Deze mannen moeten het gaan doen:
Pogacar - dat lijkt me logisch.
Seixas - mijn eerste gouden bekertje behaalde ik in 2020 met Pogacar. Zou Seixas de Pogacar van 2026 kunnen worden (na Pogacar)?
Del Toro - mag samen met Seixas om het wit strijden.
Evenepoel - gaat er dit jaar helemaal voor.
Lipowitz - gewoon lekker steady.
THJ - net zo lekker steady. Hoef je ten minste niet na te denken met opstellen.
Carapaz - wil het klassement, maar krijgt de bollen.
Pidcock - zó veel etappes waar hij kans maakt. Als hij zin heeft.
Skjelmose - Ayuso gaat uiteindelijk toch tegen vallen en dan mag hij instappen.
Philipsen - meeste sprintkansen en die gaat-ie pakken ook.
Pedersen - volgt Philipsen en kan ook in de lastige etappes er om strijden.
Godon - Pedersen light en ik wilde per se een INEOS renner.
Bauhaus - had ook Waerenskjold kunnen zijn. Maar mocht Lenny wel de bergtrui hebben, levert dat weer een puntje extra op.
Kanter - ienemienemutte.
Turgis - koopje en sprint (denk ik) alles mee.
Grégoire - wellicht dat Pidcock aan het begin nog te veel op het klassement focust. Dan is dit mijn achtervang.
VPP - hij heeft gezegd voor de bollen te willen gaan. En mocht Melier wél groen hebben, is dat mooi meegenomen.
McNulty - ITT en teampunten
Vacek - ITT, heeft een doel en is in vorm.
Balderstone - misschien niet 1 op 1 te vervangen met Vingegaard, maar daarom is-ie ook wel wat goedkoper geprijsd natuurlijk.
Nu ik hier toch ben, mijn team.
ik heb op de achterkant van een bierviltje uitgerekend dat een UAE-renner me 190 punten gaat opleveren in de ritten dat ik hem opstel. In een positief scenario. Vind ik met dit krappe budget te weinig. Dus:
AK-kleppers: Pogi, Vingegaard, Del Toro, Seixas, Rev, Ayuso
AK-opvul: Skjelmose, Van Wilder
Klimmers: Carapaz, Martinez, Kuss
Heuvels: Grégoire, Godon, Stuyven
Sprint: Merlier, Girmay, Kanter, Wærenskjold, Turgis, Berckmoes
On y va. Bonne chance á tous!
Team Sprintgeit
AK: Pogi, Jonas, del Toro, Lipowitz, Remco, Ayuso, TJH, Skjelmose
Wilde in eerste instantie de beste 5 klimmers + Remco, maar Seixas is uiteindelijk geslachtofferd. Ayuso verwacht ik niet heeel veel beter dan een Cian/TJH en heb ik over getwijfeld om te slachtofferen om "upgrade naar Philipsen te funden". Toch denk ik dat de TTT, ITT + betere punch, en iets hogere verwachte GC plek uiteindelijk toch wel veel verschil maken. En verwacht ik van Cian zo'n 150 punten 7e GC plek, die je altijd wel als kiespijn kan missen.
UAE: McNulty, GroBschartner
We hebben de afgelopen 2 jaar allemaal tv gekeken.. Die 4e UAE geeft simpelweg veel mogelijkheden met teampunten ter ondersteuning in het middengebergte. Toch heb ik ook lang op een alternatief team gezeten met 3 UAE's en dan Arensman - Uijtdebroeks - Philipsen ipv. McNulty - TJH - Kooij. Arensman en Carapaz zijn in mijn ogen de enige twee aanvallers die ook als ze bijgehaald worden vaak wel in de GC groep eindigen.
Sprint: Kooij, Bini, Waerenskjold, Kanter, Berckmoes
Hier heb ik m'n offers gemaakt obv de vele incidenten in sprints tegenwoordig en het feit dat de klassementen enigzins in de plooi liggen als we gaan sprinten. Fingers crossed dat Kooij enigzins bij de Vlam van Ham in de buurt kan blijven qua punten. Last minute toch maar op de Berckmoes hypetrain gestapt ten koste van Turgis.
