Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 158 159 160 161 »
Mister_Roan
Coureurs du Courage
Leuk om al die teams te zien, pickrate etc. Ik heb genoten van de eerste rit, echt tof format en zor...

Mijn team niet? Auw... haha

VliegendSchwe1n

Mijn team:

GC mannen:

1) Pogacar

2) Vingegaard 

3) Del Toro

4) Seixas 

5) Evenepoel

6) Lenny (ik ga hem elke bergrit opstellen, verwacht de bollen en 2 etappezeges, opportunitisch gespeeld, maar ik heb er zin in)

7) Skjelmose

Aangevuld met 2 UAE: 

8) Mc Nulty

9) Grosschartner 

Back up GC man: 

10) van Wilder (ik geloof wel in een 10e plek, zeker met zijn uitgesproken doelstelling) 

Sprinters: 

11) Philipsen 

12) Bini

13) Kanter

14) Bittner 

15) Turgis

Heuvel sprinter

16) Godon

Extra opvulling en aanvallers: 

17) Grégoire

18) Stuyven

19) Cort 

En tot slot: 

20) Foss, ga hem alleen in de TTT spelen. Kan in mijn team prima met 19 renners elke dag een opstelling maken. Ik hoopte op een eerste plek. Helaas 2e maar 38 punten met 1 keer opstellen is prima. 

Vergane Glorie

Nou we zijn begonnen...En een prima (gemiddelde) start van 335 punten

Hierbij mijn beweegredenen (voor zover ik die niet gedeeld heb):

Pogacar, Vingegaard: Voor mij stond vast dat ik de nummer 1 en 2 mee wilde nemen. Waren andere keuzes net zo verdedigbaar..ja! Vriend van me heeft het gedaan, dus we gaan zien.

Del Toro en Seixas: Waar de eerste altijd erin stond, heeft de tweede pas deze week zijn entree gemaakt. Ik wilde een keer gewoon genieten van een renner en ook in mijn team hebben. Kijkende naar de tijdrit...dat deed hij best keurig. 

Evenepoel: Gewoon veel leuker om te hebben. Had er vandaag wel meer van verwacht. 

THJ: Soort Budget Lipowitz. Moest ik wel nemen om de onzekerheden van het klassement hierboven een beetje af te dekken.

Klimploeg: Carapaz (bollen), Skjelmose (jammer van lek, maar schade valt nog mee), Garcia Pierna (mijn joker), 

Sprint: Philipsen (topfavoriet Groen), Girmay (lijkt me gewoon in orde), Kanter + Bauhaus (de eerste een goed gevoel, de tweede niet echt, maar op basis van ervaring) + Turgis (gaat heus wel punten pakken)

Sprint +: Cort+ Godon

Knechten voor truien: McNulty en Stuyven (stuyven voor sprint +)

Aanvallers: Gregoire (die was echt goed), Foss (voor tijdritten)

Kom voor het hooggebergte iets te kort, maar mijn andere opties waren Uitdebroecks, Arensman en Martinez. Die kon ik er bij mijn team niet meer infietsen en Foss is wat simpele keuze, maar zag echt te weinig echt sterkere opties voor AK. En dan is een start budget van zo'n 40 punten lekker van Foss.

Dank allen voor al het meedenken. Ik ga genieten van de koers...En morgen gaan we een getergde Poga zien...Helaas zal hij aan de boni's niet genoeg hebben...dus dat scheelt wel wat punten..

martijncr

Mooie teams VG en VS! 

Toro Rojo

Heel fijn om de teams zo te zien. Ik ging uiteindelijk voor:

Klassement: Pogcar, Vingegaard, Del Toro, Seixas en Evenpoel
6 van de 7 lukte nog net maar toen werd mijn sprintteam te nipt. Bij de ganse wel og geen Vingengaard discussie zat ik lang in het kamp om zonder Vingegaard te vertrekken. Mijn inschattingen voor totale punten waren altijd het hoogste in teams zonder Vingegaard maar uiteindelijk heeft "kleppers will be kleppers" het gehaald en vond ik dat zonder de grootste zekerheid na Pogacar vetrekken te veel onzekerheid opleverde. Seixas was vooral FOMO: wat als die 3 weken lang echt gaat knallen, dan moet je die gewoon hebben. Evenepoel verwacht ik mee te doen voor het podium gezien zijn nieuwe trainer en 4kg lichter. Ik geloof ook wel in Ayuso maar een mens moet keuzes maken. Lipowitz zal ook wel goed zijn maar ik geloof meer in Evenpoel met dit circuit en als die dan ook 500k goedkoper is, was dat de eerste renner die in elk van mijn conceptteams eruit viel.

