Het enige gedeelte wijsheid is deze gedachte:
Welke etappes zijn voor Vacek? Heeft zelf aangegeven dat hij Pedersen wil helpen naar etappezeges in sprint+ ritten. Daarnaast heeft hij Simmons, ook uitstekend in vorm en erkend vluchter, als ploeggenoot. Wellicht dat ook Ayuso nog naar het podium gaat.. Kortom: wat is zijn rol en hoeveel vrijheid krijgt hij?
'Nadeel' is: hij is erg goed in vorm. Ik wil hem eigenlijk ook, maarja. Wanneer stel je hem op en gaat hij leveren..
Zoals in het bericht staat heb ik een struggle met yates daar loop ik een klein beetje vast. Verder kom ik nu in alle etappes uit, maar wanneer een klassmentsman uitvalt heb ik een uitdaging in de klimritten. Dat is bij de thj anders met de renner die erbij komt
Ben wel akkoord. Als je ook zijn artikel leest: ze hebben blijkbaar echt al een plan opgemaakt vanuit de ploeg voor die bollentrui. De ritten zoals 2 en 3 die goed voor hem zouden kunnen zijn, zie ik hem rustig tijd verliezen en in de bergritten kan hij in de vlucht om te sprokkelen maar zie hem dan ook niet echt aanklampen voor een top 10-15 als AK hen inhaalt.
Als hij hem wint heb je uiteraard mooie eindpunten maar er hebben al meerdere hun zinnen erop gezet dus hij zal hem niet op zijn Fortunato's cadeau krijgen. Ook is kans vrij groot dat als hij hem pakt, dit in rit 20 zal zijn. Dus veel truipunten zal dit tijdens de Tour misschien ook niet geven.
Maar dat hij in theorie een hoog plafond heeft en eigenlijk een goed klassement zou moeten kunnen rijden, ben ik zeker akkoord mee. Geen idee eigenlijk waarom hij dit bij voorbaat al wegsmijt.
Mijn nachtmerrie is dat ik in week 3 een groen-trui drager als 9de man moet opstellen. Moet je daarom echt teveel meenemen? Nee absoluut niet. Maar "krap aan" is niet iets waar ik mij prettig bij voel. Maar ja als iedereen blijft fietsen en levert, kan jij wel net die optimalisatie hebben die je goud brengt...
Gelukkig heeft deze tour genoeg mannen voor plek 10-11 die:
- Goedkoop zijn (van Wilder, Skjelmose, Gee, Hindley, etc etc etc)
- Zich al ruim van te voren kunnen terugbetalen (Ineos / TTT, ITT)
- Gewoon leuk zijn om mee te nemen (voor iedereen anders)
Bedoel als je in de Giro Eulalio mee had was je ook een baas natuurlijk. Of ik heb lopen slapen en dit was een mini-Seixas vooraf.
Ik zet helemaal niet in op visma. Hooguit door de ttt verwacht ik nog punten voor de knechten en hier en daar een keer tussen 10-20e plek. Maar de teampunten verwacht ik op nagenoeg nihil.
Zo steil is het toch niet. En Vauq gaat niet voor een klassement en is niet in zijn beste vorm.
En Bernal is wel een beetje explosief. Ik vraag het vooral omdat ik hem nog overweeg in mijn team op te nemen..
Maar AK ambities staat toch los van etappe 1, 1 klimmetje gas geven, om als Fransman in de Tour de France, de gele trui te mogen dragen?
Ik zeg niet dat Vauquelin het lukt, maar mag toch hopen dat ie ergens wel de energie kan opbrengen om een poging te doen...
Er zijn hier kundigere experts om die vraag te beantwoorden. Als je Vauquelin meeneemt, is het voor mijn gevoel logischer om hem captain te maken dan iemand anders in dat team. Maar ja... ik ben echt maar een groentje hoor :)
Potentiele verschilmakers in mijn ogen, die door het "krappe budget"/ veel dure gewilde mannen een lagere pickrate zullen hebben.
