Hoe zie je team punten via Remco voor je? Ik zie dat namelijk helemaal niet voor me.
Ik heb ook opstelstress: Skjelmose of Lenny bij mij. Verder 4 xUAE, Ving, Remco, Seixas en Grégoire
Ik zie hem nog wel meegaan in de vlucht van de dag en dan mss met een kleine voorsprong aan de heuvelzone beginnen. Dan kan hij wel overleven. Ik denk dat er sws wat leuke namen in de vlucht van de dag gaan zitten die denken de gele trui te kunnen pakken.
Visma en uae zie ik die niet controleren.
Nog even mijn team.
Ben gegaan voor De 4 toppers + REV + 4 UAE + Philipsen en Girmay als toppers voor het groen.
AK:
Pogacar, Vingegaard, Seixas, Del Toro, Evenepoel, Johannesen
Backup: Skjelmose en Riccitello
Sprint: Philipsen, Girmay, Kanter, Turgis
Bollen: Martinez
UAE knechten: Grosschartner en McNulty
Opvulling: VPP, Stuyven, Cort, Plapp en Simmons
FOMO: Gregoire en Lipowitz.
Voor etappe 2:
Pogacar, Vingegaard, Seixas, Del Toro, Evenepoel, Skjelmose, Martinez en 2 UAE
Twijfel: Johannesen ten koste van 4e UAE.
Ik weet niet hoe je de sprintritten gaat overleven op deze manier. Dat is zo 100 punten per rit die je inlevert.
Maargoed, we kunnen ook niet terug. Zien hoe het gaat 😃
De marginale meeropbrengst van zo'n extra 1 miljoen renner is klein. Je kunt beter een paar goeie hebben (Philipsen en Girmay dus).
Het wegvallen van toppers, daar is weinig tegen te doen.
100 punten per rit verliezen? Ja, als je 9 sprinters meeneemt misschien, of als je 15 miljoen in je sprinters hebt gestoken. Maar dan kom je in het AK tekort.
Verder genoeg opties voor team punten om op te kunnen stellen (4 UAE, teamgenoten van sprinters en klassementspunten waarschijnlijk).
Bij Lanterne Rouge zijn ze echt overtuigd van een ontsnapping die het haalt. Nu neem ik Benji niet serieus, maar Patrick heeft niet voor niets een hoge functie bij Visma.
Ik denk er zelf anders over. Er zijn heel wat punchers die nog dromen van geel of geloven in een etappezegge. Er zijn dus altijd wel teams die een eventuele ontsnapping waar ze zelf niet in zitten terug willen halen. Ik zie dus echt niet een groepje even wegrijden en minuten voorprong pakken.
Zeker omdat UAE en Decathlon het slot van de koers zo zwaar mogelijk willen maken om maximaal verschil te kunnen maken op het einde. En om boni's te pakken.
Zwaar op AK ingezet en heel licht op de sprint. Heb al langer het idee/gevoel dat sprinters maar matig renderen, doordat ze net als de AK mannen geprijsd zijn op hun puntenpotentie, maar die zelden waar maken. In sprints kan simpelweg zoveel meer tegenwerken (insluiting, technisch malheur, valpartijen) buiten de macht van een renner om én de impact van zo'n tegenslag is gelijk veel groter dan bij een AK renner in een bergetappe. Met nu ook nog eens de eerste sprint pas in etappe 5 en dus geen sloot aan truipunten in het verschiet heb ik me er aan durven wagen om met slechts 4 sprinters op pad te gaan, waarvan de duurste Kooij is. Veel budget over voor AK dus. Je zou het een experiment kunnen noemen, maar ik heb er oprecht vertrouwen in en geen slecht gevoel bij. Hopelijk is dat over 3 weken nog zo, we gaan het zien!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.