Ik neem mijn woorden terug. Dacht dat Lafay toen ergens anders reed (Arkea?), maar het was Cofidis. Uiteraard was mijn opmerking wat overdreven, maar het mag duidelijk zijn dat ik geen fan van die ploeg ben. Frans/Spaanse pelotonvulling. Aranburu is een leuke renner, maar zou hem graag bij EF zien. Daar past ie qua profiel beter en zie ik hem meer presteren.
Welke renner van Ineos rijdt vandaag door denken jullie? vauquelin, Arensman of Bernal? Vauquelin kan vandaag, bij het pakken van het geel, al een heel groot gedeelte van zn budget waard zijn. Volgens mij is het overige parcours, met aardig wat punch werk ook aardig op maat voor hem.
Ook Arensman zou direct zijn 1 miljoen al bijna waard zijn. Wellicht dat Arensman er hierna voor kiest om alsnog een klassement te rijden, nu hij wellicht toch al boven in het klassement staat.
Wat mij elke ronde weer opvalt is dat de laatste 48uur voor de start ineens complete paniek uitbreekt. Mensen die wekenlang (of niet) hebben nagedacht over hun team, gooien op de valreep nog van alles om omdat ze op het forum een paar enthousiaste reacties over een andere renner lezen.
Natuurlijk moet je altijd openstaan voor écht nieuws. Als een renner ziek blijkt, gevallen is of de ploeg aangeeft dat hij een andere rol krijgt, dan is een last-minute wissel logisch. Maar puur wisselen omdat de hype omslaat van renner X naar renner Y of dat je FOMO krijgt pakt achteraf vaak niet beter uit.
Ik heb zelf gemerkt dat je in de weken voor de Tour juist steeds meer informatie verzamelt: parcours, vorm, ploegentactiek, budget, verschillende scenario’s. Dat hele proces weegt meestal zwaarder dan één laatste ingeving op de dag van de deadline.
Uiteindelijk kun je met het budget niet alles afdekken. Er zullen altijd renners zijn die je niet hebt en die misschien een geweldige Tour rijden. Dat hoort bij het spel. Kies daarom een strategie waar je zelf achter staat en laat je niet op het laatste moment gek maken door de waan van de dag.
Dan aan alle mensen die last minute om advies komen vragen, lees eens goed en doe je best om terug te lezen en vraag niet naar renners die we al tig keer besproken hebben.
Tot slot wil ik de mensen bedanken die al sinds het openen van dit topic actief inzichten delen, inhoudelijke analyses plaatsen en de moeite nemen om op zoveel mogelijk vragen en reacties in te gaan. Daar heb ik de afgelopen weken veel aan gehad en ongetwijfeld velen met mij. Jullie weten zelf wie dat zijn.
Dat gezegd hebbende wens ik iedereen veel succes en vooral veel (kijk)plezier!
Ik deel mijn team pas na de deadline.
Ik wil mijn sprint team dat het moet doen met 2 groten (Philipssen en Girmay) nog wat meer body geven. Budget voor Kooij of Merlier is er niet meer maar ik kan Bittner wel upgraden naar Milan of Delie. Beiden lijken me inherent wel sterk en zouden af en toe top 5 wel moeten halen. Bittner blijft onduidelijk hoe het gesteld is met zijn knie. Cofidis gelooft echt wel in Milan maar ja, wat moeten ze anders zeggen. De Lie lijkt te kampen met maagproblemen, ook niet meteen een goed teken.
als ik het bij Bittner zou houden kan ik wel Lenny Martinez upgraden naar Carapaz maar ik weet niet of dit een echte upgrade is, een goede Lenny Martinez lijkt me beter dan een al wat op leeftijd zijnde maar nog steeds sterke Carapaz.
Wie hierover ideeën heeft, laart zeker horen. Momentele staan De Lie en Martinez in het team.
Ik had de lie er vanaf het begin in staan maar sinds het nieuws heb ik hem er direct uitgehaald. Een griepje is niet zeldzaam bij renners vlak voor de tour maar maagproblemen vind ik wel echt tricky.
Ik zou het gewoon opvullen met gaviria, Kanter, bauhaus etc.
