Ik denk dat dit ook afhangt van wat je verwacht wat de TTT-uitslag gaat zijn. Als uae wint, dan pakken teamgenoten al 54 punten (57 als Del Toro Vauquelin voorblijft). Daarbij reken ik de puntentrui niet mee. In etappe 2, waar ik er wel zeker van ben dat pogi die wint, dan pakken teamgenoten 24 punten (wederom 3 meer als Del Toro ook nog eens wit heeft). Als het dan op zijn plek valt, kan je na 2 etappes als 78 punten hebben met de knecht. Maar ook met een iets minder positief scenario zit ik dan al op 66 (tweede plek ttt en winst etappe 2). Dat tikt toch al wel snel aan.
Nihil met dit parcours en deelnemers. Veel aankomsten net niet zwaar genoeg. Wanneer klassementsmannen een kilometer voor de meet nog 'even' aanzetten, verwacht ik dat hij er doorheen zakt. In de vlucht geef ik hem tevens weinig kans. Wordt opgevreten door Pogi in zijn huidige vorm.
Ben oprecht nieuwsgierig waar jij dan het verschil denkt te gaan maken. Ik heb namelijk ook 3 UAE mannen, Pidcock, 5/7 duurste AK mannen (geen Seixas en Ayuso) en daarnaast nog Carapaz en 6 sprinters met Philipsen/Girmay. Jij wint dan door Seixas te kiezen 2 miljoen. Ayuso kost 3 miljoen. Dus als je al 6/7 duurste mannen en pidcock wil, moet je inleveren op je sprinters team of ergens anders want daar kom je 1 miljoen te kort voor. Of neem je dan alsnog maar 5/7 duurste AK mannen mee maar dan wel een Pedersen EN Philipsen/Merlier ofzo?
Uitval klassementsman opvangen in de etappes met teampunten/aanvallers. Voor de te behalen punten voor het eindklassement kan ik dat niet opvangen.
Tot 10 min geleden had ik Ayuso en Skjelmose er nog in, maar na de uitspraken van Ayuso sloeg de twijfel toe. Toen Seixas er maar weer in gepuzzeld.
Zit nog sterk te denken om Vacek er nog in te zetten voor 1 van mn ander 500k mannen
Pas 5 dagen aan het klikken. Dat is niks. Meeste hier inclusief mezelf klikken als minstens 10 dagen. Hahaha
Must have zou ik zeggen Philipsen. Krijgt waarschijnlijk de meeste (sprint) kansen
Mensen die Merlier hebben: "Merlier"
Mensen die Pedersen hebben: "Pedersen"
Mensen die Girmay hebben: "Girmay"
Moet ik doorgaan? Over alle sprinters valt wel iets te zeggen. Tip; als je twijfelt zoek je op google site:forum.wielerflits.nl "NAAM" "tour de france 2026". Dan vind je allemaal hele slimme mensen die hun uitleg geven.
6 pure AK mannen als ik Pidcock mee tel (Hermans zegt in interview dat hij voor AK gaat tenminste). Dan heb ik nog Carapaz en extra UAE man dus dan zit je op 8 voor de dagopstelling. Daar komen nog twee 750k AK mannen bij die ik persoonlijk tenminste wel zie aanklampen, zeker aan het begin. Er zullen vast 1 of 2 man tegenvallen en in de vlucht gaan de laatste week van deze 10. Mocht dan een echte AK dag zijn, zou ik altijd nog als 9e man Philipsen kunnen opstellen voor groene trui punten.
Het is misschien wat krap maar dat is het sowieso met die budget. Niet veel ruimte om safe te spelen en extra mannetjes op de bank te laten voor het geval iemand uitvalt.
Ja ik zie ook dat grote voordeel van die punten snel in de pocket hebben. Die 4e UAE'er pakt dan zo'n 70 punten in die eerste twee ritten. Maar ik zie diezelfde UAE'er ook een plekje innemen in de sprints waar Vingegaard of Seixas anders ook prima had voldaaan, daar zit hij eerder in de weg. Aan het eind van de tour, wanneer we allen (ook ik) verwachten dat Pogi weer gaat huishouden pak je weer wat extra.
Op dit moment neig ik naar een 500k ineos mee te nemen, puur voor de TTT en eventueel een vlucht. Die zou wel eens 54 of 57 punten kunnen pakken in de TTT. Qua plekjes in rit 2 zou ik dan waarschijnlijk THJ spelen ipv de 4e UAE'er, daar zal ik misschien wel 10-15 punten verliezen. In de sprints, heb ik de 4e UAE'er niet nodig. En als Pog gaat huishouden in de laatste 9 dagen vind ik ook THJ vrij vergelijkbaar in verwachte score met de 4e UAE'er. Mis ik iets?
Is geen uitgesproken topsprinter die je moet hebben dit jaar. Beter gezegd: dit weten we pas over 2 weken. Kanshebbers weten we wel: Philipsen, Girmay, Kooij, Merlier of Pedersen. Maar dat had je zelf al kunnen ontcijferen op basis van de prijzen. Het ligt qua sprintersveld dit jaar heel dicht bij elkaar. Kanttekening daarbij: Pedersen en Girmay zijn meer sprint +, maar wel kanshebbers voor groen.
Bedankt aan de topbijdragers van dit forum, ik speel enkel sporzamanager maar jullie inbreng heeft me goede inzichten gegeven waarmee ik meer onderbouwd bepaalde knopen heb doorgehakt en dit heeft me mee geholpen om een nieuwe strategie te ontwikkelen afwijkend vn de klassieke 'te volgen strategie' die door reglementwijzigingen ietwat achterhaald was, maar dus geënt op de huidige bezetting, het parcours en de info hier verwerkt. (150 paginas volledig doorgelezen, iets sneller de posts die echt scoritotechnisch waren)
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Lijkt me een hele leuke gok. Je kunt, zo lang De Lie er wel is, prima hem op t bankje laten. Valt ie weg, dan is Berckmoes wel iemand die consequent top 10 kan fietsen. Misschien dat ik zelf Turgis nog wel switch met hem, maar ben niet zo van de last-minute wijzigingen.
Ik zat net even aan mijn sprinters te denken (dat doe je wel eens). En ik ga waarschijnlijk voor een heel karig top-heavy sprintersgilde: Philipsen, Pedersen, Kanter en Turgis. Met name omdat het in mijn ogen heel onvoorspelbaar is wat al die 1M redelijk inwisselbare sprinters gaan doen. Maar toen bedacht ik me het volgende: eigenlijk zou je deze renners als aanvallers moeten zien, waarvan je zeker weet dat ze in 5 ritten gaan aanvallen, je weet ook precies welke en ze eindigen waarschijnlijk allemaal top 20 en van een paar zou je met enige zekerheid kunnen zeggen dat het top 10 wordt. Als je dat van een reguliere 1M aanvaller zou weten, dan klik je hem er waarschijnlijk zo in. Lenny staat er bijvoorbeeld bij mij in. Heeft natuurlijk wel een wat hogere upside via bergtrui, maar toch. Als je er zo naar kijkt, zou ik eigenlijk meer in die 1M bak moeten shoppen. Maar toch ga ik dat waarschijnlijk niet doen.
Ik ben juist lekker aan het snaaien in de 1 miljoen ballenbak, naast 1 topsprinter en een wat goedkopere reservetopper. Ik heb dan wel weer behoorlijke Pedersen fomo. Heb jij geen vertrouwen in Godon of andere optie in de typische Pedersen ritten?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.