Hier the same, alleen bij mij geen twijfel om de Visma knechten eruit te doen. Heb ze dr in geknald en ze gaan er niet meer uit. Heb Kuss en Piganzoli. Zijn knechten van Vignegard (krijgen geen vrijheid), goeie klimmers, en houden dus per definitie wat over op het eind waardoor ze kort op de toppers gaan eindigen. Daargelaten, slechte dag/ valpartijen. Maar nogmaals das mijn visie.
Healy heb ik niet (vind ik lastig, vooral om zijn status van vorig jaar te herhalen). Gregoire wel. Meer vertrouwen in.
FOMO renner voor mij is toch nog steeds Carapaz. Held, niet vies van aanvallen om zn trui te bemachtigen. Vorm/ ervaring en drang zijn voor mij overwegingen om em toch te nemen. Maar daar moet ik veel voor laten. Teveel misschien wel. En dat levert ie qua punten dan weer niet op, denk ik.
2-4-9-10 zeker, misschien 21 nog. Van Grégoire weet je in ieder geval dat hij een sterk eindschot heeft, wat altijd een plus is in Scorito. Daarnaast zelfs in de ITT. Klinkt gek, maar kijk zijn resultaten maar eens na op tijdritten met een heuvel erin (zoals in komende Tour). Niet de hoofdreden, maar wel een leuke bonus, mocht je nog een plek over hebben in de dagopstelling.
Mwah, niet helemaal mee eens.
Je moet inderdaad niet een hele trein bouwen om de ttt heen. Maar foss bijvoorbeeld heeft niet een heel hoog plafond, maar je weet precies wanneer je hem op moet stellen, en neemt in de andere ritten geen plekje in.
Aanvallers stel je vaker op, en hebben een hoger plafond, maar is enorm onzeker en dan moet je ze vaker opstellen met regelmatig 0 punten.
Als je voor een uae trein gaat bijvoorbeeld, dan moet je ze ook vaak opstellen, juist in overgangsritten ook, Foss zit die niet in de weg.
Kortom, ik denk dat Foss meer oplevert dan zijn eigen punten, want hij zorgt mogelijk ook voor minder bankpunten elders
Ik stel er waarschijnlijk sowieso 4 op van UAE elke etappe dus neem je dan 5 sprinters mee en 5 puncheurs maximaal? Of stel je Vingegaard ook altijd op en neem je er 4 mee van elk. Ik neem maar 1 topsprinter mee en dat is Philipsen. Zit nu op deze 20
Pogi, Del toro, Yates, McNulty
Vingegaard, Evenepoel, Carapaz, THJ, Skjelmose
Philipsen, Kooij, Kanter. Godon, Turgis
Arensman, Martinez, Healy, VPP, Gregoire, Vacek
Misschien uit het laatste segment nog een man uithalen voor 'goedkope' ak man? Lastig
Eens dat je naar de delta moet kijken, maar in je conclusie ga je er wel vanuit dat je een alternatief hebt dat die delta ook daadwerkelijk kan terugverdienen.
Dan heb je het wel over types als Plapp, Vacek of Martinez. Die kunnen in de ploegentijdrit zomaar 20 à 30 punten verliezen ten opzichte van een INEOS renner (bijvoorbeeld 1e versus 5e, inclusief misgelopen teampunten). Een Stuyven hoort wat mij betreft niet in die vergelijking thuis, want die gaat in de ploegentijdrit waarschijnlijk nauwelijks of geen punten pakken.
Daarnaast klopt het dat een Plapp of Vacek later vaker opstelbaar kan zijn, maar daar staat tegenover dat je die plek in de dagopstelling ook steeds gebruikt. Iemand met een INEOS renner kan op die momenten bijvoorbeeld juist een extra sprinter als Philipsen opstellen en weer 6-8 truipunten meepakken.
Als voorbeeld: stel dat je Plapp twee keer extra opstelt en hij wordt beide keren 8e (is al positief). Dan pakt hij 52 punten. Op die twee plekken had je echter ook twee keer Philipsen kunnen opstellen, goed voor bijvoorbeeld 12-16 truipunten. Netto blijft er dan nog 36-40 punten over. Als Plapp in de ploegentijdrit al 20 tot 30 punten heeft verloren op een INEOS renner, dan houd je uiteindelijk misschien maar 5 à 10 punten extra over. Pin me niet vast op de exacte aantallen, maar het laat wel zien dat de winst in de praktijk vaak een stuk kleiner is dan dat jij nu schetst.
En dan nog een vraag die bij mij opborrelt. Seixas. Wat hiervan te denken, nu Kooij toch meegaat en de kansen bij Decathlon gespreid gaan worden. Dus geen ploeg rond Seixas. Tel daarbij de kwetsuurtjes + onervarenheid + eerste Tour. Wordt dit niet wat teveel voor ons menneke? Ik hoor graag mijn ongelijk.............
