Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 124 125 126 127
ditisdavid

Ik ben er niet zo van overtuigd dat Ineos de ploegentijdrit gaat winnen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk het snelst zijn op het vlakke, en daarmee ook de puntentrui pakken, maar met 2 klimmetjes heeft Vauquelin wel echt een buffer nodig ten opzichte van de toppers en 16 kilometer biljartvlakke ploegentijdrit vertaalt zich meestal naar hele kleine verschillen.

Toro Rojo
Guido_Gazelle
Is het niet ook gewoon een optie om Philipsen en Merlier beide mee te nemen? Verwacht namelijk van b...

Zes van de 7 duurste AK in mijn team samen met Merlier en Philipsen. Dan wel zonder Vingegaard maar elke puzzel die ik leg en in Excel doorreken, lijkt beter te passen zonder Vingegaard dan met.

Ik had eerder ook teams met 5 van de 7 (geen Seixas en geen Lipowitz) maar in mijn berekeningen kom ik dan aan een lager te verwachten totaal, zelfs met Philipsen en Merlier erin. 

Ik heb ook eens team met alle 7 duurste AK geprobeerd maar dan krijg je in het sprintteam maar weinig toppers meer (bijvoorbeeld wel nog Kooij, Girmay en 3 1M sprinters maar wil je richting Merlier of Pedersen wordt het wel heel karig) en geen 3de UAE meer en vooral 8 500k renners. Dat team levert in mijn berekening minder op dan een team zonder Vingegaard. 

Al bij al zit ik momenteel op de piste alle top AK namen zonder Vingegaard, Merlier en Philipsen en McNulty. In de 500k categorie zit wel nog met wat twijfels, kwestie om in alle ritten goede namen te kunnen zetten want pareltjes in de 500k categorie die je nooit opstelt is ook zonde. Ik zit in dat kader een beetje met een Cort FOMO omdat die wellicht goed kan scoren in de ritten waar ik minder bezetting heb.  

floda
TourDeFranceUnchained
Daar zat ik ook over na te denken. Nadeel is, dat als je etappe 3 controleert, de etappewinst en waa...

Zal inderdaad wel vauq zijn, bernal kan ook altijd wel zo'n kort heuveltje opvlammen. Maar met dit team zou het mij verbazen als ze niet winnen. Ze winnen hier misschien op het vlakke  gewoon 1 a 2 seccondes per kilometer op iedere andere ploeg. Daarmee 15-30 secondes spelling op dat heuveltje, zal zelfs pog niet halen op vauq/bernal. 

Koerskoorts
Lanceheeftzadelpijn
Goede toevoegingen, en eens met de nuances die gemaakt worden rondom Stuyven, van Wilder en VPP, zek...

Romantiserende manier van denken, echter ook beperkend. Een fantasyploeg samen stellen doe je natuurlijk niet door om een bepaalde reden in dit geval voor topsprinter x te kiezen en dan die reden als doorslaggevend te beschouwen voor de verdere samenstelling van je team. 

Je kan perfect sprinter x als grootse kans op punten inschatten maar in team van sprinter y renners vinden die je nog miste qua profiel en die je individueel als grootste kans om punten inschat. 

Kiezen voor enkel renners.van ploeg sprinter x omdat je in hem geloofd is daarin louter beperkend, wat dan eigenlijk een windje is dat je zeil voor een stuk mist

Monsieur PiPi
floda
Zal inderdaad wel vauq zijn, bernal kan ook altijd wel zo'n kort heuveltje opvlammen. Maar met dit t...

Eens, die klimmetjes zijn ook weer niet zo zwaar. Stel ze laten Arensman de eerste klim op kop beuken, dan hoeft Vauq echt niet veel in te leveren op Pogacar op de tweede klim. En laten we niet doen alsof Vauq een pannenkoek is. Dit lijkt mij gewoon te kort voor Pogacar om het verschil goed te maken op Ineos. Rest de vraag of die trui genoeg is om 2 miljoen aan Vauq te spenderen. Dat denk ik dan weer niet, maar wel interesant om bijv. een Van Gils op te offeren voor een Ineos man nu Bora een plekje zakt in de rangorde. 

Laatst gewijzigd
floda
Monsieur PiPi
Eens, die klimmetjes zijn ook weer niet zo zwaar. Stel ze laten Arensman de eerste klim op kop beuke...

Precies, zeker als de stagair bernal voor 750 in aanbieding gooit, maar die zal wel 1 miljoen zijn

TourDeFranceUnchained
floda
Zal inderdaad wel vauq zijn, bernal kan ook altijd wel zo'n kort heuveltje opvlammen. Maar met dit t...

