Ik doe voor het eerst mee aan Scorito voor de Tour, mijn huidige team is:
Pogi
Vingegaard
Del Toro
Seixas
Evenepoel (toch ipv Lipo ivm profielen eerste 2 weken)
Carapaz
T. Johannessen
Uijtdebroeks
Arensman
L. Martinez
Merlier
Kooij
Kanter
MvdP
Gregoire
Skjelmose
V. Paret Peintre
Simmons
Stuyven
Vacek
Hoe is dit qua balans tussen rijderstypes? Ik heb ook nog gedacht aan M. Matthews, en bijv. Girmay ipv MvdP.
Hij zegt wel zelf dat hij nieuw is, madeinstars. De balans is niet zo best inderdaad. Je hebt elke etappe 9 plekjes te vullen. Dus ook 5x 9 plekjes van een massasprint. Met die sprinters wordt dat lastig. 5 a 6 wordt wel aanbevolen deze tour, al durft een enkeling het met 4 af en is 7 ook verdedigbaar. Succes
Het lijkt erop dat Ayuso zich bij heel wat twijfelaars uit het team fietst vandaag
Juan Ayuso over ziekte en voorbereiding op de Tour de France 2026
Carapats er nu toch maar ingeklikt, voor THJ. Heb geen Martinez (de ene dag goed de andere weer slecht) of VPP (vind het geen gezicht zo'n geraamte op een fiets). Carapats toch wel de ultieme bollenman.
Maar als Richie goed is maakt dit Baudin niet minder interessant? Heb hem als mijn goedkope-bergaanvaller-die-in-vorm-is.
Hmm 🤔
Ik zie Vingegaard niet zijn geld waard zijn en wil dat budget gebruiken voor een stevige basis in de bergen. Voorlopig heb ik:
Klassement: Pogi, Del Toro, Seixas, Evenepoel, Lipowitz, Ayuso, Johannessen
Berg: Grossschartner, Skjelmose, Martinez, Gregoire, Carapaz, Storer
Sprint: Philipsen, Girmay, Godon, Kanter, Bauhaus
Overig: Foss, Vacek
Twijfel alleen of ik niet beter een van de Redbull heren kan wisselen voor Pidcock/Vauquelin en het extra miljoentje in de sprintkern moet steken. Iemand een idee hierbij?
Heb besloten om voor de top 7 in het AK te gaan + Vauquelin + Yates. Dat gaat wat ten koste van mijn sprint team maar zoals Des Proat Hans vaak zegt: 'Kleppers will be Kleppers!' Ben benieuwd wat Des Proat Barry van mijn opstelling vindt omdat hij ook vaak 'outside de box' denkt.
Noway dat sprinters dit overleven hoor... Al snel snijden de coureurs de eerste van twee klimmetjes aan. Die voert naar het kasteel van Montjuïc, of, in goed Frans, de Côte du Château de Montjuïc. Het is een kuitenbijter van 1,6 kilometer à 9,3% met een steilste strook van 13%. Dit is gewoon voor Pogacar en daarachter Vingegaard/Del Toro/Seixas , MVDP moet lossen tijdens de klim, en komt in het groepje met Lipowitz, REV, Ayuso. 5 sec erachter boven.
Ik zit op exact dezelfde gedachtentrein. Weet alleen niet of ik voor de 2mln die ik overhoud kies voor een 4e UAE of toch voor Pidcock ga. Veel etappes op maat maar wel volstrekt onduidelijk wat hij gaat doen en wil, behalve lol maken
Ook fijn toch? Dat we door sommige namen een kruis kunnen zetten? Bij mij stond ie er al niet in, dus ergens een nadeel, maar zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.
Iets anders: Ik snap dat INEOS met de laatste toevoegingen op papier een belachelijk sterke hardrijders ploeg heeft. Maar missen ze niet de 'bergop afmaker' die Visma, UAE & Red Bull wel hebben? Vauquelin lijkt me eerder een blok aan het been, om over Bernal nog maar niet te beginnen. En Arensman is meer een diesel. Ik snap heel eerlijk gezegd niet goed waarom INEOS nu opeens zo gehyped wordt/is. Armirail/Campenaerts/Affini of Politt/Wellens/McNulty lijken me niet veel onder te doen voor Tarling/Ganna/Foss.
Zijn er mensen die wel nu extra INEOS mensen aanklikken door deze teamsamenstelling?
Zelfs met een extra stoeltje en gratis zou ik nog liever niemand aanklikken dan De Lie in mijn ploeg... laat em eerst eens een seizoen wat winnen op WT niveau en constant presteren. Die gast heeft me 2x een Klassiekerspel gekost.
Dat zal zeker wel gebeuren, maar MVDP is niet de laatste man (dat is Rickaert volgens mij) en rijdt zelf geen top 20 in de sprint. Hij scoort dus alleen als JP de sprint wint en/of de groene trui heeft.
Als je gelooft in JP als sprintkopman + groen kan je dus beter Rickaert nemen, of bijvoorbeeld Verstrynge die goed rondrijdt momenteel. Bespaar je weer 1.5M
Ik neem geen extra Ineos mannen mee, maar ben het niet met je eens dat er geen afmaker is. Vauquelin is juist heel goed in dit soort werk (zie zijn Waalse Pijl uitslagen). Die verwacht ik dan ook als eerste boven. Niet dat ik hem meeneem trouwens voor die 2M
Ik zou dit forum links laten liggen als je voor het eerst Scorito speelt. Wij zijn hier veel te in depth aan het analyseren en je moet eigenlijk al een of twee keer hebben gespeeld om:
- Uberhaupt het spel goed te begrijpen.
- Snappen waarom je bepaalde keuzes maakt.
Dit laatste leer je alleen maar door zelf eens te ervaren om een MvdP mee te nemen, op te stellen, en vervolgens een nulpunter te halen omdat ie laat lopen uit de vlucht.
Ik zou me als nieuwe speler beperken tot hier een keer meelezen en wat tips op te vangen van obscure websites (inside information) of een goed pleidooi voor een bepaalde renner. Combineer dat met de tips van IDL en WF, mix je eigen favorieten erin, zorg voor enige balans tussen AK (10), Sprint (6) en Aanvaller (4) en klaar ben je.
Ik heb dit ook gedaan zo. Ben hier pas actief gaan bijdragen nadat ik eerst die ervaring had opgedaan, want dan weet je waarover je meepraat.
Nu zijn we hier 60 pagina's kwijt (and counting) aan waarom Vingegaard een musthave is. Geen enkele Scoritospeler met een aantal jaar ervaring in de grote rondes zou hem ooit in twijfel durven trekken. En voordat ik per ongeluk weer een discussie start: open gewoon eens zijn staatje op Scorito met behaalde punten de afgelopen 5 jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.