Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 146 147 148 149
Milan81766

Vinden jullie Pidcock echt interessant als hij voor het klassement gaat? Hij werd natuurlijk 3de in de Vuelta vorig jaar, maar dat was (met alle respect) niet tegen de grootste namen. Met alle toppers die dit jaar meedoen, zal die toch al blij moeten zijn met een top 10 finish? Of zien jullie dit anders?

RuJo

Zit nog met m'n laatste 500k plekje. Kan alle etappes vullen, behalve TTT en misschien een aanvaller/goedkope ak man. Twijfel tussen Van Eetvelt, Vacek, Tarling, Cort, Plapp, Van Wilder, Aranburu en Turgis.

Iemand tips?

Tbosman
Milan81766
Vinden jullie Pidcock echt interessant als hij voor het klassement gaat? Hij werd natuurlijk 3de in...

Ik neem hem mee (denk ik).

Had er 6 van de grote AK-mannen maar Lipo sneuvelt nu. Ik kan dan Carapaz én Pidcock meenemen en nog een 500K man upgraden naar een 1mln man. Zal prima klassementje kunnen rijden, meer vertrouwen in dan bv. een Uijtebroeks die ik ook lager zie eindigen in de punch etappes. Het ook kunnen meenemen van Carapaz (mogelijk ook AK) was voor mij de reden om Pid erin te klikken. Alternatief was een 4e UAE man maar dat kan/wil/durf ik niet.

Laatst gewijzigd
janstof
Milan81766
Vinden jullie Pidcock echt interessant als hij voor het klassement gaat? Hij werd natuurlijk 3de in...

maar met wie vergelijk je hem? Pidcock vind een parcours op maat en is maar 2 miljoen. Hij kan punten halen in de punchritten, hij kan prima tijd rijden, hij kan zeer goed dalen (zijn een paar mooie bergetappes waarbij je op het einde nog moet dalen) en hij heeft een sprintje.  De top 5 kan hij mogelijk niet volgen, maar voor de plekken daarnaar kan hij in goede doen best meedoen.  Zijn punten potentieel is daarom enorm.  Mocht hij niet goed genoeg zijn, gaat hij aanvallend.  Ik zie momenteel veel + punten. Hij staat er vanaf het begin in.

daarbij werd hij in de vuelta 3e voor: Hindley, Pelizzari, Gall en de knecht Kuss. Dat is niet verkeerd lijkt me?

johnnyhooggeland
RuJo
Zit nog met m'n laatste 500k plekje. Kan alle etappes vullen, behalve TTT en misschien een aanvaller...

Lastig, kun je er nog 10 noemen?

janstof

Goedenavond,

mijn team staat redelijk. Ik ben nog opzoek naar een aanvaller voor de overgangsritten in de heuvels voor 500k. Ik zit nu te denken aan: 

• Abrahamsen (sterk, kan een vlucht winnen, weet hoe het is om in een onsnapping te komen)
  • Simmons (sterk, pakt punten in TTT,  weet hoe het is om in de ontsnapping te komen, is in vorm, kans op teampunten )
  • vacek ( goed in vorm, sterk, pakt punten in TTT,  weet hoe het is om in de ontsnapping te komen, is in vorm, kans op teampunten )
  • Plapp (groot talent, sterk, goed in vorm, veel vrijheid in de ploeg, zit vaker mee, goed in de tijdrit)
  • Valgren (goeie aanvaller, zit vaak mee, kan het ook afmaken, goed in vorm, vrijbuiter ploeg)

daarnaast heb je nog mannen zoals Frigo, Storer, Matthews, Foss, van Wilder die wel interessant zijn maar voor mijn gevoel minder voor deze overgangsritten. 

mijn gevoel gaat naar Simmons, mede ook door de mogelijke teampunten en dat hij het bewezen heeft vorig jaar. 

Hebben jullie nog andere tips/toevoegingen ?

Ramonster
RuJo
Zit nog met m'n laatste 500k plekje. Kan alle etappes vullen, behalve TTT en misschien een aanvaller...

Foss!

RuJo
Ramonster
Foss!

Die heb ik al, net zoals Stuyven. Neig toch naar Tarling met de TTT en ITT en daarnaast weet je dus precies wanneer je 'm op moet stellen of naar Van Wilder, mogelijke teampunten van Merlier en eventueel een stiekem ak

Zolderman

Hoeveel sprinters gaan jullie nu uiteindelijk meenemen? Ik zit momenteel op 4 maar het voelt als te weinig. Zitten jullie op hetzelfde spoor of is het nodig om er nog een 5e bij te puzzelen?

Maracas

Maken jullie morgen 'gewoon' pogi kopman of een Ineos renner? Bijv. Vauq? (Als je hem in je team hebt).

Ramonster
RuJo
Die heb ik al, net zoals Stuyven. Neig toch naar Tarling met de TTT en ITT en daarnaast weet je dus...

Tarling voor deze itt zou ik niet doen met dat klimwerk wat erin zit.

