Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 143 ... 149 150
Mennooo1997
Coureurs du Courage
Ik zou dit forum links laten liggen als je voor het eerst Scorito speelt. Wij zijn hier veel te in d...

Dit soort berichten vind ik mooi als verfijnd meelezer om te lezen! Helaas door de stroom aan berichten vind ik het moeilijk om in discussies te stappen.

Weet dat jullie discussies en input met veel plezier worden gelezen en zeker behulpzaam.

succes met de laatste dag puzzelen allemaal.

Logisch
Wim Peters
Waerensskjod of Bauhaus. Iemand die mij kan overtuigen van 1 van beide? Bauhaus wellicht wat betere...

Ik ga voor Waerenskjold, Bauhaus heeft misschien iets hogere pieken maar W is constanter en heeft betere helpers deze tour. 

McNulpunty
rutger_b
Zeker. Bij mij was Ayuso vanaf het begin twijfel, maar ik durfde hem er niet uit te klikken. In het...

Ik zit ook aan Foss te denken. Maar etappe 4 en 9 vind ik wel een long shot. 

Als je nog een plek over hebt in etappe 1 lijkt het een redelijk keus. En dan kun je hem nog als 8ste of 9de man opstellen in de TT. Weinig risico en relatief veel gegarandeerde punten in de TTT. Dan kan het alleen een slechte pick worden als je hem ook een paar keer gaat opstellen voor 0 punten in vluchtetappes. 

Coureurs du Courage
Jos van Dooren
Ook maar eens een profiel aangemaakt. Ik vind het deze keer echt een lastige puzzel gezien het budge...

Moeilijk. Zou vanuit eigen perspectief zeggen Merlier met Uijtdebroeks. Hou je zelfs een miljoen over om bijvoorbeeld een paar random 500k renners te upgraden naar 750k. Ik vind Philipsen niet meer de sprintbom van de afgelopen jaar. Hij is al zo vaak geklopt dit jaar op waarde, dat ik Merlier net zo betrouwbaar vind. En Uijtdebroeks lijkt me veel zekerder voor een klassement te gaan (al zal het P10 zijn) dan Jorgenson, die ik eerder zie laten lopen. Ze willen bij Visma echt proberen Pogacar van de troon te stoten, dus moet iedereen in dienst. 

TourDeFranceUnchained
Koerskoorts
Dat past dan wel bij de ambitie v Vacek, iemand een link naar dat artikel? (Dat die wit als doel hee...

Lucascyclingblog

TilburgsTrots
Coureurs du Courage
Ook fijn toch? Dat we door sommige namen een kruis kunnen zetten? Bij mij stond ie er al niet in, du...

Heb Foss nu al een paar dagen in mijn team zitten en ben daar eigenlijk wel content mee. 

wessel2105
Voorwiel
Zag het al voorbij komen, maar hierbij de quote van Ayuso: "Het is moeilijk te zeggen. Ik kan nog ve...

Helemaal mee eens hij zegt ook al 2 weken weer in orde te zijn en geeft aan op de laatste dag van de TARA al ziek te zijn geweest en toen werd hij gewoon 2e. Dus ik verwacht gewoon dat hij goed is.

Oftewel klik er allemaal maar lekker uit dan heb ik mijn verschilmaker te pakken!

Groetemeule

Hoor vaak Philipsen ipv Merlier omdat die meer sprint kansen heeft. Maar welke ritten verwachten jullie dat Philipsen er wel bij zit en merlier niet?

Mijn gedachte:

Et 4: zowel te zwaar voor Philipsen als merlier

Et 5: klim te kort om dusdanig groot verschil te maken, merlier kan daarna makkelijk terugkomen. Zowel merlier als Philipsen gaan sprinten

Et 17: mocht het een sprint worden, dan is het na de laatste gecategoriseerde klim nog 120km tot de meet. Genoeg tijd voor merlier om terug te komen, daarom verwacht ik bij sprint zowel merlier als philipsen.

