Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 124 125 126 127
TilburgsTrots

Pfoe de selectie van Ineos is toch wel heel erg sterk voor de TTT. Gezien hun selectie en de odds kans op winst, wordt voor mij Godon t.o.v. een 1mil sprinter zoals bijv. een Bittner toch nog een serieuze overweging en laatste onduidelijkheid in mijn selectie. 

Bij een overwinning van Ineos haalt Godon al zoveel punten. Daarbij optellend zal die mogelijk nog 2x top 10 rijden, waardoor ik twijfel of een 1miljoen pure sprinter dit aantal punten ook weet te behalen. Ook een tweede plek in de TTT zijn al 32 zekere punten. 

Hoe zien jullie dat?

Kee

Mooie tip van de nieuwe Belgisch Kampioen in Kopman: UAE gaat ook voor het ploegenklassement. Daarom willen ze naast Pogi ook Yates en Del Toro hoog in het klassement houden, en hij verwacht dat ringel S daarom ook door blijft rijden na het knechten omwille van het ploegenklassement. Pluspuntje voor Yates en ringel S, maar ook minpunt voor Nulpunty: Die staat daar dus gewoon achter in de pikorde.

Monsieur PiPi

Een wijs man zei ooit: "Kleppers will be kleppers." Zou hij deze Bernal voor 750k daaronder scharen?

Caspatate

Zou Wright meesprinten in alle sprints? Twijfel tussen Wright en Vacek

Zadelpijn

Bernal 750k en Foss 500k. Ik weet niet wie ik interessanter vind...

TilburgsTrots
Caspatate
Zou Wright meesprinten in alle sprints? Twijfel tussen Wright en Vacek

Wright sprint al jaren niet meer mee. Had hem vruuuuger nog wel is in mijn team, maar ben bang dat hij voor de tour niet meer het niveau heeft om mee te doen voor hoge klasseringen. Vacek is op basis van vorm een goed pick.

TunaTuna

Hi allemaal,

De afgelopen jaren heb ik altijd stiekem meegelezen op dit forum om tips op te doen voor mijn pouletjes. Bedankt voor het delen van alle kennis en inzichten!

Dit jaar heb ik eindelijk besloten om ook eens een bericht te plaatsen. Hieronder staat mijn team. Ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden en of jullie nog verbeterpunten of risico's zien.

GC:
Pogacar
Vingegaard
Del Toro
Seixas
Evenepoel
T. Johannessen
Carapaz (vooral als vrijbuiter)
Skjelmose

Sprint:
Philipsen
Girmay
Bauhaus
Kanter
Waerenskjold

Overig:
McNulty
Grégoire
Vacek
Verstrynge
Van Wilder
Berckmoes
Foss (kopman voor etappe 1)

Ik hoor graag jullie mening!

ugge2

Qua sprint+ heb ik al enige tijd Philipsen Kooij en Girmay vast in mijn team staan. Merk echter dat ik hier budgettair niet uitkom, met het slachtofferen van Kooij óf Girmay wel. In hoeverre schatten jullie Kooij in staat ook mee te doen bij de moeilijke sprints? Of is voor echt goede sprint spreiding het koppeltje Philipsen-Girmay echt aanmerkelijk beter?

Ullrich
ugge2
Qua sprint+ heb ik al enige tijd Philipsen Kooij en Girmay vast in mijn team staan. Merk echter dat...

Ik vind de sprinters dit jaar minder een crapshoot dan weleer. Hoewel minder sprintetappes, zijn de verwachtingen daar wel een stuk duidelijker dan bij de punchkandidaten of de AK-kandidaten rond plek 8-15. 

Ik twijfel zelf om een 4e UAD-man mee te nemen. Kiezen voor de veilige punten is okay, maar ik zie meer potentie in enkele goedkopere AK/berg/punch-kandidaten. Je houdt dus geld over. Plus, het kan ook altijd een keer gaan bij Pogacar, net zoals bij elke renner. Als hij uitvalt zijn de Pollits en McNulty's vanaf dan niets meer waard. 

Zo twijfel ik nu tussen deze trio's als laatste puzzelstukje:

Gregoire + Kooij + Matthews

vs

Pollit + Godon + Hindley

Input wordt gewaardeerd! :)

floda

Van de top 4 sprinters is de volgorde van snelheid:

1) Merlier

2/3 JP en Kooij

4 Girmay

op volgorde van klimvermogen

1/2 JP/Girmay

3Kooij

4Merlier.