Dat Ineos (Vauquelin) de eerste rit kan winnen geloof ik wel in hoor. Ging me meer om etappe 2/3. Stel Ineos controleert etappe 2 op het vlakke, dan hoeft UAE al zijn mannen enkel maar te gebruiken op de laatste klimmetjes. Als ze hier flink doortrekken zoals ze in het voorjaar deden (bijv Strade) en Pogacar op de laatste (of voorlaatste) klim ervandoor gaat, moet Vauquelin echt al minimaal 15+ seconde op Pogacar hebben wil hij het geel behouden.

Als voorbeeld. Dit jaar in LBL reed Pogacar de Roche-aux-Faucons (1,3km aan 10,2%) in 3min28. Seixas deed dit in 3min49 en Evenepoel in 3min54. Oftewel hij pakt gewoon meer dan 20 seconde op die korte klim. De Cote de la Redout (1,5km aan 10,5%) deden Pogi en Seixas in 3min46 en mannen als Ciccone, Remco en Grégoire rond de 4min20 oftewel 35 seconde trager. Dit om maar aan te geven hoe uitzonderlijk Pogacar is en hoe simpel hij zelfs op zo een korte beklimming gewoon 20 seconde voorsprong kan pakken, excl boni's.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Probeer al een week dit forum bij te lezen. Niet bij te houden met een full time baan ;)

Dus met het risico om in herhaling te vallen;

Relatief weinig  echt zware cols tot laatste dagen. Denk meer kansen voor de vlucht dan andere jaren maar dan eerder voor type healy/plap/+20 andere dan type carapaz/arensman. 

Denk ook dat ik met 7 AK renners  (denk + 1extra twijfelrenner) + 2 extra uae prima toe kan gezien bij de echte zware finishes de kans op winst pogi zeer hoog is en de teampunten dan maximaal renderen.  

Daarnaast 5 sprint + godon.

Blijft lastig juiste vluchter te kiezen. Ga hier waarschijnlijk toch de extra kosten voor Healy maken. Als hij goed is heeft hij de vlucht x factor (zoals narvaez)

Stanro

De puzzel begint voor mij in elkaar te klikken, Grégoire was het ontbrekende stukje waar ik op zat te wachten. Ik wilde Skjelmose graag, omdat zijn potentieel ver boven zijn prijs ligt, maar ik kon geen andere 750k renner vinden waar ik helemaal tevreden over was. Van Gils is natuurlijk in vorm, maar ik zie hem vaak in dienst moeten rijden. Bij Grégoire weet je precies wanneer je hem moet opstellen en wat je kan verwachten.

Verder heb ik er 5 van de ‘grote 7’. Seixas en Lipowitz laat ik thuis. Seixas heeft natuurlijk veel potentieel, maar is het grootste risico met zijn prijs. Het klimteam wordt verder aangevuld met McNulty, Johannessen en dus Skjelmose voor de steady puntjes. Met Carapaz, Martinez en Paret-Peintre heb ik drie uitgesproken rittenkapers die voor de bollen gaan en daarom ook een aantal ritten kort kunnen eindigen.

In overgangsritten is het vaak een loterij, dus wil ik daar niet te veel geld aan kwijt. Grégoire, Simmons en Stuyven zijn goedkoop en de mannen waarvan je zeker weet dat ze een aantal keer mee gaan zitten.

Tot slot de sprinters. Ik heb 6 stuks, omdat deze makkelijk op te stellen zijn en dit dus makkelijk scoren is. Philipsen is de standaard kopman. Merlier heeft misschien iets meer topsnelheid, maar mist inhoud om na de eerste week er altijd bij te zitten. Philipsen heeft dus meer kans op groen. Daarnaast Kooij als tweede topsprinter, aangevuld met 4x1M.

Ben hier heel tevreden over, maar zou het liefst nog Lipowitz inbrengen voor Ayuso. Ik ben geen fan van Ayuso sinds afgelopen Vuelta, waarin hij de ene etappe een half uur verloor, om vervolgens te winnen wanneer ik hem op de bank had. Ik zie echter geen mogelijkheid om 500k vrij te spelen. Martinez downgraden naar 500k (Storer/Castrillo/Verstrynge) voelt als onzekerheid. Tiberi/Uijtdebroeks voor Carapaz wil ik ook niet, Carapaz is een bewezen puntenpakker. Girmay voor Kooij zou kunnen, maar de puntenbodem van Girmay lijkt me een stuk lager.

Wat denken jullie? Zou Ayuso bij zijn nieuwe ploeg wat betrouwbaarder zijn en verdient hij een nieuwe kans? Of zien jullie een optie om 500k vrij te spelen, die het waard is om Lipowitz in te brengen?

Toro Rojo
Ramonster
Scenario 3 Ineos wint de TTT. Niet normaal wat die daar opstellen!