Gebruik alsjeblieft dat geld van De Lie voor iemand anders. Met de berichten van de laatste tijd ga je het jezelf toch niet aandoen?! Kleine kans dat hij goed is, grote(ere) kans van niet. Dan is die 1,5 echt beter te besteden. Dan maar Fretin en zn moeder.
Of een leuke 1 mio en toch nog 0,5 over voor Patsie. Als is er echt niks te zeggen wie van die 2 (Lenny) het gaat doen. Dat weten we over 3 weken.
En hiervoor stond ook nog een goede opmerking: je kan ze eenmaal niet allemaal meenemen (Skjel GC fomo!)
Keuzes zijn gemaakt, op naar drie mooie weken.
Ik ben ooit een ronde (Vuelta '24) begonnen met het stellige idee dat Tarling de tijdrit zou winnen en een paar dagen in rood en andere truien zou rijden. Naast hem toen ook Heiduk en De Plus meegenomen. Uiteraard won hij die dag niet en bleef ik achter met 3 compleet nutteloze renners die hun waarde nooit meer opleverden.
Ik snap dus helemaal waarom mensen nu op de Ineos trein stappen nu, maar jezelf al rijk rekenen voordat de rit verreden is, is een beginnersfout. Foss is, buiten deze eerste rit om, in mijn opinie compleet nutteloos. Voor de ITT zou je prima 9 andere moeten kunnen selecteren in je AK of knechten segment.
Foss is 500k. Die 500k kan het vandaag al dubbel en dwars waard zijn, hiernaast is hij goed in vorm en heeft hij nog een hoge upside de komende 3 weken. Zeker omdat Ineos een vrijbuitersploet meegenomen heeft.
Foss kan prima een vluchter zijn. Alsof Baudin, Castrillo of van Eetvelt per definitie meer pakken en die 50 punten van Foss terug pakken. Ik heb Foss mee, en in eerste instantie puur voor de TTT. Heb 8 renners van UAE/Lidl/Red Bull/Ineos/Visma. Foss is de 9e man die zorgt dat ik geen Decathlon of Jayco hoef te nemen en daarmee voor mijn team een uitstekende pick die ik nodig heb
Nou prachtig ik heb gisteren een dag niet gelezen en liep meteen 15 pagina's achter. Bedankt voor alle info. Mooi om de discussie te lezen.
ik heb zelf de laatste twijfel in mijn team net weggenomen. Ik heb van wilder eruit gepleurd en Aranburu erin gegooid omdat van Wilder de 12/13 renners was voor die ritten en ik denk dat Aranburu er weleens bij kan zitten in de ritten waar ik minder smaak had.
Een must is het niet maar je moet wel iemand anders hebben die 250/300 punten kan pakken voor die 2M. En bij twijfel tussen de spanjaard en god dan zou ik voor die laatste gaan! Die gaat naar mijn inziens goed zijn.
Nee, hij is geen 500k. Hij is een stoeltje. Heb je in je team niet voldoende renners zitten van de ploegen RB/UAE/Visma/Lidl om die 9 stoeltjes van de TTT te vullen? Of zelfs een Decathlon mannetje?
Die lijken ook allemaal verzekert van punten hier en kosten je geen stoeltje. Foss levert dus nooit zijn bedrag volledig op. Daarnaast zou je in zijn plek zulke mooie écht verschilmakers kunnen meenemen. Of die het halen, geen idee, maar Foss lijkt me een plafond te hebben van 50 punten. Ik hoop voor je dat je het tegendeel bewezen krijgt, maar ik wil je alleen maar behoeden voor teleurstelling.
Die upside zie ik dus totaal niet. De floor zie ik ook wel met de tijdritten, maar wat heeft hij ooit in berg- punch- of overgangsetappes in grote rondes laten zien dat je hem daar buiten upside toedicht?
CdC, veel input van goed niveau! Dank daarvoor.
Het is inderdaad niet alleen geld, maar ook een stoeltje dat je verder dus niet gaat benutten. Dan eerder 'andersom', met een 500K man die je niet direct gaat opstellen. Vaak gaat dat moment (helaas) alsnog wel komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.