Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 148 149 150 151
chip 010
mirkodek
Inderdaad, in feite is dat een 500K renner die in één etappe sowieso top 3 eindigt. Daar teken je vo...

Ik heb Foss ook en stel hem hier op. Echter klopt het berekenen niet helemaal.

Ja hij krijgt de punten die je zegt, echter zou je anders een andere renner opstellen die ook punten pakt want de teams 1-8 krijgen allemaal punten.

In mijn geval neem ik een Ineos renner in plaats van een Lidl man of een Decathlon man. Denk dat iedereen wel 9 renners heeft van de 6 betere teams (Ineos, UAE, Visma, Red Bull, Lidl en Decathlon) Dit zijn waarschijnlijk de top 6 teams dus de renner uit dit slechtste team krijgt hoogstwaarschijnlijk 16 punten.

Het verschil is dus 32 (of 38 inclusief groen en max 41 incl wit en groen) punten als Ineos 1e en jouw renner waarvoor je hem wisselt in het 6e team zit.
Is die 32 punten het jouw waard om 500k en een plekje in te zetten voor de Ineos renner? Kan overigens ook een stuk minder zijn als Ineos geen 1e wordt en de Lidl of Decathlon renner 4e wordt die je nu niet opstelt.

TadejPidcock

Heb een gedachte in mijn hoofd die er niet meer uit wilt.

Vingegaard thuis laten. Daarmee krijg je zo ongelofelijk veel meer ruimte.. Maar de kans dat hij tweede wordt is toch gauw 90%. Ipv Vini heb je dan Seixas, del Toro, Evenepoel en Ayuso + Pogi (want als je hem niet kiest kan je beter niet mee doen :P )

Durft er iemand Vingegaard thuis te laten?

Behatzailea
TadejPidcock
Heb een gedachte in mijn hoofd die er niet meer uit wilt. Vingegaard thuis laten. Daarmee krijg je z...

Ja dat durf ik wel. Of het verstandig is weet ik niet.

KV
VliegendSchwe1n
Om maar even op jou in te gaan. Jij gaat met 4 UAE en Ving, heb je ook Seixas? Want dan zou het zoma...

Vrij gelijkaardig team hier, maar geen Seixas.

Exact idem sprintteam waarbij ik niet op Godon reken voor de vlakke sprints (zou een leuke + zijn uiteraard) en Turgis ook geen must is om op te stellen maar misschien wel in 5 moest Pogi geen geel hebben dan. Ook nog Stuyven en bij grote armoede VPP (ook Cort maar dat is zeker niet voor de vlakke sprints). 

Ik zal het wel bij 4 UAE houden denk ik. Heb de voor mij al interessante goedkope AK mannen en heb geen zin om 1,5 of 2m te geven aan gasten met een onduidelijke agenda. Geeft ook gewoon wat meer rust in mijn hoofd denk ik ;-)

Rad
TourDeFranceUnchained
6 pure AK mannen als ik Pidcock mee tel (Hermans zegt in interview dat hij voor AK gaat tenminste)....

Dus ook geen ruimte voor een type Gregoire? Merk dat ik die nog wel tekort kom in m'n selectie. 

Bob
TadejPidcock
Heb een gedachte in mijn hoofd die er niet meer uit wilt. Vingegaard thuis laten. Daarmee krijg je z...

Hoezo durven mensen nog Ayuso te nemen? https://www.wielerflits.nl/nieuws/juan-ayuso-was-ziek-in-aanloop-naar-de-tour-moeilijk-om-te-zeggen-waar-ik-sta/

Behatzailea
Bob
Hoezo durven mensen nog Ayuso te nemen? https://www.wielerflits.nl/nieuws/juan-ayuso-was-ziek-in-aan...

Gee zei voor de Giro precies hetzelfde. Werd vijfde. Volgens mij moeten ze dit gewoon zeggen.

Behatzailea
Bob
Hoezo durven mensen nog Ayuso te nemen? https://www.wielerflits.nl/nieuws/juan-ayuso-was-ziek-in-aan...

Dubbel

Laatst gewijzigd
VliegendSchwe1n
KV
Vrij gelijkaardig team hier, maar geen Seixas. Exact idem sprintteam waarbij ik niet op Godon reken...

Vind ik wel dapper om geen Seixas te nemen: ik denk dat als ik hem niet zou hebben ik zondag al met angszweet voor de tv zit te kijken als hij top 5 rijdt in dat ritje en zijn klasse laat zien. 

Kan me voorstellen dat Lipo meer zekerder voelt, maar ik denk dat de kans dat Seixas een puntenkannon is veel groter is dan de punten van Lipo niet op te vangen zijn. 

Enfin.. met de 4 keer UAE ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Ze zullen wel vaak 18, 21 of 24 of 27 punten pakken in bergritten. Maar dan is voor mij de vraag hoeveel THJ op dat plekje haalt van de nr 4. Ik denk dat dat vergelijkbaar is, en dan kan ik 500 k ergens anders een upgrade doen. 

