Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 132 133 134 135
ArriereDuPeloton

Twijfel nog tussen Ayuso + Lipowitz of Seixas + McNulty. Wat denken jullie?

brakobama
mirkodek
Na dat interview met Van Wilder gelezen te hebben zou ik hem er graag in fietsen als AK backup. Maar...

Waarom dan niet Vacek ipv Plapp? Vacek pakt sowieso (meer) punten in de TTT en is, net als Plapp, ook opstelbaar in overgangsetappes.. Daarnaast kan Vacek, zoals je zegt, teampunten scoren via Ayuso en/of Pedersen. Lijkt me een veel hogere upside dan Plapp..

Rad
mirkodek
Na dat interview met Van Wilder gelezen te hebben zou ik hem er graag in fietsen als AK backup. Maar...

Je hoeveelste (GC/klim) man zou Van Wilder zijn? Zit nu op 11 stuks, en dat is al aan de hoge kant, maar wat moet je anders met die plekken. Aanvallers heb je er ook snel teveel van namelijk.

Mooi weer fietser
mirkodek

Ik heb ook heel lang VPP gehad, maar hem er toch uit gefietst. De vraag is namelijk of ie vaak top 20 rijdt enof/wanneer hij de bollen pakt.

Kans op veel 0-punters, plus er zijn misschien wel betere coureurs met hetzelfde doel (Carapaz, Lenny), of dat doel kunnen krijgen (pidcock, misschien een Evenepoel of ayuso)

Kortom, mij veel te onzeker. Maar misschien wint ie 2 ritten, de bollen en Merlier 4 ritten en het groen en pakt ie 250 punten.

brakobama
Rad
Je hoeveelste (GC/klim) man zou Van Wilder zijn? Zit nu op 11 stuks, en dat is al aan de hoge kant,...

Ik zit op 12 (incl. 4 UAE), maar wil er nog wel een aanvaller bij eigenlijk. Al heb ik Stuyven, Gregoire en Vacek al. Ook Carapaz hoort bij de groep van 12.

Die groep 1,5m is wel echt matig bezet met 4 namen. Ook de groep 2m en 2,5m is karig. Dus dat miljoentje besparen op Carapaz naar een VPP type, is eigenlijk niet heel helpend. Je kan van Carapaz nog naar Lenny, maar dan moet ik van van Wilder en en Stuyven nog naar Riccitello en Schmid. 

Kortom: een miljoentje in het lagere segment is lood om oud ijzer. Wel kan je van een Girmay nog een Merlier maken, maar die heuveltjes van Girmay maken hem voor mij wel een must, dus dat is geen optie.

Lang verhaal kort: welke aanvaller is meer aanvaller dan Stuyven? Valgren, Aranburu? Zeg het maar.. Wordt een last minute pick gok ik.

brakobama
Rad
Je hoeveelste (GC/klim) man zou Van Wilder zijn? Zit nu op 11 stuks, en dat is al aan de hoge kant,...

dubbel

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Uiteindelijk na lang wikken en wegen toch een flinke AK kern bij elkaar gepuzzeld: 

Pogi, Vingegaard, Del Toro, Lipo, REV, Ayuso en THJ. Aangevuld met Skjelmose, een VPP en McNulty voor de teampunten. Vraag me alleen toch af of ik niet nog een Carapaz/Lenny/Pidcock er in moet fietsen voor een betere balans. Misschien moet ik een van de drie van Lipo, REV en Ayuso slachtofferen alleen voelt zo'n dikke AK kern wel lekker. Iemand tips?

Stanro

Ik zie veel mensen met Kuss/Piganzoli, Hindley, Gee en Riccitello, met als redenatie dat deze als meesterknecht lang mee bergop gaan en daarom in de bergetappes kort eindigen. Worden deze knechten niet gewoon - wanneer hun werk erop zit - voorbij gestoken door types als Jegat, Tiberi, Parra en Harper die zich uit elkaar trekken voor een top 15 + de vroege vlucht met Martinez, Paret Peintre, O'Connor, Storer, Martin en Tejada?