Klasement - opvulling: Ricitello, Skjelmose, Van Wilder, McNulty
Kleine prijsjes die een hoog plafond kunnen hebben. Ricitello kan wel eens lang meegaan omdat het meeste werk door UAE en Visma zal gedaan worden en is wellicht een beetje plan B voor Decahtlon mocht Seixas falen. Idem voor Skjelmose met Ayuso. Van Wilder wil voor klassement gaan en ik zie hem wel plaats 10 - 15 halen, voor 500k meer dan goed genoeg. McNulty moet teampunten opleveren als Pogacar iedereen naar huis rijdt.

Bergtrui jagers: V Paret Peintre en L Martinez
Iemand moet met de bollen naar huis gaan en beiden hebbne er echt een doel van gemaakt. Ze lijken ook in goede vorm en VPP kan nog teampunten leveren als Merlier het goed doet. Daardoor had die een streepje voor op Storer. Martinez moet naar mijn gevoel niet veel onderdoen voor Carapaz en kost 500k minder.

Sprintersploeg: Philipsen, Girmay, Kanter, Waerenskjold en Fretin
Ik zie in Philipsen en Girmay de grootste kanshebbers voor het groen. Merlier is op zich rapper maar kan minder meedoen voor de tussensprins en zal er wel eens afliggen wanneer Philipsen en Girmay er wel nog bij zitten. Kooij gaaf (terecht) aan niet voro het groen te gaan en verwacht ik niet mee te doen in de tussensprints. Pedersen lijkt me niet in voldoende vorm om de 1.5M extra tegenover Girmay te verantwoorden. Fretin is een gokje: die heeft een hele sprinttrein mee en kan het wel waarmaken als hij de vorm heeft. Ik heb meer vertrouwen in hem dan in Bittner die me te veel onzekerheid gaf qua herstel. Ook in interviews wou die niet zeggen terug 100% te zijn. De Lie heeft intussen zijn naam op mijn zwarte lijst getatoueerd. Onder de 1M sprinters lijken me Kanter en Waernskjold het vormpeil te tonen die je van een deftige sprinter mag verwachten. 

Het zwaardere lichte werk: Godon, Grégoire, Vacek, Van Gils
Behalve Grégoire zag ik wel wat mogelijkheden voor een sterke start met de TTT. Alle vier geven ze de indruk in een zeer goede vorm te verkeren en ik verwacht voldoende vrijheid van hun teams aangezien UAE en Visma de grootste lasten zullen dragen. Met dit viertal zou ik de overgangsritten ook moeten afdekken met 4 renners die hun mannetje kunnen staan

Ik geloof in dit team. Ik mist belangrijke namen als Ayuso, Carapaz, Pidcock, Merlier, .... maar het budget was scherp en dan moet je keuzes maken. Ik ben blij met de balans in mijn team en wa tik vandaag in de TTT zag doet me vermoeden dat mijn renners het wel eens heel goed kunnen doen deze ronde. Wat ik vooral zag vandaag was dat het een heel leuke Tour de France kan worden. Heel blij dat Vingegaard het geel pakte en Pogcar de jager moet zijn en dat Grégoire als een raket omhoog schoot. Ik kijk uit naar 3 mooie weken. 

kokkie1975

Ak :

Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Evenepoel, T-h-J 

Klim/Bollen AK-light:

Carapaz, L. Martinez, Skjelmose, Arensman

Heuvel/Aanval/Sprint+:

Gregoire, Cort

Sprint:

Philipsen , Girmay, Kooy, Kanter, Turgis

UAE opvullers: 

Mc Nulty, Grossschartner.

Basis stond vrij snel. Grootste twijfel zat bij de keus tussen de 4e Uae-er of Pidcock. Uiteindelijk toch maar (lafjes) voor de teampunten gegaan. Iedereen veel succes en dat we maar drie weken mooie koers kunnen kijken

Bickels

mooie  89,x% vandaag   Kan ik mee leven

Oerdewai

Was een gave aftrap van de tour. De regie had wat beter gekund met het in beeld brengen van de renners, maar verder zeer te spreken over deze invulling van ttt. 

Het delen van mijn team zal ik jullie besparen, indien je wat teams wil bekijken zijn er voldoende in te zien via scorito. 