Et 21: de enige etappe waarbij ik Philipsen er wel bij zie zitten en merlier niet. Denk dat Philipsen eerder voor P5-10 gaat sprinten en dat een elite klassieker groepje vooruit blijft.

Andere sprint ritten: niet genoeg hm om merlier te lossen.

Verschil aantal keer sprinten tussen merlier en Philipsen gaat mijn inziens dus reuze meevallen. Wat zijn jullie gedachten hierover

Laatst gewijzigd
Jos van Dooren
Coureurs du Courage
Moeilijk. Zou vanuit eigen perspectief zeggen Merlier met Uijtdebroeks. Hou je zelfs een miljoen ove...

Bedankt voor de reactie.
Als ik dat miljoen overhou weet ik niet eens wat ik er mee moet doen ;)
Iinmiddels heb ik zo lang gepuzzelt dat ik de renners die nu in mijn team zitten er niet meer uit wil hebben.

TourDeFranceUnchained
Groetemeule
Hoor vaak Philipsen ipv Merlier omdat die meer sprint kansen heeft. Maar welke ritten verwachten jul...

Wie gaat Merlier dan terugbrengen als die in de grupetto beland? Terwijl mannen als Philipsen, Pedersen en Girmay vooraan zitten in het peloton vechtend voor een groene trui? Die rijden gewoon vol door. Daarbij is het de laatst kans voor klassieke types als Abrahamsen om een rit te winnen, dus er zal een fikse strijd zijn voor de vlucht de eerste 50km waardoor het tempo behoorlijk hoog ligt. Dat in combinatie met de mindere inhoud van een Merlier (in week 3) maakt dat Philipsen in ieder geval voor die etappe een stuk zekerder is.

TourDeFranceUnchained
Groetemeule
Hoor vaak Philipsen ipv Merlier omdat die meer sprint kansen heeft. Maar welke ritten verwachten jul...

Wie gaat Merlier dan terugbrengen als die in de grupetto beland? Terwijl mannen als Philipsen, Pedersen en Girmay vooraan zitten in het peloton vechtend voor een groene trui? Die rijden gewoon vol door. Daarbij is het de laatst kans voor klassieke types als Abrahamsen om een rit te winnen, dus er zal een fikse strijd zijn voor de vlucht de eerste 50km waardoor het tempo behoorlijk hoog ligt. Dat in combinatie met de mindere inhoud van een Merlier (in week 3) maakt dat Philipsen in ieder geval voor die etappe een stuk zekerder is.

KV
Nijmos
Rare redenering. Ten eerste is het logisch dat je in e2 en e3 je 500k mannen nog niet nodig hebt. Te...

Verstrynge heeft toch wel een Ardennenprofiel? Niet dat ik hem zou opstellen, maar 17 vind ik dan zeker geen rit voor hem. Dat wordt voor Vdp en/of Philipsen. 

McNulpunty
TourDeFranceUnchained
Wie gaat Merlier dan terugbrengen als die in de grupetto beland? Terwijl mannen als Philipsen, Peder...

Etappe 5 gaat ook op het randje zijn voor Merlier. Als hij in je team zit dan wil je hem daar niet cappen. 

Laatst gewijzigd
sprintgeit
TourDeFranceUnchained
Lucascyclingblog

Interessant. Lijkt me echter een totaal niet realistisch doel als je het profiel van E2 erbij pakt aangezien zijn concurrentie o.a. bestaat uit z'n eigen kopman Ayuso :D

Leuk als renners hun persoonlijke ambities uitspreken, maar wel fijn als je die dan ook een beetje kan plaatsen. Een Baudin noemt ook zelf al wat etappes, maar die zijn dan tenminste realistisch. Desondanks nog wel behoorlijke fomo rond deze man, die toch wel veel in z'n mars heeft.

TourDeFranceUnchained
McNulpunty
Etappe 5 gaat ook op het randje zijn voor Merlier. Als hij in je team zit dan wil je hem daar niet c...

