Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 128 ... 281 282
Bobbb

Ik heb wat twijfels over m'n team en ontvang graag wat tips! 

Onderstaand mijn team:

Klassement: Pogacar, Del Toro, Vingegaard, Seixas, Evenepoel,

Klimmer: Kuss, Martinez

Sprinter: Philipsen, Merlier, Bittner, Godon

Aanvaller: Gregoire, Van der Poel

Tijdrijder: Ganna

Knecht: Paret-Peintre, Plapp, Simmons, Stewart, Teunissen & Verstrynge.

M'n grootste twijfel zitten of ik zowel Philipsen als Merlier moet meenemen en of er niet nog iemand van UAE bij moet. 

Ben benieuwd naar jullie reacties

martijncr

@Mirko, mooi overzichtje en is idd goed om opstellingen te maken. Met de volledige startlijst heb ik het ook gedaan. Heb nu 4x UAE en ... jawel ... 4x RB. Van Gils en Hindley hebben na tijdrit al gauw hun punten binnen en stel dat Evenepoel geel pakt en gaat verdedigen, is het lekker teampunten pakken. Doet ie dit niet, is Van Gils nog steeds een aanvaller om te spelen en in ET 19/20 is Hindley zeer wss een van de laatste a la Sepp Kuss. 

Kopmannen maak ik me minder zorgen om. Want vaak in overgangs- of aanval ritten ga je voor de safe pick: Pogi / Philipsen. 

Baudin is vandaag mijn 500k joker. Bij hem vind ik het fijn dat hij z'n ritten heeft uitgesproken en kan, omdat ie rit 6 interessant vindt, per ongeluk geel- of bollentrui gaan rijden. 

VPP is daardoor gesneuveld omdat hij ook wel op bollen aast maar met name kijkt naar 19/20 als ik hem goed begreep. 

martijncr

@Mirko, mooi overzichtje en is idd goed om opstellingen te maken. Met de volledige startlijst heb ik het ook gedaan. Heb nu 4x UAE en ... jawel ... 4x RB. Van Gils en Hindley hebben na tijdrit al gauw hun punten binnen en stel dat Evenepoel geel pakt en gaat verdedigen, is het lekker teampunten pakken. Doet ie dit niet, is Van Gils nog steeds een aanvaller om te spelen en in ET 19/20 is Hindley zeer wss een van de laatste a la Sepp Kuss. 

Kopmannen maak ik me minder zorgen om. Want vaak in overgangs- of aanval ritten ga je voor de safe pick: Pogi / Philipsen. 

Baudin is vandaag mijn 500k joker. Bij hem vind ik het fijn dat hij z'n ritten heeft uitgesproken en kan, omdat ie rit 6 interessant vindt, per ongeluk geel- of bollentrui gaan rijden. 

VPP is daardoor gesneuveld omdat hij ook wel op bollen aast maar met name kijkt naar 19/20 als ik hem goed begreep. 

valowitz
Ferumbras
Ayuso kanshebber voor het wit wellicht, maar zeker geen favoriet. Een zekere uae knakker heeft hem d...

Zit er nu over te denken om Ayuso te ruilen voor Yates. Yates zal behalve de nodige team punten waarschijnlijk ook aardig wat eigen puntjes bij elkaar harken en ik zie hem wel top-10 eindigen. Ayuso daarentegen was 2x een DNF in zijn laatste 3 grote rondes en dat baart mij niet veel vertrouwen. 

Mister_Roan

128 paginas... en ik heb zoveel mogelijk door proberen te lezen, maar kan het kloppen dat:

Healy

Niet vaak genoemd is? Hij gaat er wel altijd voor ondanks een wat minder voorjaar. Wat zeggen jullie?

Romain737

Ik denk erover om Cian Uijtdebroeks uit mijn ploeg te halen en Arensman weer op te nemen. Ze zijn allebei 1 miljoen waard, maar Arensman levert met de ploegentijdrit en de individuele tijdrit veel punten op, terwijl hij ook een of meerdere etappes kan winnen. 

Cian kan op zijn beurt wel 2 of 3 top 10-plaatsen behalen, maar dat levert niet veel op. Wat de witte trui betreft, heeft hij te maken met Del Toro, Seixas en Ayuso, die grote favorieten zijn, dus daar zijn weinig punten te halen.

Maurogeense

mijn voor nu team: tips zijn welkom!