Aanval: VPP, Garcia Pierna, Gregoire, Stuyven, Matthews
Complimenti voor de heren Mol en Meneer Scorito, dat we weer eens lekker konden grabbelen deze Tour. Garcia Pierna is mijn wild card. Zat in de Dauphine in ieder vlucht mee. Is niet iemand die dan wint, maar dat hoeft ook niet per se. Matthews mag me verbazen als Teemu Pedersen. Stuyven is speltechnisch gewoon een handige renner. VPP, opzich niet nodig voor iets, maar het feit dat hij voor de bollen gaat is fijn. Uiteraard had ik hier heel graag Pedersen bij gehad, die kun je de eerste 13 ritten 10x opstellen. Z'n sprint viel me vorig jaar in de Vuelta echter niet mee, en het stroeve voorjaar zal vermoedelijk niet hebben geholpen. Dan is het offer met 3.5 mln. te groot.
Voordat het spel open ging had ik een wensenlijstje van 8 renners. Dat wil zeggen: 7 namen plus een extra UAE knecht. Het plan was om deze 8 erin te klikken en daar een team omheen te bouwen.
Helaas was het budget krapper dan verwacht en bleken mijn 7 namen de 7 duurste renners in het spel. Met de UAE knecht erbij was ik 37 miljoen lichter, waardoor ik voor mijn 12 overige renners nog maar 8M over had. Voor dat bedrag moest ik nog 3 AK basisklanten en minimaal 3 fatsoenlijke sprinters aanschaffen, aangevuld met wat goedkope vluchters en opvullers. Dat kreeg ik niet voor elkaar zonder meerdere goedkope gokjes in m'n basisteam te klikken, en dat leek me onverstandig.
Pog, Vin, Toro en de 3de UAE waren voor mij onomstreden. Seixas thuislaten kon ik ook niet over m'n wielerhart verkrijgen. Er moest daarom 1 naam sneuvelen van Lipo, JP of Mads. Daarbij heb ik niet alleen gekeken naar de verwachte punten, maar vooral ook naar de vervangbaarheid door een goedkopere renner. Uiteindelijk is Lipowitz daarom het slachtoffer geworden. Met daarnaast de focus op 'zo min mogelijk opstelstress' levert dat het volgende team op:
- AK kleppers: Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Seixas
- AK opvullers: THJ, Skjelmose, Uijtdebroeks
- UAE teampunten: McNulty + Grosschartner
- AK/klim reserves: Riccitello + VPP
- Sprint basis: Philipsen, Pedersen, Kanter, Bittner
- Sprint opvullers: Turgis + Stuyven
- Aanvallers: Grégoire, vGils, Vacek
Om deze top heavy strategie te laten slagen moeten met name Seixas en Pedersen gaan leveren. Daarnaast ben ik met 4x UAE ook behoorlijk afhankelijk van een dominante Pogacar. Ik vond het een taaie puzzel waar naar mijn idee eigenlijk geen 'meest logische oplossing' voor was. Qua teambalans zit het voor mijn gevoel wel goed, nu vooral hopen dat ik daarbij ook de juiste poppetjes heb geselecteerd.
Last minute wik-en-weeg keuzes:
- Cian wint het nipt van Lenny M. Het puntenplafond van Lenny ligt hoger maar ik had geen trek in de bijkomende opstelstress (live update: nu al spijt van.)
- Riccitello verkozen boven Hindley als gokje op een stiekeme top 10-insluiper.
- Bittner klimt net iets beter dan Waerenskjold en lijkt daarom wat kansrijker om erbij te zitten in 5 en 17.
Mijn klepper-heavy selectie:
AK
Pogi
Vingegaard
Del Toro
Seixas
Lipowitz
Evenepoel
THJ
Skjelmose
Van Wilder
UAE knecht
McNulty
Sprint
Merlier
Kanter
Wærenskjold
De Kleijn
Turgis
Sprint +
Godon
Aanvallers
VPP
Plapp
Gregoire
Verstrynge
Gekozen voor AK-heavy, pijnpunten wellicht in sprint+ en aanvallers. Fingers crossed
Leuk om al die teams te zien, pickrate etc. Ik heb genoten van de eerste rit, echt tof format en zorgt er direct voor dat er een klassement is opgemaakt. Met 75% prima tevreden over het resultaat, aangezien ik niet specifiek voor deze rit heb geselecteerd. Schade beperken en dat lijkt goed gelukt.