Ik ben nu vooral bezig met morgen. Heb nog twijfel voor 2 plekken tussen THJ, Lenny en Lipowitz. THJ en Lipo zijn klassementsmannen en trappen sowieso maximaal door. Lenny is echter een renner met een goede versnelling op deze percentages, maar gaat hij er morgen ook voor? En zo ja, wie haal ik er dan uit. Lipo als diesel, die misschien wat tekort komt qua explosiviteit of THJ die toch vaak stiekem op Noorse degelijkheid een top10 fietst. 

Monsieur PiPi

Al spijt Woutomaat?

Monsieur PiPi

Ik heb een Game Prince, twee x goud en handvol zilver en brons. Nog nooit heeft de nummer 2 niet in mijn winnende team gezeten. Met verbazing de hele discussie over het weglaten van Vingegaard gevolgd 😂

McNulpunty
berggie1987
Waar kan je de klim tijden vinden? Zie dat Pogacar bollen heeft, maar ik ben ook wel benieuwd naar d...

Kan geen tijden vinden maar volgens de officiele tour site 1) Pogi 2) Vingegaard 3) Evenepoel 4) Ganna 5) Gregoire

Niels Kleefman

Leuk format voor Le Grand Depart, haalt gelijk wat stress weg, tenminste dat hoop ik voor de heren coureurs.

Mijn team:
Klassement: Pogi, Vingegaard, Del Toro, TH Johannesen, Van Wilder, REV (met enige tegenzin, maar wel duidelijk waar je hem moet inzetten). Seixas en Ayuso vrees ik, maar je moet keuzes maken. Recente blessures heb ik meegewogen in deze beslissing. 
Aanvallers/mogelijk klassement: Carapaz (bollen), Skjelmose, Arensman, Martinez (bollen), Pidcock (duur, maar veel mogelijkheden) en Gregoire (in vorm en duidelijk waar je hem opstelt).
Sprinters: JP, Kooij, Kanter, Waerenskjold, Gaviria (kan ook een heuveltje over en tamelijk constant) en Godon (laatste ook voor TTT), 6 stuks in totaal, ik verwacht toch nog aardig wat sprintritten, hierbij ook gekeken naar potentiële teampunten. De liefde voor Turgis voelde ik niet, we zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan...ik wil er niet meer over praten.
Overige: Mc Nulty (lang getwijfeld over wie te kiezen van UAE, FOMO speelde hier mee in de keuze, eerst voor Yates gegaan, maar bleek te duur), en last maar zeker not least: Piganzoli, recent in vorm, TTT en mogelijk laatste man in de trein, kan een klassement rijden en recent nog in vorm.

We gaan het zien, ik hoop in ieder geval op een leuke koers.

Maarten Koning

Uiteindelijk geworden:

Pogacar

Del toro

Yates

Mcnulty

Vingegaard

Evenepoel

Martinez 

Riccitello

Bernal

Skjelmose

Gregoire

Foss 

Van eetvelt

Philipsen

Kooij

Girmay

Bauhaus

Gaviria

Kanter 

Kleijn

Ayuso die ipv Del toro of vauq op wit begint zag ik niet helemaal aankomen maar verder een relatief logische uitkomst. Ik dacht ook wel dat ineos ging winnen, ondermeer een reden waarom ik vandaag nog hindley voor bernal heb gewisseld.

Benieuwd naar komende dagen.

Ayuso is de grootste breinbreker geweest. Die lijkt, helaas voor mij, voor nu in elk geval dik in orde.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Toro Rojo
Heel fijn om de teams zo te zien. Ik ging uiteindelijk voor: Klassement: Pogcar, Vingegaard, Del Tor...

Vacek was in elk geval uitzonderlijk, als die wat ruimte krijgt van zijn team, dan rijdt hij meerdere vluchten op een hoop. Ik heb hem sterk overwogen maar ik durfde het al met al niet aan qua stalorders. Nu al spijt van😅

Dampe hin
Maarten Koning
Vacek was in elk geval uitzonderlijk, als die wat ruimte krijgt van zijn team, dan rijdt hij meerder...

Ik hoop het!

mirkodek

Hier (op vakantie via mijn telefoon) ook een leuke eerste etappe gezien, zeker voor herhaling vatbaar dit concept! Maar dan liever wel beter in beeld gebracht dan dit, je verwacht wel iets beters bij de Tour dan dit.

Ik had stiekem gehoopt op een overwinning van Pogacar vandaag (aangezien ik 4x UAE heb) maar dat moet morgen dan maar gebeuren. Ben verder tevreden met mijn team, ook als ik naar de pickrates kijk.

