Onverwacht is wellicht een groot woord. Visma is consistent wereldtop op de TTT en ze hebben, ondanks het gemis van van Aert, gewoon een sterk team er voor.
Maar topfavoriet was hij niet nee. Al gaf wielerflits visma bijvoorbeeld, wel de meeste sterren.
Ik moet het nuanceren, hij kan het echt wel aan maar de verwachting is dat het echt heel hard zal gaan, en dan is die klim, 3x in de finale, te veel van het goede. Mocht uae zich inhouden, dan heeft hij kans, ik zie dat alleen niet zo snel gebeuren.
Als je hem meeneemt dan zou ik hem opstellen, want je neemt hem mee voor 3.5 kans, waarvan vandaag die halve kans is, en er is tot dusver geen reden om aan te nemen dat hij niet in orde is.
Pidcock zie ik dan weer als podiumkandidaat.
Hier nog mijn team:
AK:
- Pogacar
- Vingegaard
- Del Toro
- Seixas
- Evenepoel
- Yates
- Carapaz
- Uijdebroeks
- Skjelmose
Sprint:
- Merlier
- Girmay
- Kanter
- Waerenskjold
- Berckmoes
- Godon (sprint +)
Aanvallers/knecht
- Martinez
- Gregoire
- Simmons
- Vacek
- Stuyven
Last minute Bittner eruit gooid voor Berckmoes en Foss kunnen upgraden naar Godon.
Nu al spijt van m'n strategie met 4 UAE.. Je neemt de 4 UAE renners mee voor dit soort dagen, dat kost naast Pogi en Del Toro, twee extra stoeltjes. Daardoor zitten mannen als Lenny Martinez Richitello, Johanessen en Vacek op de bank..
Wat denken jullie: is het nu al rendabel om alle 4 de UAE renners op te stellen, of zal het aantal team punten van Pogi nog niet opwegen tegen het punten potentieel vandaag van bijvoorbeeld Vacek en Lenny Martinez?
Zit met dezelfde situatie, maar het lijkt me onvermijdelijk en gezond dat we in de eerste week te veel opties hebben. Zeker in punchy/klim finales.
Zodra er meer uitvallers zijn en/of sommigen er doorheen zijn gezakt zal UAE 3+4 heel prettig zijn.
Voor vandaag geloof ik in Pogi, al voelt het triest om 4-5 puntenscoorders op de bank te zetten.
Eens! Ik vertrouw ook volledig op Pogi vandaag, maar de gele trui zal net niet om z'n schouders gaan hangen denk ik. Dit betekent dat alle alternatieven, minimaal 12e of slechter moeten eindigen in de dag uitslag (zoals Vacek als Skjelmose, die dit beide goed kunnen, heeft ook de truipunten van Ayuso. Ik denk namelijk dat voor nu het potentieel bij een Vacek en Lenny Martinez hoger ligt dan de momenteel nog niet zekere teampunten van Pogi.
Exact de reden dat ik twijfelrenners zoals Vacek en Lenny thuis heb gelaten. Beiden moeten het aankunnen, maar mag Vacek voor eigen succes gaan nu zijn "doelstelling" (wit pakken) toch niet kan lukken vandaag? En gaat Lenny er moeite voor doen of is het alles sparen om later voor die bollen te gaan?
Ik stel dus 4 UAE op omdat ik geen goede alternatieven heb maar dat was vooraf het plan. Ook niet echt tevreden natuurlijk met Vlab die wint en > 10s achterstand voor Pogi zodat geel vandaag waarschijnlijk niet zal lukken. Maar als Jonas de evenknie zou blijken in de eerste 2 weken zie ik 4 UAE nog altijd als een goede keuze aangezien ik verwacht dat Vlab dan bepaalde twijfelritten toch in handen zal nemen in de hoop Pogi uit te putten (wat niet zal lukken).
Keus vandaag voor 5 man voor laatste drie plekken.
thj, Lenny, skjel, vacek, nulpunty.
mbt die laatste verwacht je 10, bij 2 sec verschil is dat 18 punten, bollen verwacht ik niet vandaag ook al zou dat theoretisch wel kunnen. Voor 10 punten zijn alle andere mannen denk ik beter. Voor 18 wordt het zeer lastig.
mbt skjel weet je helaas nu niets, maar kan dit normaal heel goed. THJ meestal ook, net als Lenny maar vraag me af of die ervoor gaat. En vacek is nogal dark horse, want als hij die drie klimmen overleefd in 1e groep dan kan hij op laatste sprintje mee. Maar moet hij voor ayuso gaan werken als pog er al op voorlaatste keer vandoor gaat?
Maar àlles bekijkende vind ik het wel leuker om voor een team te gaan met kans op allemaal eigen punten Ik laat denk ik Lenny en nulpunty op de bank.
edir: zie dat er aantal tegelijkertijd zelfde analyse aan maken waren.
Edit 2: groen vergeten, daarmee toch nulpunty er weer in voor thj.
Dat denk ik ook, maar hij klimt wel beter dan ooit en had zelf aangekondigd hier te willen vlammen. Zijn sprint is natuurlijk ook beter dan die van de lichtere mannen.
Ik laat hem toch op de bank ten faveure van Pogi, Vinge, Remco, Del Toro, Seixas, Skjel, Gregoire + 2UAE. Net zoals Baudin helaas.
Heel herkenbaar. Enorm balen voor de mensen met de 4 UAE strategie dat het gat net te groot lijkt te zijn. Ik weet niet of er vandaag boni's te verdienen zijn? Maar dan zou het wellicht nog kunnen.
Maar als ik je reactie zo lees, dan had jij de 2 UAE renners voor deze etappe wel op de bank geplaatst, en renners als Vacek, Lenny Martinez, Skjelmose opgesteld omdat hun punten potentieel voor deze etappe hoger ligt dan de momenteel nog niet zekere teampunten?
Skjelmose heb ik wel en die stel ik dus ook op. Vacek en Lenny zou ik dus twijfelen ;-)
Zelfs met boni's (10-6-4s veronderstel ik?) zie ik het net niet lukken voor Pogi vandaag om geel te pakken. Dus het worden 10 teampunten. Denk dat ik dan in jouw geval Vacek en Lenny zou opstellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.