Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 15 16 17 18 »
Ecco

Interessant in Frankrijk vandaag, een massasprint zonder sprinters...

TourDeFranceUnchained
KV
Ging over feit dat hij de Tour niet zou uitrijden. Uiteraard rijdt ie de Tour. Maar over dat uitrijd...

Excuus, verkeerd gelezen! Dat heb ik inderdaad nergens zien langskomen en kan ik dus ook niet bevestigen of ontkennen. Het lijkt me wel sterk als dat het grote doel van de zomer is. Dat is het WK mountainbike ook maar dat is ruim een maand na de Tour dus lijkt me niet dat je daarvoor eerder hoeft af te stappen...

Laatst gewijzigd
chip 010
TourDeFranceUnchained
Excuus, verkeerd gelezen! Dat heb ik inderdaad nergens zien langskomen en kan ik dus ook niet bevest...

Hierop inhakend, vd Poel had oorspronkelijk voor de Tour nog een mountainbike wedstrijd op het programma maar hebben ze met de voorbereiding op de Tour uit zijn schema gehaald omdat de Tour zijn grote doel is. Geloof daarom niet dat hij eerder afstapt als hem niets overkomt.

valowitz

Na wat ik zojuist gezien heb in de TARA neem ik WvA absoluut mee naar de Tour. 

mennovt
valowitz

Bij mij staat hij ook op het interesse lijstje. Maar niet op basis van deze TARA dusver. Hoezo neem je hem sws mee?

KV
valowitz

Omdat hij een sprintje wint tegen non-sprinters maar 2 dagen geleden nog geen heuvel overkomt?

Of denk je dat hij zich terug op het sprinten heeft toegelegd en zich in alle sprints zal mengen om Merlier het vuur aan de schenen te leggen?

Nijmos

De Dauphine is gewoon de dauphine wat mij betreft.

Verder lijkt mij dat niemand nu al zonder prijs te weten kan zeggen of hij Wout meeneemt.

Buikopstang
Gellemuun750jaarstad
Nieuw geheim wapen Milan fretin word voorzien van een complete sprint trein. Die Jasper Philipsen di...

Heb jij nieuwe inside information via de moeder van Milan?

Coureurs du Courage
mennovt
Ik heb nog wel een leuke topic voor discussie. Wat vindt men van de Tour ploeg van Lidl? Wie zijn in...

Kijk, dit vind ik nou een leuke vraag en interessant om met elkaar van gedachte te wisselen. Dank daarvoor.

Op papier een belachelijk sterke ploeg met 7 echt goede namen. Allemaal mannen die een etappe zouden kunnen winnen, bepaalde truien dragen of hoog mee doen in het klassement. Kortom, in de breedte zit het wel goed bij Lidl-trek.

Echter, het rommelt ook enorm bij die ploeg. Uiteindelijk werden de meubelen redelijk gered in de Giro door Ciccone die de bergtrui werd gegund door Visma, Gee die top5 reed en Milan die de slotrit wint, maar daarvoor leek het dramatisch mis te lopen. Voorjaar viel tegen, aanwinsten zijn nog geen aanwinsten gebleken en vertrekkende renners worden gemist (Hoole, Stuyven).

Persoonlijk ben ik geen fan van Ayuso. Vind het geen sympathieke renner. Ciccone idem. Ook daarin vraag ik me af of dit de sfeer aan tafel ten goede gaat komen. Dit heeft allemaal invloed op de prestaties.

Mijn conclusie:

Alle 7 zijn interessant. Alle 7 zijn ook geen must-haves. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Simmons. Helaas één van de weinige van deze ploeg die zich kan wegcijferen voor de anderen en daarom wellicht niet de ruimte krijgt die je zou willen. Maarja, vorig jaar reed hij ook beestachtig goed rond en zat bijna in elke geslaagde ontsnapping. Ik overweeg hem wel, want ik denk dat Ayuso snel zal uitvallen (niet eens door pech, maar hopeloos uit vorm). Ciccone en Skjelmose focussen zich op de bergprijs, Pedersen gaat voor het groen, maar zal zich al snel op hopeloze achterstand terugvinden. Dus zie ik wel ruimte ontstaan.

Coureurs du Courage

WvA staat altijd op het interesse lijstje. Net als MvdP. Hun prijskaartje wordt een interessante. Ik denk dat het parcours voor MvdP niet zo gunstig is als vorig jaar. Bovendien is hij geen grote ronde renner. Dat hij eerder afstapt is niet waarschijnlijk, want juist etappe 21 is hem dan wel op t lijf geschreven. Misschien dat onze Genemuidense vriend zijn bron wil onthullen?

