Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 163 ... 281 282
Rodelantaarn

Q Simmons meenemen of mcnulty vandaag met oog op team punten?

Of...Lipowitz thuislaten?

Jommelb
KV
Skjelmose heb ik wel en die stel ik dus ook op. Vacek en Lenny zou ik dus twijfelen ;-) Zelfs met bo...

Pakt Pogi bij winst ook niet de puntentrui? Of zijn er bij de tussensprint meer punten te verdienen?

TilburgsTrots
Zadelpijn
Heb jij wielrennen de afgelopen tijd gevolgd? Daarnaast geeft hij zelf aan dat hij grote kansen vand...

Hij was enorm sterk in de Ronde van Zwitserland, maar die koers is niet te vergelijken met de Tour - etappe 2 - als iedereen nog op zijn frist is. Maar laat me graag verrassen eind van de dag als blijkt dat er ik compleet naast zit :)

Zadelpijn
Jommelb
Pakt Pogi bij winst ook niet de puntentrui? Of zijn er bij de tussensprint meer punten te verdienen?

En Pogi behoud dan z'n bollentrui denk ik? 

Maganor01
Voorwiel
Zonder daar direct te veel conclusies aan te verbinden, maar vind dat wel echt veel.

Dat valt denk ik wel mee. Las dat Vini minder op zijn punch getraind heeft vergeleken vorig jaar en iets lichter is. Hij gaat weer terug naar de 2024 versie. Beter voor de lange beklimmingen, daar moet het gebeuren

Zadelpijn
TilburgsTrots
Hij was enorm sterk in de Ronde van Zwitserland, maar die koers is niet te vergelijken met de Tour -...

Ik snap je zeker hoor! Maar een Vacek hoeft niet te winnen om meer punten te scoren dan een 3 en 4e man van UAE. Mijn inschatting is dat wanneer Vacek, Lenny, Skjelmose of Richitello (die verwacht ik eigenlijk niet) 12e of hoger eindigen, dat ze dan meer punten binnen halen dan de renners van UAE. Al zal het dan ook gaan over slechts enkele punten.

Anderzijds Pogi moet ook nog maar zien te winnen vandaag. 

Alucard

Als Pogi, Del Toro, Vingegaard en Seixas al op de 2e keer Montjuic wegknallen, dan zou Ayuso toch heel goed zijn witte trui kunnen verliezen?

Maganor01

Team voor vandaag:

• Pogi (C)
  • Vini
  • Del toro
  • Evenepoel
  • Ayuso
  • Pidcock
  • Mcnulty
  • Gregoire
  • Skjelmose

op het bankie zitten dan Johanessn, Uijtdebroek. Healy

Alucard
Jommelb

30-25-22-19-17 bij de finish

25-20-16-14-12 bij tussensprint

Groen voor Pogi lijkt logisch ja. Wit (Toro) en geel zijn ook niet onmogelijk (10-6-4 boni's).

Zelfs bollen zou kunnen als Pogi erg vroeg zin in heeft.

KV
Jommelb

Klopt, je hebt gelijk! 
Dan zou ik nog meer twijfelen voor Vacek/Lenny.

Tbosman
Maganor01
Team voor vandaag: Pogi (C) Vini Del toro Evenepoel Ayuso Pidcock Mcnulty Gregoire Skjelmose op he...

Ik heb exact deze 9 man staan ook haha, twijfel alleen om McNulty nog te banken voor Carapaz. Even etappe beter bestuderen qua punten (groen en bollen) en bonis 

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Bij Lanterne Rouge gokken ze op een vluchtscenario, want -->

1. Visma heeft incentive om niet te controleren (geel kwijt + geen boni's voor Pog)
  2. UAE gaat niet willen controleren als Visma in het geel rijdt
  3. Behalve Q36.5 (voor Pidcock) en misschien FDJ (Gregoire) weinig andere teams met incentive om te controleren 
  4. Pedersen gaat sowieso in de vlucht voor groen (zou Vacek meespringen?), en dan zijn er veel mensen die wellicht meewillen vanwege onduidelijkheid of er gecontroleerd wordt. Als een Gregoire, vd Poel, Healy etc. dan ook springt, wie gaat er nog controleren

Persoonlijk denk ik dat dit wensdenken is, want ze hopen altijd dat elk team 8 renner in de vlucht stuurt en zoveel kansen voor puncheurs/klassementsmannen zijn er ook weer niet in die eerste 14 dagen, maar wel een interessant scenario mee te nemen wellicht. Wat denken jullie?

Zadelpijn
KV
Klopt, je hebt gelijk! Dan zou ik nog meer twijfelen voor Vacek/Lenny.

Maar zou Lenny z'n klassement ambities volledig opzij gezet hebben? Hij rijdt gisteren namelijk vol door en komt slechts 4 seconde binnen na Tiberi. Als hij echt voor ritten en de bollen zou gaan, dan zou hij gisteren toch niet zo hard doorgereden zijn?

Ik wil maar aangeven dat Lenny er dan vandaag hoe dan ook bij zou zitten (indien hij stiekem toch wel klassement ambities heeft) zeker omdat dit parcours wel is weggelegd voor Lenny. 

KV
Zadelpijn
Maar zou Lenny z'n klassement ambities volledig opzij gezet hebben? Hij rijdt gisteren namelijk vol...

Kan. Ik zou hem dan ook eerder opstellen nog dan Vacek denk ik. 

sprintgeit
Zadelpijn
Nu al spijt van m'n strategie met 4 UAE.. Je neemt de 4 UAE renners mee voor dit soort dagen, dat ko...

