Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 179 180 181 182
Oerdewai

Van Gils in vorm met een parcours wat hij prima aan zou moeten kunnen. Dilemma is echter de twijfel of hij wel in de aanval 'mag'. Ik denk wel dat hij mag rijden van Bora, maar zeker weten doe ik het niet. Anderzijds heb ik Cort voor morgen, een rasaanvaller die heuvels prima over kan en een goede sprint heeft. 
Morgen ga ik wel een aanvaller cappen gezien de laatste 35km

Zadelpen

Als je echt voor de bergtrui wil gaan, wil je morgen dan ook niet al wat punten pakken? 

Groetemeule

Ai mannekes, vandaag een flinke patat gekregen. Met 300 punten nog wel gemiddeld gescoord. Snel door naar morgen! Heb vooralsnog godon 🧢 ma ik twijfel door zijn val. Denk anders vluchter cappen? Lastig lastig 

Johan Hofman
KV
Bedankt voor deze interessante eerste forumpost. Geef je het ook eens mee dan als je slecht scoort?

Ik lees het hele forum mee en daar leer ik veel van, ben zelf vaak niet zo goed in opstellen en selecties samenstellen daarom post ik eigenlijk niet. Dit is mijn beste start ooit mede door de lessen die ik op dit forum leer en dat maakte me blij en wou ik graag delen.

Maar als je dat graag wilt zal ik ook mijn slechtere scores delen die zullen veel gaan volgen waarschijnlijk. Lees hier altijd veel over bekertjes maar ik zou een duimpje al erg mooi vinden.

Tbosman
Arne Riis
Ik heb even op de achterkant van een bierviltje zitten rekenen (en ga dit bijhouden de rest van dd T...

Leuk! Mooi om zo bij te houden.

VliegendSchwe1n
Johan Hofman
Ik lees het hele forum mee en daar leer ik veel van, ben zelf vaak niet zo goed in opstellen en sele...

Klasse man, ik gun je een beker of duimpie. En voel je vooral vrij zelf inzichten toe te voegen, kennelijk heb je er, in ieder geval nu in het begin, kijk op hoe de tour gaat lopen. 

Arie Bombarie
johnnyhooggeland
Wat is iedereen goed zeg! 

😂

Zadelpen

Wij hebben amper renners voor dit soort etappes, mocht het idd een vlucht worden. Team Zadelpen zal morgen bestaan uit alle truipunten + lafjes Skjelmose als C. Met speerpunten VPP en Stuyven. En..... een ontketende Lennnnyyyy Martinezzzz. 

We maken ons grote zorgen. Gaan we morgen onze gouden positie op het spel zetten? Dat zit er dik in.

KV
Johan Hofman
Ik lees het hele forum mee en daar leer ik veel van, ben zelf vaak niet zo goed in opstellen en sele...

Blijf zeker verder posten Johan. Enkel door actief mee te denken, word je beter in het spelletje.

Flomolen

Verkeerde cap vandaag helaas.

Morgen verwacht ik veel van deze renners: Stuyven, Godon, Ganna, Vacek, MVDP, Abrahamsen, Verstrynge, Cort en Foss. Benieuwd wie deze rit gaat winnen

ArnoB
Ramonster
De Lie was nog door 19% gekozen. Zo hoog, dat verbaasd me echt.   

Afgelopen 2 jaar goed voor 5 x top 7 finishes per Tour. Dus op zich geen hele gekke pick.

Steef26
Flomolen
Verkeerde cap vandaag helaas.   Morgen verwacht ik veel van deze renners: Stuyven, Godon, Ganna, Vac...

Denk je dat de sprint+ types het kunnen opnemen tegen een paar springbokken van 10 kilo lichter die ook mee gaan zitten in de vlucht?

Volgende dag gaan we sprinten, lead outs (sprint+ types zoals stuyven) moeten dan in topvorm zijn.

Maarten Koning
ArnoB
Afgelopen 2 jaar goed voor 5 x top 7 finishes per Tour. Dus op zich geen hele gekke pick.

Inderdaad, ik had hem er in staan tot het nieuws van zijn buikgriep. Ik denk dat velen die hem kozen het nieuws ook niet mee hadden gekregen of dat het te laat was om opnieuw te puzzelen. 

Op voorhand was hij qua potentie, natuurlijk een koopje.

De Tourminator

Vandaag Plapp en Vacek opgesteld voor THJ en Skjelmose. Dat zijn helaas wat bankpunten geworden. Maar wel CPaz, dus we blijven er in geloven. 

Morgen Godon als Cap.

Flomolen
Steef26
Denk je dat de sprint+ types het kunnen opnemen tegen een paar springbokken van 10 kilo lichter die...

Dan is het nog 35km tot de finish. Verwacht niet dat die springbokken dit gaan gaan redden... Daarbij gaan types als Godon en Stuyven wel meekunnen op dat laatste klimmetje. 

Benzardi

We gaan morgen vol voor B Healy.

O ja............ vandaag 390 puntjes bij elkaar geharkt, dus wij zijn tevree.

