Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 144 ... 148 149
Nijmos
KV
Verstrynge heeft toch wel een Ardennenprofiel? Niet dat ik hem zou opstellen, maar 17 vind ik dan ze...

Als je de twee favorieten in de ploeg hebt en waarschijnlijk het groen, is dat toch juist een reden om hem op te stellen?

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Ik heb hier al eerder een hele analyse gemaakt over waarom Merlier E5 gewoon er bij zit. Met vernoem...

2x extra is 40% meer kans op etappe en groente trui punten 😉

Ben Van Heck

Ik heb nog 2 plekjes over voor Seixas, REV en Lipowitz. Afhankelijk van de keuze die ik hier maak vul ik mijn derde UAE'er in. Ik vind het lastig welke van Lipowitz/REV het meest 'onmisbaar' is. Of zijn de beiden onmisbaar en moet ik Seixas maar even uit m'n hoofd zetten. Lastig..

Nijmos

Hoe zien jullie girmay in dit sprintveld? Steekt hij in de vlakke sprints boven "het maaiveld" uit of is het een van de 15 sprinters die allemaal 4e of 18e kunnen worden? Ik twijfel of ik een miljoen voor hem moet vrijmaken tov een Kanter, waerenskjold of bauhaus.

DeLieOfNie
Mister_Roan
TTT kan Lidl-trek gewoon winnen hoor... die hebben een paar motoren... 

Alles kan, maar ik dicht Ineos en UAE meer kansen toe.

McNulpunty
Coureurs du Courage
Ik heb hier al eerder een hele analyse gemaakt over waarom Merlier E5 gewoon er bij zit. Met vernoem...

De Poggio is ook een klim van niks waar ze met hoge snelheid opdraaien. Ik ben er vrij zeker van dat Merlier er af ligt na deze heuvels. De vraag is of hij terug kan komen in de laatste 25km. 

Wiewatwaar

Kan iemand die zich hierin verdiept heeft mij helpen:

Ik heb nu kanter en weareskjold als 1mil sprinters en meelier en Kooij daarnaast, welke sprinter van 1,5m of lager is dan de beste optie om hiernaast te nemen?

bedankt ;)

Nijmos
McNulpunty
De Poggio is ook een klim van niks waar ze met hoge snelheid opdraaien. Ik ben er vrij zeker van dat...

Het grote verschil is wel dat ene Pogacar all in gaat op de poggio. Wie gaat precies all in op deze valsplatte pukkel op 25 km in een eerste sprintrit in de tour waar Merlier ook nog eens vrij fris en in de voorste gelederen aan begint? Precies niemand. Pedersen heeft er niks aan, want die wordt dan 6e ipv 7e. Girmay heeft er de ploeg niet voor. Philipsen is blij als hij zelf kan sprinten en Kooij zn ploeg heeft andere doelen. Ik denk ook dat er een soort overeenstemming is in het peloton dat na 4 dagen oorlog alle sprinters los mogen hier. Wordt een wandeletappe denk ik

Nijmos
Wiewatwaar
Kan iemand die zich hierin verdiept heeft mij helpen: Ik heb nu kanter en weareskjold als 1mil sprin...

Ik vind het zelf bij 1.5 en lager een beetje koffiedik kijken en vind dus dat half miljoen een beetje geldverspilling. Zelf zou ik naar Bauhaus en Bitner kijken

Ecko
ProScoritoManager
Wordt er bij dat nieuws over Ayuso z'n griepje niet een beetje van een mug een olifant gemaakt? Was...

Zeg dat nou niet. Heb ik net Ayuso geloosd en nog wat wijzigingen moeten doorvoeren om hem te upgraden naar Lipowitz, en nu kan ik als met-alle-winden-meewaaier weer opnieuw beginnen😵‍💫

Laatst gewijzigd
Stino_Pizzalino

Ik twijfel nog over mijn laatste 2 miljoen: 

carapaz (bollen en ritten) en 500k renner (simmons, baudin, VPP)

of

arensmann (ttt en late bergritten) en lenny martinez (bollen en ritten)

Wat denken jullie?