TadejPidcock
Bob

Zand strooien denk ik. Hij zegt in het artikel zelf dat hij zich prima voelt. De voorbereiding liep ook niet anders dan gepland dus ik denk nog steeds makkelijk in de top 10 in de zwaardere ritten en eindklassement.

Uit het artikel:

"Ayuso werd in de Tour Auvergne nog derde, maar was op de slotdag al ziek. “Ik voelde het zaterdagavond al. Zondagochtend had ik hoofdpijn. Ik ben blij dat ik nog een redelijk goede etappe kon rijden. Daarna moest ik drie of vier dagen stoppen met trainen. Dat had ik sowieso al gedaan, want normaal gesproken is dat een rustperiode.”

Al met al denkt Ayuso dus niet veel te hebben ingeboet door zijn ziekte. “Als ik een moment moest kiezen om ziek te worden, was het toen. Ik blijf positief. Ik heb niet zoveel verloren als ik nu ziek was geworden”, besloot hij."

mirkodek
chip 010
Ik heb Foss ook en stel hem hier op. Echter klopt het berekenen niet helemaal. Ja hij krijgt de pun...

Goed punt. Ik heb een vrij matige bezetting in de TTT, daar staan nu Carapaz en Plapp op plek 8 en 9. Misschien nog Seixas in plaats van die mannen maar dan alsnog wel ruimte voor een INEOS man. Wellicht Foss ipv Plapp, maar dat zal ook in de TTT niet superveel schelen en van Plapp verwacht ik meer in de vluchtritten.

Bob
Behatzailea
Gee zei voor de Giro precies hetzelfde. Werd vijfde. Volgens mij moeten ze dit gewoon zeggen.

Maar Gee scoorde aan het begin van de Giro dan ook weinig punten. Hij verlooer op dag 2 al een minuut... 

TourDeFranceUnchained
Rad
Dus ook geen ruimte voor een type Gregoire? Merk dat ik die nog wel tekort kom in m'n selectie. 

Juist wel, doordat ik slechts 3 mannen heb van 500k, heb ik 4 uit de 750k bak kunnen selecteren. Had ook 2 mannen van 1m kunnen nemen en 5 van 500k. Vind de namen in de 1 miljoen, op de sprinters en Uijtdebroeks na, allemaal niet interessant. Zijn in mijn ogen allemaal net wat te dure aanvallers. De 750 en 500k bakken vind ik net wat interessanter en minstens zo goed.

Neem een Gee of Hindley (top 5 Giro) of een Ricitello, ze worden bestempeld als knecht en dat zullen ze vast moeten doen, maar het zal toch voornamelijk UAE en Visma zijn die het tempo bepalen. Daarna is het ieder voor zich, dan kan Gee mooi een paar km de kopman op sleeptouw nemen om vervolgens ook nog als 15e binnen te komen. Ik heb liever dat 5x dan dat ik Arensman in alle bergetappes moet opstellen in de hoop dat hij deze keer erin slaagt het te halen. Overigens heb ik Gee niet, maar als voorbeeld.

Maar ieder zijn eigen strategie natuurlijk, mocht je Arensman net in de juiste etappes steeds opstellen en hij wint ttt en weer 2x top 5, heb je een leuke pick te pakken.

Laatst gewijzigd
deBruyne

(AK)

Pogacar

Vingegaard

Seixas

Del Toro

Evenepoel

Vauquelin

Carapaz

Johannessen

Uijtebroeks

Skjelmose

(Sprint)

Kooij

Girmay

Ackermann

Bauhauss

Bittner

Godon

(Vrijbuiters)

Martinez

Gregoire

Van Wilder

Vacek

Is het wat?

Zadelpijn
VliegendSchwe1n
Vind ik wel dapper om geen Seixas te nemen: ik denk dat als ik hem niet zou hebben ik zondag al met...

Is het meenemen van 4uae renners niet een enorm risico? Het punten plafond van bijvoorbeeld een Pidcock en Ayuso zijn toch veel hoger dan bijvoorbeeld McNulty en Yates?

Hoe kom jij aan die teampunten berekening per etappe? Lijkt me niet heel realistisch.

VliegendSchwe1n
chip 010
Ik heb Foss ook en stel hem hier op. Echter klopt het berekenen niet helemaal. Ja hij krijgt de pun...

Op zich heb je een punt. Maar daarbij wel de kanttekening dat die eerste 5 teams echt boven de rest staan. Het verschil is daarna behoorlijk groot met nr. 6 Jayco, 7 Alpecin, 8 EF en 9 Decathlon. 

Die teams staan ook vrij dicht bij elkaar, en het kan dus ook zomaar een 0 puntertje opleveren door bijvoorbeeld Seixas op te stellen morgen. 

Vandaar dat ik wel graag mijn team morgen wil vulllen met de top teams. Op dit moment is dat 3 x Ineos, 3 x UAE, 1 x RB, 1x Visma en 1x Lidl

Vergane Glorie
VliegendSchwe1n
Vind ik wel dapper om geen Seixas te nemen: ik denk dat als ik hem niet zou hebben ik zondag al met...

