Oke, ik denk dat dit hem nu wordt. Maar twijfel of ik niet iets totaal over het hoofd zie, of te weinig sprinters heb.. (kan nog een 500k er uit halen voor een sprinter) of dat ik teveel kleine renners heb (maar je moet wel budgetwise??)
ak
Pogi
vingo
del T
Seixas
THJ
Uijtdebroeks
ritten
carapaz
remco
Lenny M
Sprinttrein
philipsen
bini
bauhaus
overig
Gregoire
mcnulty
skeljmose
storer
valentin PP
stuyven
vacek
verstrynge
Haha same here, precies de reden dat ik bijvoorbeeld liever voor Carapaz, Lenny, Healy etc dan 1M sprinters. Ook al zou ik dat op basis van verwachte punten misschien wel moeten doen. En ook wel de reden dat ik 4x UAE ook wat minder leuk vind.
Niet? Ik vond hem in Baloise prima in orde, klopt 1x de topsprinters. Krijgt een hele sterke trein mee en gaat vol voor groen. Ik heb hem er net weer ingepuzzeld door Seixas eruit te gooien (voor 2x UAE) en Kanter geüpgraded naar hem. Daardoor nu Philipsen, Pedersen, Girmay en Turgis voor de sprints. Dat voelt wel lekker.
Open net Sporza Wielermanager uit nieuwsgierigheid naar de prijzen..
Remco miljoen duurder dan Seixas en Pedersen. Twee miljoen meer dan Ayuso en Del Toro :D
Het is natuurlijk een ander spel, maar zelfs 2 jaar zonder klimprestatie lijken de verwachtingen niet he-le-maal omloog te krijgen bij de Vlaamse redactie :D
Tour kijken blijft genieten met ergernis Ik had Landa toen die onderuit ging Ik had Philipsen toen hij onderuit ging. Afgelopen Giro getwijfeld tussen Narvaez en Vine..... en natuurlijk nam ik Vine.
Vorig jaar bracht Visma Pogi in een zetel naar ritwinsten. Jorgenson werd aan de wolven gevoerd; Dit jaar weer zelfde scenario, maar nu Piganzoli erbij.
Als je te diep in Scorito zit, maak dan twee poultjes, en/of als je kansloos bent na een aantal etappes gooi je poultje(s) aan de kant en geniet gewoon!
Ikzelf laat zowel Del Toro als Seixas thuis. ze eten uit dezelfde ruif; Witte trui maar verder wel 'slechts' voor 3e/4e/5e plaats achter Pogi en Vin ensoms ook Lipo? en bij minder heftige klimpartij zelfs Remco. En, trouwens, als ik eentje zou meenemen, is het toch de verkeerde hahahahha
Ik kies dus voor Philipsen en Merlier (Groene trui meer waard dan witte) en zij strijden imo voor plaatsen 1 en 2 in hun ritten. Weliswaar hebben zij minder ritten om te scoren, maar scheelt dan ook 2,5 mln en scheelt dat je andere onzekere sprinter(s) mee moet nemen
Heerlijk dat vrijgekomen budget.
Ik ben het afgeleerd om me te laten leiden door poultje zus of zo
Ga gewoon genieten mensjes.
Mijn Favorieten zijn trouwens Berwick en Costiou, maar niet in mij poultje(s)
De bankzitter die ik lachend op de bank laat is Valentin Paret-Peintre. Hij kan er zelf niet zoveel aan doen, maar ik mag hem gewoon niet zo.
Dat begon al met het 'J.Herrada-syndroom': een broer die ook fietst waardoor je nooit precies weet of je nou zit te juichen voor de juiste renner of voor de verkeerde. Komt nog bij dat hij in de koers altijd aanklampt, lost, terugkeert, aanvalt, teruggepakt wordt, lost, weer terugkeert, en dan ergens tijdens dit proces over de finish komt. Bovendien ziet hij eruit als een 14-jarige puber die met markeerstift een baard op zijn gezicht heeft getekend in de hoop dat hij daarmee de portier van de discotheek voor de gek weet te houden.
Maar goed, via het bergklassement kan je zelfs prima punten met hem scoren zonder hem ooit op te stellen. Daarnaast is hij dankzij Merlier een fijne backup-vuller voor de sprints wanneer mijn UAE'ers daar onverhoopt niet inzetbaar zijn. En als er door uitvallers gaten vallen in mijn AK team, kan hij in zijn jacht op de bollen natuurlijk prima een paar leuke uitslagen rijden. Hup Valentin!
VPP staat er bij mij ook in en inderdaad prima als standaard bankzitter totdat er wat gebeurt waardoor je hem nodig hebt. Mijn laatste twijfel zit hem (nog steeds) in het laatste 500K plekje. VPP gaat dus al mee, net als Eetvelt (punchy en goed voor de heuvels en zelfs de AK ritten eventueel), Verstrynge (ik verwacht Philipsen snel in groen, ook de eindzegen bij kan zelf misschien nog scoren in wat ritten) en Turgis (low budget sprinter).
Laatste plekje staat nu Plapp, vanwege tijdrit en aanvaller voor de heuvels of bergen. Vacek staat te dringen en heeft veel pluspuntjes. Maar als ik de informatie van zijn eigen team lees dan hoor ik vooral ondersteuning voor Mads en Ayuso. Dus zou zo maar eens een hele dienende (en dus grijze) Tour voor hem kunnen worden.
