Eettent, hoe kun je die nou missen? Dat lijkt mij toch wel een must have, een verschilmaker, een no brainer, een juichrenner. Die moet je er blindelings inklikken. Haal Koeman er dan maar uit, die is echt over z'n top. Waar zie je die punten pakken? Vul de dagopstellingen in, dan zie je dat je hem nergens nodig hebt.
Je mist de nummer 3 en 5 van AK, die ook nog eens veel ritten bovenin gaan eindigen. Philipsen en Lipowitz wisselen.
Ook mis je Merlier. Carapaz, Vauqelin en Uijtebroeks kun je wel zonder / goedkoper opvullen, net als Poel
Na 100 pagina's gelezen te hebben, 30 gemist, heb ik het volgende team:
Pogi, Vingegaard, Toro, Seixas, Carapaz, Tiberi, Martinez, Pedersen, Merlier, Godon, Warenskjold, Gregoire, Schmid, Wellens, Mcnulty, Hindley, Skjel, Cort?, Paret Peintre, Stuyven.
Ik denk dat ik dus mis zit hiermee en geen goede verdeling heb. Zou iemand hier mij een advies over kunnen geven en zoja waar zou ik moeten versterken?
Lijkt op het eerste gezicht teveel maar gezien valpartijen/ziekte/blessure (wat toch altijd gebeurd helaas) bouw je wel enige zekerheid in.
kans dat het je de eerste week veel bankpunten oplevert is wel groot denk ik
Door interview van Vaughters gisteren die aangeeft dat Carapaz misschien toch met schuin oog naar klassement kijkt én goed de hitte aankan, is hij terug in mijn team. Dat kost Lipowitz z'n degelijke plek (auw), en daardoor gaan dingen toch weer schuiven.
Ik heb nu Lenny, Carapaz en VPP. Dat is een overkill aan berg-aanvallers, maar heb ergens ook het gevoel: je wil niet dé bollenkaper missen en misschien gaan ze alle drie wel hoog in dat klassement eindigen.
Ja met opstellen heb je dan bankpunten (ik ga voor 4 UAE), maar de 'luxe' om uit je bank-elftal op den duur de juiste bergaanvaller in te kunnen zetten. In overgangsetappes cap je toch vaak Pogi of je sprintkopman en heb ik als aanvallers Baudin, Turgis, Gregoire en mijn Pedersen-light: Girmay. Dunnetjes wat betreft aanvallersgilde, maar dat is direct wel de meest random bak en moeilijk vooraf te voorspellen. Dat zien we wel aan al deze last-minute vragen die nu binnen komen. Ja Lennert van Eetvelt [insert any other name] kan een super pick zijn en net zo goed de faalhaas van deze tour.
Hebben we ooit al Vaughters serieus genomen?
Meestal is het Richie zelf die van de toren blaast dat hij voor podium gaat (en dan is hij meestal ook wel goed). Is het feit dat hij dit nu niet doet misschien een teken dat het mogelijks toch geen groot succesverhaal zal worden?
Pidcock neem ik zelf niet mee, omdat het nooit duidelijk is waar hij gaat scoren... Gaat hij weer voor een ritje op de Alpe d'huzes, gaat hij voor AK, of toch een ander ritje die hem ligt... Teveel onzekerheid voor 2 miljoen.
MVDP grote twijfel, hoewel ik dat echt een geweldige renner vind. Pakt hij etappe 2... en geel in 4... kan het zomaar weer een week geel voor hem worden + sprintjes die Jasper Philipsen wint. Dat is dan wel punten harken, met als kroon etappe 21 CAP. Vooral kijken waar je hem gaat cappen, en hoeveel punten dat zou opleveren.
Heb gevoel dat mensen op dit forum niet altijd kijken wie ze dan in een etappe cappen... en wie niet.... maar die renner wel 2/3 miljoen kost.
Hij zal in een paar ritten best top 20 rijden, maar in het overgrote deel ervan is het in principe een nulpunter. Dat staat me tegen bij hem. In het klassiekerspel bleek al dat hij laat lopen als hij ziet dat hij niet kan winnen (ja, klein PN-trauma hier ;-)). Zulke renners staan bij mij even op de zwarte lijst. Zeker omdat hij hier dus ook nog sterkere kopmannen voor zich heeft in de pikorde.
Kan iemand mij helpen om mijn gedachten te bekrachten of te ontkrachten. Voor 2miljoen is VdP toch bijna een musthave? Je kan hem opstellen bij alle sprint etappes (teampunten Philipsen), heeft meerdere etappe kansen om zelf te winnen. Team tijdrit en individuele tijdrit kan je hem neerzetten. En dat alles voor 2 miljoen?
wat vinden jullie?
Las zojuist wel een interview dat hij een hoofdoel ervan heeft gemaakt om de witte trui te dragen en etappe 2. Ik had vacek eruit gehaald maar op basis van die interview hem weer in mijn team gezet.
Momenteel het volgende team staan, benieuwd naar jullie mening. Voor mijn gevoel mis ik ergens nog wat maar wanneer ik 21 etappes invul kom ik met deze ploeg redelijk tot goed uit:
AK: Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Lipowitz, Evenepoel.
Klim: Arensman, Carapaz, Skjelmose, Paret Peintre
Overig: McNulty, Gregoire, Simmons, Vacek, Stuyven & Baudin.
Sprint: Philipsen, Kooij, Girmay, Godon, Kanter.
Grootste twijfelpunten zijn:
- AK niet iets te licht?
- Baudin en Vacek. Krijgt Vacek voldoende eigen kansen? Baudin nog niet helemaal over uit. Zijn wellicht betere 500k opties.
- Gaat Godon daadwerkelijk sprinten in de vlakke etappes? Zo niet overweeg ik hem toch echt eruit te halen.
Daarnaast enorme FOMO voor Seixas, maar ik krijg hem er simpelweg niet ingefietst..
Nog andere inzichten? Ik ben erg benieuwd.
Veel 0 punters in sprintritten zolang Philpsen groen niet heeft. MVDP heeft geen goed track record wat betreft winnen uit een vlucht. Etappe 2 zou te zwaar kunnen zijn. Etappe 21 wordt eventueel de kaart Philipsen getrokken. TTT plek 5-8. TT 0 punten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.