Ik ben nog erg benieuwd naar de teams van andere veel posters, zoals Woutomaat, Astarloa, PSM, KV, Martijncr, Ecko/Ecco, Netnietnieuw, Gellemuun, etc, etc.
Hierbij mijn eigen clubje:
Pogi, Vini, Del Toro, Seixas, REv, THJ, Skjel, Lenny, Eettent & VPP.
McNulty, Vermeersch
Merlier, Kooij, Kanter, W'skjold & last-minute Berckmoes
Baudin, Van Gils & Simmons.
Veel plezier allemaal.
Veel leuke teams en goeie onderbouwingen, ik zie veel dezelfde namen terugkeren maar toch hebben veel mensen gekozen voor een net iets ander tintje. Met zo'n strak budget moesten er gewoon harde keuzes gemaakt worden, het "ik klik lekker en pas de laatste paar renners er wel in" ging gewoon niet op.
Hierbij ook mijn team:
Klassementsmannen: Pogacar, Del Toro, Vingegaard, Lipowitz, Evenepoel, Ayuso
Pog/Vin/Toro spreken voor zich, Evenepoel verwacht ik over drie weken niet per se als podiumkandidaat maar kan in de tussentijd wel al meer dan genoeg punten pakken om alsnog erg goed te scoren, mocht hij opeens toch zijn klimmersbenen hebben teruggevonden is dat wat mij betreft een dikke bonus. Lipowitz als diesel voor het einde van de tweede en de derde week en voor mij de favoriet voor de 3e stek. Ayuso is in mijn ogen een goeie verschilmaker; loop je risico met hem? Ja, dat zeker, maar ik zie hem echt 4e worden in dit veld. Seixas vind ik een fantastische renner maar daar ga ik sowieso wel van genieten, of hij nu in mijn team zit of niet.
Aanvulling klimteam / vluchters: Skjelmose, Storer V. Paret-Peintre, van Wilder
Skjelmose spreekt voor zich, die heeft iedereen en hun moeder nog meegenomen voor dat bedrag. Storer verwacht ik in de bergetappes goed scoren, net zoals Paret-Peintre die ook nog de Merlier-groen upside heeft. Bij van Wilder had ik toch het idee dat hij stiekem naar plek 10-12 van het AK kan fietsen. In deze hoek blijft het toch een beetje gokken, misschien zit het mee en misschien zit het tegen haha
Sprinters: Philipsen, Girmay, Bauhaus, Ackermann, Kanter, Waerenskjold
Relatief veel 1 miljoen sprinters t.o.v. de meeste teams zo te zien. Ik had vooral het idee dat ze in 5 etappes gewoon zekere punten zouden gaan opleveren. Philipsen uiteraard de beoogde captain, met Girmay als back-up mocht het nodig zijn. Ik had Pedersen ontzettend graag willen hebben, maar dat zou ten koste van het AK team zijn gegaan.
Puncheurs: Gregoire, van Eetvelt
Ik miste nog minstens 1 man voor de punch en heuvelettapes, dan kom je toch snel uit bij Gregoire want hij is in vorm en levert tot nu toe altijd wel. Ik wilde ook van Gils heel graag hebben maar met potentiele teambelangen was mij dat toch te risicovol, en vier 750k renners leek mij ook niet ideaal. Van Eetvelt rijdt altijd steengoed in de eerste etappes om dan toch verstek te laten gaan om uiteenlopende redenen. Ik hoop dat hij het in de tour ook kan laten zien (etappe 2 bijvoorbeeld), en misschien dit keer wat langer kan blijven rijden op hoog niveau.
Miscellanious: Foss, McNulty
Foss voor de ITT / TTT, ik miste daar gewoon een 9e man dus voor 500k een prima optie. Ga ik verder waarschijnlijk weinig opstellen maar mocht hij goed zijn en ervoor willen gaan kan het in een overgangsetappe eventueel ook. McNulty spreekt voor zich, de UAE teampunten trein kan weer van stal.