PS: ik heb fomo voor het meenemen van Pidcock. Ik kan hem eruit klikken en mijn sprinttrein verbeteren (van Waerenskjold naar Bini of Kooij). Toch zie ik ook wel mooie aankomsten en ritten voor Pidcock en kan die ook zomaar in het klassement blijven staan. Zou zomaar wel een verschilmaker kunnen zijn.

sprintgeit
DeLieOfNie
Het is mi wel realistisch om wit te pakken, maar niet in etappe 2. Een goeie TTT, zo dicht mogelijk...

Goede redenatie. Dat zou dan opzich wel weer kunnen ja. 

ProScoritoManager
Ecko
Zeg dat nou niet. Heb ik net Ayuso geloosd en nog wat wijzigingen moeten doorvoeren om hem te upgrad...

Om je wat geruster te stellen: Mijn reactie komt ook voort uit het feit dat ik helemaal geen zin heb om nu nog zulke ingrijpende wijzigingen te doen. Zou dan ook naar Lipo moeten, maar dan moet ik elders renners gaan downgraden die ik helemaal niet wil missen. Dan mezelf maar wijs maken dat het wel mee zal vallen met Ayuso ;)

Zolderman
Nijmos
Hoe zien jullie girmay in dit sprintveld? Steekt hij in de vlakke sprints boven "het maaiveld" uit o...

Ik zit met precies hetzelfde dilemma, maar dan andersom haha. Nu wel de miljoen in Girmay, maar zou met Girmay > Bauhaus weer 1 Miljoen vrij kunnen spelen om elders upgrades te doe die ik nodig vind... 

Girmay heb ik er vooral bij zitten omdat hij voelt als een 2e cap. De andere namen zou ik een stuk minder graag cappen, en vandaar dat girmay erbij zit. En hij heeft de afgelopen 2 tours bewezen dit bedrag waard te zijn en heeft uitgesproken dat deze hitte in zijn voordeel is. maar als hij maar 50 punten meer dan Bauhaus haalt, zou ik hem liever omwisselen.

McNulpunty
Nijmos
Het grote verschil is wel dat ene Pogacar all in gaat op de poggio. Wie gaat precies all in op deze...

Alpecin gok ik. Philipsen klimt goed dit jaar. Ze zullen na de heuvels wel steun moeten krijgen van andere ploegen. 

Milan81766

Misschien is het wat vergezocht, maar zou Clement Russo (Groupama) geen poging tot sprinten gaan doen? Groupama heeft geen vaste sprinter. Zelf werd hij dit jaar 1x 9de in PN en vorig jaar 2x top 10 in de Tour (tja, het is geen hoogvlieger). Laat het me gerust weten als dit verhaal nergens op slaat en ik verder moet gaan zoeken!

Matjieu

Ik merk dat ik met de laatste twijfel zit rondom een stukje zekerheid. 

Lipowitz heeft er de hele tijd in gestaan. Leverde vorig jaar 507 punten op, maar werd dan wel derde en won het jongerenklassement. Die prestatie zie ik hem dit jaar niet evenaren. 
Daarbij stonden van Gils en Ricitello (verzekering Seixas) erin.

Nu merk ik dat ik opeens twijfel om Lipowitz te vervangen door een 2M UAE man, omdat dit zekerdere punten zijn (zeg 200 teampunten Pogacar en 100 teampunten del Toro). 
Hierdoor zou ik een 1M sprinter extra kunnen meenemen, wat het totaal aan sprinters op 5 brengt. Nier per se nodig, misschien wel lekker. 
Van Gils kan ik dan vervangen door van der Poel. Enerzijds weet ik niet of hij echt zijn geld waard gaat zijn, maar het is wel een absolute klasbak die meer zekerheid biedt dan van Gils. 

Gaan jullie bij dit soort afwegingen meer voor de zekerheid van een UAE-knecht en spinter? Of kiezen jullie eerder voor de upside van Lipowitz, de mogelijkheid van een verzekering op Seixas mocht hij goed presteren en nemen jullie het verschil tussen van Gils en van der Poel op de koop toe omdat aanvalsritten vaak veel kanten op kunnen?

