Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 17 18 19 20
Oerdewai
Gellemuun750jaarstad
Daar kun je om lachen. Bij de eerste deelname direkt een beker.  We praten naar de tour weer 🤓. Als...

Nou kom maar door dan met die praat, we zitten namelijk al in aanloop naar de tour 

ProScoritoManager
floda
Wout wint dit jaar van mads in sprint+ etappes en pakt 2x punten in tijdrit. Misschien nog wat teamp...

En als Pedersen hoge ogen gooit voor groen, waar gaat Wout die punten compenseren?

Koenb16
floda
Wout wint dit jaar van mads in sprint+ etappes en pakt 2x punten in tijdrit. Misschien nog wat teamp...

De laatste keer dat Wout in een individuele tijdrit in de tour punten pakte was alweer in 2023, dus zou die verwachting persoonlijk een beetje bijstellen.

TourDeFranceUnchained

Voor de mensen in de Wout van Aert discussie:

• 2025 - 3,5 miljoen - 198 punten - 48% gekozen
  • 2024 - 4,0 miljoen - 275 punten - 52% gekozen

Ecco
TourDeFranceUnchained
Voor de mensen in de Wout van Aert discussie: 2025 - 3,5 miljoen - 198 punten - 48% gekozen 2024 -...

Hoe zit het eigenlijk met die punten?

Is dit zonder dat je hem capt?

Nijmos
Gellemuun750jaarstad
Die richt zich op het wk mounten Bike. Die ruikt kansen in de eerste week. Maar een wedje dat ie gee...

Ik wil je best geloven maar dan is het relevant genoeg om die bron even terug te zoeken. Mijn eigen zoekslag op jouw stelling levert niets op

Ecco
Coureurs du Courage
WvA staat altijd op het interesse lijstje. Net als MvdP. Hun prijskaartje wordt een interessante. Ik...

1.5M voor MVDP, na zijn succes vorig jaar? Ik denk dat hij minstens een miljoen duurder is. Voor 1.5M zou ik hem overwegen. 

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Voor de mensen in de Wout van Aert discussie: 2025 - 3,5 miljoen - 198 punten - 48% gekozen 2024 -...

Wout zal naar ik verwacht wel wat goedkoper zijn dan in die jaren en daarmee toch weer een hoofdbreker. Vooral omdat de aanloop ook elke keer niet vlekkeloos was. Daarnaast vind ik het niet zo'n gekke gedachte dat visma in de ttt een half minuutje op UAE pakt en Vingegaard dus een serieuze tijd de trui pakt.

TourDeFranceUnchained
Ecco
Hoe zit het eigenlijk met die punten? Is dit zonder dat je hem capt?

Yes! Dus kan voor iemand persoonlijk natuurlijk wat meer punten hebben opgeleverd als hij/zij Woutje gecapt heeft.

Nijmos
Ecco
1.5M voor MVDP, na zijn succes vorig jaar? Ik denk dat hij minstens een miljoen duurder is. Voor 1.5...

Waarom zou je een prijs verwachten die je zelf te duur vindt? De prijzenmaker kijkt toch ook naar het parcours.

Coureurs du Courage
Nijmos
Waarom zou je een prijs verwachten die je zelf te duur vindt? De prijzenmaker kijkt toch ook naar he...

Precies dit. Ik denk dat MvdP of 1,5M of 2,0M gaat zijn, zodat mensen hem toch gaan overwegen. 2,5M dan wordt ie alleen gepakt door mensen die het wielrennen niet volgen en dus dik in hun pak genaaid worden.

Overigens jammer dat de helft van de berichten dusver vooral gaat over speculatie in prijzen, discussies over bronnen die niet bestaan & andere onzin. Ik heb sterk de neiging om mijn input hier ook maar achterwege te laten en over een tijdje terug te komen als er wel iets zinvols besproken wordt. Misschien is dit een salty opmerking of voelen mensen zich hierdoor aangesproken, excuses daarvoor, maar ik mis persoonlijk gewoon de echt nuttige input voor straks een team te bouwen.

klaas drr

Wout (en de Lie) kiezers werden vorig jaar wel beetje belachelijk gemaakt, Wout zat in het team van de winnaar uiteindelijk.  De Lie in het best mogelijke team, zou mooi zijn dat we aan het eind de tour ieders pre tour uitspraken nog even na konden lezen. Sta ik zelf ook tussen overigens haha.

Ecco
Nijmos
Waarom zou je een prijs verwachten die je zelf te duur vindt? De prijzenmaker kijkt toch ook naar he...

Ik heb geen idee wat er in de hoofden van de prijszetters omgaat. Jij wel?

Ik heb het idee dat er vooral naar (recente) prestaties wordt gekeken (voor iemand als Seixas bijvoorbeeld), maar nog meer naar hoe sterk de renner vorig jaar voor de dag kwam. Zo verwacht ik een Healy op basis van vorig jaar op 2M of zoiets. En MVDP dus op 2.5.

Maar misschien heb ik het mis. Het lijkt mij wel sterk dat er al te veel naar het parcours wordt gekeken. Voorbeeld: de beste sprinters kosten altijd ongeveer 4M, ongeacht het aantal kansen. In de Giro betaalde ik 4M voor Milan voor, op papier, wel acht of negen kansen. Die 4M (of zelfs meer) zal ik in deze TdF weer neer moeten tellen voor JP, met maar vijf kansen.

Hoe zie jij dat? Heb jij enig inzicht in de prijsstelling? Voor mij is het een zwarte doos dus ik ben wel benieuwd!