Pogacar

Vingegaard

del Toro

Seixas

Lipowitz

Johannessen

McNulty

Skjelmose

Lenny Martinez

VPP

Gregoire

Simmons

Vacek

Verstrynge

Philipsen

Girmay

Gaviria

Kanter

Waerenskjold

Turgis

Romain737
Maurogeense
mijn voor nu team: tips zijn welkom! Pogacar Vingegaard del Toro Seixas Lipowitz Johannessen McNulty...

Kunnen jullie ophouden met al die berichten van jullie hele team? Dat leidt nergens toe. Het vervuilt alleen maar de discussie. 

Stel eventueel vragen over één of twee renners. 

T1MM0S
Romain737
Kunnen jullie ophouden met al die berichten van jullie hele team? Dat leidt nergens toe. Het vervuil...

Het herhalen van vragen omdat je geen direct antwoord krijgt is net zo vervuilend 😉. Arensman is het al 100x over gegaan, gemiddeld antwoord: Gaat hij voor ritten gaat hij niet voor ITT en stel je hem tig keer op voor 1-2 resultaten

johnnyvdlaar

Ik merk dat ik wat moeite heb om een Lidl 500k renner te kiezen, Vacek en Simmons zijn erg interessant, maar ook onvoorspelbaar.

Ragnar Lolbroek
johnnyvdlaar
Ik merk dat ik wat moeite heb om een Lidl 500k renner te kiezen, Vacek en Simmons zijn erg interessa...

Ik ben voor Simmons gegaan. Daar verwacht ik vanuit een vlucht sneller wat eigen punten van.

Ecco
Rad
Is Godon een serieus alternatief voor de 'Pedersen' ritten? (Als captain)  Merk dat ik name etappe 4...

Tsja, etappe 4. Ik neem inderdaad Godon mee als Pedersen light, maar je zou ook iemand als Cort kunnen cappen denk ik. 

Of natuurlijk Bini, klimt die niet net zo goed als Mads?

Maar als je Godon meeneemt is het voor dit soort etappes, lijkt mij.

ugge2

Wie zien jullie naast Skjelmose als beste / potentiele top 10 15 ak optie in het 750k segment? Natuurlijk in die prijscategorie geen garanties, maar dat ze het iig niet gaan laten lopen?

Jegat / O'connor / Bernal? 

HaagseHaas
ugge2
Wie zien jullie naast Skjelmose als beste / potentiele top 10 15 ak optie in het 750k segment? Natuu...

Riccitello. Kan zomaar in de slipstream van Seixas rond de top 10 eindigen.

Laatst gewijzigd
Henkbaarsjes
martijncr
@Mirko, mooi overzichtje en is idd goed om opstellingen te maken. Met de volledige startlijst heb ik...

Baudin zit er ook bij mij in. Zag er sterk uit in Frans kampioenschap. Waar heeft hij laten weten voor welke ritten hij gaat? Kan niet vinden

Laatst gewijzigd
Nijmos
Henkbaarsjes
Baudin zit er ook bij mij in. Zag er sterk uit in Frans kampioenschap. Waar heeft hij laten weten vo...

Hier ben ik ook benieuwd naar ja.

martijncr
Henkbaarsjes
Baudin zit er ook bij mij in. Zag er sterk uit in Frans kampioenschap. Waar heeft hij laten weten vo...

Op website van EF waar ze de Tour ploeg presenteren en iedere renner wordt uitgelicht 🚴🏻

DeGladde
mirkodek
Net eens aan de slag gegaan met elke etappes invullen en dat helpt toch wel bij de laatste keuzes ma...

Mooi overzicht. Toch zie ik etappe 17 ook wel neigen naar een sprint. Zie de 2 colletjes, niet als een belemmering. Al helemaal de 2e col vna 4e categorie niet. 

Verder natuurlijk een hoop heuveletappes, waardoor ik neig naar meer heuvelrenners i.p.v. klimopvullers (ivm het sterke AK).

madeinstars

Jongens, staar je nou niet blind op die ploegentijdrit.

Zie zoveel mensen hier redeneren dat bijvoorbeeld de jongens van INEOS na etappe 1 al hun punten binnen hebben, maar als die in de rest van de tour moeilijk op te stellen zijn en weinig eigen punten meer halen heb je daar toch niks aan? Als je dan iemand hebt van een andere ploeg die in de ploegentijdrit een paar plaatsjes inlevert t.o.v. een INEOS man, maar wel in andere etappes op te stellen is en goede kans maakt op eigen punten is dat verschil zo goedgemaakt.