Gezien de malaise rond hun AK mannen had ik daarmee geen rekening gehouden. Als ze het geel daar rijpen, denk ik dat Pogacar en Evenepoel dat in rit 2 gaan proberen "recht te zetten" en dan heeft MVDP nog steeds geen kans. Enkel als de AK mannen de rit en het geel aan een andere ploeg gunnen, kan MVDP het redden. Ik vind 2M voor MVDP daarom er zo ver over dat hij zelfs niet potlood mijn shortlist haalde. Al zal ik wel juichen als hij het toch doet, goede koers primeert boven goed scoren in Scorito. 

Rondejager

Is het niet zo dat het nemen van Philipsen én Merlier een beetje puntenverwaarlozing is van 1 van de 2 aangezien je er maar 1 kan cappen. En die cappunten (zeker bij Merlier!) heb je wel nodig om de waarde eruit te halen? 

Bij Philipsen heb je meer kansen om hem te cappen + grote kans op groen.

Merlier heb je eigenlijk alleen een week nodig van etappe 5 tm 12, als hij daar zijn ding doet heb je hem eruit.

Ik ga er hier bij Merlier wel een beetje vanuit dat hij vlak op papier de snelste is, maar dat valt natuurlijk nog te bezien. Echter gemiddeld van de 5x vlak 3x 2e, 1x 5e en 1x de boot gemist levert hem als Cap zo'n 328 punten op en dan heeft hij er dus niet 1 gewonnen!

Bij Philipsen is het iets troebeler, maar ben ik er van overtuigd dat je hem over de 400 punten krijgt (doet hij in principe altijd wel), maar dan heb je hem wel als Cap nodig. 

Allebei als Cap dus dikke prima, echter Merlier heb ik maar een week nodig en Philipsen de hele tour. Dus dat voelt (icm nieuwe puntensysteem) als een hogere upside voor Merlier en dan heb ik hem in mijn voorbeeld nog niet eens laten winnen of groene ambitiepunten meegegeven. En dan hebben we nog een miljoen over ook.

M.a.w. Merlier kan je toch niet laten liggen? Hoe denken jullie hierover?

P.s. Zoals altijd, ik ga er vanuit dat beide op hun fiets blijven zitten...

Rondejager

Is het niet zo dat het nemen van Philipsen én Merlier een beetje puntenverwaarlozing is van 1 van de 2 aangezien je er maar 1 kan cappen. En die cappunten (zeker bij Merlier!) heb je wel nodig om de waarde eruit te halen? 

Bij Philipsen heb je meer kansen om hem te cappen + grote kans op groen.

Merlier heb je eigenlijk alleen een week nodig van etappe 5 tm 12, als hij daar zijn ding doet heb je hem eruit.

Ik ga er hier bij Merlier wel een beetje vanuit dat hij vlak op papier de snelste is, maar dat valt natuurlijk nog te bezien. Echter gemiddeld van de 5x vlak 3x 2e, 1x 5e en 1x de boot gemist levert hem als Cap zo'n 328 punten op en dan heeft hij er dus niet 1 gewonnen!

Bij Philipsen is het iets troebeler, maar ben ik er van overtuigd dat je hem over de 400 punten krijgt (doet hij in principe altijd wel), maar dan heb je hem wel als Cap nodig. 

Allebei als Cap dus dikke prima, echter Merlier heb ik maar een week nodig en Philipsen de hele tour. Dus dat voelt (icm nieuwe puntensysteem) als een hogere upside voor Merlier en dan heb ik hem in mijn voorbeeld nog niet eens laten winnen of groene ambitiepunten meegegeven. En dan hebben we nog een miljoen over ook.

M.a.w. Merlier kan je toch niet laten liggen? Hoe denken jullie hierover?

P.s. Zoals altijd, ik ga er vanuit dat beide op hun fiets blijven zitten...

Maracas

Kan iemand mij aub wat tips/wijsheid geven in de volgende keuze? Ik ben een relatief nieuwe kijker en tweede keer dat ik meespeel met de scorito

mathieu van der poel

vauquelin

Jorgenson

Zadelpijn

Mensen die overwegen om Yates mee te nemen voor 3 miljoen?

Caspatate
Maracas
Kan iemand mij aub wat tips/wijsheid geven in de volgende keuze? Ik ben een relatief nieuwe kijker e...

Ik denk dat ze allemaal te duur zijn om mee te nemen eerlijk gezegd 

Bring me the horizon

Nog niet overtuigd maar voorlopig: 

Vingegard - Lipowitz - THJ - Del Toro - Pogacar - Ayuso - Evenepoel - Skjelmose

Piganzoli - VPP - Baudin

Merleir - Kooij - Kanter - Girmay - Turgis 

Godon

Van Gils - Stuyven - Vacek

Ben benieuwd wat de rest ervan vind

Bouhla
Zadelpijn
Mensen die overwegen om Yates mee te nemen voor 3 miljoen?

