Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 153 ... 160 161
Noud89
KV
Mooie samenvatting.  Enige bemerking is dat ik niet helemaal akkoord ben met je opmerking over Baske...

In Baskenland was het verschil aan het begin van het rondje inderdaad gigantisch en aan het einde een stuk minder groot.

Wel controleerde Seixas daar nog heel erg makkelijk en je kan ook nooit meer zekerheid zeggen of hij daar nog vol ging. Maar goed het verschil leek zeker kleiner. Portugal vind ik niet zo relevant, Seixas reed daar extreem brutaal op een klim waar renners eigenlijk nooit solo aan komen in een fase van het seizoen waar niemand top is.

Wat ik wel nog een belangrijk verschil vind is dat Baskenland iedere dag koers was, terwijl er in de Tour ook rustige dagen tussen zitten. Of dat bevordelijk is voor het herstel van Seixas weten we niet, maar het kan wel een factor in zijn voordeel blijken.

Daarnaast is Seixas een meesterlijke daler en Lipowitz bijvoorbeeld niet. Ik stel zelf in etappe 13 bijvoorbeeld veel liever Seixas op en vind ook etappe 14 veel geschikter voor Seixas.

Daarnaast denk ik dat de aankomst van etappe 18 (zal wel een vlucht voor zitten maar hoe groot?) geschikter is voor Seixas doordat er weinig verschillen zullen zijn en het waarschijnlijk even een sprint tussen de favorieten is. Maar goed ik geloof dan wel in een scenario waar Seixas zeker niet echt uitgeblust gaat zijn.

Voor mij zijn etappe 15,19&20 dan de etappes was Seixas wellicht wat afgestompter gaat zijn dan Lipowitz en daar zal het dan de vraag zijn of Seixas zijn niveau kan vasthouden of niet.

Voor mij zit het allergrootste risico met Seixas erin dat hij waarschijnlijk echt gaat proberen om Pogacar te volgen. En als dat hem te lang lukt hij zichzelf wel eens helemaal op kan roken. Ik denk dat Seixas eigenlijk het meest gebaat is bij een scenario waarin het vizier snel op de derde podiumplek gaat.

Flomolen
RVB112
Hallo, meegelezen en mijn team paraat. Zijn jullie het eens met 3x Ineos (mogelijk makkelijke punten...

Leuk teampie, maar ik zie idd geen Lipowitz en Vingegaard. Die kunnen in bergetappes mogelijk goed zijn voor plek 2 en 3;) Ik zal er sowieso nog één van de twee bij in fietsen.

MvdM

Na lang schuiven toch mijn team compleet denk ik?

Wat denk mijn mede puzzelaars ervan? 

Pogi vingegaard seixas evenepoel toro THJ carapaz uijtdebroeks

Philipsen girmay kanter bauhaus turgis

Gregoire abrahamsen mc nulty vacek vpp stuyven skjelmose

Denken jullie dat dit team goed in balans is of een aanpassing nodig?

Veel succes iedereen nog vandaag 💪

TourDeFranceUnchained

Aangezien de ongeschreven regels hier de afgelopen dagen toch niet meer echt lijken te gelden, en ik de hele dag weg ben, plaats ik mijn team alvast. Schiet maar raak ;) Hopelijk levert het eindelijk het eerste bekertje van dit jaar op, na twee keer op 89% te zijn geëindigd.

Klassement:

• Pogacar
  • Vingegaard
  • Del Toro
  • Lipowitz
  • Evenepoel
  • Pidcock

Klassement light / Klimmers:

• Carapaz
  • Riccitello
  • Skjelmose

Sprinters:

• Philipsen
  • Girmay
  • Gaviria
  • Bittner
  • Kanter
  • Turgis

Aanvallers / Knechten:

• Grégoire
  • Van Gils
  • Aranburu
  • Vacek
  • Grosschartner

Janjaap Van der Waal
ProScoritoManager
Zo te lezen zijn de wel/niet kiezers het redelijk eens over de argumenten om hem al dan niet mee te...