Vind het voor een 500K renner/aanvaller altijd wel fijn als die op meerdere manieren punten kan scoren. Maar het is ook fijn als je weet wanneer je hem moet opstellen. Lastig bij Vacek wel. Maar wellicht in etappe 4 en 21 juist wel een goede opvuller. In de heuvels verwacht ik Plapp dan vaker dan Vacek, maar die etappes zijn sowieso iets meer een gok denk ik.
Ik kan me goed vinden in de wijze woorden dat er meerdere strategieën kunnen (en zullen) zijn die naar succes leiden. Met al die grote namen aan de start (WvA, Roglic zijn de enige die ontbreken imho), wordt het sowieso smullen voor de televisie. Kleppers will be kleppers, om Hans van Des Proat nog maar eens aan te halen.
Normaal gesproken starten we een ronde met een shortlist van zo'n 30/40 namen. Nu zijn er wel minimaal 50 man die linksom of rechtsom prima picks zijn en hun waarde meer dan waard kunnen zijn. Mijn gevoel zegt dat het daarom nodig is om in te zetten, zover het budget dat toelaat, op de échte Kleppers. Pogi, Vingo, REv zijn bewezen AK kleppers. En ondanks dat MvdP misschien wel de Klepper der Kleppers is, krijg ik hem toch niet erin gepuzzeld.
Erg benieuwd waar iedereen mee is geëindigd na de puzzelfase. Ik zal mijn team na de deadline publiceren. Denk dat ik voldoende tipjes van de sluier heb gelicht en hard gemaakt voor bepaalde strategie en renners. Heel veel kijkplezier allemaal en succes met de laatste knoopjes doorhakken.
Haha, nice.
Ik heb hem er ook een tijdje in gehad, maar vind het gewoon geen gezicht zo'n gratenpakhuis op een fiets. En dat baardje maakt het inderdaad nog erger. Mijn team moet ook esthetisch aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dus die fietsende Jake Paul mag ook niet mee.
Heb nu Carapats voor de bollen en IvW als AK backup. Hem stel in in principe alleen in de ITT op, tenzij hij het heel goed doet natuurlijk.
Ik heb nu net last minute philipsen er nog uit gehaald zodat ik THJ kon upgraden naar evenepoel. Als vervanger voor philipsen heb ik nu kooij. Voor de rest van de zprinter heb ik pedersen, bauhaus en waerenskjold. Ik weet niet of dit een goed berandering is of dat k beter bij het originele plan kan blijven. Grote twijfels
Wat zijn die 1M-sprinters heerlijk frustrerend.
Ik heb t al 128x veranderd en verwacht dat nog zeker 61x te doen tot de deadline.
Wil er 2
Bauhaus staat er zo'n 120x in van de 128. Lekker steady in alles. Nadeel: rijdt hij uit?
Ackermann over de top
Waerenskjold: te weinig vertrouwen dat hij altijd mee wil sprinten in de vlakke ritten
Gaviria: verwacht dat hij voor puntjes altijd meesprint, maar verwacht ook dat dat voor plek 13 is
Kanter: Enigma, ik weet t niet. Vagevuur
Bittner: komt de heuveltjes wel over, maar te weinig pure snelheid
De Kleijn: gefeliciteerd dat je naar de Tour mag
Ik twijfel alleen nog over mijn laatste 500k man. Ik heb al Simmons, Gregoire van Wilder. Op dit moment Verstrynge ingeklikt voor mogelijke groene trui Philipssen. Maar hiervoor stonden ook nog Stuyven of Aranburu erin. Verwachten jullie zelf nog iets van Verstryne? Van wilder en Stuyven leek mij beetje overkill. Allebei opstellen tijdens de sprint wordt lastig
Ik twijfel alleen nog over mijn laatste 500k man. Ik heb al Simmons, Gregoire van Wilder. Op dit moment Verstrynge ingeklikt voor mogelijke groene trui Philipssen. Maar hiervoor stonden ook nog Stuyven of Aranburu erin. Verwachten jullie zelf nog iets van Verstryne? Van wilder en Stuyven leek mij beetje overkill. Allebei opstellen tijdens de sprint wordt lastig
Ben er nu wel uit...laatste hersenspinsel: Philipsen en Godon eruit, voor Merlier en Pidcock...Wat denken jullie..Pidcock zal ook wel sprinten in etappe 4 (daar wat plaatsjes verliezen op Godon), maar natuurlijk wel mogelijk een extra AK-renner...Merlier sneller dan Philipsen, maar denk ook max P4 voor punten, terwijl ik Philipsen zie winnen...
Wat denken jullie
Als je echt twijfelt, moet je bij je originele plan blijven. Spijt is een vervelend iets. Ga eens na waarom je die wijziging doorvoert? Ik denk namelijk dat je AK technisch er enorm op vooruit gaat, want REv is een echte klepper. Die levert zelfs als ie niet presteert. En in je sprint lever je marginaal in, want Philipsen is niet meer de suprematie in de sprint van weleer. Kooij doet echt niet onder voor hem (onderstreept Baloise Belgium Tour).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.