Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 152 ... 159 160
KV
Astarloa
Ik denk idd dat het wel eens allemaal mee kan vallen en dat achteraf wordt gezegd dat het een goeie...

Is niet persé dat ik louter kies op "nog geen bewezen diensten", want het moet natuurlijk eens de eerste keer zijn en dat kan evengoed onmiddellijk zijn. Is vooral dat ik dit jaar tekenen gezien heb dat (volgens mij) zijn uithoudingsvermogen nog te beperkt zal/kan zijn. En dan nog eens de combinatie met de val. 
En dan is het dus gewoon harde noten kraken ;-)

Coureurs du Courage

Ik denk dat we de discussie Seixas eindeloos kunnen voeren. Was hij niet gevallen én 500k goedkoper, was het een blinde klik geweest voor 80-90%. Nu, mede door budget, is hij een twijfelgeval. Had hij namelijk Del Toro fietsles gegeven in de Dauphine, hadden we hoogstwaarschijnlijk discussie gevoerd over hem. Want die ter discussie heb ik hier in 115 pagina's nergens gelezen en iedereen klikt hem er maar blind in. Terwijl 5M is pas écht een aanslag op t budget. Ja, hij heeft die 1,5-2M upside vanuit Pogi. Maar is hij die 3M wel waard? Moet hij niet ordinair gaan knechten om PoPaul eraf te rijden? Gaat hij niet laten lopen als hij toch niet de wonderbenen blijkt te hebben? Ook hij heeft nog nooit een Tour gereden en met alle respect voor Carapaz en S. Yates, slechts allen gewedijverd in een grote ronde met B-garnituur.

Natuurlijk staat hij ook rotsvast in mijn team, mede door 4UAE strategie. Maar vind het bijzonder dat we Seixas 'afschrijven' en Del Toro blind erin klikken.

madeinstars

Wielerlandschap is ook wel wat anders. Toen had je inderdaad het sterrenensemble van Jumbo, maar daarnaast reed er niet zo veel bijzonders rond.

Nu zit je met meer topploegen en meer supertalenten. Ik heb Seixas nu nog wel, maar twijfel wel steeds meer.

Noud89

Seixas is buiten dat rondje in Auvergne tot nu toe overal een niveau hoger geweest dan wat ik van Lipowitz heb gezien.

In Baskenland was het niveauverschil tussen Seixas en Lipowitz echt aanzienlijk. En qua vermogen heeft Seixas in Baskenland, Luik en Ardèche drie keer een prestatie laten zien dit seizoen die Lipowitz nog niet gehaald heeft.

Daar bovenop heeft Seixas meer explosiviteit in huis, dus zal hij in etappes waar aangekomen wordt in een groep, of in punchetappes in goede doen meer scoren. En Seixas heeft puntenpotentieel voor het wit.

Daartegenover staat dat het zijn eerste grote ronde is, dus dat het de minst zekere klassementsman is die start, want je kan niets deduceren uit prestaties in het verleden.

En dus is het vooral gissen voor iedereen:

• Heeft Seixas überhaupt de vorm die hij eerder in het seizoen had of zelfs nog iets beter. Zijn Strava en hijzelf lijken wel te bevestigen van wel.
  • Is de prestatiecurve van Seixas over drie weken aan meer slijtage onderhevig dan die van ervare concurrenten.

Die laatste vraag is eigenlijk niet te beantwoorden met zekerheid en doe je gewoon puur op onderbuik gevoel. Binnen de normale wetten van het wielrennen zou hij meer moeten verliezen over drie weken. Maar Seixas doet zich voor als een nieuwe alien voor wie wielerwetten lang niet altijd lijken te gelden.

Ecco
RozeLantaarn
Zie ik t goed dat ritten 4, 9, 13 en 18 voor de hand liggen als vlucht/overgangsritten? Waarbij ze n...

Je bedoelt etappe 17 in dat rijtje denk ik?

Het is altijd moeilijk selecteren op dit soort etappes, maar je kunt mannen als Gregoire, Healy en Cort overwegen.

Mijn advies: vooral niet te veel en/of te duur (MVDP, Pidcock, Vauq), want je weet vooraf toch niet wie er goed gaat zijn (zie Eulalio en Narvaez in de Giro - wie had dat vooraf gedacht?).

Je stelt in dit soort etappes vooral team en truipunten op. 

En dan is het nog per etappe verschillend ook natuurlijk. 4 en 17 zie ik eventueel nog wel als gereduceerde sprint eindigen, dus daar stel je dan ook mannen als Girmay en Godon op.

Dampe hin
Coureurs du Courage
Ik denk dat we de discussie Seixas eindeloos kunnen voeren. Was hij niet gevallen én 500k goedkoper,...

Heb momenteel twee selecties klaarstaan. Eentje met THJ + Godon (en 3x UAE) en eentje met 4e UAE + Cort/Stuyven.

