Mijn sprintploeg is er klaar voor met Godon, Aranburu, Turgis, Teunissen, Van Dijke, Wright, Vermeersch, Askey en Trentin!
(ja, al deze namen heb ik voorbij zien komen als optie voor vlakke sprints)
Met het schaamrood op de kaken geef ik toe dat ik hierbij ook een duit in het zakje heb gedaan ;) Frits Biesterbos eindigde ook lekker kort in de sprints de afgelopen weken, misschien kan die er ook nog bij?
Alle gekheid daargelaten, ik heb alsnog 1 renner uit deze cynische lijst als opvuller in mijn trein opgenomen in de vorm van Turgis. Simpelweg omdat ik er budgettechnisch anders niet uitkom en ik denk dat Turgis wel wat puntjes gaat sprokkelen.
Wat wel kan gebeuren is met Godon, dat als hij etappe 4 wel wint (best een degelijke kans) dat hij dan dusdanig gepositioneerd staat in het puntenklassement (misschien zelfs wel in het groen) dat hij automatisch een incentive heeft om ook mee te doen aan de vlakke sprints. Of hij daar dan uiteindelijk hoge ogen gooit weet ik niet, maar dta zou best nog wel eens een paar 10e plaatsen kunnen opleveren.
Ik kan me helemaal vinden in je uiteenzetting hoor, maar het valt mij op dat er veel mensen op dit forum Vingegaard tegen Seixas afwegen. En ik wil absoluut geen Vingegaard discussie heropenen, maar Seixas weeg je in mijn optiek af tegen Del Toro en niet tegen Vingegaard.
Ik zie hier een aantal keren Foss (maar ook Ganna) voorbij komen. Mi gaan beide weinig individueel scoren (misschien Ganna nog met de ITT). Ik kies dan liever voor teampunten in het €500k segment (heb zelf Rickaert en Planckaert ivm groene trui verwachting Philipssen en eventueel teampunten rit) of zien jullie dit anders?
Ik zie hier een aantal keren Foss (maar ook Ganna) voorbij komen. Mi gaan beide weinig individueel scoren (misschien Ganna nog met de ITT). Ik kies dan liever voor teampunten in het €500k segment (heb zelf Rickaert en Planckaert ivm groene trui verwachting Philipssen en eventueel teampunten rit) of zien jullie dit anders?
Ja Riccitello is zeker interessant! Als Seixas gaat vlammen en in wit rijdt, heb je altijd een paar teampunten. Hij zal lang bij Seixas moeten zitten, en in het geval Seixas weer op z'n giegeltje gaat of om andere redenen erdoorheen zakt, kan hij nog klimmen in GC.
Met de 4 UAE trein heb je, logischerwijs, minder opstelstress maar tegelijkertijd ook minder stoeltjes. Ben met name bezig om breed uitvallers te kunnen opvangen. Heerlijke puzzel dit :)
Ja same. Ik verwacht niet veel van hem in de sprints, maar wel in de tussensprints. Lijkt me dat hij zijn kunstje van vorig jaar misschien wel eens zou willen herhalen of verbeteren (5de groene trui). Zonder Jeanniere verwacht ik hem mee vooraan, en voor 500k kan je hem evengoed banken en Stuyven of andere teamgenoot van potentiële winnaar opstellen. In die iets lastigere vlucht/sprintritten, is hij mogelijk goed.
Ik denk dat Del Torro niet in vraag gesteld wordt, die zal je in quasi elk team zien. Als kandidaat wit - kandidaat podium + UEA tema punten vind ik hem alvast samen met Pogacar een echte no-brainer. Alleen kan je niet alle top 7AK mannen nemen en moet je dus ergens budget vrijmaken. Door hun prijs en deonzekerheid dat ze hun prijs ook waard gaan zijn, zijn dit naar mijn gevoel logische namen om 1 van de 2 thuis te laten om budget vrij te maken voor bijvoorbeeld de sprintteam. Het is dus niet zozeer Vingegaard versus Seixas maar maak je 6.5M of 4.5M vrij om elders beter te laten renderen.
Ik vind Del Toro ook onmisbaar en Vingegaard minstens zo, dus weeg ik de 2 gelijk geprijsde 1 op 1 tegen elkaar af. Of ik neem ze alle 3. Maar er zijn teveel onmisbare renners lijkt in ak, dus je kan ze niet allemaal nemen. Als ik dan moet kiezen, dan kies ik natuurlijk voor zekerheid op papier...
Klopt allemaal, maar dan komen we weer op die valkuil van het budget. Pak m beet 750 punten zonder te cappen of teampunten wil je gewoon afrekenen aan het einde, ongeacht of hij 4 miljoen of 6 miljoen is.
- Del Toro eens, allemaal waar: Kanttekening, afhankelijk van teampunten en knechtenwerk. Hij zei zelf nu ga ik vol voor Pogacar knechten, vol gas! Dit kan eventueel (verwacht het niet) misgaan voor zijn eigen notering.
- Seixas ook eens en we wensen een nieuw puntenkanon, maar hij heeft ook diverse vraagtekens. In de Giro had ik goud door mijn stelregel, neem geen twijfel mee over zekerheid. En dus liet ik o.a. Groves en Vine thuis. Want wie in vorm is en een duidelijk beeld heeft is vaak ook net wat scherper dan de renner die in een periode zit waar de klappen vallen.
- Vingegaard ook eens: Nadelen kan ik alleen niet echt vinden.
Vandaar...😁👍🚲
Los van de Foss discussie, hangt het denk ik af van hoeveel sprinters, UAE mannen je hebt en welk scenario je verwacht na etappe 6. Stel je hebt 5 sprinters en 3/4 UAE mannen en Vingegaard, heb je eigenlijk al 9-10 man beschikbaar in de sprints. Heb je 6 sprinters, zit je al helemaal goed. Dan is de vraag wat die teamgenoten gaan toevoegen en hoeveel bankpunten je die etappes hebt als je een teamgenoot erin zet ipv een AK man of UAE man.
Mwoah, die tijdrit van van Wilder is niet bijzonder dit jaar. Werd 8e op het NK, achter namen als Sander de Pestel en Vlad van Mechelen. Ook in Zwitserland en de Tirreno werd hij 17e en 20e. Daar hoef je het niet voor te doen, dus..
Zou je hem ook interesssanter vinden dan een Uijtdebroeks? Dan haal ik hem en Aranburu eruit voor Riccitello en Van Gils.
Verwacht je een Van Gils die gaat meesprinten voor een ereplek in etappe 4?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.