Dat wil je zeker niet, maar ik heb Philipsen en die stel ik niet eens op die etappe. 11km aan 5,5% en dan 7km aan 6,6%. Zie alleen types stuyven, matthews, aranburu, pedersen, godon, etc overleven op die laatste klim. Als het al om een peloton sprint gaat tenminste. Grote kans op een vlucht ook.

madeinstars
McNulpunty
Etappe 5 gaat ook op het randje zijn voor Merlier. Als hij in je team zit dan wil je hem daar niet c...

Etappe 4 op het randje? Er is echt geen enkele wereld waarin Merlier kans maakt in etappe 4. Overigens zie ik Philipsen daar ook niet overleven.

KV
McNulpunty

5 bedoel je. 
Weet niet of het zal lukken om hem (definitief) te lossen maar die klimmetjes zullen zeker in de benen kruipen. 

sprintgeit

Welke Teemu sprinters schrijven we op als etappe 5 wat zwaarder uitpakt?

De grabbelbak bestaat uit. Fretin, Waerenskjold, de Kleijn, Kanter, Bauhaus, Gaviria, Ackermann en Bittner.

Is het voor mensen een overweging dat Bauhaus, Fretin en Bittner wellicht iets beter klimmen dan mannen als de Kleijn en Waerenskjold? Of blijft dit gokken? En kan het feit dat er dus best wat ploegen zijn met matig klimmende sprinters, Merlier nog wat meer kans geven als het op achtervolgen aankomt?

McNulpunty
KV
5 bedoel je. Weet niet of het zal lukken om hem (definitief) te lossen maar die klimmetjes zullen ze...

Excuus. Etappe 5 bedoel ik. 

rutger_b
madeinstars
Etappe 4 op het randje? Er is echt geen enkele wereld waarin Merlier kans maakt in etappe 4. Overige...

Ik verwacht dat de pure sprinters (waaronder ik Philipsen reken) hun sterke benen bewaren voor etappe 5,7 en 8. Alleen een Pedersen zie ik in Etappe 4 van voren meerijden.

DeLieOfNie
sprintgeit
Interessant. Lijkt me echter een totaal niet realistisch doel als je het profiel van E2 erbij pakt a...

Het is mi wel realistisch om wit te pakken, maar niet in etappe 2. Een goeie TTT, zo dicht mogelijk blijven in etappe 2 en dan in de aanval etappe 3. Daar kan hij wit pakken en minstens enkele dagen houden (vermoedelijk tot rit 6).

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Ik heb hier al eerder een hele analyse gemaakt over waarom Merlier E5 gewoon er bij zit. Met vernoeming van de specifieke D nummer van de weg en alles erbij. Die serie van 'klimmetjes' is niks meer of minder dan een typische, Franse, gooiende weg. Een doorgaande weg naar Pau. Ze komen dus met snelheid elke keer aan de 'voet' van elk klimmetje en kunnen op de macht al veel omhoog fietsen. Laat sprinters nou net goed zijn om op de macht te fietsen. Mijn verdict: Merlier sprint gewoon 5 etappes. Philipsen heeft zeker kansen in meer etappes, maar dat zijn er hooguit 2 (17 & 21).

rutger_b
McNulpunty
Ik zit ook aan Foss te denken. Maar etappe 4 en 9 vind ik wel een long shot. Als je nog een plek ove...

Eens, maar de ervaring leert dat er een hele ballenbak met interessante vluchters is voor etappes als 4 en 9, waar zelfs de 'zekerheidjes' niet thuisgeven. Foss kan je prima naast 2 of 3 van die 'zekerheidjes' opstellen icm AK/UAE mannen.

ProScoritoManager

Wordt er bij dat nieuws over Ayuso z'n griepje niet een beetje van een mug een olifant gemaakt? Was 3 weken voor de Tour 4 daagjes ziek, die is wel hersteld toch.

Laatst gewijzigd
Mister_Roan
DeLieOfNie
Het is mi wel realistisch om wit te pakken, maar niet in etappe 2. Een goeie TTT, zo dicht mogelijk...

TTT kan Lidl-trek gewoon winnen hoor... die hebben een paar motoren... 

1 2 ... 143 ... 149 150

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.