Ik heb dan dus ook Van Wilder eruit voor Foss, omdat ik em stuyven en van wilder te veel vind, want ik heb meer zekere teampunten bij de sprint....Stuyven kan nog per ongeluk top 20 rijden en in etappe 4 lijkt hij me de aangewezen man om te sprinten...
Zelf zijn dit mijn 500.000: turgis, cort, stuyven, foss en pierna (ik blijf er gewoon domweg in geloven...Castrillo stond daar eerst maar heeft een beduidend minder jaar.
We nemen allemaal onze renners mee voor de etappes waar we de kleppers niet verwachten. Ik denk zelf aan Healy voor etappe 3 en Godon voor 4. Deze mannen staan dan ook als cap in mijn dag opstelling. Maar zodra het spel begint, ga ik vaak lafjes toch weer Pog als cap opstellen. Daarmee beperk ik vaak toch ook wel puntverlies. Wat is jullie ervaring met cappen? Is vasthouden aan de speciaal meegenomen renner de weg naar goud?
In etappe 3 zou ik zeker wijzigen als je je er niet lekker bij voelt. Etappe 4 heb je waarschijnlijk een sprint+ en die zou ik dan behouden.. je moet anticiperen wat het koersverloop vraagt. Daarom neem ik geen MvdP mee. Dan voel ik mij verplicht hem een x aantal keer te cappen, met alle risico's vandien. Pidcock nog gevaarlijker, want die strijdt dan direct met de cap van Pogacar in bepaalde ritten. Ik durf dat dus niet aan, maar natuurlijk is het heerlijk als dat wel goed samenvalt.
Het risico minimaliseren is het juiste pad.
Je wint niet op het al dan niet cappen van healy in een etappe waarvan je vantevoren weet dat bijna iedereen minder punten gaat halen dan op een vlakke etappe. Je wint door consistent de juiste keuzes vooraf te maken.
Niet dat je nooit een vluchter moet cappen, maar in etappe 3 lijkt me dat wel wat risicovol.
Ik zou dat last minute niet zo meer omgooien. Best wel 4 flinke namen die je in de mix gooit. Met Philipsen en Girmay heb je betrouwbaarheid die die andere 2 een stuk minder bieden.
Ik zou dat last minute niet zo meer omgooien. Best wel 4 flinke namen die je in de mix gooit. Met Philipsen en Girmay heb je betrouwbaarheid die die andere 2 een stuk minder bieden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.