorig jaar haalde hij 1664 punten inclusief cappunten. Al zou je hem niet cappen, is het alsnog een blinde klik voor 10 miljoen. Sinds Sagan is er geen fijnere cap in de wielerspellen dan Pogacar.
Even een andere optie die ik hier geloof ik niet echt heb zien passeren: is Arensman voor 1MIL niet stiekem een heel logische pick?
- Rijdt in 2 tijdritten zo al aardig wat punten bij elkaar. Geel op dag 1 mogelijk met dit team?
- Stel hem nog 1 vluchtetappe goed op en je bent er.
Het klinkt eigenlijk te logisch om waar te zijn. Ik mis hier vast iets ;)
Als hij niet voor klassement gaat, zie ik hem ook niet vol gaan in de TT en dus geen punten halen (zie ook Tour vorig jaar). Dan zal je hem dus al 2x goed moeten opstellen. Maargoed dat geldt ook voor een Carapaz of Lenny waarvan je zeker weet dat ze voor de bollen en etappewinst gaan.
Maar de vraag is, is er nu al precies duidelijkheid over Arensman? Dacht ergens te hebben gelezen dat niks uitgesloten is qua klassement rijden. Maar goed, waarschijnlijk verliest hij in etappe 2 toch gelijk 5minuten dus dan weten we daarna hoe of wat🤣
Ja goeie, dat zou inderdaad de twijfel zijn voor TT2. Maar stel, je ziet hem als dé aanvaller voor de bergen in je team kan hij er met tijdrit 1 en een goeie cap ook zijn.
Het zou mij ergens ook niet verbazen als hij stiekem toch voor een AK gaat met dit tour profiel en huidig vorm Rodr en Vauq. En als het dan inderdaad traditiegetrouw fout gaat in etappe 2 kunnen ze gewoon volhouden dat aanvallen toch al de bedoeling was.
Haha lekker mannen. Bij het aantikken van je renners de 1, 2, 3 van kleppers altijd top of mind houden: if it looks like a klepper, it rides like a klepper and scores points like a klepper, it probably will be become a klepper 🚵🎣
Kooij is dan prima voor een reserve cap mocht philipsen uitvallen. Wat je ook nog lan overwegen is om een bittner of een ackermann te pakken en dan pedersen erbij te nemen voor de etappes waar je die kan cappen. Maar moet je zelf even kijken hoe fijn je dat vind
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Magnier was 2M. TLA, Aular, Groves en Milan waren de duurdere sprinters. Je zou dus kunnen zeggen dat je van Philipsen, Merlier, Pedersen en Kooij maar één nodig hebt, net zoals Milan voor de Giro. Dat Magnier achteraf beter was, maakt dan niet uit, want die was goedkoper. Die was nmm ook te goedkoop gezien zijn resultaten vorig jaar.
Van tevoren kon voor TLA, Aular, Groves en ook Groenewegen bepaalde twijfel worden geuit, wat ik ws ook gedaan heb. Desondanks had ik alsnog Groves :/.
Hoe dat zich vertaalt naar dit spel? Dat ga ik bekijken wanneer de teams eindelijk definitief zijn. Zo'n rol als van Magnier zie ik niemand nemen.
In hoeverre neemt iedereen hier de mening van de bookies mee met betrekking tot bepaalde keuzes?Eerste odds voor etappe 1 bekend.
Uae samen met RB favoriet. Ik zet dan gelijk toch weer Van Gils erin voor Armirail. JP en Merlier heel close voor favoriet groen, Kooij nog grotere kans dan Pedersen zegt ook wel veel.
Benieuwd of jullie hier veel van meenemen. Ik vindt de bookies toch altijd wel een goede bron en graadmeter.
Maar dat verandert toch niks aan wat ik zeg? Ja, je zou met 1 dure/capwaardige sprinter een beker kunnen scoren. Maar je moet dan wel het geluk hebben dat dat dan net de juiste is en dat die niet uitvalt. Anders ga je nat. Tenzij je er natuurlijk vanuit gaat dat de sprints net als vorig jaar erg chaotisch blijken, en er niet echt een of meerdere sprinters zijn die er consistent bovenuit steken. Maar ook dat lijkt me een gok.
Bookies zijn een hele goede graadmeter. Gebruik ik wel altijd. Icm voorspellingen van IDL, Wielerflits & Daily preview erg bruikbaar voor de dagopstelling en capoptie. Je team samenstelling zou ik toch niet op basis van odds doen, want dat gaat over winst en Scorito technisch is iemand die altijd 5de wordt waardevoller dan iemand die af en toe wint.
Een dure backup nemen die je niet capt, alleen maar omdat je eerste kan uitvallen, is gewoon niet the way to go volgens mij met dit budget als je goud wil halen.
Ondertussen ook al redelijk wat ploegen zonder sprinter waardoor het totaal aantal sprinters ondertussen naar 14 gereduceerd is. Dit maakt de tombola voor de mindere goden al een stukje kleiner dan in de Giro bijvoorbeeld.
Dat ben je zeker niet. Zou zomaar eens de budgetsprinter kunnen zijn waar meerdere hier om schreeuwen. Heeft bovendien geen sprinter voor zich in de pikorde en totalenergies kan elk UCI puntje hard gebruiken. Plus het type sprinter die uit het klassieke hout is gesneden en dus een heuveltje kan overleven.
Je moet er ook geen wonderen van verwachten, zo'n etappezege als 2 jaar terug lijkt me niet realistisch. Maar een 70-100 tal punten moet ie wel kunnen halen. Bij mij maakt ie goede kans om mee te gaan.
Klopt, gebruik het gelukkig ook niet voor me team. Vooral interessant hoe ze bepaalde verhoudingen zien zoals de puntentrui en etappe 1. Denk dat hier iedereen wel een inschatting van de top 5 voor de TTT kan maken maar dat Visma als 4e wordt ingeschat ( zelfs met het uitvallen van WvA, Affini) had ik niet verwacht en zet toch wel weer een klein minnetje bij de Visma mannen voor mij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.