Pedersen, geeft aan voor groen te willen gaan, levert nagenoeg altijd en trekt ook ten aanval waar andere sprinters niet mee kunnen om extra ptn te halen.
Pidcock, grote vraag is natuurlijk wat hij precies gaat opleveren. Gaat hij voor etappes, "perongeluk" klassement of probeert hij het wel maar blijven resultaten uit en durf je daar 2 miljoen aan uit te geven.
Mvdp, "maar" 2 miljoen voor iemand die zich zeker zal laten zien deze tour. Zal eigen punten rijden en luxe leadout zijn voor Philipsen die dan ook weer (een van de) favoriet(en) is voor groen en mogelijk meerdere etappes.
Jorgenson, mocht Vingegaard dicht bij Pogi kunnen zitten, zijn een Kuss of Jorgenson dan niet een makkelijke keuze voor veel punten. Vraagstuk hierin gaat dan wel zijn, wie is de laatste man voor Vingegaard en maakt dan zelf ook kans op top 10/15 eventueel?
Jorgenson pakte afgelopen 3 grote rondes:
tour25 19e algemeen 286 ptn, tour24 8e algemeen 347ptn en vuelta25 10e algemeen 408ptn.
Graag wat meningen over het aan of afraden van deze mannen of gewoon jullie ongezouten mening hierover. :)
Ik ben geen kundige expert, maar het antwoord: het maakt geen fluit uit. Want de dubbele kopmanpunten gelden alleen voor de etappe, en als Netcompany wint krijgt heel het team evenveel etappepunten. De truipunten worden niet verdubbeld.
Na dat interview met Van Wilder gelezen te hebben zou ik hem er graag in fietsen als AK backup. Maar dat zou ten koste gaan van ofwel Plapp (pakt sowieso punten in tijdrit en opstelbaar in heuvelritten), ofwel Van Eetvelt (opstelbaar in heuvel-/punchy ritten), ofwel VPP (gaat voor bergtrui) of Simmons (aanvaller pur sang). Misschien dan toch die laatste inwisselen. Heb ik wel wat minder body in de vluchtersritten (en geen 9e man voor TTT) maar Simmons is ook geen garantie op punten natuurlijk.
Aan de andere kant: waar gaat Van Wilder nou eigenlijk in de punten rijden? Als ie voor AK gaat dan gaat hij in de AK-ritten niet ten aanval maar aanklampen. En dan wordt ie misschien een paar keer 15e. En als ie goed in vorm is dan wordt ie wellicht 15e in het eindklassement. Sja.
Sowieso is die 500K bak één grote FOMO show. De renners die ik nu niet heb (en waarschijnlijk ook niet neem) maar wel FOMO voor heb:
- Matthews: zou zo maar eens weer op niveau kunnen zijn en zich in sprints/vluchten gaan mengen
- Vacek: is waanzinnig goed in vorm en kans op teampunten via Ayuso en Pedersen
- Stuyven: idem als Vacek, en dan via Merlier
- Turgis: is de enige sprinter van die ploeg dus zou zo maar weer eens in alle sprint(+) ritten kunnen smijten en voor puntenklassement kunnen gaan
- Abrahamsen: heerlijke renner, aanvaller pur sang en gaat sowieso meerdere keren top 20 rijden
- Verstrynge: als Philipsen vroeg groen pakt en houdt een heerlijke renner voor de overgangsetappes
- Baudin: goed in vorm en krijgt een aantal etappes die hem goed zouden moeten liggen
- Aranburu: budget man voor de sprint+ ritten
Welke 500K renners gaan er dan sowieso mee (los van het Van Wilder dilemma)?
- Van Eetvelt
- VPP
- Plapp
Godon is geen sprinter. En ik zou altijd voor Girmay en Kooij kiezen als je Philipsen meeneemt. Girmay is meer etappes opstelbaar dan Merlier.
Maar dat is best een stevig sprintteam. Dat kost je ergens anders weer kwaliteit...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.