Nee. Die is te duur en verwacht niet veel eigen extra punten naast de team punten. 

Gianluca

Hoe staan jullie tegenover Arensman? Ik merk dat ik t lastig vind om m eruit te klikken. Goed team voor de TTT, mogelijk ook een eigen ITT. Zie m ook wel uitslagen rijden in de bergen dus zal snel zn punten waard zijn i guess. Mensen die deze gedachte delen?

rutger_b
Stanro
De puzzel begint voor mij in elkaar te klikken, Grégoire was het ontbrekende stukje waar ik op zat t...

Hoi Stanro,
Grappig, wij hebben nagenoeg het zelfde team. Ik zit ook nog te puzzelen voor de laatste renners. Je kan overwegen om een 1 miljoen sprinter thuis te laten en in te ruilen voor een 500K Aanvaller (Verstrynge in mijn geval). Dan speel je een half miljoen vrij om Lipowitz erin te klikken.

Overigens overweeg ik om juist Lipowitz thuis te laten omdat ik het potentieel van Ayuso hoger inschat. 

SvdMaarnee
Stanro
De puzzel begint voor mij in elkaar te klikken, Grégoire was het ontbrekende stukje waar ik op zat t...

Mooi team! Waar ik wel mee struggle is of Carapaz, Martinez én VPP niet wat veel is als 'rittenkapers'. Ga je die allemaal kunnen opstellen, in de ritten waarin je vaak ook AK opstelt? Ik neig zelf naar 1 of 2 van deze 3. 

Groetemeule

Hoe schatten jullie de kansen in voor Remco om geel in TTT te pakken?

Nu ik zie met wat voor klasbakken Netcompany aan de start verschijnt, zie ik die kans wel sterk afgenomen eigenlijk.

Romain737

Arensman ou Van Gils ? Telle est la question que je me pose. 

Au fait, que pensez-vous de Lewis Askey ? Il n'a pas été mentionné lors de nos conversations. Croyez-vous qu'il sera performant ? Si oui, à quel moment ? 

Subjective
Gianluca
Hoe staan jullie tegenover Arensman? Ik merk dat ik t lastig vind om m eruit te klikken. Goed team v...

Naast dat ik het een leuke renner vind (toch een klein beetje chauvinisme haha) ben ik het wel met je eens dat hij zijn geld wel waard zal zijn. Met een beetje wishfull thinking verliest hij weinig in het AK en blijft hij zomaar aanklampen voor een top 10 plek en dan heb je opeens een hele fijne 8e/9e man voor je klimteam die in de eindafrekening ook nog een beetje scoort.

Aan de andere kant loop je wel het risico dat het net niks is, en dan is 1 miljoen opeens wat prijzig. Stel je voor dat hij 2x een redelijke klassering uit de vlucht rijdt maar dat je hem daar wel 6 a 7x voor op moet stellen dan zijn er misschien andere renners die meer zekerheid bieden of hetzelfde kunnen doen voor 500k. In mijn geval zou ik hem vergelijken met renners als Cian (je weet precies wanneer je hem kan opstellen, alle bergritten vanaf week 2), een Lenny Martinez (aanvaller, bollen?), eventueel kijken naar een upgrade voor Carapaz / THJ als je wat budget over hebt, of als je meer in de grabbelton zoekt kunnen renners als VPP, van Wilder, Storer, BOC, Gee ook een soortgelijke rol vertolken. 

Ik neem hem zelf niet, heb het budget te hard nodig voor de echte kleppers en vind mijn 750/500k renners goed genoeg in dezelfde rol. 

Ferumbras
Gianluca
Hoe staan jullie tegenover Arensman? Ik merk dat ik t lastig vind om m eruit te klikken. Goed team v...

Door iemand eerder al aangegeven; Vorige editie waar Arensman voor etappes ging, liet hij de ITT lopen. De vraag is of hij zich dit jaar gaat bemoeien met de ITT. Feit is dat als Ineos de TTT wint je hem er al praktisch uit hebt... Het is zeker geen slechte pick denk ik, nu dat Ineos zo hoog in de odds staat voor etappe 1. Maar goed op die manier heeft Ineos nog wel een paar opties die na dag 1 winst al rendabel genoeg zijn.

Romain737

Ik denk erover om Cian Uijtdebroeks uit mijn ploeg te halen en Arensman weer op te nemen. Ze zijn allebei 1 miljoen waard, maar Arensman levert met de ploegentijdrit en de individuele tijdrit veel punten op, terwijl hij ook een of meerdere etappes kan winnen. 

Cian kan op zijn beurt wel 2 of 3 top 10-plaatsen behalen, maar dat levert niet veel op. Wat de witte trui betreft, heeft hij te maken met Del Toro, Seixas en Ayuso, die grote favorieten zijn, dus daar zijn weinig punten te halen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 124 125 126 127

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.