Nou, langzaam uit mijn lenteslaap aan het komen.. Laat het feest beginnen...:)
Voordat de prijzen bekend worden: hopelijk maken ze het niet kiezen één van de toppers (Seixas, Pogacar, Vingegaard) echt lonend door die prijs tegen twee mensen uit het middensegment te zetten (denk aan een Onley en Ayuso, ik noem wat namen). Dat dus beide wegen naar Parijs kunnen leiden. Dus hopelijk maken ze na de eerste drie de volgende klassementrenners echt wel wat goedkoper (met mogelijk een Lipowitz en Del Toro (voor teampuntenbonus) er tussenin).
Verder, maar zag dat al in reacties, blijf ik de volgende verwachtingen/aannames wel echt grappig vinden (op basis van het verleden:
- Pogacar die niet in etappe 2 gaat huishouden en niet lang de trui wil houden. Vorig jaar moest er een briljante Healy aan te pas komen.
- Dat UAE Del Toro hoog in het klassement wil houden (dat bestaat niet in een Pogacar universum)
- Dat Matje elke overgangsetappe gaat huishouden. Op vorig jaar na (toen ie zelf het parkoers kon uittekenen) is hij altijd te duur geprijsd geweest
Enkel wijsheden voor mezelf vooraf:
- Ten minste drie man van UAE (als het past 4)
- Neem maar vijf sprinters mee, waarvan er twee toppers.
- Elke etappe of Pogacar of Merlier captain.;)
- De drie beste klassementrenners gewoon meenemen (daar schaar ik Seixas momenteel nog onder).
- maximaal twee aanvallers mee (want heb teampunten genoeg).
Het is wat saai, maar wil eindelijk weer eens een bekertje halen.:)
Ik zie uit naar de inhoudelijke gesprekken en verwacht dinsdag het eerste team van Kevin
Ok.
4 man UAE (incl Pogacar, die aan de prijs zullen zijn)
2 aanvallers
5 sprinters (waarvan 2 dure)
9 AK mannen (waarvan dus ook Seixas en Vingegaard) - met welke AK mannen denk jij je team op te vullen budget technisch? Jordan Jegat en co?
Ik denk echt dat je meer aanvallers moet gaan moeten / willen. Of een budget 'sprinter' meer.
Overigens - hoe hatelijk weer dat Quin Simmons wint vandaag.. weer een "parel" die qua pickrate omhoog gaat schieten. En niet te vergeten prijs.
Ik denk dat dat best een lonende strategie kan zijn. Over een renner die ik hier overweeg aan toe te voegen; MvdP. Ik hoor veel kritiek.
Voor de hierboven genoemde prijs van 2,5 miljoen misschien wel interessant? Je weet waar je 'm kan opstellen en perfect als aanvulling als je een smal sprintteam hebt, toch?
Dank voor alle reacties tot nu toe.
zet alles een beetje scherp om dit soort feedback te krijgen en dan verder te komen.
wat betreft sprinters: ik gok dan op Pogacar in minstens één trui. Dan bieden drie ploeggenoten veel zekerheid. ik zie dit echt (nog) niet als een gewaagde tactiek ofzo...
Ik vind de sprinters lastig omdat ze wel wat kansen krijgen maar deze midden in de Tour vallen. Etappe 21 kan een Pedersen, meeus, Matthews achtig type wel aan, maar vermoed niet dat Merlier gaat meedoen om de winst. Dus als ik er vijf heb, kan het genoeg zijn.
ik zou naast die top 3 dan dus gaan voor twee renners van het midden segment en daarna een Pierna, Jegat achtig types ja. Voordeel is dat prijzen maandag bekend worden en dat dan pas de ronde van Zwitserland begint. Daar bewezen Onley, Vauquelin etc dat ze prima andere renners konden compenseren.
