Ah is dat het. Mijn reactie kwam ook al niet door. Maar die 365 inderdaad, die Wolff van Mercedes uit de F1 en de universitaire weddenschap. Daarnaast ben ik hier op het forum ooit gewezen op een website die zich laat vertalen als kansen checken.
Zo... eens kijken of dit er wel doorkomt
Nieuw bij het wielrennen en bij het scorito team. Na een middag research ben ik uitgekomen bij het volgende team:
Pogaçar, del Toro, Lipowitz, Ayuso, Evenepoel, Vauquelin, Tiberi, Uijtdebroeks, Arensman, Philipsen, Kooij, Girmay, de Lie, Godon, van der Poel, Pollit, Hindley, Skjelmose, Skujins en Stuyven.
Al met al een mooi stel bij elkaar zeg ik zelf. Is het verstandig om in etappe 1 al mijn INEOS renners te selecteren? Of krijgen zij ook punten als ze op bank zitten? En zien jullie nog verbeterpunten?
Volgens mij kan je deze tour best prima zonder Vingegaard. M.i. heb je Vingegaard echt niet per se nodig voor een gouden beker. Ik denk dat bepaalde combinaties rendabeler kunnen zijn dan Vingegaard.
Dank voor je feedback. Heb het idee dat er buiten de grote namen weinig goedkope AK mannen mee gaan doen. Wellicht een Uijtebroeks. Tiberi pas ik voor, de rest zie ik meer als vrijbuiters of knechten
Dank, ja ik zat met 7 sprinters te denken aan 7 man opstellen + gele trui + jongeren/berg. 1 eraf en een teamgenoot van een potentiele winnaar zou ook nog kunnen.. goeie optie! Dank voor het meedenken
Na lang wikken en wegen op onderstaand uitgekomen. Nog niet helemaal tevreden, met name doordat ik niet 100% vertrouwen heb in mijn sprintploeg. Zie zelf overigens geen (extra) sprinter in de 500K categorie die ik er nog in kan klikken en die resultaten kan gaan rijden.
Daarnaast ook nog mijn twijfels over Plapp en Van Eetvelt, maar nog niet zeker wie ik hier dan voor in kan klikken.
Wat zouden nog verbeterpunten zijn in deze selectie?
Pogacar, Vingegaard, Seixas, Del Toro, Ayuso, Evenepoel, Johannesen
McNulty, Skjelmose, Van Eetvelt
Merlier, Girmay, Kanter, Wærenskjold, Turgis
Gregoire, VPP, Aranburu, Stuyven, Plapp
Ik merk, ondanks alle toevoegingen, dat mijn team wat ik ruim een week geleden bij elkaar geklikt heb, nog steeds staat. Enige switch is Stuyven --> Turgis. Maar verder aardig tevreden over de gekozen strategie.
Ik vind mijn hele team droppen zinloos; daar is altijd wat van te vinden en meer iets wat ik na de deadline doe. Wel kan ik een ieder adviseren gewoon knopen door te hakken en kiezen voor een bepaalde strategie. Blijf je te lang alle opties open houden, kom je straks met een team zonder Vingegaard, maar wel met MvdP, Pidcock, Fretin en Carapaz.
Hoi, altijd het forum in de gaten gehouden. Nu maar eens een account aangemaakt. Mijn (voorlopige) team:
Pogacar / Del Toro / Seixas / Evenepoel / Skjelmose / Wellens / McNulty
Carapaz / Pidcock / Arensman / Baudin / Plapp / Gregoire
Philipsen / Kooij / Girmay / Kanter / Bittner
Van der Poel / Matthews
Benieuwd wat jullie er van vinden, altijd open voor feedback.
