Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 140 ... 150 151
madeinstars
RedDevil
Hij zal in een paar ritten best top 20 rijden, maar in het overgrote deel ervan is het in principe e...

Ik zou hem natuurlijk nooit in al die ritten opstellen, maar ik wil maar aangeven dat er best veel ritten zijn die hem zouden moeten liggen. Dan is het van het koersverloop en interviews vooraf afhankelijk of je hem ook daadwerkelijk opstelt. Dan is er nog een kleine kans op teampunten, met groen/ritwinst Pedersen en waterkansje wit Ayuso en natuurlijk de basispunten die je al hebt in de TTT. Dat is voor 500k best aardig.

Basementman
KV
Dacht dat het Lipo was die 3de wordt en Philipsen pakt groen en net die probeer je dan uit zijn team...

Lipo wordt 4e en niet vaak hoog in etappes uitslag, dus kun je deze tour missen. Philipsen is wat mij betreft kop of munt met Merlier, dus pak de goedkopere. Budget en aantal sprintetappes simpelweg te laag om ze beiden mee te nemen nu Girmay ook prima in vorm lijkt.

Gasgeven
Ramonster
Hoe denken jullie over Storer. Mag doen waar hij zin in heeft. Kan voor klassement, bollen, etappes...

Vandaag is een interview verschenen op IDL met Storer. Gaat niet voor klassement, maar kijkt met schuin oog naar de bollentrui

martijncr
KV
Hebben we ooit al Vaughters serieus genomen? Meestal is het Richie zelf die van de toren blaast dat...

Man man man, het is geen doen met de twijfels haha. Jij laat hem thuis begrijp ik hieruit? Heb jij een bergtrui equipe? 

Basementman
HeinzDuJour
Momenteel het volgende team staan, benieuwd naar jullie mening. Voor mijn gevoel mis ik ergens nog w...

Mooi team! Philipsen vervangen voor Merlier of Kooij voor Fretin en dan kun je Lipo vervangen voor Seixas. Maar dan heb je praktisch mijn team 😅

Gasgeven

Carapaz staat steevast in mijn team en gaat er ook niet meer uit. Hele hoge upside en in Zwitserland reed hij gewoon prima en werd 2e in het klassement achter pogi. 

Ik ga er echt niet vanuit dat hij zich de eerste dagen al laat lossen. Hij zal er juist alles aan doen om zo lang mogelijk in het klassement te blijven. Daarnaast kan hij ook nog eens prima tegen de hitte en mocht hij toch uit het klassement wegvallen dan is hij een heerlijke aanvaller die zeker kans maakt op de bollentrui.

KV
Basementman
Lipo wordt 4e en niet vaak hoog in etappes uitslag, dus kun je deze tour missen. Philipsen is wat mi...

Neenee. Lipo wordt 3de en zal meermaals ook dezelfde plaats in de etappe uitslag bekleden. 

Alle gekheid op een stokje. Ik weet wel dat hij mss net wat te duur is maar hij geeft me zoveel rust in het hoofd. Veel meer dan Popol (die jij dus waarschijnlijk als "zekere" 3de inschat in zijn eerste Tour met recent nog een kniecontusie?)

En ohja. Je weet toch dat Lidl/Alpecin/NSN de handen in elkaar zullen slaan om Merlier te lossen in die heuvelzone in rit 5? ;-)

sprintgeit

Wat betreft Carapaz kun je het na al die jaren toch wel inschatten? Ja hij zal er wel weer voor gaan, maar in Zwitserland wordt hij nog gelost door Widar en Riccitello en houdt hij ternauwernood Foss en van Wilder achter zich. Die gaat dus zeker ergens in die eerste 14 dagen averij oplopen. Z'n recuperatie is dan weer fantastisch dus in rit 17 t/m 21 zal hij wel weer bij de besten bergop zitten en elke andere vluchter om z'n moeder laten roepen.  

KV
martijncr
Man man man, het is geen doen met de twijfels haha. Jij laat hem thuis begrijp ik hieruit? Heb jij e...

Ik laat hem idd thuis maar hij lijkt zeker een goede keus hoor. Zal ergens wel zijn punten pakken. Ben ik zeker van. Ik zet zelf niet zoveel in op die bergtrui nee omdat er al zoveel uitgesproken kandidaten zijn dat ik gewoon denk dat Pogi hem pakt (als 3 of 4 of 5 honden vechten om een been, ...) + ik verwacht gewoon veel AK dagen in de bergen. Heb enkel de goedkoopste "kandidaat" in mijn team. 

Laatst gewijzigd
madeinstars
sprintgeit
Wat betreft Carapaz kun je het na al die jaren toch wel inschatten? Ja hij zal er wel weer voor gaan...

Aan de andere kant zijn de voorbereidingskoersen van Carapaz altijd wisselvallig en staat hij er dan weer wanneer het nodig is.

wessel2105
martijncr
Man man man, het is geen doen met de twijfels haha. Jij laat hem thuis begrijp ik hieruit? Heb jij e...

Ik vind de begrtrui zo onvoorspelbaar dit jaar dat ik daar geen miljoenen in ga steken daar heb ik VPP voor die is maar 500K en kan dus weinig tegenvallen

Laatst gewijzigd
Dampe hin
Ecko
Gratis tip: check het zelf even. Dat gaat sneller dan hier steeds kijken of iemand je verzoek heeft...

Heb ik natuurlijk al lang gedaan. Maar was vooral benieuwd of anderen nog meer opvallende zaken hebben gezien (die ik mogelijk gemist heb).

wessel2105

Ik heb nog 1 dilemma in mijn team op het moment waar ik niet helemaal uitkom.

