Zie ik t goed dat ritten 4, 9, 13 en 18 voor de hand liggen als vlucht/overgangsritten? Waarbij ze natuurlijk qua verloop verschillen.
Merk vaak in rondes dat ik dit type renners mis en dan met name de typische overgangsritten ipv bijv etappes waar sterke sprinters ook een kans maken.
Zitten er volgens jullie zekerheidjes die jullie op kunnen stellen, of wordt dat vooral opvulling met teampunten bijv.
Niet echt. Voor de prijs die je voor hem betaald is er heel veel te verliezen. Hij is natuurlijk een speciale maar wat ik ook uit zijn resultaten haal is dat hij ontzettend drifitig koerst. Als hij overal Pogacar zal willen volgen maar hier vervolgens niet in slaagt gaat hij hier uiteindelijk echt wel de tol voor betalen. Daarbij vind ik zijn ondersteuning veel te matig om 3 weken top te kunnen presteren.
Sprinters zitten wel goed bij mij (althans verdeling), de 500.000 mannen gaan wel goedkomen en maken het verschil niet. Zit vooral met AK-stress.
heb nu de duurste 4+evenepoel+THJ+Carapaz+Skjelmose+1 UAE extra..Is dit te veel?
.ik heb dan niet veel over....Neem ik Seixas niet dan kan ik met wat geschuif ayuso+pidcock/jorgenson/etc neemenen. Geen idee wat te doen eigenlijk.....Nog iemand een mooie suggestie?
Pog kwam in 2020 met
- 132ARU Fabio (DNF #9)
- 133DE LA CRUZ David
- 134FORMOLO Davide (DNS #11)
- 135KRISTOFF Alexander
- 136LAENGEN Vegard Stake
- 137MARCATO Marco
- 138POLANC Jan
Hij deed ook alles alleen in de bergen. Ik denk dat Seixas met Riccitello een betere ondersteuning heeft dan Pog in 2020. En dat hij zo gretig koerst vind ik juist een pluspunt, de jonge onbevangenheid van een super talent. Hij gaat echt ongelooflijk veel punten scoren denk ik (net als Pog, toen hij opkwam in 2019/2020, en ook nu). Hij zou er prima ook een keer een fout kunnen maken, een waaiertje missen, energie verspillen op een verkeerd moment. Maar de klasse spat er dusdanig vanaf dat ik hem niet kan laten liggen. Om in de vergelijking met Pog te blijven: die zat ook in een verkeerde waaier in 2020, dag erna pakt hij weer tijd terug. Nou denk ik dat Seixas al wat meer op de radar is dan Pog destijds als concurent werd gezien. Maar ik denk echt dat Seixas inclusief beginnersfoutjes gewoon 500+ maar mogelijk zelfs 600+ punten gaat scoren.
Bij voorkeur kanshebbers met teampunten. Bijv een vacek met Pedersen in het groen, een stuyven met voor in de bollen of een Healy met een carapaz in de bollen. Als die er niet zijn, dan teampunten van typische knechten zoals use mannen. De koers bepaald uiteindelijk de opstelling
yates kan in potentie de grootse verschilmaker zijn denk ik. Als hij top 10 rijdt kan hij zou richting de 450/500 per. Hij heeft alleen 0 vorm laten zien en geeft zelden interviews waarin je wat wijzer kan worden.
Maar waren dit ook redenen om Narvaez niet mee te nemen in de Giro.......
Door Kooij als sprint kopman mee te nemen ipv JP kan ik er 6 van de 7 (lipo niet) pakken. Als Kooij groen daadwerkelijk compleet links laat liggen zal je daar wat punten mislopen, maar een degelijke ayuso (7e ak, 3e wit = 62 punten. Zonder complete inzinking toch een vrij faire ondergrens?) zou dat al moeten coveren. Dan gaat JP in die paar sprints toch niet zoveel meer punten dan Kooij pakken dan ayuso met zijn punch, TT en in de bergen, of hebben jullie zó weinig vertrouwen in ayuso?
Dat hij bij die valpartij lag zal daar niks mee te maken hebben gehad.. nee, scorito technisch hield ie zich idd nog koest in etappe 2, maar als iemand die hem niet had, zag ik vooral een Gee die in het slot van etappe 2 ontzettend hard omhoog fietste. Werd gelijk duidelijk dat die in orde was.
Zo te lezen zijn de wel/niet kiezers het redelijk eens over de argumenten om hem al dan niet mee te nemen (voor de context, ik zit in kamp wel).
Wat ik me nog wel afvraag richting niet-kiezers: ben je niet bang dat als hij wel richting zijn plafond presteert, bekertjes wel heel lastig gaan worden? Persoonlijk verwacht ik tussen de 40-50% pickrate, als je tegen zoveel spelers 600 punten goed moet maken wordt het een lastig verhaal. Of is het vertrouwen dat hij dat niet gaat doen dusdanig groot dat die zorgen non-existent zijn?
Tja, goeie vraag. Is gewoon wat je verwacht toch waarop je je keuzes maakt? Ik verwacht idd niet dat hij in zijn eerste Tour en met die recente valpartij zijn plafond bij elkaar zal rijden. Als ie dat wel doet, zal een beker mogelijks niet lukken. Rijdt ie "gewoon" sterk rond, dan moet het wel kunnen denk ik. Maar valt hij uit of rijdt hij een slecht klassement, dan zal het met hem in de ploeg ook wel lastig worden veronderstel ik.
Veel Seixas kiezers zullen Lipo niet hebben. Van hem weet je dat hij zijn punten bij elkaar zal fietsen (I know, in de koers is niets zeker). En dan heb je met dat miljoen verschil iets anders kunnen doen waarbij je het puntenverschil al wel kan verkleinen.
Ik denk idd dat het wel eens allemaal mee kan vallen en dat achteraf wordt gezegd dat het een goeie leerschool is geweest. Ik zou het prachtig vinden als hij wel fantastisch gaat koersen maar met maar 20 plekjes beschikbaar moet ik zakelijk zijn en bouw ik liever op bewezen diensten.
600 punten goed maken is natuurlijk wel heel leuk neergezet haha. Als je Seixas neemt, neem je waarschijnlijk iemand als Lipowitz of Evenepoel niet en dan kom je nog 1/1,5miljoen te kort. Stel jij hebt Seixas die haalt 500 punten voor je en iemand anders heeft Lipowitz en die haalt netjes 300 punten, dan moet diegene dus 200 punten goedmaken en geen 600. Daarbij komt dat diegene 1 miljoen extra heeft om te investeren. Die extra miljoen kan ook zomaar resulteren in 100 extra punten. Dus eigenlijk loop je dan maar 100 punten mis.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.