Laatste voorkeur ging uit naar 3x UAE variant. Maar denk dat ik me wat blindstaar op de punten van Godon in de TTT. Uiteindelijk scheelt dat helemaal niet zoveel met UAE (mits zij tweede worden). En vind de etappes voor waar ik Godon op wil stellen dusdanig moeilijk inschatten dat ik niet per se erop vertrouwen dat een Godon echt veel meer punten pakt dan Cort/Stuyven.

Hoe zet jij dat op punten? 

Ecco
Maganor01
Wat is nu wijsheid met opstellen voor renners voor morgen? Heb naast de bekende kleppers T Johanness...

Je moet even de TTT spelregels lezen in de app. THJ en Pidcock opstellen is het tegenovergestelde van wijsheid ;-)

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Ik denk dat we de discussie Seixas eindeloos kunnen voeren. Was hij niet gevallen én 500k goedkoper,...

Snap deze opmerking helemaal en denk er een beetje hetzelfde over. Het minimum punten ligt bij Toro gewoon een stuk hoger. In de eerste 2 etappes pakt hij waarschijnlijk zelf zelf al een punt of 60 (2e + 7e) zonder teampunten. Tel daar dan de verwachte 250 teampunten bij op bijvoorbeeld en je zit al snel aan 300 punten. Tuurlijk is 5 miljoen dan alsnog heel duur maar je hebt die punten dan wel binnen. Seixas heeft die "back-up" niet. 

KV
Noud89
Seixas is buiten dat rondje in Auvergne tot nu toe overal een niveau hoger geweest dan wat ik van Li...

Mooie samenvatting. 

Enige bemerking is dat ik niet helemaal akkoord ben met je opmerking over Baskenland. In rit 5 probeerde hij Lipo te lossen op die punchy klim en kon Romo zelfs nog terugkomen op hun 2. Net zoals hij in de laatste rit van Algarve al duidelijk minder Alien-allures vertoonde dan in rit 2. 
Ok, hij haalt in beide ritten nog altijd een niveau (en uitslag) dat ver boven jan modaal ligt, maar dit zijn voor mij de tekenen dat ik vanaf rit 10 weinig verschil meer verwacht tussen het niveau Seixas vs Lipo. In TTT zal Lipo beter scoren (waarbij je Seixas waarschijnlijk zelfs niet zal opstellen) wat dan weer zal gecompenseerd worden in 2 en mogelijks 3 waar je waarschijnlijk Lipo niet opstelt (maar waar in 3 de kans op een vlucht echter wel vrij groot is). En dan heb je tot 10 enkel nog rit 6 waar er verschillen te verwachten zijn en ik moet het nog maar zien dat hij Lipo zal lossen op de Tourmalet. 

Laatst gewijzigd
Astarloa

In hoeverre selecteren jullie een team op basis van hoeveel je voor de buis gaat zitten? Ik heb wat verlof gepakt tijdens de tour dus ga vrij veel kijken. Als mijn renners dan niet vooraan zitten in de bergetappes had ik net zo goed kunnen gaan werken :p

TourDeFranceUnchained
Astarloa
In hoeverre selecteren jullie een team op basis van hoeveel je voor de buis gaat zitten? Ik heb wat...

😂😂😂

martijncr

Hahaha. Als zelfstandige is het een van de geneugde om zelf tijden te bepalen 🙂 

Heb nog steeds geen voldaan gevoel bij m'n selectie. Maar gaat dat komen? Jullie?

Gellemuun750jaarstad
Coureurs du Courage

Ik denk toch dat ik seixas dr nog even inklik🤠

Ben Van Heck

Seixas er gewoon in hier, al is het alleen al om de amusementswaarde omhoog te krikken. 

KV

Heb hem trouwens wel in de Sporza wielermanager en Lipo niet (ander spelconcept met transfermogelijkheden en beiden zijn even duur), dus zoveel maakt het voor mij niet uit ;-)

Vergane Glorie
martijncr
Hahaha. Als zelfstandige is het een van de geneugde om zelf tijden te bepalen 🙂  Heb nog steeds gee...

Nooit!;) Nu even team leeggegooid en mijn "oude team" van vorige week erin gegooid. Merk dat dat team (met bijvoorbeeld: lipowitz ipv seixas) minder vreugde oplevert. Wel is het bij mij kenmerkend dat ik vaak klassementrenners neem die leuk aanvallers kunnen worden (evenepoel) waardoor ik de laatste dagen altijd nat ga....

Toch met 3xUAE, Vingegaard, Seixas, Evenepoel, THJ (Lipowitz Light), skjelmose en carapaz moet het maar gebeuren.

Wie zien jullie als 500.000 AK mannetje? 