Een ploegentijdrit inflateerd (is geen woord) altijd het totaal aantal punten dat te halen is, omdat de hele ploeg punten krijgt. In totaal krijgen 8x8 renners minstens 8 punten, waar dat in een normaal scenario maar 17 man (plus wat team- klassementspunten) zijn. Je moet dus altijd rekenen met de delta van punten voor jouw INEOS man t.o.v. een eventuele vervanger en niet met het totale aantal punten.

Ecco
Nijmos
Hier ben ik ook benieuwd naar ja.

Op de eigen website van EF

Etappes 6, 9 en 10

Fietsopa
madeinstars
Jongens, staar je nou niet blind op die ploegentijdrit. Zie zoveel mensen hier redeneren dat bijvoor...

Ja ik vind het altijd mooi hoe mensen TTT punten meenemen in de 100 punten per miljoen berekening. Je moet toch wel je best doen om niet 9 man te hebben in je team die minstens 20 punten pakken. Dus die eerste 20 punten moet je eigenlijk niet eens meetellen.

Toegegeven, teamgenoten van de gele trui kan wel een mooi aantal punten opleveren, maar dat is ook wel weer een gok.

ugge2
HaagseHaas
Riccitello. Kan zomaar in de slipstream van Seixas rond de top 10 eindigen.

Ah dat is ook een hele goede optie. Thanks! Maakt de puzzel wel weer lastiger...

Kee
DeGladde
Mooi overzicht. Toch zie ik etappe 17 ook wel neigen naar een sprint. Zie de 2 colletjes, niet als e...

Ik dacht hetzelfde, maar toen ik ging opstellen kwam ik tot de volgende conclusie:

3 en 9 heuvel maar wel stevige hoogtemeters dus heuvel/klim

10 stel ik klassement op met zoveel inspanningen achter elkaar

13 is meer een klimvlucht met die klim relatief dicht op de finish

als 17 dan ook een sprint wordt, is het toch eigenlijk helemaal geen tour waar je de echte heuvelmannen (gregoire, schmid) vooraan gaat zien en ga ik toch meer goed klimmende vluchters (healy, eettent) 

Koenb16

Ikzelf heb momenteel nog Kuss en van Gils in mijn team staan. Kuss staat hier al lang in met een eerdere gedachte dat Visma de TTT wint en als 9e klimmer in de laatste 2 etappes. Van Gils dient meer als Evenepoel verzekering na de TTT en als puncheur/aanvaller, al betwijfel ik hoeveel kansen hij krijgt.

Nu de kansen van Visma voor TTT winst aan het slinken zijn en bij mij de twijfel groeit of Kuss uberhaupt wel de laatste man voor Visma gaat zijn (lees Piganzoli / Jorgenson), leeft bij mij het idee om Kuss te wisselen voor Hindley, die zeker de laatste knecht lijkt te zijn bij Bora, welk ook de team rol van van Gils zal overnemen. Dit geeft vervolgens ruimte om toch Gregoire te nemen (of misschien Healy?).

Mijn vraag is hoe anderen hier tegen Visma knechten en Gregoire aankijken. Gaat deze laatste bijvoorbeeld wel echt veel kansen krijgen?

Laatst gewijzigd
Titivoeckler
madeinstars
Jongens, staar je nou niet blind op die ploegentijdrit. Zie zoveel mensen hier redeneren dat bijvoor...

Je moet je inderdaad niet blind staren op de ttt. Maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat Ineos 1 of 2 wordt, waarbij ze -verwacht ik- ook groen pakken. Dat zijn dan al 57 of 38 punten. Dan win je er 37 resp. 18 ten opzichte van het voorbeeld van 20 punten als je iemand anders opstelt. Foss en ganna zou je in de itt kunnen opstellen, waarbij ik Ganna ook de laatste etappe zou opstellen. Dan zit je toch vrij eenvoudig aan een ondergrens die ik in deze categorie zoek. Toegegeven, het plafond is niet hoog, maar dan hoef je ze maar 2 of 3x op te stellen. Je zou dan bernal nog kunnen nemen voor een hoger potentieel. Een vpp, gregoire of van eetveld moet je misschien 6 keer op gaan stellen, terwijl je zijn aanvalsplekje ook met team en truipunten kunt opvullen. Ik had hem bijv vorig jaar en de rit waar hij won, had ik hem niet. 

1 2 ... 128 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.