AK

Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Evenepoel, THJ en Skjelmose

Jammer dat Skjelmose vandaag al tijd verloren heeft, al heeft ie volgens mij nog flink doorgereden nadat ie voor de heuvelzone al lek reed. Dus die lijkt in ieder geval goed. Evenepoel verwacht ik veel van. Heb Seixas er nog even in gehad, maar met dat geld kon ik echt veel andere leuke dingen doen. Lipowitz stond er ook heel lang in, maar zoals ook door anderen al genoemd, zijn plafond is in deze Tour in mijn ogen dusdanig laag dat ik voor dat geld liever UAE knechten meeneem.

Sprint

Philipsen, Pedersen, Girmay en Turgis.

Bijzonder weinig sprinters, zeker omdat je Turgis in dit veld niet echt als volwaardige sprinter kan beschouwen. Toch heb ik goede hoop dat ie z'n puntjes gaat halen. Philipsen stond er vanaf het begin in en is er nooit uit geweest. Pedersen daarentegen wilde ik heel graag maar kreeg ik er niet in. Heel blij dat dit uiteindelijk nog gelukt is. Samen met Girmay zijn dit in mijn ogen de meest consistente sprinters van dit pak. Eigenlijk heb ik geen enkele andere sprinter serieus overwogen, behalve Kooij. Maar na zijn interview was de keuze snel gemaakt.

Overig

• McNulty & Grossschartner: zoals genoemd, wilde ik 2 UAE knechten en deze kunnen zelf eventueel ook nog punten scoren
  • Carapaz (die is er in en uit geweest. Maar het blijft gewoon een klasbak en ik wilde hem er graag bij hebben. Verliest vandaag meteen al veel voor AK maar dan kan ie overmorgen meteen lekker in de vlucht)
  • Lenny Martinez: wilde ik er ook graag in, verwacht ik vaak van voren te zien (net als Carapaz) en net also Astarloa vind ik dat gewoon lekkerder kijken
  • Healy: is naar eigen zeggen goed in vorm en gaat er vol voor. Heerlijke man voor de heuvels
  • Grégoire: no-brainer voor deze prijs in mijn ogen. Aantal geschikte ritten voor hem en leek vandaag goed in vorm. Vrij lage pickrate nog (29%) vond ik 
  • Van Eetvelt: was goed in vorm in de Giro, hopelijk kan die dat doortrekken en komt ie onderweg een keer niks tegen
  • VPP: al veel over gezegd. Gaat vol voor bergtrui, ik zie hem daar wel top 3 eindigen. Via Merlier eventueel nog kans op wat puntjes
  • Vacek: op het laatst er toch ingeklikt ipv Plapp en blij mee. Lidl oogt sterk, hij pakt vandaag z'n puntjes al mee en oogde zelf ook erg goed
  • Verstrynge: wilde toch graag een ploegmaat van Philipsen omdat ik hem snel in groen verwacht. Oogde vandaag ook sterk, dus blij mee

Dan de opstelling voor morgen. Ik verwacht een overwinning en toch ook wel geel voor Pogacar. 11 seconden is best wat, maar volgens mij zijn er ook boni's aan de streep? Ik neem in ieder geval de UAE squad in zijn geheel mee. Verder natuurlijk Vingegaard en Evenepoel. Grégoire is goed, net als Skjelmose dus die gaan allebei mee. Blijft nog één plekje over. Geel is uit het zicht voor Carapaz dus die zie ik niet meegaan. Lenny kan dit, THJ zal mee moeten voor het AK en Vacek zei er ook voor te gaan maar morgen zal het voor Ayuso zijn lijkt me. Ik neig nu naar Lenny. THJ voor een UAE knecht zou ook nog kunnen, als Pogacar geen geel pakt dan is het slechts 10 punten en THJ 

Dekkerony
VliegendSchwe1n
Mijn team: GC mannen: 1) Pogacar 2) Vingegaard  3) Del Toro 4) Seixas  5) Evenepoel 6) Lenny (ik ga...

Had bijna hetzelfde team gehad. Op het laatst Pidder erin ipv 4e UAEer Groɓschartner ivm AK ambities en kijk plezier. Lenny toch voor een extra sprinter Waerenskjold en omdat ik hem van Uno had Cort maar ingewisseld voor Vacek want die kon ik goed in E1 nog inzetten verder beide gaan zeker ws ergens maar waar E3?

Verder dus dezelfde namen 👍

1 2 ... 158 159 160 161 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.