Kuss - de meesterknecht bij uitstek - haalde 1 top-20 in de vorige Tour. Zo'n meesterknecht is naar mijn mening alleen van waarde als de kopman daadwerkelijk wint, en Pogacar wint gewoon die bergritten.

johnnyhooggeland

De deadline is duidelijk in zicht, ben benieuwd hoeveel speler 1+ speler 2 of speler 3 + speler 4 vragen er nog gesteld worden. Ook leuk: allemaal opties noemen inclusief voor- en nadelen en dan nog vragen of iemand anders de keus voor je wil maken. 

CyclingDonkey
Rad

Ik ben zeker geen Scorito prof oid. Maar draai al wel even mee en heb een paar prijsjes gewonnen. Met die ervaring ga ik altijd voor 10 tot 12 man die potentieel top20 GC kunnen fietsen. Pakweg 2 zijn dan reserve en plan ik niet om op te stellen. Door uitvallers of goede vorm wissel ik die gedurende de race dan later in. 

Een tactiek met minder heb ik wel eens geprobeerd, maar dan liep ik tot dusver altijd tegen een plank op.. 

Om die reden staat van Wilder bij mij ook als nr10 GC erin. Als mijn andere GC mannen uit fietsen en presteren naar verwachting.. en van Wilder niet over presteert of Merlier in het groen komt.. dan blijft die in principe op de bank 

CyclingDonkey
Rad

Ik ben zeker geen Scorito prof oid. Maar draai al wel even mee en heb een paar prijsjes gewonnen. Met die ervaring ga ik altijd voor 10 tot 12 man die potentieel top20 GC kunnen fietsen. Pakweg 2 zijn dan reserve en plan ik niet om op te stellen. Door uitvallers of goede vorm wissel ik die gedurende de race dan later in. 

Een tactiek met minder heb ik wel eens geprobeerd, maar dan liep ik tot dusver altijd tegen een plank op.. 

Om die reden staat van Wilder bij mij ook als nr10 GC erin. Als mijn andere GC mannen uit fietsen en presteren naar verwachting.. en van Wilder niet over presteert of Merlier in het groen komt.. dan blijft die in principe op de bank 

mirkodek
brakobama
Waarom dan niet Vacek ipv Plapp? Vacek pakt sowieso (meer) punten in de TTT en is, net als Plapp, oo...

Plapp heeft een volledig vrije rol en heeft een sterk track record qua IT's in grote rondes. Vacek zal ongetwijfeld zijn kansen krijgen maar zal toch ook moeten knechten voor Pedersen en/of zijn twee kopmannen. Plapp kun je in principe voor elke heuvelrit of vlucht opschrijven en bij Vacek is dat wat onzekerder. Verder ook nog niks over zijn rol en eventuele vrijheid gelezen. En ik vraag me dus af of hij voluit mag/wil gaan de tijdrit. Maar valide punt.

Maxitaxi

Ik heb op dit moment 10 klassementsmannen. 4 puur vlakke sprinters. En 2 sprinters voor zwaardere sprints ( aranburu en godon). Voor de rest heb ik 2/3 renners die voor ritwinsten gaan. En 3 UAE mannen. ( waar del toro er 1 van is) ik vraag mij af of dit een goede ratio is qua type renners. Ik twijfel heel erg of er nog een vlakke sprinter bij moet een AK man uit??

wessel2105
Maxitaxi
Ik heb op dit moment 10 klassementsmannen. 4 puur vlakke sprinters. En 2 sprinters voor zwaardere sp...

Maar heb je dan 10 AK mannen + 2 UAE renners? 

Ik heb nu zelf 11 renners voor die etappes waarvan 8 echt AK, nog 2 dxtra UAE mannen en dan VPP

Maxitaxi
wessel2105
Maar heb je dan 10 AK mannen + 2 UAE renners?  Ik heb nu zelf 11 renners voor die etappes waarvan 8...

Nee ik heb del toro en pogacar als uae en klassement in mijn bericht. Intotaal heb k 3 uae. Die twee en mcnulty

Klimgeit2

Jongens ik ben uitgepusseld op 1 kwestie na.