Vergane Glorie
Ramonster
Krijgt Carapaz de ruimte dan denk je? Ik geloof daar niks van. Te ge vaarlijke klant

OW nee die mag niet weg, maar als ze gaan sprinten ivm Pedersen is hij wel het type dat mee kan gaan sprinten. 

al maakt Cort een goede indruk, dus wil best die gok wel wagen denk ik nu. Zal er altijd bijzitten en sprinten zal hij ook wel doen.

verder gaan Stuyven, Godon, gregoire (toch wel) Skjelmose, Vingegaard 2xUAE mee

laatste plek voor Carapaz, Girmay, turgis, Foss of McNulty...

Laatst gewijzigd
Maxitaxi

Morgen gewoon pedersen als kopman als je hemt hebt toch?? Of toch godon?

TankinkforPresident

Hier ook een tamelijk nieuw forum-member die deze Tour heel goed gestart is. Maar ik moet eerlijk zeggen dat er toch vaak meer geluk dan wijsheid bijzit.

Ik merk zelf (en denk vele anderen ook) dat je op veilig gaat spelen, als je hoog staat in het spel. Als ik op 70% - 80% had gestaan, had ik vandaag mijn aanvallers opgesteld. Maar vandaag dus  "bang" gespeeld op de klassementsmannen + Gregoire. Terwijl ik 90% zeker was dat de vlucht het zou gaan halen, toch Pogacar gecapt.

Ik kan er ook moelijk tegen dat sommige (nieuwe)leden alleen hun hele goede scores delen. Alsof ze even bevestiging willen hebben, terwijl ze waarschijnlijk (net als mij) gewoon heel veel geluk hebben dat UAE het gat dicht rijdt. Er komt soms gewoon heel weinig wielerkennis bij kijken. 9/10 keer eindigt vandaag gewoon in een vlucht. Mede daarom is Kevin ook zo'n held hier. Altijd zijn scores delen, goed of slecht!

Ullrich
Vergane Glorie
OW nee die mag niet weg, maar als ze gaan sprinten ivm Pedersen is hij wel het type dat mee kan gaan...

Ik laat morgen alle klassementsrenners thuis, op de UAD mannen na. De rest bestaat uit aanvallers en sprinters die dit aankunnen, zoals Godon en Girmay. 

Steef26
Flomolen
Dan is het nog 35km tot de finish. Verwacht niet dat die springbokken dit gaan gaan redden... Daarbi...

Ik geef je het voordeel van een twijfel. Mocht dit scenario werkelijkheid worden, chapeau.

Kan me een etappe uit de Giro herinneren dat Stuyven er op de laatste klim doorheen zakte.

Na de klim is het 35 km dalen. Mocht Pogi en co zin hebben om te koersen, kan ook Pidcock iedereen om de tuin leiden.

SietseVliegen

Etappe 4: Stijn Kling is het eens met tourdirecteur Prudhomme, wedstrijd tussen de sterke sprinters en de vluchters. Echt een dag voor Pedersen of Matje die het beiden vanuit peloton of vlucht kunnen aanvliegen. Als Pedersen niet in de vlucht zit kan Lidl tempo bepalen op de klim. Zit er tempo in dan houden Philipsen en Girmay het waarschijnlijk niet bij, zeker niet met deze hitte. 

De wedkantoren zitten op dezelfde lijn, gecombineerde odds van 5 grote jongens: 

1 Mads Pedersen 4.00

2 Mathieu van der Poel 8.00

3 Mathias Vacek 13.00

4 Jasper Philipsen 19.00

5 Maxim Van Gils 21.00

6 Magnus Cort 21.00

7 Romain Grégoire 21.00

8 Michael Matthews 26.00

9 Dorian Godon 26.00

10 Jonas Abrahamsen 34.00

Laatst gewijzigd
brakobama
Maarten Koning
Inderdaad, ik had hem er in staan tot het nieuws van zijn buikgriep. Ik denk dat velen die hem kozen...

'Op voorhand qua potentie een koopje.' Ja, dat is de Lie altijd. Feit is dat hij niet voor niets dat koopje is. Hij levert namelijk zelden. Je klikt hem in je team en denkt: 'zou het dan nú een keer lukken? De aanhouder wint!!!'

Klinkt misschien verwaand of te zelfverzekerd, maar ik vind het heerlijk dat er nog steeds mensen zijn die in de Lie trappen. En ja, hij zal ooit ongetwijfeld wel scoren. Maar hier komt hij er niet meer in..

ThiasPinarello
berggie1987
Leuke rit met een hoop inzicht. Ik denk dat afgezien van de uitkomst een belangrijke vraag is: hoeve...

Dit lijkt me een duidelijke tip en houvast na vandaag. 
Was er vol voor gegaan. Baudin als cap, paar andere mooie vluchters mee. En daardoor inderdaad te veel AK op de bank. 
163 bankpunten en vooral ook een wijze les rijker.

Ik wilde juist een keer aan het begin van de ronde niet te veilig spelen. Daarin nog steeds aan het zoeken, ook na een paar jaar Scorito. In het Pogi-tijdperk is in ieder geval voldoende AK hebben toch echt wel een belangrijke basis. 

Ramonster
ArnoB

Wel als je het nieuws had gevolgd dat die weer eens ziek was al tijdens de ploegenpresentatie 

1 2 ... 179 180 181 182

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.