Inderdaad een kleine slag verloren, maar ook niet té snel conclusies trekken. Ik had er eerlijk gezegd ook al wel op gerekend dat hij in ieder geval in etappe 3, 4 en 5 niet in geel zou rijden. Morgen is voor de vlucht denk ik. Dus dan hebben we het over 10 of 20 punten die je mist uiteindelijk, niet het einde van de wereld. Vergeet ook niet, meneer grist als het goed is vandaag wel gewoon de puntentrui mee als hij wint. 

Maar je zit natuurlijk lekkerder als UAE op 4 seconde van INEOS 2e wordt. 

Laatst gewijzigd
LucaCoppi

Van Gils opstellen of niet? Op papier is dit een mooie etappe voor hem, maar ik verwacht dat hij vandaag vooral in dienst moet rijden van Evenepoel (en eventueel Lipowitz). 

Denken jullie dat hij ondanks zijn knechtenrol nog top 20 kan rijden, of kan ik beter Martinez of een teamgenoot van Pogacar opstellen? 

sprintgeit
LucaCoppi
Van Gils opstellen of niet? Op papier is dit een mooie etappe voor hem, maar ik verwacht dat hij van...

Als je die in deze etappe niet opstelt, waarom heb je 'm dan uberhaupt mee? 

Ik heb 'm niet, juist vanwege de door jou benoemde twijfel, maar als je hem dan toch hebt.. het is 1 van de beste puncheurs ter wereld.

Maracas
Tbosman
Ik heb exact deze 9 man staan ook haha, twijfel alleen om McNulty nog te banken voor Carapaz. Even e...

Ik zou Carapaz zeker meenemen

user24283
KV
Kijk je zelf soms koers? En bijvoorbeeld gisteren gekeken?

Waarom is zo'n reactie nodig? Ik volg wielrennen al vrij lang, en een keuze als vandaag tussen Martinez en Uijtdebroeks is niet de meest rare vraag die er bestaat. Gister heeft hij kramp, maar dat zegt toch niet direct dat hij totaal geen explosiviteit heeft. Mag je alleen reageren op dit forum als je precies de kwaliteiten kent van alle renners?

RemmertW

Martinez. Eetveld, Vacek, Skjelmose, TJH Mcnulty. en 2 plekjes over.

Eerste bankpunten vandaag onoverkomelijk.

Extreem hoge odds voor Vacek die ik normaal snelste zou banken.

Voorlopig dan toch maar Vacek +Mcnulty (gelijk aan p9 of p12 bij winst pogi)

Maracas

Hoe schatten jullie de kansen in voor Godon? Twijfel om hem op te stellen in plaats van een McNulty... vind dit toch zulke lastige keuzes

Tbosman
Maracas
Ik zou Carapaz zeker meenemen

Sjah dat hangt nog even af van de verwachting voor winst Pogi (10 pnt), punten (6pnt), misschien wit Del Toro (3pnt) en heeel mss AK (8pnt). Bollen reken ik even niet mee gezien 2e cat. klim eerder in de etappe.

16 teampunten lijkt me redelijk "zeker", de upside naar 27 een stuk onzekerder. Carapaz moet dan tussen 13e (16pnt) en 8e eindigen om dit te compenseren. Daar zit mn twijfel nog een beetje

Laatst gewijzigd
madeinstars

Godon 0,0% kans.

Als dit parcours te zwaar is voor alien MvdP, dan is het toch ook te zwaar voor gewoon mens Vacek.

sprintgeit
RemmertW
Martinez. Eetveld, Vacek, Skjelmose, TJH Mcnulty. en 2 plekjes over. Eerste bankpunten vandaag onove...

Ik denk dat de odds voor Vacek (en van der Poel) ook vrij hoog zijn omdat het geen klimmers / klassementsrenners zijn. Odds gaan over winstkansen, niet over top 10 kansen. Een Ayuso, Seixas of Vingegaard zal Pogacar echt moeten lossen om te winnen wat natuurlijk vrij onwaarschijnlijk is. Vacek en van der Poel kloppen Pogacar in een sprint als ze eraan blijven hangen (meestal) en kunnen eventueel nog in een vluchtscenario winnen. 

Ecko

Ik had de afgelopen dagen wat last van vlagen verstandsverbijstering, vandaar dat mijn team er zo uitziet:

AK, in afnemende waarschijnlijkheid en overgaand in klimmende aanvallers: Pogacar, Vingegaard, Del Toro, THJ, Evenepoel, Riccitello, Pidcock, Skjelmose, Carapaz, Martinez.

Punch plus (vandaag 💪): Grégoire, Van Gils, Eettent.  

Sprint: Pedersen, Kooij, Girmay, Kanter, De Kleijn. Die laatste heeft mijn extra sympathie, is soms supersnel maar de vraag is hoe/of hij de bergen verteerd.

Foss, om toch een Ineosmannetje te hebben. Eerste 38 punten zijn binnen en in deze vorm en vrijheid gaat ie Foss 2.0 worden en zien we 'm in de vluchten terug.

Wellens: ja, ook voor die vermaledijde stomme teampunten (afschaffen!!) maar ik reken ook op eigen punten in de overgangsritten. 

Spijtrenners die ik gisteren loosde: Merlier, Godon en eerder Ayuso, Lipowitz en Tiberi.

Verder FOMO voor uiteraard Philipsen en Seixas maar ook voor Vacek, Schmid, Plapp, Stuyven en Izagirre die zomaar een rit zouden kunnen winnen. 

1 2 ... 163 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.