Ik twijfel tussen het meenemen van de volgende 2 combinaties:

1. Wellens + Jegat + van Gils
  2. Vermeersch + THJ + van Dijke

Waar mijn twijfel inslaat is dat ik bij beiden de zekerheidjes wel zie. Alsin combinatie 1 daar heb je met Wellens net iets meer kan voor eigen punten, hetzelfde zal gelden voor van Gils. Mijn enige vraagstuk met die 2 Red Bull mannen is wie van de 2 sprint er mee in gereduceerde sprints.

Aan de andere kant vind ik THJ wel een stuk zekerder dan Jegat, maar komt hierdoor wel Skjelmose minder vaak in mijn dagopstelling. THJ zou dan de 7e AK man zijn waar ik nu Skjelmose daar heb staan boven Jegat. 

Het meenemen van THJ betekent dus waarschijnlijk meer bankpunten in de etappes waar je hem opstelt en iets minder zekerheid (voor zover je dat al kunt hebben) in de "vluchters" etappes. 

Toch voelt het hebben van THJ wel erg lekker aan.

Wie kan mij helpen deze knoop door te hakken?

Jaybommig
Basementman
Je mist de nummer 3 en 5 van AK, die ook nog eens veel ritten bovenin gaan eindigen. Philipsen en Li...

Wie is volgens jou de nummer 5 dan? 

Volgens mij wordt dat lipo

martijncr
wessel2105
Ik vind de begrtrui zo onvoorspelbaar dit jaar dat ik daar geen miljoenen in ga steken daar heb ik V...

Collega KV doet volgens mij precies hetzelfde ;)

Coureurs du Courage
oborobo
Fretin krijgt een behoorlijke sprinttrein mee. Zie zijn naam weinig voorbijkomen hier.

Gaat zijn moeder ook mee? Want dan wordt ie interessant.

Basementman
KV
Neenee. Lipo wordt 3de en zal meermaals ook dezelfde plaats in de etappe uitslag bekleden.  Alle gek...

Ja zie Seixas wel derde worden, ze geven namelijk aan dat ie volledig hersteld is. En daarnaast verwacht ik ook gewoon veel van Remco (sterke voorbereiding) en zie ik ook Del Toro nog wel voor Lipo eindigen, was zo sterk in Dauphine.

Merlier schijnt specifiek op hoogtemeters getraind te hebben, dus moet het zien of ze hem er etappe 5 zo makkelijk afkrijgen. Maar idd risico, vandaar miljoentje minder.

Basementman
Jaybommig
Wie is volgens jou de nummer 5 dan?  Volgens mij wordt dat lipo

Ja plek 4 tm 6 zal om het even zijn. Ik zie het zo:

1. Pogi
  2. De vis
  3. Seixas
  4. Del Toro
  5. Lipo
  6. Evenepoel
  7. THJ

Laatst gewijzigd
KV
Basementman
Ja zie Seixas wel derde worden, ze geven namelijk aan dat ie volledig hersteld is. En daarnaast verw...

De laatste week dan ofzo want in Baloise zag ik daar wel niet veel van?

dawizz
rutger_b
Goedemorgen, Na het inklikken van alle 21 etappes staat mijn team voor 90%. De laatste twijfel gaat...

Merlier upgraden naar Philipsen voor meer zekerheid en meer opstelmogelijkheden

oborobo
Coureurs du Courage
Gaat zijn moeder ook mee? Want dan wordt ie interessant.

Oh ja,maar die zal toch geen deel uitmaken 

van de sprinttrein🤔

Ecko
Dampe hin
Heb ik natuurlijk al lang gedaan. Maar was vooral benieuwd of anderen nog meer opvallende zaken hebb...

Wat mij betreft: Bernal op 1 ipv alles op alfabet. In de Giro knechtte hij voor Arensman, als ie nu kopman is kan hij toch best een leuk klassement rijden (al heeft hij niet veel ondersteuning). 

Witte87

Nou de laatste dilemma's gaan spelen...

Heb nog 3 plekken in te vullen voor 2,75m (Als ik Kooij vervang voor Girmay of Bittner voor Turgis dan nog 0,5m meer en dus 3,25m).

Momenteel heb ik Carapaz, Foss en Armirail op die plekken staan, ieder met een bepaalde rol qua opstellen.

Ik heb vandaag last van Pidcock en Vacek Fomo.

Pidcock kan leuke uitschieters hebben, maar ook 0-punters. Beter Carapaz of zelfs een Baudin hier?

Foss of Vacek voor 500k en obv Zwitserland kunnen leuke punten gaan opleveren, maar ook juist helemaal niets want wanneer stel je ze op..

Armirail heb ik puur om een ploegmaat van Jonas te hebben, mits Visma gaat verrassen. Daarnaast ook voor de tijdrit en misschien eens in de aanval. Echter zou ik hem ook als 10e man voor E1 kunnen zien en dan heb ik hem niet nodig.

Buiten Carapaz heb ik nog VPP, Gregoire en een v Gils als aanvallers/punchers. Dus voor de punch heb ik Pidcock niet per se nodig.

Iemand die mijn twijfels weg kan nemen? ;-)

ivo001
JobaAfoort
Kan iemand mij helpen om mijn gedachten te bekrachten of te ontkrachten. Voor 2miljoen is VdP toch b...

Dus jij gaat er vanuit dat Philipsen alle sprintetappes wint of in de groene trui rijd?

RappeEddy

Ik heb wat vraagtekens voor etappe 2: Is dit te zwaar voor een Godon en Pedersen van deze wereld? Of zien we deze twee punchen naar top 10 notering? 

1 2 ... 140 ... 150 151

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.