Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 132 ... 135 136
VliegendSchwe1n
Ragnar Lolbroek
Existentiële levensvraag! Wat zou je het hardst missen: Een voorname kandidaat voor het bergklassem...

Jij twijfelt tussen Godon en Lenny? 

KV
Emootje
Van Gils die iets vertelt over zijn ambities deze Tour.   Edit: Nee joh, dit is Van Wilder. Pfff.

Zeker dat dit over Van Gils gaat?

Ragnar Lolbroek
VliegendSchwe1n
Jij twijfelt tussen Godon en Lenny? 

How perceptive of you!😅

VliegendSchwe1n
KV
Ik had gisteren dezelfde 3 toen ik vroeg of er nog waren die met 3x 750k op pad gingen. Ondertussen...

Ik kan je hier goed in volgen. Op dit moment is het bij mij gek genoeg Skjelmose die sneuvelt, ook omdat ik voor de rest een top AK team heb waar hij niet per se zeker is van een stoeltje. 

Maar vooraf gezien, vind ik 750k echt een steal voor Skjelmose. Dus ben er nog niet helemaal uit. 

VliegendSchwe1n
Ragnar Lolbroek
How perceptive of you!😅

Ik zou voor Lenny gaan. Die is jong, kan hoog pieken. Godon kan een paar leuke resultaten rijden, heeft een wat hogere bodem door de TTT maar zie ik niet als onmisbaar. Lenny heeft heel veel potentieel 

Zitvlees

Vraag: ik zie veel langskomen over de kansen van Ineos in de TTT, maar is bekend wie hun laatste man is?

Vauq, Bernal of Arensman?

pietertjeee
Ecco
Roes uitslapen en nog eens proberen. 

Vertel :) 

Ferumbras
VliegendSchwe1n
Ik zou voor Lenny gaan. Die is jong, kan hoog pieken. Godon kan een paar leuke resultaten rijden, he...

Daar staat tegenover dat Lenny 10 keer in je opstelling kan staan, maar slechts 2x in de aanval gaat en 1x de top 10 haalt... Godon weet je vooraf waar je hem wil opstellen.

En de bollentrui gaat toch naar Remco. Dat weet toch iedereen :P...

brakobama
Astarloa
Haha, lekker zien wat je wilt zien. Die 3e plek op het WK en 5e in Bilbao vergeet je voor het gemak...

Zeker waar, maar de tijdrit van het WK is van vorig jaar. Bilbao was uitstekend inderdaad. Feit is wel: van de 5 ITT's in 2026, waren er 4 vrij matig en slechts 1 was goed.. 

Monsieur PiPi
Zitvlees
Vraag: ik zie veel langskomen over de kansen van Ineos in de TTT, maar is bekend wie hun laatste man...

Het zou mij verbazen als het niet Vauquelin wordt. 

brakobama

Op basis waarvan verwachten jullie iets van van Gils? Die heeft Evenepoel (punch) en Lipowitz (berg) sowieso nog voor zich. Ja, de vorm is goed. Maar daar heeft hij toch relatief weinig aan? Volgens mij is een Skjelmose (even duur en gecommuniceerd schaduwkopman) een veel betere pick.

T1MM0S
Ferumbras
Daar staat tegenover dat Lenny 10 keer in je opstelling kan staan, maar slechts 2x in de aanval gaat...

Gaat Lenny überhaupt de hittegolf overleven?

Gianluca

Hoe kijken jullie tegenover deze 2 opties:

Lipowitz + De Lie

Ayuso + Girmay

Keep in mind dat ik van dit segment AK mannen momenteel Remco al heb staan

Ferumbras
T1MM0S
Gaat Lenny überhaupt de hittegolf overleven?

Geen idee, maar ik durf het niet aan. Groot fan van hem als renner, maar met Scorito niks dan ellende voor mij. Elke dag fomo om mee te nemen, en dan weer 0 punten. Gewoon niet geschikt voor mij. Maar hoop wel dat ie ooit die bollentrui wint.

Thecyclingfan
Thecyclingfan
Het is weer puzzelen geblazen, dus de tips zijn weer welkom!Top op heden heb ik het volgende team:Po...

Is het wel slim om Hindley te doen als die lipowitz en evenepoel nog voor zich moet dulden?

brakobama
Gianluca
Hoe kijken jullie tegenover deze 2 opties: Lipowitz + De Lie Ayuso + Girmay Keep in mind dat ik van...

De Lie is bij mij geen optie, dus dan wordt het automatisch Ayuso + Girmay..

WOOP

Ik ga toch voor één extra UAE-renner naast Pogacar en Del Toro. Nu is de vraag: ga ik voor Ringel S of McNulty?

In een interview met hun Belgische ploeggenoot zag ik dat hij Ringel S tipte, terwijl hij McNulty niet eens benoemde. Staat Ringel S dan toch hoger in de pikorde? En zou hij dan toch meer zicht hebben op individuele puntjes?

Arie Bombarie
Astarloa
Hele goeie vraag. Wie o wie kan hier een panklaar antwoord op geven?

Gewoon meenemen. Hij gaat de hele wereld verrassen en eindigt op het podium met minstens 700 punten. Carapaz ook meenemen, gewoon omdat het een geweldige renner is die het wielrennen en Scorito (vaak) leuker maakt. Ik neem ze allebei mee. :-)

Ferumbras
Gianluca
Hoe kijken jullie tegenover deze 2 opties: Lipowitz + De Lie Ayuso + Girmay Keep in mind dat ik van...