De vraag voor mij is wáár hij de punten gaat halen. De prijs in ogenschouw nemend, natuurlijk.
Het zou goed kunnen dat hij 3e wordt. Maar ik vraag me af of hij, en dit is natuurlijk niet helemaal on-brand, conservatief gaat rijden de eerste weken. Zijn doel is zo hoog mogelijk eindigen in het klassement, zegt hij zelf.

In principe hoef je dan voornamelijk in de laatste week echt goed te zijn, zeker hij met zijn klimcapaciteiten. 
Als hij zich vooral daarop focust dan is hij het in mijn optiek niet waard. 

ProScoritoManager

Ik heb het gevoel dat door het krappe budget en de vermoedelijk verschillende teams die dit oplevert, heel veel wegen tegelijk succes kunnen opleveren. Wij kunnen hier uren en soms zelfs dagen discussiëren over wie wel of niet mee moeten, maar ik heb meer en meer het idee dat geluk (crashes en uitvallers) en opstellingen een veel grotere rol gaan spelen dan normaal

Canyon72

Ik hoor hier veel dat jullie 3 of 4 UAE mannen meenemen. Zijn er die durven enkel Pogacar en del Toro mee te nemen? Of is dit sowieso te weinig deze Tour de France? 

Jr1992

Zijn er nog renners van 500k die in de vlakke sprints te verwachten zijn? Turgis,cort,matthews,wright zijn volgens mij meer een sprint+ als ik het goed begrijp.

tour barbaar

na veel puzzelen is ook mijn team klaar. Wel nogsteeds de nodige onzekerheden helaas.

Puur Ak:

pogi, ving, toro, Remco, vauquelin, TJH

AK/ klim-aanval:

carapaz, Pidcock, riccitello, Skjelmose, Benno, gregoire

sprint:

philipsen, girmai, Bauhaus, gaviria, Kanter, Godon 

Opvulling/ truipunten: Stuyven, McNulty

onzekerheden:

• sterkte van mijn pure AK team
  • weinig punten in overgangsritten
  • geen sterke tweede sprinter. Als Jasper niet presteert geen plan B qua cap.

iemand nog andere inzichten of ideeën? Ik sta open voor last minute changes😛

HaagseHaas

Ik sta nu op:
Pogi, Vin, Toro, Ayuso, Rev, Carapaz, Pidcock
Arensman, McNulty, Skjelmose
Philipsen, Fretin, Bittner, Kanter, Waerenskjold
Godon, Healy, Gregoire, Stuyven, Verstrynge.

Mijn fomo's zijn nog  Schmidt, Van Gils, Vacek en Riccitello.

Behatzailea
Vergane Glorie
Dank! Ja dat laatste dus.....Verwacht Mcnulty ook gewoon in de top 20 (en een kuss, ricitello, hindl...

Balderstone misschien?

Rad

Wie maken jullie kopman? Uae of Ineos? 

NielsH97
Canyon72
Ik hoor hier veel dat jullie 3 of 4 UAE mannen meenemen. Zijn er die durven enkel Pogacar en del Tor...

Ik heb nu een team met alleen Pogacar en Del Toro. Budget technisch had ik liever THJ en Carapaz voor 1.5m mee. Twijfel hier nog wel over. Geen Visma knechten ook, buiten Vingegaard zelf om. Zie ze namelijk niet veel punten halen. Benieuwd in hoeverre dit me de kop gaat kosten.

Tbosman
Jr1992
Zijn er nog renners van 500k die in de vlakke sprints te verwachten zijn? Turgis,cort,matthews,wrigh...

Ik denk dat Turgis wel mee gaat doen, TE kan alle punten goed gebruiken en hebben niets anders mee

Noud89
ProScoritoManager
Ik heb het gevoel dat door het krappe budget en de vermoedelijk verschillende teams die dit oplevert...

Hier ben ik het helemaal mee eens, denk dat er heel veel scenario's dicht bij elkaar zitten.

Zelf heb ik dat bijvoorbeeld met een positie van 2 miljoen en een keuze voor Pidcock, uAE-4 of een sprinter als Girmay.

Denk dat Pidcock het meest multi inzetbaar is en ook de meeste punten gaat halen in algemene zin. Maar hij neemt regelmatig ook wel een plek in van iemand die ook goede kans heeft op punten bij mij (zolang iedereen fit is) met name in de punch etappes.

