Van wie verwacht je veel punten in de vlakke sprint etappes? Mijn inziens heb je voornamelijk sprinters die ook goed een heuvel overkomen, maar geen echte rappe mannen voor het vlakke. Daarnaast vind ik de keuze voor Yates bijzonder. Wat is zijn toegevoegde waarde tov een McNulty? Ik zou nog een keer goed kijken naar je selectie.
Afhankelijk van de verdeling 10 of 11 man voor de klimetappes (incl 3 of 4 UAE-ers) heb ik evt. nog ruimte om een type Godon mee te nemen. Hoe staan jullie hier in? Kan in etappe 4 als kopman fungeren en de rest (TTT stel je hem ook op) is dan bonus?
Stage profiles Paris-Nice 2026 Stage 6
Op basis van dit denk ik dat hij etappe 4 wel kan overleven.
Fantastische vondst van wie het ook weer was bij jullie, maar kan je hem (was jij of Hans het?) even toch een corrigerende tik geven? Ik begin als een neuroot te klinken zo onderhand.
Langs de andere kant, daarom klik ik Philipsen er alvast in, ondanks zijn 4 millie. Merlier pak ik niet omdat die een spurt of 2 minder gaat rijden en die groene trui punten regeling gaan hem een pak voordeel geven tov de Pedersens van deze wereld. Moet ie wel niet weer het asfalt van dichtbij gaan inspecteren.
Tja, ieder z'n eigen visie he. Vaak zijn er ook meerdere wegen naar een gouden beker. En het hangt er natuurlijk allemaal vanaf of je meer alles of niets wil gaan voor goud, of wat meer op safe een zo hoog mogelijke score wil halen.
Maar 'het is gewoon niet the way to go' vind ik niet zo'n sterke argumentatie. Als ik pak 'm beet een 6e dure klassementsrenner vervang door THJ en daardoor een tweede betrouwbare cap sprinter meeneem, die consistent hoog eindigt in de sprints en punten scoort in (de eindafrekening van) het puntenklassement, zie ik me er niet snel punten op verliezen, terwijl ik er op z'n minst meer zekerheid voor terug ontvang.
Klopt. Agree to disagree. Ik heb ook wel nog Bini mee als podiumkandidaat groen en vrij betrouwbare alternatieve cap optie. Maar van de duurdere 3 zal ik waarschijnlijk maar 1 meenemen.
🦅 geel in E1 is natuurlijk altijd mogelijk maar zal denk ik niet gebeuren. Okay Netcompany INEOS heeft een heel sterk TTT team maar de eventuele seconden winst op het vlakke zal teniet worden gedaan door 🌈 en 🐮door hun veel betere punch kwaliteiten. Daarnaast is het ook nog de vraag wie de gekozen man is voor Netcompany INEOS om gelanceerd te worden na het vlakke. Is dat niet Vauquelin?
Bauhaus 1M, Gregoire 750k.
Dat zijn voor mij denk ik wel de laatste stukjes van de puzzel. Kijken welke 1 miljoen sprinter ik ga meenemen naast Kanter en kijken of ik van Gils of Gregoire meeneem voor het 750k plekje naast Skjelmose. van Gils natuurlijk in blakende vorm en de TTT is een aardig plusje. Maar van Gregoire heb je dan weer meer zekerheid dat hij mee zal punchen en aanvallen. En ook zijn vorm is niet verkeerd moet gezegd.
Ik zou zo 4x 750k kunnen doen met allemaal hun eigen plusjes. Van Gils vs Gregoire wordt het waarschijnlijk, waarbij je Van Gils inderdaad al op dag 1 direct kunt inzetten. Riccitello of Rodriguez zou m'n 11de/12de GC worden. Is denk ik ook niet ideaal.
Ik vind het zelf altijd wel lekker om met 11 AK mannen die kant op te gaan en daardoor wat minder klimmende vluchters (type VPP/van Wilder). Er vallen altijd wel wat jongens tegen. Daarom staat CRod er hier wel in. En is die niet goed genoeg voor het AK? Prima, dan heb ik er een prima vluchter bij..
Lastige keuze idd. Als RB TTT wint zijn dit al minstens 48 punten in het mandje. Die moet Gregoire dan nog maar eerst eens proberen te halen in een toch niet zo punchvriendelijke Tour. Mooi resultaat kan in rit 2 maar daar is de tegenstand toch net iets sterker dan Joris Delbove.
Ik merk dat ik enorm worstel met het vinden van de juiste balans in mijn team, en zeker om dan in de meeste etappes de juiste renners op te kunnen stellen.
De 4 UAE'ers lijken me een must, daar staat wel tegenover dat dit een boel miljoenen opslokt om 9 'echte' klassementsrenners te kiezen. Bij het uitvallen van een van de topklassementsrenners is het ineens wel heel dunnetjes.
Bij de sprinters heb ik 1 van de 3, aangevuld met wel een Kooij, Girmay en wat opvulsprinters.
Volgens mij heb ik nog nooit een team gehad met 6x 500k renners. Gaat dit een probleem zijn? Als iedereen op de fiets blijft zitten waarschijnlijk niet, anders grote twijfels.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.