Als je een echte klimmer week 3 mist: Lipo.
Als je een net-niet klimmer met peper in z'n reet mist: Ayuso.

De Lie en Girmay allebei beetje zelfde probleem. Kunnen geweldig sprinten, maar kunnen ook zomaar 3 van de 5 sprints laten lopen. Maar goed niemand gaf een stuiver voor Girmay, en we weten allemaal hoe dat ging in 2024.

Girmay:
'Elk jaar heb ik een grote droom: dat is het winnen van een etappe, en daarnaast wil ik ook weer strijden om de groene trui. Dit jaar heb ik echt sterke ploeggenoten om me heen, vergeleken met de afgelopen drie jaar, dus ik ben super blij en super gemotiveerd om hier in Barcelona te starten. We gaan vol voor een etappezege en we gaan ook jagen op de groene trui'

'Als we het hebben over de kansen voor de sprinters, dan moeten we kijken naar de start in Italië (in 2024, red.). We kregen daar meteen te maken met twee of drie loodzware etappes in de brandende hitte. Dat hakt er bij de zwaardere mannen natuurlijk veel harder in dan bij mij. Ik kan over het algemeen heel goed tegen de hitte, veel beter dan de meeste andere jongens.'

'Dat is een mooi voordeel dat ik dit jaar in mijn zak kan steken. De eerste twee, drie dagen zijn direct behoorlijk warm en lastig – op de tijdrit na dan. Dat is iets waar ik juist naar uitkijk. Ik overleef zulke zware dagen simpelweg beter dan de pure sprinters. Natuurlijk kan tegenwoordig bijna iedereen goed klimmen, maar mijn grootste troef is dat ik goed tegen de warmte kan én net iets sneller herstel van zulke inspanningen.'

En mooie quote over de Lie recentelijk:
'Maar die frustratie fietste De Lie er helemaal uit in de vierde etappe. De Lie moest zo ongeveer uit IJsland komen om de weggereden Riley Sheehan (NSN) terug te halen. Dat lukte hem net voor de meet: eindelijk de zege in Wallonië. Het was De Lie als vanouds, en zijn wattages zeggen genoeg. In de laatste vijfhonderd meter trapte de Belg liefst 954 Watt over 55 seconden...
Zijn piekwattage in de sprint lag op 1200 Watt. In die laatste spurt lag zijn gemiddelde snelheid op 32,2 kilometer per uur, en zijn topsnelheid 38,4 bedroeg kilometer per uur. Ter informatie: de finish lag op een heuvel van 10 procent gemiddeld. Werkelijk verbluffend.'

Arie Bombarie
brakobama
Poeh, de afkorting MvG koste mij heel veel tijd. Lange tijd zag ik Michael van Gerwen met z'n kale b...

Of Jumbo, past ook wel bij zijn postuur.

Gianluca
Ferumbras
Als je een echte klimmer week 3 mist: Lipo.Als je een net-niet klimmer met peper in z'n reet mist: A...

Wat een moeite voor deze reactie, hulde! Thanks voor je mening 

Yanick1995

Mijn team is zo goed als rond en dit is de eerste keer in jaren dat ik hem nu al deel.

maar twijfel of ik voor yates + Turgis moet gaan of thj + 2 mil teamgenoor pogi.

mijn voorkeur heeft yates alleen mijn klimtrein voor dan dunnetjes.De teamgenoten van pogi kan ik namelijk altijd inzetten in mijn strategie en met thj heb ik een extra klimmer. 

1. pogi
  2. torro
  3. seixas
  4. lipo
  5. evenepool
  6. skel
  7. Van winder 
  8. Thj of yates

Sprint

1. Jp
  2. melier
  3. kooij
  4. kanter
  5. onze Noor 

overig

1. van gils
  2. turgis/teamgenoot pogi
  3. mcnulty
  4. stuyven
  5. baudin
  6. matthews
  7. vacek

iemand nog wat wijzeheid?

ps vind het toch wat spannend om het te delen 🙂

Maracas
Zitvlees
Vraag: ik zie veel langskomen over de kansen van Ineos in de TTT, maar is bekend wie hun laatste man...

Ja dit, is mij ook niet duidelijk. Al denk ik combinatie van Arensman en Vauq, dat zij het mogen uitvechten 

Ferumbras
Yanick1995
Mijn team is zo goed als rond en dit is de eerste keer in jaren dat ik hem nu al deel. maar twijfel...

Word jij zelf blij van deze 20 namen?
Kun je een logische invulling geven per etappe?
Heb je FOMO vanwege ontbrekende namen?

Wij kunnen dit niet voor je beantwoorden. Wij kunnen alleen aangeven dat Vacek in vorm is, niet of hij zijn plekje waard is. Wij kunnen aangeven dat je renner X of Y mist, maar misschien geloof jij daar helemaal niet in.

Ferumbras
Maracas
Ja dit, is mij ook niet duidelijk. Al denk ik combinatie van Arensman en Vauq, dat zij het mogen uit...

Het is een korte klim. Natuurlijk gaat Arensman dit doen. Bewezen de explosieve klimmer die jongens als Gall en Hindley tijdens de afgelopen Giro regelmatig het vuur aan de schenen wist te leggen...

1 2 ... 132 ... 135 136

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.