Dus je moet er in mijn ogen 2 van de 4 hebben waarbij je als naar parcours kijkt merlier misschien 1 of 2 kansen minder krijgt dan JP/girmay, waarbij het voor kooij vraagteken is. Iedereen maakt daar denk ik zijn eigen keuzes.

Stanro
SvdMaarnee
Mooi team! Waar ik wel mee struggle is of Carapaz, Martinez én VPP niet wat veel is als 'rittenkaper...

Ik heb 8 'vaste' AK-renners, dus nog maar 1 plekje over voor zo'n rittenkaper. Maar dat is niet erg, qua budget zit er dan niet veel geld op het bankje. Daarnaast zijn er wel een paar ritten meer geschikt voor de rittenkapers dan de AK-renners, dus komen ze echt wel een keer aan de beurt, helemaal wanneer er wat uitvallers zijn. 

ThomasHM
TunaTuna
Hi allemaal, De afgelopen jaren heb ik altijd stiekem meegelezen op dit forum om tips op te doen voo...

Mooi team! Lijkt erg veel op de mijne. Of dat goed of slecht is...

Witte87

Door het pakken van Foss ipv Pidcock heb ik opeens Philipsen in mijn team ipv Merlier...

Nu kan ik nog armirail updaten naar Kuss voor 250k en nog 250k over houden.

Of Armirail houden en ergens 500k upgraden:

Vpp naar 1m man healy of arensman?

Evenepoel naar Lipowitz

1m sprinter naar 1,5 sprinter, maar heb de Lie en Fretin op de zwarte lijst gezet.

Iemand een leuke tip?

ugge2
Stanro
De puzzel begint voor mij in elkaar te klikken, Grégoire was het ontbrekende stukje waar ik op zat t...

Leuke uiteenzetting! In welke ritten verwacht jij Gregoire, aangezien je er zo stellig over bent? Ik heb hem ook toegevoegd, maar twijfel nog wel over een paar ritten.

KV

Toch beter gisteren een bet gedaan op Ineos voor TTT. Stond gisteren op 4,5 en nu op 1,95. En dit terwijl ik hun team al eergisteren hier gepost had. 

Stootlek

Vacek staat er bij mij nu (nog) in vanwege zijn goede Ronde van Zwitserland. Ik zie dat dit voor meer mensen het geval is, maar nu ik mijn rastertje aan het invullen ben merk ik dat ik hem helemaal niet zo hard nodig heb en ook niet zo snel weet waar ik hem zou moeten inpassen. M.a.w. waar stellen jullie hem op?

Caspatate
TilburgsTrots
Wright sprint al jaren niet meer mee. Had hem vruuuuger nog wel is in mijn team, maar ben bang dat h...

Dank!

Ramonster
Gianluca
Hoe staan jullie tegenover Arensman? Ik merk dat ik t lastig vind om m eruit te klikken. Goed team v...

Bij mij staat hij er in. Zeker nu ze met zo'n knalploeg komen voor de ttt. Heb zelfs Vauquelin weer in gedachten. Zal ook weinig gekozen worden, omdat z'n vorm niet goed zou zijn.

Denk dat Ineos heb echt niet mee zou nemen als dat zo was. Beide kunnen verschilmakers worden in mijn ogen. 

Ramonster
TourDeFranceUnchained
Dat Ineos (Vauquelin) de eerste rit kan winnen geloof ik wel in hoor. Ging me meer om etappe 2/3. St...

Dat was na 200 km koers en niet naar 20 km

Ecko

Voor op de bingokaart van zondagavond:

- Die stond wel op m’n shortlist
- Die heb ik op het laatste moment uit me team gewissseld  
- M’n keuze voor vier UAE’s pakt door de enorme voorsprong van de vluchters helemaal verkeerd uit 
- Scorito moet toch eens denken aan wisselmogelijkheden
- Het blijft een geluksspel
- Alle ballen op de Vuelta! 

Iemand aanvullingen? 

KV
Ramonster
Dat was na 200 km koers en niet naar 20 km

Hij heeft het toch over rit 2?

KV
Ecko
Voor op de bingokaart van zondagavond: - Die stond wel op m’n shortlist - Die heb ik op het laatste...

Denk dat er zondagavond nog geen vluchters zullen geweest zijn. 

Ecko
KV
Denk dat er zondagavond nog geen vluchters zullen geweest zijn. 

De kaart blijft gewoon geldig tot we de eerste echte bingo hebben. 

Ramonster
KV
Hij heeft het toch over rit 2?

Oo sorry niet goed gelezen. Ging uit van de ttt

lochem

Zal Vermeersch mee sprinten ?

1 2 ... 124 125 126 127

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.