Mijn andere dilemma zit hem nog in kiezen tussen Vacek en een 500k klimmer. Mogelijk met Vacek te veel aanvallers in mijn team, aan de andere kant klom hij beter dan ik had verwacht en zie ik hem wel mooie dingen doen. 

Wiewatwaar

Hoeveel sprinters nemen jullie mee?

Nijmos
McNulpunty
Alpecin gok ik. Philipsen klimt goed dit jaar. Ze zullen na de heuvels wel steun moeten krijgen van...

Oke en wie gaat alpecin precies op kop zetten dat het zo hard gaat dat merlier in de wielen van een vol peloton het niet bijhoudt? Mathieu? Ik zie het echt niet gebeuren, sorry.

Coureurs du Courage
McNulpunty
De Poggio is ook een klim van niks waar ze met hoge snelheid opdraaien. Ik ben er vrij zeker van dat...

Wat is dit voor compleet onnozele vergelijking? Sowieso draaien ze de Poggio op, dus niet op hoge snelheid. Daarnaast is die vele malen langer. Sorry, maar denk dat vooral en stel Merlier die dag niet op...

Groetemeule
TourDeFranceUnchained
2x extra is 40% meer kans op etappe en groente trui punten 😉

Hmm ja oke, en daar moet je dus wel een millie extra voor neerleggen. Bij mij zou dat betekenen dat ik Seixas downgrade naar Ayuso, of Evenepoel naar Uijtdebroeks. Voor die extra van Philipsen tov Merlier (+ bijkomende onzekerheid etappes 17 en 21 die mogelijk naar aanvallers gaat) is me dat niet waard, denk ik

KV
Nijmos
Het grote verschil is wel dat ene Pogacar all in gaat op de poggio. Wie gaat precies all in op deze...

Zou ik nog niet zo zeker van zijn. Lidl moet iets proberen als ze groen willen halen. Philipsen weet ook dat groen veel makkelijker wordt als Merlier 1 sprint zou missen. Idem Girmay. Beiden waren top in de heuvels in Baloise, Merlier moest 2x snel lossen. 
En is niet 1 pukkel maar 3 kort na elkaar. Zeg niet dat het zal lukken, maar ze zouden dom moeten zijn om het niet te proberen. Ook al is het maar om zijn benen te proberen afsnijden voor de sprint. 
En wie het zou moeten doen? Denk als je Simmons, Verstrynge en Frigo laat beuken, dat je al een heel eind komt. 

En Ok als jij het niet ziet gebeuren. Zou idd niet de eerste keer zijn dat mijn DS inzichten niet door de teams worden gevolgd ;-)

Maar ik zou toch wat nerveus naar TV kijken met Merlier als cap in die rit. 

Laatst gewijzigd
CLB

Lenny Martinez + Vacek + Aranburu 
of
V Gils + Armirail + v Wilder ?

Zadelpijn

Zien jullie Hindley en Gee eigen punten behalen? Of rijden ze echt met name in dienst van hun kopmannen, en mogen we er niet meer van verwachten?

Coureurs du Courage
KV
Zou ik nog niet zo zeker van zijn. Lidl moet iets proberen als ze groen willen halen. Philipsen weet...

Pak alsjeblieft het routeboek er eens bij en check waar op deze route de 'klimmetjes' liggen. Dat is op de doorgaande weg de D7 naar Pau. Vrijwel kaarsrecht. Dat betekent dat ze vanuit ieder klimmetje, met afdaling, op snelheid op de volgende komen. Wat ik bedoel dus met een typische, Franse, glooiende, brede weg. Maar kennelijk dus met een stukje erbij dat iets steiler is waar ze de bergpunten verdelen. Dit is geen "heuvelsectie" zoals jullie em omschrijven. Ga je achter elkaar de Kruisberg, Eijserbosweg en Fromberg op, dan kun je een verschil maken. Hier echt niet. Vind het echt jammer dat ik dit al eerder heb duidelijk gemaakt en er nu opnieuw gedacht wordt dat Merlier hier wel ff gelost gaat worden. Alsof die jongen geen viaduct overkomt. Ik ga met een heel gerust hart Merlier cappen die etappe.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 144 ... 148 149

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.