WvA heeft geen parcours op maat nodig: die kan altijd en overal winnen. Zelfs met finish op de Angliru. I know, overdreven, maar WvA is in het verleden gebleken een altijd scorende factor te zijn in de grote rondes. Issue is wel steeds meer geworden, wanneer stel je hem op? En welke 'rol' heeft hij in je team? Je neemt hem al lang niet meer mee als sprinter, maar als 9de man in die etappes zal hij echt wel zijn puntjes meepakken. Ga maar eens de resultaten van de voorgaande Tours bekeken en dan is hij eigenlijk een must have. Zeker in zijn huidige vorm (als je nog niet topfit een sprint kan winnen, dan is de vorm echt uitstekend).

Mijn verwachting qua prijs:

WvA 3,5 miljoen

MvdP 1,5 miljoen

Wie zouden jullie dan nemen?

Coureurs du Courage
Buikopstang
Heb jij nieuwe inside information via de moeder van Milan?

Haha, heerlijk. Die zal vast ook gezegd hebben dat MvdP eerder afstapt?!

KV
Coureurs du Courage
Kijk, dit vind ik nou een leuke vraag en interessant om met elkaar van gedachte te wisselen. Dank da...

Vorig jaar was het natuurlijk enkel een Milan sprinttrein, enkele vrijbuiters + Skjelmose die hopeloos uit vorm was. Dan was er logischerwijze veel ruimte voor Simmons. Nu is dit toch wat anders. 

Alucard
Coureurs du Courage
WvA staat altijd op het interesse lijstje. Net als MvdP. Hun prijskaartje wordt een interessante. Ik...

"als je nog niet topfit een sprint kan winnen, dan is de vorm echt uitstekend"

Kromme redenering award

Coureurs du Courage
Alucard
"als je nog niet topfit een sprint kan winnen, dan is de vorm echt uitstekend"   Kromme redenering a...

Ik snap de verwarring, haha, sorry. Bedoel hiermee dat WvA duidelijk een goed jaar heeft, maar momenteel niet in de beste conditie is (door val én decompressie P-R). Die conditie kan echter snel terugkomen.. uit vorm zijn duurt langer. Maar als je dus met mindere conditie alsnog kan winnen op WT niveau, dan zit het qua vorm wel snor.

Zitvlees
Coureurs du Courage
WvA staat altijd op het interesse lijstje. Net als MvdP. Hun prijskaartje wordt een interessante. Ik...

Voor 3,5 heb je ook een degelijke sprinter of gc man extra. Hoe gaat wout oooit dat geld waard zijn?

Bob
Zitvlees
Voor 3,5 heb je ook een degelijke sprinter of gc man extra. Hoe gaat wout oooit dat geld waard zijn?

Wout rijdt elke Tour ca 8x top 5..

Astarloa

Ah shit, we krijgen dalijk natuurlijk weer de discussie hoeveel vrijheid Wout krijgt en of groen niet misschien toch een doel kan worden.

Buikopstang
Coureurs du Courage
Haha, heerlijk. Die zal vast ook gezegd hebben dat MvdP eerder afstapt?!

Hahaha viel me eigenlijk een beetje tegen dat die grap nog niet gemaakt was

Coureurs du Courage

Ik probeer te doen alsof Milan Fretin niet bestaat. Zodat ik hem niet per ongeluk ooit weer eens meeneem. Hiermee is zijn moeder dus ook niet meer zijn moeder, maar gewoon een random vrouw. En niet het alwetend orakel van dit forum (naast Nasibal).

KV
Bob

Oh ja?

VliegendSchwe1n
Bob

dat heeft hij slechts 1 keer gedaan, in 2022. 

de laatste jaren is het slechts 4 a 5 keer. Waarbij hij ook nog eens een enkele keer meesprint, maar veel vaker niet. Het is al een paar jaar geen al te beste scorito pick in de tour omdat hij wel als absolute (sprint) topper geprijsd is. 

Gellemuun750jaarstad
valowitz
Ik ben zo benieuwd hoeveel gouden bekertjes Geilemuun al heeft gewonnen 😂

Daar kun je om lachen. Bij de eerste deelname direkt een beker.  We praten naar de tour weer 🤓. Als die seixas droom in nachtmerrie is veranderd voor velen.

Gellemuun750jaarstad
Nijmos
Waar dan?

Die richt zich op het wk mounten Bike. Die ruikt kansen in de eerste week. Maar een wedje dat ie geen slaaf zal zijn tot rit 21 voor Philipsen. Ik las het serieus ergens geen grap 

Gellemuun750jaarstad
valowitz

Hahaha Wout van Aert wint ook ook een ritje met B sprinters🤣. Die klik je dr als 2e in na Seixas 🥳. 

1 2 ... 15 16 17 18 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.