Kan Girmay dit aan? Als ik bijvoorbeeld kijk naar etappe 6 van PN dan zat hij bij lange na niet vooraan. Etappe 3 van Volta Valencia zat ook een heuveltje in, die overleefde hij dan wel. Maar etappe 8 zat een iets steilere pukkel in en die kon hij niet aan. Of een Trofeo Tramuntana (2025), daar reed hij ook geen goede uitslag.
Iemand anders argumenten waarom Bini dit werk wel aan zou kunnen?
Vandaag 'overleeft'. Ondanks een flinke boel bankpunten van THJ en 2x UAE, meer dan dik tevreden weer. Jammer dat Baudin het niet haalde, maar ben nog steeds blij dat ik hem gespeeld heb vandaag en liever deze 8 punten dan de 27 van de UAE knechten. Nog steeds onbegrijpelijk dat UAE hier koers gaat maken voor een triviale ritzege.
Voor morgen verwacht ik Pedersen voor achter en na. Lidl-trek zal dus het heft in handen nemen. Sprinters eraf, vlucht onder controle en met een man of 50 sprinten in Foix. Opstelling dus makkelijk: 4x UAE, 2x Lidl-trek, Baudin, Vingegaard & Van Gils (C).
Verder nog een aantal leuke 'feitjes':
- Na 3 etappes iedereen buiten top 30 op 7 minuten. Dit reeds voorspelt voorafgaand aan de Tour. Namen die mogelijk voor AK gaan zijn dus al wel te zien, plus mogelijk meer ruimte voor de vluchters nu alles al in een voorlopige plooi ligt. Betekent ook dat de grote namen klassementspunten gaan harken tot en met deze Tour.
- Tiberi was 1ste man voor t AK dit jaar.. komt dus weer uit dat de 2de man eigenlijk de 1ste is bij Bahrein. Heeft wel rugnr 71, onze Lenny Martinez. Die gaat echt niet voor de bollen meer, dan had hij allang laten lopen.
- Vingegaard heeft inmiddels 154 punten. In dé discussie ging het vaak over hem versus Lipo+REv/Ayuso. Deze komen samen op 144/161/189, afhankelijk van de verschillende samenstellingen. Ondanks dat ik van de Vingi-parochie ben, moet ik (voorlopig) toegeven dat de andere strategie redelijk on-parr is. De komende dagen zal Vingegaard echter wel gaan uitlopen naar verwachting. En hij is opstelbaar, terwijl die anderen geen optie zijn in je dagopstelling.
Wat jij een "feit" noemt is dus objectief gewoon incorrect. De Lie leverde de afgelopen 2 tours meer dan genoeg punten om zijn prijs te verantwoorden en niet op verrassende etappes. Dat gezegd zijnde snap ik dat zijn wisselvalligheid een reden is om hem niet te picken.
Vandaag pijnlijke bankpunten gepakt en van 97 naar 86 procent gezakt. Mezelf weer opgeraapt en morgen weer een nieuwe dag.
De dilemma's: kunnen girmay en philipsen dit aan? Ik had ze in de opstelling staan maar door de teleurstelling van vandaag en dat "kenners" ze niet noemen, ga ik toch weer stuyven en vacek erin gooien. Zal je maar zien dat je morgen weer bankpunten pakt...
Wat hierboven al wordt genoemd. Wss gaat Lidl controleren en gaan ze alle bergen opknallen om om Pedersen te grootste kans te geven. Net zoals ze ook gedaan hebben bij de Giro vorig jaar. Ik denk niet dat Girmay en Philipsen er nog aan hangen op het einde.
mijn vraag is. Kan Gregoire potentieel een rol van betekenis spelen? Iemand daar iets nuttigs over te zeggen?
Volgens mij heb ik ergens gelezen in de teamaankondigingen van de tour dat NSN rit 4 met Frigo wilde aanvliegen. Lijkt me ergens ook wel logisch om rit 5 helemaal scherp te staan met Girmay en geen energie te verspillen. Of het in de praktijk anders uitpakt, weet ik natuurlijk niet. Maar ik zet Girmay wel op de bank...
Ik verbaas me wel enigszins over de aanname dat Lidl Trek dit gaat controleren. Met Ayuso en Skjelmose heb je twee man die al afvallen, ook Pedersen zelf zal in dat scenario niet gaan werken.
Zelf vraag ik me dan af of je een etappe als deze moet willen controleren met 5 man als Lidl Trek zijnde in de hitte. Dan heb ik het nog niet eens over dat je met Simmons iemand hebt die goed uit de voeten kan op dit terrein. Pedersen en Simmons in de ontsnapping krijgen is een veel realistischer en duurzamer scenario lijkt mij
Morgen wordt het opnieuw 36 graden en is het ook weer een etappe van 180+ km. De Lidl mannen hebben de afgelopen dagen ook al een duid in het zakje gedaan. Vandaag hebben Vacek, Verona en Simmons ook tot 2km voor de streep doorgereden. Persoonlijk zie ik Lidl de mankracht niet hebben om de etappe volledig te controleren als er ook weer 50 man in de vlucht willen. Beste wat ze kunnen doen is zelf met 2/3 man in de vlucht gaan en vanuit daar iets proberen.
Heb genoeg aanvallers die in potentie over die punten heen kunnen sta nu eens hoog en wil daar blijven maar zie het nut van vingegaard morgen niet in gaat ten kosten van een vluchter al zou ik Ballerini kunnen slachtofferen.
Het domste wat je kunt doen na een paar flaters is alles of niets gaan spelen dus misschien toch vingegaard blijven opstellen;)
Denk dat ze het wel gaan willen controleren tot de tussensprint en ondertussen de andere sprinters eraf rijden. Dan heeft Pedersen in ieder geval weer 25 punten binnen. Daarna zal het wel ontbranden op die klim en dan is het kijken wie mee kan.
Mooie analyse, kan ik me helemaal in vinden. Zelf speel ik (denk ik) Pogi, del Toro, Vingegaard voor de AK punten. Ayuso en Skjel voor mogelijke punten Pedersen (groen, winst?). Gregoire als cap (probeerde het vandaag maar liet lekker lopen). Aangevuld met van Eetvelt (mag hij mee voor geel?) en Stuyven.
Laatste plekje nog twijfel tussen McNulty voor eventuele UAE punten of Verstrynge (kan zelf, evt. via MvdP punten?).
Voor sprinters lijkt mij dit echt te zwaar: vanuit Fougax-et-Barrineuf start de Col de Montségur. Die start met een stuk vals plat, maar de echte klim is 6,9 kilometer lang, aan 6,6 procent, en wie wil uberhaupt sprinters mee naar de finish... Pedersen zie ik dit wel aankunnen.
Simmons gaat wellicht morgen voor geel, en dat zou Pogacar vast goed vinden (pakt die in etappe 6 wel terug). Vacek staat er ook kort achter - dus zal ook mee proberen te vluchten.
Bovendien zouden ze beide nog teampunten van Pedersen kunnen krijgen bij winst + groene trui.
Zeg ik iets geks? Ik kijk het morgen nog wel even aan. Merk wel dat na al die jaren deze scorito poultjes invullen, inmiddels waar je op moet/kan letten.
Lidl hoeft het niet alleen te doen he. Ineos is er ook nog en die hebben er wel echt de ploeg voor. Dan heb je eventueel nog Alpecin mochten ze niemand in de vlucht hebben en NSN als ze de illusie hebben dat Girmay dit aan kan.
Er zijn altijd wel een of twee ploegen die dan gaan rijden waar je het van te voren niet meteen van verwacht.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.