Heb nu Gregoire, Girmay, Cort, Godon en Oeroeboeroe voor de zwaardere sprintetappes, maar voelt als overkill.. Echter Godon eruit zou kunnen (voor een arensman/martinez/uitdebroeks type) maar wel de enige die ik in etappe 4 bijvoorbeeld zelfs nog captain durf te maken. Of mag ik vertrouwen op Girmay...Ik weet het niet......Iemand nog tips?:)

Verder jammer dat ik door de afsluiting van het schooljaar (ja ja nog een docent hier, lijkt alsof het een voorwaarde is.;)) weinig echt heb kunnen nadenken hierover.

Ecko

Hier geen Seixas. Maar desondanks mag ie van mij Pogacar alle hoeken van Frankrijk laten zien. Die beker pak ik toch wel😎

Tbosman
martijncr
Hahaha. Als zelfstandige is het een van de geneugde om zelf tijden te bepalen 🙂  Heb nog steeds gee...

Ik ook niet. Maar met dit budget en de harde keuzes die je moet maken denk ik toch dat je nooit helemaal tevreden kunt zijn.

Zo was ik best tevreden totdat ik las dat zowel Carapaz als Pidcock ook voor een AK willen gaan. Dat heeft Lipo zijn plekje gekost en hiermee kon ik een sprinter upgraden.

Dit voelt wat beter maar voor de 500K mannen is het een beetje koffiedik kijken. Wie neem je mee voor de heuvels en eventueel nog voor teampunten? 

Uiteindelijk kun je ook niet alles doorrekenen en vind ik het wel leuk om met name Carapaz in m'n team te hebben. Altijd grinta, altijd aanval. Mooie renner. Dan maar ook op die manier van de koers gaan genieten en me niet blind staren op alleen Scorito 🙃

Tbosman
Vergane Glorie
Nooit!;) Nu even team leeggegooid en mijn "oude team" van vorige week erin gegooid. Merk dat dat tea...

Astana zegt dat dit Tejada is, SQS geeft aan van Wilder. Of ze het in dit veld ook waar kunnen maken is een tweede...

martijncr

Hoor jullie VG en Tbosman! Zeker wat betreft Carapaz. Die staat er nu (nog) in hier idd 🙂

Guido Maltempi
Astarloa
In hoeverre selecteren jullie een team op basis van hoeveel je voor de buis gaat zitten? Ik heb wat...

Hier juist het tegenovergestelde. Ik stap dinsdag in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld, waar de wifi schaars is en koers kijken niet of nauwelijks mogelijk zal zijn. Daarom een team gemaakt dat zo min mogelijk opstelstress geeft. Er zitten wel twee AK/klim reserves op de bank, maar bij eentje daarvan kies ik doelbewust voor een renner waar ik een (volledig ongegronde) hekel aan heb. Die ga ik dus alleen opstellen als het écht niet anders kan 😂

Laatst gewijzigd
meerkoe
Bob
Maar Gee scoorde aan het begin van de Giro dan ook weinig punten. Hij verlooer op dag 2 al een minuu...

niet omdat hij slecht was maar omdat de hele UAE ploeg voor hem op de grond ging liggen.

Vergane Glorie
Tbosman
Astana zegt dat dit Tejada is, SQS geeft aan van Wilder. Of ze het in dit veld ook waar kunnen maken...

Dank!

Ja dat laatste dus.....Verwacht Mcnulty ook gewoon in de top 20 (en een kuss, ricitello, hindley?) er is zoveel mogelijk. Mis nu wel een spanjaard voor etappe 3/4...dus nog even zoeken...zoals altijd word ik gek hiervan...(al gaat het om een paar plekjes, maar die voelen dan weer cruciaal)...

Flomolen

Na eindeloos schuiven, twijfelen en meermaals dit forum te hebben afgestruind ben ik uitgekomen op dit dreamteam:

Pogacar
Vingegaard
Seixas
Lipowitz
Evenepoel
Del Toro
Riccitello
Arensman
McNulty
Skjelmose
Paret-Peintre
Stuyven
Plapp
Verstrynge
Vacek
Godon
Philipsen
Kanter
Gaviria
Turgis

RVB112

Hallo, meegelezen en mijn team paraat. Zijn jullie het eens met 3x Ineos (mogelijk makkelijke punten?) en wat denken jullie v pidcock? Twijfels over thuislaten Vingegaard..meer die dit doen?

Klassement

• T. Pogačar
  • I. del Toro
  • P. Seixas
  • J. Ayuso
  • R. Evenepoel
  • R. Carapaz

Klimmers

• T. Arensman
  • M. Riccitello

Sprinters

• J. Philipsen
  • B. Girmay
  • P. Bauhaus
  • P. Bittner
  • D. Godon

Aanvallers

• T. Pidcock
  • R. Grégoire

Knechten

• T. Wellens
  • B. McNulty
  • D. Gee
  • M. Skjelmose
  • T. Foss

I

1 2 ... 152 ... 159 160

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.