Mensen, hoezo wordt er getwijfeld om teamgenoten van pogi op te stellen.
Je moet ze wel bij elke kans op overwinning en truien opstellen, anders worden het dure bankzitters.
Voor mij uiteindelijk de reden geweest om naast Del Toro niet voor uae te gaan. Prima te billijken om dat wel te doen, maar dan moet je ze wel opstellen natuurlijk 😆
Ja ik weet het pff, daar nu toch al een beetje spijt van... weet gewoon niet wie ik er uit moet halen voor m'n vierde UAE man... schat de anderen wel hoog in en ook fomo dat ze bijvoorbeeld plek 2 t/m 8 halen.
Dan heb ik het over:
Evenepoel
Skjelmose
Carapaz
Ayuso
Lipowitz
Vauquelin
Tips??
Rit 2: Pogacar (c), Del Toro, Vingegaard, Evenepoel, Halland J, Grégoire, Skjelmose, Vacek, VPP.
Bank:
- Lipo: capabel om punten te scoren, zie hem minder explosief.
- Mcnulty: Als Mathieu deze rit wint, heb ik niets aan de deze teampunten. Daarom Vacek op dit plekje gezet die plannen aangekondigt heeft voor deze rit
- De sprinters & co.
Haha ja precies dit. Ik heb wel een 3e meegenomen ( en stel die uiteraard op) maar bewust geen 4e meegenomen. En voor de opvulling in sprint en vlucht denk Ik dat je best vaak die 4e kan compenseren met een andere klassementsrenners die bv 3e/4e ak en 3e/4e bollen staat.
Vandaag zal toch wel voor Pogacar worden lijkt me.
Daarom:
Pogacar (c)
Del Toro
McNulty
En als Pogacar gaat, moeten
Evenepoel
Seixas
Pidcock
Ook mee. En dan nog omdat het kan:
Skjelmose
Grégoire
En voor de bollen (want daar wil Caja Rural voor gaan):
Balderstone
Op de bank dan Lipowitz, TJH en Carapaz. Ze zullen er vast bij zitten, maar niet al te hoog.
En op de bank: Vacek. Hoe graag-ie het ook wil, ik zie het 'm niet doen.
En natuurlijk alle sprinters op de bank en dan nog VPP.
Nou, zo heb ik voor mezelf weer even uitgeschreven wat mijn gedachtengang is.
Hier wel 4x UAE meegenomen. Vandaag verwacht ik een overwinning en groen voor Pogacar, geel zou kunnen maar kans is wat kleiner. Wit voor Del Toro kan ook. Heb dan ook 1x UAE opgesteld vandaag, die 2e blijft op de bank ten faveure van THJ en Lenny. Carapaz verwacht ik hier niet en Vacek zal de derde man zijn achter Ayuso en Skjelmose. Van Eetvelt zie ik dit ook wel kunnen, maar zolang ik geen interview zie waarin wat meer info komt over zijn plannen/huidige vorm, laat ik hem even op het bankje.
Zijn er überhaupt pre-race interviews voor de Tour te vinden? Voor de Giro stonden die op YouTube, maar ik zie niks voor de Tour.
Heel lekker team, in een richting die ik ook overwogen heb en waar ik nu wat spijt van heb dat ik het niet heb doorgezet (Ayuso + Lipo slachtofferen voor Seixas en dan gewoon de rest sterker maken).
Drie echte sprinters is gevoelsmatig wel "stretching it", zeker zonder al te veel UAE, DQS, maar in de bergetappes ga jij je in een paradijs bevinden. Vind het ook wel mooi dat je gewoon denkt "ik pak er gewoon 2 die mee doen voor groen en top 5 en de rest kan me mn reet roesten". Ga ik onthouden voor de toekomst.
Als je in je selectie 10 of 11 AK/klimmers hebt plus een paar vluchters die iets kunnen in etappes 4/9/13, dan is het toch volkomen logisch dat je vandaag een overschot hebt? Opmerkingen als 'waarom heb je MvG dan mee' of 'als je 4x UAE hebt moet je ze ook opstellen' lijken me een beetje misplaatst. Je moet just niks, behalve dan de juiste afweging maken tussen (relatieve) zekerheid en puntenpotentieel.