Misschien heb ik het gemist. Maar ga je dan met 5 van de kleppers en dan aangevuld met 2 uae extra. Welke type renners heb je dan verder nog voor de GC-ritten? Ik merk toch dat ik dan allemaal gasten voor de bollentrui wil nemen, maar dat ik misschien zekerder ben met een klassementsrenner van 1.000.000.

Verder staat hier Garcia Pierna er best vast in...neusje voor de juiste aanval en jongeren...enfin, blijft een gok en wilde gewoon iemand waar je niets over hoort.

Rotturdamn

Tevreden met het team.

Maar zie jullie “overkill” in mijn sprinttrein? Wellicht elders upgraden?

Merlier

Girmay

Kooij

Kanter

Waerenskjold

Vind de andere sprinters buiten Jasper en Mads totaal niet interessant en dan is de laatste genoemde in mijn rijtje ook niet alles..

Wat is jullie gedachte?

Astarloa
VliegendSchwe1n

Ik vind het juist dapper om hem wel te nemen. De eerste 2 weken is hij vrij vervangbaar. Het voorlaatste weekend en de laatste week is nog volledig onbekend hoe het hem zal afgaan. Maar zijn prijs is wel een enorme aanslag op de rest van je team. 

Pim Todcock
chip 010

Ik acht de kans groter dat NCI top2 rijdt dan Seixas top8. Die hebben Hoole als grote man en sprinters Bol en Kooij. Benoot, Bol en Kooij kunnen af en toe Hoole uit de wind houden, maar zijn geen tijdrijders, en de rest zit op kinderfietjses.

De top is nmm small met NCI en UAE. TVL en RBH zullen ook wel de punten halen. Lidl lijkt me 70% zeker. Daarna is het nmm toch een grote loterij. Dan scheelt een 0-punter in etappe 1 toch redelijk wat.

KV
VliegendSchwe1n

Heb eigenlijk weinig Seixas FOMO eerlijk gezegd. Hij moét ook wel top 5 rijden voor die prijs, dus waarom angstzweet in rit 2? Heb daar goede opties genoeg en zou wel heel triest zijn eigenlijk als Seixas daar geen top 5 zou rijden. Ik zou me pas grote zorgen beginnen maken in jouw geval als hij geen top 5 rijdt, eerder dan andersom ;-)

Met Lipo heb je in week 2/3 net geen angstzweet en zou ik dit wel bij Seixas hebben. 

Maar je hebt overschot van gelijk dat zijn plafond veel hoger ligt (kost natuurlijk ook wel al 1m meer). 

VliegendSchwe1n
Astarloa
Ik vind het juist dapper om hem wel te nemen. De eerste 2 weken is hij vrij vervangbaar. Het voorlaa...

Het is een beetje zoals Pogi niet pakken in de tour 2020 en vuelta 2019, ookal was hij goedkoper dan Seixas nu. Je weet dat hij extreem bijzonder is, en ga je dan voor de tv verbaasd zitten kijken als hij de stenen uit de straat rijdt? 

VliegendSchwe1n
Vergane Glorie
Misschien heb ik het gemist. Maar ga je dan met 5 van de kleppers en dan aangevuld met 2 uae extra....

Iemand als Garcia Pierna heb ik nog niet eens opgezocht wat voor resultaten hij heeft gereden omdat ik verwacht dat hij ondergesneeuwd zal worden tussen alle toppers in de tour. 

Ik heb of 1 of 2 extra UAE'er naast 5 toppers. En dan nog een paar budget Ak mannen/vluchters van 500k-1.5 mil

VliegendSchwe1n
Zadelpijn
Is het meenemen van 4uae renners niet een enorm risico? Het punten plafond van bijvoorbeeld een Pidc...

18 als Pog de rit wint en geel draagt
21 als Pog de rit wint en geel draagt en del Toro wit
24 als Pog de rit wint en geel draagt en de bollen
27 als Pog de rit wint en geel draagt en de bollen en del Toro wit

chip 010
VliegendSchwe1n
Op zich heb je een punt. Maar daarbij wel de kanttekening dat die eerste 5 teams echt boven de rest...

Ja misschien ligt het aan de renners die ik zelf overweeg in mijn 20 tal.

Maar iedereen heeft toch 3 (of 4) UAE, 1 (of 2) Red Bull, 1 (of 2) Visma, 1 (of 2) Lidl en 1(of 2) Decathlon. Ik zelf zit dus vaker bij het aantal tussen de haakjes. dit is minimaal 7 (of richting de 12) waardige renners.

Hiermee pak ik alleen Foss als Ineos en zet ik zelfs geen renners van Decathlon in en maar 1 van de 2 van Lidl in de TTT. Pak puur Foss om de cap en omdat ik hem daarnaast nog punten zie halen.
Had hier ook Godon of Bernal kunnen zetten omdat ik die ook ergens anders punten zie pakken. Echter heb ik voor die etappes al andere goedkopere renners

1 2 ... 148 149 150 151

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.