Mijn team zo goed als rond.. Enkel nog 1 twijfel met 5 miljoen. Of Ayuso & McNulty of Carapaz & Lipowitz.. Wie kan mij overtuigen?
Heb 5 zekere GC mannen nu.
Heb voor de aanvallende klimmers al Lenny & Pidcock (voorzie ik veel kansen op meerdere fronten).
Kan ook nog De Lie downgraden naar een 1 mil sprinter. Dan heb ik 5,5 mil te besteden. En is McNulty & Lipo ook een optie. Of Seixas en Arensman..
Omdat Skjel schaduwkopman is en ook een navenant ego heeft. Gee gaat mee voor ondersteuning, en heeft ook al eerder laten zien geen problemen te hebben met zo een rol. Misschien dat Gee een keertje een kansje krijgt om aan te vallen, maar als Skjel op zijn fiets blijft zitten gaat die gewoon meer punten halen.
Pfoe, ik zat al ruim een week op de UAE trein die al ruim het station Seixas gepasseerd was. Na het luisteren van de Scorito podcast ging het toch weer kriebelen. 2x UAE en Carapaz eruit gekieperd, Seixas erin. Dan zit je dus opeens met iedereen uit de 3M of hoger categorie behalve Ayuso (en Yates). Ben niet eens heel ontevreden met het eindresultaat. Het is iets krapper in de AK ritten, maar daarmee wel ruimte voor bergtrui of aanvallers. Komende twee dagen wordt het deze twee selecties tegen elkaar afwegen denk ik.
Oke puzelen is afgelopen geeindigd zonder vingegaard. Volgende namen...
Ak: pogacar, del torro, seixas, evenepoel, ayuso, thj, uitenbroeks.
Sprinters: philipsen, pedersen, bauhaus, fretin, bittner, (godon).
Extra voor overgang/punch: gregoire, van gils, vacek, m. Matthews.
Berg aanvallers: lenny, carapaz
Uae man: mcnulty.
Mening?
Nog een nieuw? stuk over Seixas, een ploeggenoot die zich zorgen maakt dat hij teveel getrained heeft, spanning in de groep door het buiten gooien van de twee renners die in eerste instantie mee mochten en Seixas die zegt dat zijn herstel trager verliep.. > Klik <
Ik zie dat mensen al uitgepuzzeld zijn. Ik kom toch echt steevast rond de 3 miljoen tekort 😅
Een team met AK mannen als Pogi, Vini, Evenepoel, Del Toro en Ayuso. Sprinters als Philipsen, Kooij, Girmay en aanvullende mannen als Pidcock, Martinez en Carapaz.. is dus bijna niet mogelijk.
Dit worden nog twee slechte nachten slapen..
Q&A met Pogacar Ik neem aan dat Pogacar dit als ploeggenoot bedoeld? 😅
Question: What would you wish for Isaac over the next few weeks?
Tadej Pogacar: That he wins the Tour de France.
Die renner kun je wegens zijn teampunten als extra renner kwijt in beide opties (klassement en sprint). Moet je wel geloven dat Pogi snel truien heeft, natuurlijk.
Ik ben door de scorito podcast weer op het 'Godon laat geen sprintkansen lopen' pad gebracht. Daarmee 'klopt' mijn team weer, benieuwf hoe ik hier morgenochtend (of zaterdag 16:55u) over denk...
De 3e UAE renner (in mijn geval 2 miljoen) pakt teampunten bij een superieure Pogi. Dit geeft je de ruimte om 1 tot 2 miljoen elders te investeren.
Een goede klassementsman die top 5 kan finishen (in etappes en eindklassement) kost 3 tot 4 miljoen, idem voor een goede sprinter.
Daarnaast spreidt je je kansen. De 3e UAE renner kan je elke etappe opstellen (ervan uitgaande dat onze veelvraat koerst zoals we van hem gewend zijn).
Het 'nut' is nihil wanneer Pogačar geen enkele etappe wint en/of niet in het geel rijdt.
Prachtig team! Heb een soortgelijk iets zonder Vingegaard, want ik wil perse Seixas (en Carapaz) erin. Heb geen Pedersen en Uijtenbroeks (leuke vent, saaie renner), maar wel 4 x UAE en toch een redelijk stabiel sprintersteam. Succes!
Inderdaad leuke vent saaie renners maar sat is voor mij de rede dat ik carapaz en seixas heb. Ik ben fan van types zoals carapaz, heb bij hem vaak het gevoel dat die als een van de weinige renners niet op zn watages kijk maar gewoon trapt hoe die ze voeld. En voor seixas zelfde. En buiten dat ik ze leuke renners vind ook goeie puntepakkers al zal dat voor seixas nog moeten blijken.
Voor pedersen heb ik het gevoel dat dat een gat opvuld voor veel ritten qua captain waar ik geen mvp heb
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.