Net eens aan de slag gegaan met elke etappes invullen en dat helpt toch wel bij de laatste keuzes maken. Enkele inzichten:
- AK-ritten (5 à 6 etappes: 6, 14, 15( misschien 18), 19 en 20):
Met 4x UAE + Vingegaard + 2 van de 3-3,5M mannen zijn deze prima gevuld. Daar staan nu op plekje 8 en 9 Skjelmose + Carapaz/THJ met dan een aanvaller als VPP als reserve en wellicht nog de drager van de groene trui (Philipsen?) als achtervang mochten er mensen tussen uit zijn gevallen dan. - Sprint-ritten (5 etappes: 5, 7, 8, 11 en 12 (misschien nog 21)):
Ik neem vooralsnog 4 sprinters mee. Vier sprint-ritten (alles na etappe 6) kunnen de overige plekjes worden ingevuld door 4x UAE + Vingegaard. Etappe 5 zit ik dan wat krapjes. Daar stel ik in ieder geval een teamgenoot van Merlier op (in mijn ogen de grootste kanshebber op ritwinst daar, al kan dat pukkeltje van derde categorie wellicht nog roet in het eten gooien). Als Pogcar al geel (en Del Toro wit) pakt in etappe 1 of 2 dan is ook deze rit makkelijk gevuld. Maar hier kan ik nog wel een opvuller gebruiken. - Ploegentijdrit (1 etappe: 1):
Prima gevuld met 4x UAE, Vingegaard, in totaal 3 renners van Lidl & Red Bull. Voor plekje 9 zoek ik nog een opvuller. - Individuele tijdrit (1 etappe: 16):
Hier in principe dezelfde mensen als in de TTT. Vooralsnog aangevuld met Plapp. - Heuvels/vlucht (5 à 6 etappes: 3, 9, 10, 13 en 17 (misschien 18)):
Ik kies vooralsnog voor 3 heuvel-mannen: Healy, Grégoire en Van Eetvelt. Aangevuld met 4x UAE + Vingegaard. Zoek hier nog een opvuller. - Punch-ritten (1 etappe: 2):
Feitelijk dezelfde opstelling als voor de AK-ritten met nog extra keuze uit Grégoire en wellicht Van Eetvelt. - Sprint+rit(2 etappes: 4 en 21):
Lastig in te vullen. Stel waarschijnlijk Philipsen, Girmay en De Lie op. Afhankelijk van het AK wellicht ook 4x UAE. Voor de slotrit uiteraard ook Pogacar. En dan nog heuvelmannen en Vingegaard. Zou eventueel nog een specifieke renner kunnen gebruiken.
Heb nog twee plekjes in te vullen, budget daarvoor is 1,5/1M (afhankelijk van de keuze voor Lipowitz of Ayuso). Ik zoek nog iemand voor de sprints, TTT, heuvel/aanval en wellicht nog sprint+. Kandidaten:
- Martinez + Turgis:
Pro: heuvel/vlucht & sprints gecovered en wellicht zelfs nog achtervang voor AK-ritten.
Con: geen 9e man voor TTT en sprint+ (al kan Turgis dat wellicht nog) - Bauhaus/Waerenskjold + Matthews:
Pro: heuvel/aanval & sprints (+) gecovered
Con: geen 9e man voor TTT en Matthews voor heuvelritten/vluchtetappes is twijfelachtig - Godon + Simmons/Baudin:
Pro: heuvel/vlucht & sprint + & TTT gecovered
Con: geen 9e man voor etappe 5 - O'Connor + Trentin:
Pro: heuvel/aanval & sprint + gecovered
Con: geen 9e man voor TTT en etappe 5, Trentin voor sprint+ is ook twijfelachtig - Simmons & Stuyven:
Pro: heuvel/vlucht & sprint+ & TTT gecovered en Stuyven kan ook als 9e man in etappe 5. Daarnaast betekent de 500K besparing dat Lipowitz mee kan i.p.v. Ayuso
Con: Simmons is twijfelachtig voor de wat zwaardere heuvelritten en Stuyven betekent in etappe 5 twee teamgenoten van Merlier die nul punten scoren als Merlier niet wint
Kan het iedereen aanraden om dit te doen (etappes vullen), zorgde bij mij wel voor extra inzichten en het thuislaten van renners die er steeds vast in stonden.
Hoe kijken jullie naar bovenstaande beschouwing?
Zal daar ook eens wat dieper induiken.
Waar ik vooral tegenaan loop met deze tactiek (grotendeels dezelfde namen, alleen dan 5 sprinters) dat ik geen kopman heb voor etappe 4. Dat zou best een sleutelrit kunnen worden namelijk tov de Pedersen mannen.
Godon kan dit plekje invullen, maar dan moet ik ergens wel zekerheid hebben dat hij daar voor wil gaan. Anders kan ik beter hopen op een Gregoire/Stuyven en Uijtdebroeks/Martinez meenemen voor 1M ipv een Van Wilder.
Hoe kijk jij hier tegen aan?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.