Ramonster
Maracas
Maken jullie morgen 'gewoon' pogi kopman of een Ineos renner? Bijv. Vauq? (Als je hem in je team heb...

Ik Vauquelin. Heb de ttt s eens teruggekeken en hij was telkens diegene die het laatste stuk voor z'n  rekening nag samen met Onley, maar die is er nu niet bij

madeinstars

Misschien kies ik voor de leuk Del Toro als kopman, maar inderdaad een UAE

Zolderman
Ramonster
Ik Vauquelin. Heb de ttt s eens teruggekeken en hij was telkens diegene die het laatste stuk voor z'...

Hele team krijgt evenveel punten dus maakt niet uit wie als eerst over de finish komt.

Maracas
Zolderman
Hele team krijgt evenveel punten dus maakt niet uit wie als eerst over de finish komt.

Oh oprecht goed dat je het zegt. Schat je UAE of Ineos hoger in?

Ramonster
Zolderman

Maar niet het hele team krijgt de gele, witte, groene of bolletjes trui.

Zijn ook punten hè

chip 010
Ramonster
Maar niet het hele team krijgt de gele, witte, groene of bolletjes trui.  Zijn ook punten hè

Alleen tellen die niet dubbel. Wat dubbel telt is de uitslag in de rit, die is bij alle renners uit het team gelijk 

Zolderman
Ramonster
Maar niet het hele team krijgt de gele, witte, groene of bolletjes trui.  Zijn ook punten hè

Dat gaat over 1 of 2 punten verschil tussen de trui punten zelf, en de teampunten. Degene die 2e staat voor de groene trui krijgt dalijk zelfs meer punten dan de nummer 1.

Die krijgt groene trui punten voor 2e plek + de teampunten van de eerste plek. En teampunten tellen NIET dubbel.

VliegendSchwe1n
Zolderman
Dat gaat over 1 of 2 punten verschil tussen de trui punten zelf, en de teampunten. Degene die 2e sta...

er gaat niemand 2e staan geloof ik toch? Er worden namelijk geen punten uitgedeeld, alleen de trui gegeven aan degene die als eerst bij het tussenpunt is

Ramonster

Mijn team 1.100🤣

Pogi, Vingegaard, del Torro, Seixas, Evenepoel, Vauquelin, Carapaz, mcNulty, Storer, van Wilder, van Eetvelt, Foss, Philipsen, Kanter, Bittner, Bini, Turgis, Gordon, Berckmoes en Stuyven.

Iemand nog suggesties.

Sprintteam te zwak?

Wielerwappie
janstof
Goedenavond, mijn team staat redelijk. Ik ben nog opzoek naar een aanvaller voor de overgangsritten...

Ikzelf heb heel lang abrahamsen erin gehad omdat hij een bewezen rittenkaper is in de Tour, uno-x lekker aanvallend koerst en beresterk is.

maar ik begin toch langzaam meer richting Vacek of Simmons te bewegen. Zeker nu Vacek wel wat uitspraken heeft gedaan omtrent etappe 2. Ik weet alleen niet of die mannen verder veel vrijheid krijgen gezien de doelen bij Lidl.

Bij UNO-X Weet je zeker dat ze aan mogen vallen naar hartelust

zelf twijfel ik ook nog over Baudin, maar die heeft Healy voor zich. Die zitten mss teveel in elkaars vaarwaater

Zolderman
VliegendSchwe1n
er gaat niemand 2e staan geloof ik toch? Er worden namelijk geen punten uitgedeeld, alleen de trui g...

Oh dat is een goede, ik dacht dat we misschien een top 5 van dat team kregen op basis van de volgorde dat ze daarover komen.

Steef26
Ramonster
Mijn team 1.100🤣 Pogi, Vingegaard, del Torro, Seixas, Evenepoel, Vauquelin, Carapaz, mcNulty, Store...

Sprintteam is prima. Verbaasd mij dat er geen één Lidl-Trek renner in staat. Hoe wil je een mogelijke uitval van een klassementsman opvangen? Skjelmose is hier een leuke pick voor.

Wielerwappie

Ik heb ook nog een andere vraag. In hoeverre schatten jullie de kansen van onze grote vriend Arensman in. Zijn er naar jullie idee ritten die hij zou kunnen pakken. Of zijn alle ritten die hem goed liggen sws voor de AK mannen?

Arie Bombarie
Zadelpijn
Ik weet dat de discussie van het wel of niet meenemen van Vingegaard al meerdere keren voorbij is ge...

Niet, ik neem Seixas. Leukere renner en geeft ruimte om elders te investeren. Carapaz gaat ook mee en ik overweeg (mede vanwege de berichtgeving waardoor hij een verschilmaker kan worden) ook Ayuso mee te nemen. En Pidcock i.p.v. een vierde UAE'er. Misschien overspeel ik mijn hand daarmee, maar no guts no glory!

1 2 ... 146 147 148 149

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.