Een vierde UAE renner is ook een puntenbom waarschijnlijk, maar de vraag is ook wel hoeveel extra punten me dat gaat opleveren tov bijvoorbeeld een echte klassementsman gebruiken als opvulling voor de overgangsetappes. Denk iets meer 'extra' punten in verhouding tot Pidcock in etappes waar ik elders niemand heb. Maar iets minder punten in de etappes waar Pidcock echt zelf flink scoort.

En een sprinter al Girmay verwacht ik de minste punten van maar wel de meeste extra punten doordat ik een licht sprint team heb en al snel aan opvulling begin. Zeker als er nog uitvallers gaan zijn.

Dus al met al zie ik die scenario's gewoon heel dicht bij elkaar zitten.

VliegendSchwe1n

Ik vind de meningsverschillen leuk en snap de niet kiezers van Seixas ook. Hij maakt de pouletjes lekker divers, en dat is goed. 

Ik ga nog even langs breken voor Seixas en dan laat ik het voor wat het is. Denken jullie niet dat 4.5 miljoen een koopje is omdat hij vanaf volgend jaar minimaal hetzelfde gaat kosten als Vingegaard nu? Dit is dé kans om hem voor 4.5 mil nog enigszins in de uitverkoop op te pikken. 

Overigens is Pogacar niet de enige die in zn eerste tour geweldig was, ene Jonas werd ook gewoon 2e. Die had al wel een Vuelta gereden, maar niet noemenswaardig voor het klassement. Ook Jonas had alleen klasse in de rondjes van een week laten zien. En Seixas heeft toch wel wat meer aangetoond dan Jonas voordat Jonas 2e in de tour werd en Pogi los reed op de Mont Ventoux in 2021.

Laatst gewijzigd
rick van hartingsveldt

Goeiedag voor mij gevoel moet van de poel mee hoe denken jullie daar over?

Stino_Pizzalino

Laatste twijfel hier voor een 750k man. 

Heel lang Skjelmose erin gehad (mogelijk voor AK mocht ayuso tegenvallen en rijd vaak goede resultaten in grote rondes). Toch zie ik Riccitello, O'Connor (en ook mogelijk Hindley) meer als verschilmakers...

Your opinions?

De Tourminator
MvdM
Na lang schuiven toch mijn team compleet denk ik? Wat denk mijn mede puzzelaars ervan?  Pogi vingega...

Lijkt erg op mijn team. Alleen bij de overige wat andere keuzes.

Koekebakker

Over Seixas tov Lipowitz: je moet natuurlijk ook meenemen dat Seixas heel wat jongerenpunten zal scoren. Zelfs al mocht Del Toro sterker zijn en dat klassement winnen. Dat levert Seixas minstens 100 extra op tov Lipowitz. Dat alleen al is zijn 1 mln extra waard. En dan is Seixas ook nog eens explosiever en gretiger. Het plafond van Seixas is zo veel hoger. 

Aan de andere kant haalt Lipowitz vandaag wrs wel ca 30 punten meer dan Seixas. En is het risico op er doorheen zakken bij Seixas groter zoals hier al velen beweerden.

De Tourminator
rick van hartingsveldt
Goeiedag voor mij gevoel moet van de poel mee hoe denken jullie daar over?

Nee, denk dat je die 2M beter anders kunt investeren.

Zadelpijn

Zijn Hindley en Gee (beide 750k) niet mega interessant om mee te nemen? Zijn toch enorm grote namen..

Gellemuun750jaarstad

Ik heb Seixas dr toch weer uit geknikkerd

De Tourminator

Ik ga ook voor Seixas. Sterk aan de meet en hopelijk hersteld van zijn val. Punten potentieel is erg hoog. Valt het tegen dan is dat maar zo. Krijg alleen geen 2e UAE knecht er meer in, want ik maak de keuze voor Carapaz en THJ.

Ecco
Guido Maltempi
Hier juist het tegenovergestelde. Ik stap dinsdag in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld...

Ben nu toch wel heel benieuwd wie die banzitter is dan.

1 2 ... 153 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.