Het is of vingegaard met thj of het is seixas en lipowitc. K heb een beegje lopen rekenen aangezien jonas wss 2de word pakt hij gemiddeld gezien 700 punten ik schat thj op onveveer 200 punten net iets minder dan vorigjaar. In het uiterste geval denk ik samen 1000 punten.

Dag begekend dat seixas en lipowitc 500 punten pp moeten behalen is dat reeel? Ik vind lipowitc sterker ogen dan vorigjaar waar die 500 punten behaalde maar nu geen wit meer. En seixas heb im apsoluut geen idee waar zijn plafond ligt is dat ala vingegaard 6 a 700 of is dat 4 tot 500? 

Ik neig naar de zekerheid van vingegaard maar kan iemand me helpen

sprintgeit

Paar inhoudelijke vragen om de discussie weg te houden van A vs. B.

1. Waarom zou segment achter Pogi, del Toro, Jonas en Seixas - dan hebben we het over Lipo, REV, Ayuso -  heel veel meer punten pakken dan B-garnituur AK mannen als Uijtdebroekx en TJH? Waar pakken ze hun winst?

2. Gaan mensen zonder MvdP en Pedersen - het gros van de forum leden - tegen de lamp lopen door moeten gokken met de cap in etappes als 4, 9, 17 en 21? 

3. Verwachten jullie Pogi na etappe 6 in het geel? En zo ja, geeft hij hem dan ook weer weg?

Laatst gewijzigd
Cyclia

Arensman stond toch in potlood op een lijstje van me (bergaanvaller + ttt), maar tegen RTL zegt hij zojuist over de Alpe d'Huez:

"Dat maakt het ook heel bijzonder. Ik kijk al uit naar die ritten, ik hoop dat ik het haal", aldus Arensman.

Ik pak de gum er bij. 

sprintgeit
Cyclia
Arensman stond toch in potlood op een lijstje van me (bergaanvaller + ttt), maar tegen RTL zegt hij...

Klinkt wel als vintage Arensman

Wicked Wout

"Valse start voor Arnaud De Lie in Tour de France: Belg moet ploegenpresentatie overslaan..."

Hahaha, ik had m gelukkig niet, maar denk dat wat mensen weer 1,5 opnieuw te besteden hebben: maagklachten

sprintgeit
Maxitaxi
Ik heb op dit moment 10 klassementsmannen. 4 puur vlakke sprinters. En 2 sprinters voor zwaardere sp...

Klinkt wel ok hoor. Wet niet of je AK mannen ook wat verschillende rollen hebben? Als in zit er ook wat UAE tussen of een type Carapaz die zich ook nog richt op aanvallen?

Team hier is nu: 8 AK-achtigen + 1 goede klimmer+ 1 UAE + 4 Sprint + 6 mix van heuvelsprinters / punchers / aanvallers / sprint-teamgenoten. 

Dus dat is nog wat extremer dan jij.

Heb nog wel de twijfel om Vacek (twijfel over rol) te wisselen met bv. een Riccitello/v Wilder voor iets meer back-up in de bergen. Dus dat zou de balans dan weer een beetje rechttrekken. 

NetNietNieuw

Iedereen pakt/neemt, is overtuigd van Skjelmose voor 750k, en begrijpelijk, maar waarom geen Gee ipv Skjel? 

mirkodek
Wicked Wout
"Valse start voor Arnaud De Lie in Tour de France: Belg moet ploegenpresentatie overslaan..." Hahaha...

Haha dit is een grap toch? Man man man. Dan wordt het toch Bauhaus/Waerenskjold en heb ik 500K extra te besteden...

wessel2105
mirkodek
Haha dit is een grap toch? Man man man. Dan wordt het toch Bauhaus/Waerenskjold en heb ik 500K extra...

Berckmoes erin!

Wicked Wout
wessel2105
Berckmoes erin!

Das eigenlijk oprecht zo gek nog niet met dit nieuws

1 2 ... 132 133 134 135

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.