Carapaz is ook geen Ciccone. Die snapt wel welke etappes hij moet uitkiezen om in de aanval te gaan als hij de bergtrui wilt winnen, en dat is zeker niet morgen. Heeft overigens ook Healy en Baudin in zijn team die beiden uitstekend geschikt zijn voor de rit van morgen. Vermoed dat die het de eerste twee weken gaan doen en Carapaz (zoals aangehaald door KV) de laatste 7 dagen weer gaat heersen in z'n 3e week.
Hem kennende zal hij vandaag wel iets raars proberen - Pogacar volgen of zelf aanvallen - om vervolgens al snel tot de conclusie te komen dat het 'm niet gaat worden en als 28e binnen te bollen.
Opstelling vandaag:
- Pogi (C)
- Ving
- Del tor
- Seix
- REV
- Ayuso
- Gregoire
- Skjel
- McNutty
Bank
Eettent & Groß & Baudin (laatstgenoemde verwacht ik morgen en overmorgen)
Voelt goed om opstelstress te hebben bij dit soort etappes. Ik krijg Skjel (teampunten & punch) en gregoire er niet uit voor UAE 4e man
Eettent niet goed genoeg vandaag voor de basis
Hier ook mijn team. Ik had me van tevoren al voorgenomen om het dit jaar met 4 x UAE te proberen, simpelweg omdat ik dat nog nooit gedaan had. Hoewel ik ook een tijdje met drie UAE'ers heb gepuzzeld ben ik er toch in geslaagd mijn oorspronkelijke strategie vast te houden.
Toch ook gevoelig geweest voor de Ving discussie en het een paar dagen zonder hem geprobeerd. Gelukkig toch niet aangedurft. Gisteren hebben we kunnen zien dat kleppers will, indeed, be kleppers. In het team zonder Ving had ik dan natuurlijk Seixas, maar die laat ik toch thuis. Mij te duur voor toch te veel onzekerheid.
Ook thuisgelaten: Lipo (dit jaar geen wit meer en pas in de laatste week echt nuttig), A. Yusu (altijd gezeik, hoewel ik voor hem hoop dat hij het goed gaat doen), Merlier (had ik vorig jaar, te hoog risico op nulpunters) en Pedersen (toch een minder jaar en ik zie hem vanwege de nieuwe puntentelling niet in het groen).
Blijft over:
AK + bergvulling met Pogi, Ving, Toro, REv, THJ, Uitdebroeks, Carapaz, Skjel en IvW
Gro&schartner en Nulty
Sprinten met JP, Kooij, Girmay, Kanter en Waerenskjold.
Sprint+ met Godon en Aranburu
Heuvelritten met Grégoire en Vacek.
Opstelling zeker:
- Pogacar
- Del Toro
- Vingegaard
- Seixas
- Del Toro
- Pidcock
- Gregoire
Voor de laatste twee plaatsen kiezen tussen:
- Johannessen
- McNulty
- Skjelmose
- Vacek
Neig nu naar Johannessen en Skjelmose omdat er nog geen garantie is op veel truipunten bij Pogacar. Maar vind met name Skjelmose wel een lastige omdat die ook helemaal buiten de top-20 zou kunnen eindigen gezien de ploegentijdrit.
Voor het laatste plekje vandaag de twijfel tussen Van Eetvelt, Aranburu en McNulty.
Gaat dit te zwaar zijn voor Aranburu om aan te kunnen haken en verwachten we die meer in etappe 3 en 4?
zie Van Eetvelt veel op de bank zitten in de teams, maar zou hij hier niet een goede uitslag kunnen rijden?
Skjelmose heeft aangegeven dat Ayuso kopman is en hij als Back-up kopman dient. Hij zal dus hoog in AK moeten blijven staan om dat te kunnen realiseren. Gister was een all out poging om geel te pakken. Vandaag zie ik hem 'gewoon' samen met Ayuso vechten voor de ritwinst (niet dat dat lukt met Pogi maar toch). Hier krijgen Skjelmose, van Gils en 3 UAE'er de voorkeur boven Carapaz, Lipowitz en Vacek (die behoorlijk hoog staat in de odds?!).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.