Ecco
TourDeFranceUnchained
Yes! Dus kan voor iemand persoonlijk natuurlijk wat meer punten hebben opgeleverd als hij/zij Woutje...

Thanks. En eventuele team en/of truipunten?

Buikopstang
Coureurs du Courage
Precies dit. Ik denk dat MvdP of 1,5M of 2,0M gaat zijn, zodat mensen hem toch gaan overwegen. 2,5M...

Dit zal straks als het spel open gaat wel veranderen. Even geduld nog

Gellemuun750jaarstad
Nijmos
Ik wil je best geloven maar dan is het relevant genoeg om die bron even terug te zoeken. Mijn eigen...

Tik in op Google.. odds rijd van der Poel de tour 2026 uit of niet?.   Ik durf dr wel een paar knaaken op in te zetten dat ie hem niet uit rijd😎

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Ecco
Thanks. En eventuele team en/of truipunten?

Zitten er ook in. Dat vertekent het namelijk ook vaak. Een Quinn Simmons had vorig jaar bijvoorbeeld 210 punten behaald voor 500k. Dan denk je misschien oh top aanvaller, maar van die 210 punten, heeft hij er 140 via Milan gekregen omdat die 16-18 dagen ofzo in het groen heeft gereden en etappes gewonnen heeft.  Dan moet je hem in al die etappes ook nog eens hebben opgesteld. 

Coureurs du Courage
TourDeFranceUnchained
Zitten er ook in. Dat vertekent het namelijk ook vaak. Een Quinn Simmons had vorig jaar bijvoorbeeld...

Hoe weet jij telkens die punten van vorig jaar? Zelf opgeschreven ergens of kun je die ergens inzien?

madeinstars

Net even gecheckt: Het trucje van datum aanpassen werkt helaas niet meer.

Gellemuun750jaarstad

Voor de twijfelaars van de voorspellingen van Gellemuun 750jaarstad het volgende. Gellemuun is niet zo groot toch heeft Gellemuun 2 nog aktieve grote ronde renners groot gebracht. Tim Naberman zat deze Giro bovengemiddeld vaak in de vlucht(groot ondergewaardeerd talent). En dan Pascal Eenhoorn een keienvreter oud Nederlands kampioen. Groot geworden onder de vleugels van nog een ondergewaardeerd oud Nederlands kampioen genaamd De Dolle Dries van Wijhe. Die renners die worden eens in de 750 jaar geboren. De dolle dries had ook  verre Gellemuun roots. Van earth komt niet in de buurt.

ProScoritoManager
Coureurs du Courage
Precies dit. Ik denk dat MvdP of 1,5M of 2,0M gaat zijn, zodat mensen hem toch gaan overwegen. 2,5M...

Ik snap je punt wel een beetje en zou het persoonlijk jammer vinden als jij je wat meer terugtrekt. Vind je bijdrages vaak getuigen van koersinzicht en dieper nadenken over het spelletje 👍

Maar ik denk dat het ook een beetje is zoals @buikopstang zegt: totdat de prijzen bekend zijn, kan je discussiëren wat je wilt, maar alles valt of staat toch echt met de prijzen, verhoudingen en totaal budget. Zelfs meer hoog over zaken als scenario's per etappe (of eerste week verloop), balans, teampunten etc. en de impact daarvan op je selectie staan of vallen uiteindelijk allemaal met de prijzen van de renners.

Dat gezegd hebbende is het denk ik ook inherent aan de Tour dat er wat meer 'casuals & eendagsvliegen' op afkomen dan op andere spellen en dat dat zo nu en dan ook afstraalt op het niveau van het forum. Lekker elitair verwoord, maar je zult snappen wat ik bedoel ;)

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Hoe weet jij telkens die punten van vorig jaar? Zelf opgeschreven ergens of kun je die ergens inzien...

Haha ja, in 2024 en 2025 een printscreen gemaakt achteraf van de top 75. Kan je precies de prijzen, punten en kiespercentages zien.

AJ_
Gellemuun750jaarstad
Tik in op Google.. odds rijd van der Poel de tour 2026 uit of niet?.   Ik durf dr wel een paar knaak...

Waarom denk je dat Van der Poel de Tour niet zou uitrijden? Ik heb het parcours bekeken, en er is maar 1 rit waar ik hem als de grote favoriet zou durven aanwijzen, en laat dat nou net rit 21 zijn. 

Overigens weinig ritten waar ik duidelijk MvdP zou opstellen, ik denk dat ik zelfs bij 1,5M ervan af ga blijven. 

ditisdavid
AJ_
Waarom denk je dat Van der Poel de Tour niet zou uitrijden? Ik heb het parcours bekeken, en er is ma...

Van der Poel heeft maar 2 van zijn 5 Tours uitgereden en in allebei die Tours reed hij amper uitslagen. Op basis van het verleden zou ik dus niet al te veel op hem rekenen in Parijs.

Alucard
AJ_
Waarom denk je dat Van der Poel de Tour niet zou uitrijden? Ik heb het parcours bekeken, en er is ma...

De Montmartre etappe is misschien wel de mooiste koers die écht op zijn lijf geschreven is, maar nog wel ontbreekt op zijn palmares. 

Ik verwacht daarom dat hij daar deze Tour vol voor gaat.

We weten dat als Mathieu zich dag in dag uit uitwringt en zijn reserves aanspreekt (zoals vorig jaar meerdere keren) dat zijn topvorm geen 3 weken aanhoudt, maar met dit parcours kan hij het veel dagen rustig aan doen. 

Ik verwacht dus een relatief rustige Tour van hem.

1 2 ... 17 18 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.