We weten natuurlijk niets qua prijzen maar wilde meer helder formuleren dat toppers gewoon lonen.
ik ben gek op aanvallers, maar dan moet het wel iemand zijn die je blind kan opstellen. Vorig jaar was dat Healy, nu zou Simmons een optie kunnen zijn ja. Al denk ik dat hij minstens 1 miljoen gaat kosten...
wie staat ook hoog op mijn lijst..Daan Hoole...verwacht ergens 750.000 en dan is voor TTT, ITT en Seixas al veel zeker...je weet dan ook waar je zo'n iemand kan opstellen.
enfin, weer even lekker malen.:)
Simmons? Een parel? In welke etappes denk jij dan dat Simmons in de top 10 zal eindigen?. Laat ie als ie geluk heeft 3 keer top 5 rijden of een keer winnen hoe zie jij dan die parel in hem ?.😎
Stel hij is 2.5 miljoen, dan wil je dat hij ongeveer zo'n 250 punten oplevert. Ik zou nagaan waar je hem opstelt en wat de verwachte punten opbrengst is hier. Dan weet je zeker of hij het waard gaat zijn voor jou.
Kans is klein dat hij een trui pakt, dus dan zou hij 3/4 etappes moeten winnen en Philipsen in het groen moeten hebben voor het grootste gedeelte van de Tour. Persoonlijk zou ik hem pas overwegen bij 1 miljoen, misschien 1.5, maar dan moet Philipsen in bloedvorm zijn. Wat hij dit voorjaar nog niet was.
3x Top 5 en wellicht een truitje van Pedersen, daar teken ik wel voor hoor.
Welke aanvaller gaat het beter doen ? Zijn de plekken 6 tm 15 voor overige vluchters, voor de sprinters of voor de klassementsmannen. Ga je de aanvaller ook durven cappen.
Mwah, je pakt toch juist teamgenoten van toppers zodat je niet van dit soort 13 in een dozijn aanvallers hoeft te pakken. Healy vorig jaar voor 500k was een hele mooi zoals Narvaez dit jaar in de giro voor 750k een koopje was. Maar die hebben zich toch zoveel meer bewezen dan een Simmons die af en toe eens een uitschieter heeft. Ik ben het er mee eens dat er veel winst valt te behalen in een onderprijsde aanvaller. Maar hier schaar ik Simmons toch niet toe.
Bij dit soort mannen moeten we de kopman factor niet vergeten natuurlijk. Dit zit ook in die prijs. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals een Narvaez voor 750k in de Giro maar een type van der Poel, van Aert, Pedersen, Ciccone en Carapaz kun je met een gerust hard kopman maken in vlucht etappes. Daar moet je dan ook voor betalen. Of ze vervolgens die 100 punten per miljoen behalen vind ik dan minder interessant aangezien er wel zekerheid tegenover staat.
Het voorbeeld gaat hier om gevestigde namen die bewezen hebben in welke koersen dan ook tot de beste te behoren. Niet perse alleen de vlucht etappes. Van der Poel is een hele goede puncheur, zie zijn uitslagen in de eerste week van de Tour vorig jaar en alle andere voorbeelden. Daar betaal je simpelweg voor, of die het nu al bewezen heeft of niet in specifiek de Tour. Seixas heeft ook nog niks bewezen in de Tour, maar die wordt ook gewoon geprijsd op 4 miljoen + op basis van zijn kwaliteiten en resultaten in andere koersen.
Dit is even on top of my head, dus pin mij er niet op vast. Ik zal er vast nog veel missen of verkeerd inschatten.
4: Wout/Pedersen/godon/matthews
9: Healy/Simmons/Wellens/mathieu
13: Godon/Matthews/Wout/pedersen
21: Wout/Mathieu/Pogacar
Iig genoeg namen die de meeste van ons links of rechtsom al meenemen. De cappunten van Mathieu zie ik niet als enorme meerwaarde.
Ben benieuwd hoe jij hier naar kijkt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.