Mijn twijfel zit juist bij Vauquelin. Viel tegen in Waalse Pijl dit jaar. In Dauphine kwam hij al niet omhoog. En nu is hij, na wegvallen Onley, niet eens de beoogde kopman bij INEOS. Bernal draagt rugnr 1.
Die verliest in mijn ogen 6-10 seconde op dat klimmetje en dat zou zomaar eens het verschil kunnen zijn.
Mocht je hem daar wel zien winnen, dan kan hij zomaar anderhalve week die trui (en de witte) vasthouden. Dan is ie zijn 2M wel waard.
Ook al wint hij TTT, dan zal hij toch nooit genoeg voorsprong hebben dat Pogi hem niet overneemt in 2?
Vauqelin kan hem dan mss dan weer overnemen in 3 vanuit de vlucht maar dat lijkt al vergezocht.
Zeker. Bij mij was Ayuso vanaf het begin twijfel, maar ik durfde hem er niet uit te klikken. In het verleden vaak de plank misgeslagen met renners die op voorhand al aangaven niet 100% vertrouwen in de eigen vorm te hebben, dus Johannessen gaat mee ipv Ayuso. Betekent ook direct een flinke upgrade voor mijn sprintploeg.
Ik neem Arensman en Foss mee. Arensman als extra renner voor de bergetappes en Foss krijgt ook een plek in etappe 4, 9 en de tijdrit. Ik verwacht dat hij zijn 500K aan het eind van de rit dan waard zal zijn.
Ook maar eens een profiel aangemaakt.
Ik vind het deze keer echt een lastige puzzel gezien het budget en de vele goede renners die er mee doen. 20 plekjes is eigenlijk te weinig ;)
Keuzestress:
Philipsen en Uijtdebroeks Of Merlier en Jorgenson
Merlier op het vlakke wat sterker, maar zal misschien 1 of 2 keer niet sprinten waar Philipsen er wel bij zit. Favoriet voor groen is Philipsen. Verschil kan zomaar meer dan 100 punten zijn in het voordeel van Philipsen.
Uijtdebroeks is er meer 1 voor de klassementsritten, maar kan ik opvangen met van Wilder, welke mijn 10e of 11e man was voor de zwaardere bergetappes. En Uijtdebroeks zal de punten waarschijnlijk bij elkaar moeten sprokkelen, want die zal niet heel vaak in de top 10 eindigen denk ik.
Jorgenson is op te stellen in de TTT en ITT, maar ook in diverse heuveletappes. Ik denk dat hij in het hooggebergte net iets lager zal eindigen dan Uijtdebroeks vanwege het werk dat hij voor Vingegaard moet doen.
Iemand nog een gedachte hierover waar ik zelf niet bij stil heb gestaan?
Wie kan me even uithelpen? Los van het feit dat je ze ook allebei kan nemen in je poule blijf ik toch bij onderstaande keuze;
Het wordt Philipsen / Healy of Merlier / VdPoel
Welke duo raden jullie me eerder aan? vind hem lastig omdat je Healy niet goed kan inschatten en rijdt vdpoel de tour wel uit? Hoor het graag
Rare redenering. Ten eerste is het logisch dat je in e2 en e3 je 500k mannen nog niet nodig hebt. Ten tweede is verstrynge niet per se het type voor die etappes, lijkt mij. In etappe 4 stel ik hem al wel meteen op en daarna mogelijk in sprintritten als Philipsen de trui heeft, alsook in etappe 9, 10 en 17. Wellicht ook in 18 en/of 21 nog. Genoeg gelegenheden denk ik al met al.
Was op de X account van Lukáš Ronald Lukács hij heeft hem zelf geïnterviewd. Oh het is ook overgenomen door In De Leiderstrui https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/mathias-vacek-herhaalt-teksten-over-beste-vorm-ooit-maar-noemt-ook-2-grote-doelen-in-tour-de-france
Zit nog met laatste twijfel tussen Wellens of McNulty. McNulty eigen punten met ITT (top 10 - 15?) en wellicht nog een paar keer TOP 10-20 in een berg etappe. Wellens zou wellicht voor eigen kans mogen gaan in de overgangsettappes aan het eind van de tour etappe 17, 18, wellicht 13? Kan alleen nergens vinden of Wellens daadwerkelijk van plan is om voor eigen succes te gaan. Na matig voorjaar lijkt het me toch wel dat hij het een paar x gaat proberen? Iemand hier een interview over gevonden?
Zag het al voorbij komen, maar hierbij de quote van Ayuso:
"Het is moeilijk te zeggen. Ik kan nog verbeteren gedurende de koers. Het zwaarste deel zit aan het einde. Ik moet de eerste week vooral overleven. De Alpen gaan uiteindelijk beslissend zijn. Hopelijk ben ik dan in orde."
Die quote komt grotendeels overeen met de quote waarmee Gee-West de giro inging. The rest is history.
Thanks. Ik heb Uijtdebroeks vervangen door Waerenskjold en dan heb ik MvdP en Stuyven die mee kunnen doen, zeker als er iets met hun sprinter gebeurt. Ik zou MvdP nog kunnen vervangen door Girmay of Fretin (in het laatste geval hou ik 500k over om elder een upgrade te doen).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.