Als ik hem mee neem, is het omdat ik een cap nodig heb voor etappe 4. Maar twijfel slaat wel toe. Kan een Gregoire/Aranburu ook als goedkoper alternatief? Dan neem ik Foss mee op die Ineos plek.
Natuurlijk, maar ik denk dat bijna niemand poppetjes op moet stellen in de TT die niet op zijn minst realistisch top 5 gaan rijden. Iedereen heeft wel 2 of 3 UAE mannen, 1 of 2 Visma mannen, 1 of 2 Red Bull mannen en 1 of 2 Ineos mannen en 1 of 2 LIDL Trek mannen. Dan zit je al snel op 9 of meer mannen die naar verwachting in de top 5 rijden. Dus je stelt dan een extra Foss/Ganna niet op t.o.v. een Paret-Peintre/Baudin, maar t.o.v. een Skjelmose/Ayuso/Van Gils.
Poeh, de afkorting MvG koste mij heel veel tijd. Lange tijd zag ik Michael van Gerwen met z'n kale bakkes en een bolle toet in een wielrenpakje voor me. Vroeg me al af voor welke ploeg die zou rijden, maar dat zal dan toch de Lidl zijn. Lekker eten, mayonaise!
Hoe kom je daar nu bij? Dat verwacht toch niemand? Met de TTT kost hij waarschijnlijk eigenlijk maar 500k. Zoveel hoeft hij dan ook niet meer te doen in de Pedersen-ritten.
En het argument dat voordien soms werd gegeven "misschien gaat hij moeten knechten zoals Turner bij Bernal" zal nu zeker niet meer gelden.
Ik verwacht dat Jegat voor klassement zal proberen te gaan terwijl O'COnnor en Bernal geen interesse lijken te tonen in het klassement. Ik verwacht daarom van Jegat zoals vorig jaar een paar top 15 plaatsen en ergens een 10de à 15de plaats in het AK met vrij voorpselbare dagen waarin je hem kan opstellen. Zelf staat hij nie tin mijn shortlist, ik denk dat je met ee Van Wilder een soortgelijk scenario opvangt voor 250k minder met als bonus dat je hem kunt opstellen in de sprintritten mocht Merlier daa winnen of tijdelijk in het groen rijden.
Zit ik ook over te twijfelen inderdaad, met Girmay and Grégoire misschien al voldoende alternatieven. Godon neem je mee voor deze rit en de TTT. En heel misschien nog een heuvelritje (etappe 9?). Voor dat geld kun je ook een extra sprinter meenemen.
Ik zit ook in dubio tussen Van Gils en Gregoire. De plus voor Van Gils zijn de punten in de TTT (toch minstens 28 verwacht ik met kans op (veel) meer) en 10 punten als Evenpoel de TT wint. Met die achterstand moet Gregoire starten aan de ritten waar beiden sterk kunnen scoren. Als Van Gils mag gaan, dan schat ik dat Gregoire en Van Gils in "hun" ritten ongeveer evenveel punten pakken. De kans dat Van Gils mag gaan vind ik reëel omdat de koers wellicht eerder door UAE en Visma zal getrokken worden waar RB hun karretje gewoon aan hangen. Ik zie in de eerste 2 weken ook weinig ritten waar Van Gils zal moeten werken voor Evenepoel en Lipowitz, daarvoor is het parcours niet zwaar genoeg. Bovendien kan Van Gils een puntenpakker worden als Evenpoel 10 dagen in het geel zou rijden.
Ik ga er nu van uit dat Van Gils ene puntenpakker gaat worden en verkies hem momenteel boven Gregoire. Om een (gouden) beker te pakken moet je naar mijn gevoel keuzes maken en uitgaan van bepaalde scenario's. Komen die uit, dan lonkt de beker, komen die niet uit heb je nog altijd de koers om van te genieten. Gregoire vind ik ook wel een juichrenner, dus als die het goed doet ga ik sowieso juichen.
Het is toch ook raar dat men er "maar van uit gaat" dat Jonas wel even 2de wordt (en dus duur geprijst is), terwijl alle andere Giro-mannen voor een appel en ei op te pakken zijn, zoals een Gee? Uiteindelijk zullen de meesten kiezen tussen Jonas en Seixas (of je dropt het idee van 3x UAE). Anders kom je qua budget wel heel karig uit.
En dat men zegt dat Ineos armetierig is omdat ze Bernal en Arensman invliegen, is hetzelfde verhaal. Arensman in goede vorm, team gaat duidelijk voor de TTT (Ganna en Tarling!), Bernal die enkel zijn energie hoeft te spenderen in week 3. Ja het kan allemaal anders lopen, maar Ineos komt in ieder geval met een heel duidelijk plan naar deze tour.
Waar is je A? 4x UAE + Seixas? Remco gaat er structureel ergens doorheen zakken, en dan alle ballen op Lipowitz. Skjelmose knecht voor Ayuso, ook al zeggen ze dat ie schaduwkopman is. Carapaz uitgesproken bollentrui, geen AK.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.