Succes allemaal! De TTT was in ieder geval prachtig om naar te kijken. Ik ben een aantal weken geleden nog in Barcelona geweest dus het was helemaal mooi om al die punten van herkenning weer terug te zien! De nieuwe regels maken het direct ook een stuk leuker om naar te kijken, en Visma heeft (wat mij betreft toch enigszins verassend) het echt weer uitstekend gedaan! Interessante uitslag van Tiberi, als hij echt goed is dan kan hij wel eens een koopje blijken voor dat geld :)
Tegenvallers zijn toch wel Cian (pfoeh), maar ook Vauquelin (had die nou pech?), Jorgenson op 2:30 (hoog in het klassement nu al een eind weg), Carapaz (1:36) en ook iemand als Hindley al op 2:13 (mochten mensen een klassementje verwachten van hem).
Goed begonnen met 347 punten. Verrast me dat het gemiddelde daar niet in de buurt komt, had toch gedacht dat ieder serieus team 9 man van de grote vijf ploegen zou hebben.
Mijn team, niet zoveel tijd gehad als normaal en ook niet de tijd om een uitgebreide analyse te schrijven. Lipowitz was het grote vraagteken, had oorspronkelijk een team met Pedersen en Halland Johannessen staan maar daarvan afgestapt na het DK. Had vervolgens liever Seixas gehad (het voelt bizar om bij dit budget met iemand van het plafond van Lipowitz te gaan) maar kwam tot de conclusie dat ik teveel inleverde door dat miljoen los te peuteren. Ayuso was een no-go, en eigenlijk idem voor Merlier en Kooij toen de bevestiging kwam dat ze niet echt voor het groen gingen. Evenepoel en Carapaz waren de twee renners die veel goedkoper waren dan ik vooraf had verwacht en voor mij musthaves, verwacht dat laatstgenoemde samen met Martinez de lakens gaat uitdelen in de vluchten in de bergetappes en daarmee ook in het bergklassement. Verder heb ik maar 4 uitgesproken sprinters, het is de bedoeling dat er minimaal één van Godon en Berckmoes van waarde gaat zijn op het vlakke, dan zal het verder wel loslopen. Sterk overwogen om nog Turgis ipv Abrahamsen te pakken maar zie hem niet structureel topvijftien rijden en dat is wel echt de ondergrens voor een sprinter, ongeacht prijs.
Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Lipowitz, Evenepoel, Jorgenson, Carapaz, Martinez, Skjelmose, Van Wilder
Philipsen, Girmay, Kanter, Waerenskjold
Godon, Berckmoes
McNulty, Grégoire, Plapp, Abrahamsen
Nou dames en heren ik heb 2 volledige dagen alle teams er in gegooid die je kunt hebben kreeg het spel van een vriend cadeau en dacht lets go:)
Pogi - Vingegaard - Ayuso Sjkelmose carapaz t Johannesen jegat
Lipowitz
Del Toro
Kevin V
Bauhaus
Girmay
Pedersen
Kanter
Turgis
Abrahamsen
Ben Healy
Ballerini
Mcnulty
Storer
Zoals gezegd alle teams gehad;)
Jullie kunnen me nog kennen uit de Vuelta ik had pellizari gecapt en toen reed die buiten de top 20 uiteindelijk:)
Sprint team echt eigenlijk afschuwelijk maar na de Giro geen zin om hier veel geld aan te verkwisten.
342 puntjes is een net totaal met Kevin V Capitano vandaag.
Morgen Pogi carapaz Toro
Lipo
Kevin V
Vingegaard
mcnulty
Sjkelmose
Denk dat Pogi morgen gaat huis houden direct nadat hij vandaag niet heeft gewonnen!
Groetjes Ottieman
Conclusies obv klassement & gevoel tijdens het kijken.
- Reken toch maar niet op Carapaz voor klassement, verliest 40 seconden op Baudin.
- Remco & Seixas zeer gretig
- Uijtdebroeks & Lipo zoals verwacht harken. Komen er nog wel doorheen, maar valt in die eerste explosie in een GT toch nooit mee voor de dieseltjes.
- Baudin, Matthews, MvdP, Foss, Jegat, Gregoire & Vacek flink doorgekacheld zonder klassementsambities. Azen zij op het geel in E3?
- De Lie doet vooralsnog nog gewoon mee (baal ik van, want ik ben zo'n knuppel die Berckmoes er nog even snel in heeft gefietst)
- TJH en Pidcock behoren niet tot de fans van het concept TTT
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.