Weet deze ook nog goed ja, 2 500k knechten mee die in mijn (zogenaamd alwetende) ogen veeel te goedkoop geprijsd waren. "Die hebben na 1 week al 50 punten pp te pakken joh!", dat werk. Lekker bespaard op de sprinters, want ik kon de hele eerste week die ineos trein opstellen. Nou dat hebben we geweten, werd ie niet zesde ofzo? Heb daar ook meerdere malen aan terug gedacht als ik mensen hier hun complete selectie op de TTT zag richten. Uiteindelijk persoonlijk ook een klein beetje voor gevallen door Foss nog mee te nemen. Maar dat is ook omdat ik anders decathlon/ef/movistar/oid op de 8e en 9e plek van mijn dagselectie moest zetten. Dan zijn 40-50 punten opeens wel echte punten zonder delta van 20 tov de renner die daar anders stond. Daarnaast was ie ook in orde in Zwitserland en kan ik me toch wel heugen dat hij vaker in vluchten zit in GT's.
Net besloten dat Pedersen er eigenlijk toch wel in moet. Exit Merlier, en ik moest dus nog een half miljoen vrijspelen. Adieu Godon, welcome Foss.
Maar is dit verstandig? Heb ook geen Philipsen maar Girmay en K3 (Kooij, Kanter en, jawel, De Kleijn). Verder geen Ineos, wel genoeg aanvallers.
Ik denk dat ik nu even niks meer over de Tour ga lezen/luisteren, ik voel dat ik anders helemaal doordraai 😵💫
Wat verwacht je dan van Foss? Ik heb hem eruit gehaald omdat ik helemaal niks van hem verwacht buiten de 1e rit, eigen tijdrit en misschien plek 15-20?
hij is in vorm maar hij staat nu tegen de wereldtop. Daarnaast staat hij niet bekend als een erkende vluchter die er vaak bij zit.
Haha precies dit.
Ik kan me die Tarling hype nog herinneren. Ben daar toen al niet in mee gegaan en nu ook niet. Ik heb toevallig wel een Ineos renner (rijmt op puntenkanon) maar die had ik sowieso al voor de Pedersen ritten.
Moet er niet aan denken dat ik straks Foss ergens moet opstellen omdat ik hem nu eenmaal in mijn team heb.
Mijn laatste twijfel wissel in 500k bak is Baudin er (toch) uit en Vacek erin. In mijn dagopstellingen heb ik Baudin minder hard nodig in bijvoorbeeld ET 6/9/10 waar hij heeft gezegd te willen gaan vlammen. Vacek pakt vandaag al punten en wil heel graag morgen meedoen om de witte trui knikkers. Zou zomaar kunnen zijn dat hij (in de vorm waarin hij verkeerd), in de eerste week al z'n punten waard zal zijn. De individuele tijdrit ligt hem ook wel aardig, en dan zijn er de mogelijke teampunten. Ik heb Pedersen niet mee, maar kan ervoor kiezen om in typische Pedersen ritten Vacek op te stellen voor mogelijk de etappepunten en groene trui punten die dan volgen.
Ayuso heeft gisteren al het team verlaten, want er speelt teveel rondom hem. Z'n voorbereiding, mentaal maak ik me toch wel een beetje zorgen bij hem, teveel opgestapelde onzekerheden en dat dan voor plek 5 (Vacek gaf in zijn interview dat meer als realistisch doel voor Ayuso dan wat team uitspreekt: podium).
Good old Carapaz zit dan toch in het team, al twijfel ik sterk over zijn power dit jaar. Heb hem vaker gehad en hij stelde me nooit teleur. Hopelijk blijft die tendens. Lenny heeft het veld moeten ruimen, want heb ook al VPP als bollenjager en dan wordt het wel heel erg druk in de berg/vluchtritten.
Foss gaat z'n geld vandaag al waard zijn en heeft ITT voor nog wat extra punten. Die gaat mee en mag voor 500k op allerlei manieren nogmaals verrassen.
Volgens mijn Excel heb ik met mijn voorspelde uitslagen (die natuurlijk NOOIT uitkomen) een puntenpotentieel zonder te cappen van 7173 punten haha. Wat een dreamteam! :)
Mja,
Voor geel kan wel maar dan moet pogi uitvallen en bergtrui denk niet dat ze hem gaan laten rijden.
Ja en voor het jongerenklassement kan die ook niet meer meedoen
Ik hoop dat mijn strategie gaat werken, het is de eerste keer dat ik ze ga toepassen, maar ik denk echt dat Pogi er hoog gaat bovenuit steken
P.s daarnaast heb ik ook de renners proberen nemen die echt kopman zijn en top in hun discipline
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.