Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 185 ... 190 191
Zitvlees
Ecco
Precies dit. Om opstelstress te voorkomen heb ik bijvoorbeeld 11 klimmers met AK potentie (Carapaz w...

haha baal ook van 2 x nulpunten Vacek

Jackie

Ik probeer dit soort etappes altijd aan te vliegen door proberen te kijken door de ogen van Pogi. 

Rupsje nooit genoeg wint het liefst gewoon alle etappes.

Ik denk dat hij ook gewoon het geel wil houden en alleen renners laat gaan die meer dan 7 minuten achterstand hebben.

Dan kan er voor mij dus een streep door Arensman, Voisard, VPP, van Gils, Vacek, Baudin om maar een paar te noemen.

Voor Pedersen, toch de favoriet voor vandaag, zal het daarom ook lastig genoeg worden. Alleen Skuijns en Gee van Lidl staan op grote achterstand. De rest staat te kort en in zn eentje gaat t ook voor Pedersen lastig worden.

Maw, het is vandaag zoooo lastig wie er (mogen) mee zitten in de vlucht.

100 willen, slechts een aantal mogen.

Ik denk vandaag aan Gregoire, MvdP,  aranbaru,  Alaphilippe Mathews, JP ,en  Healy

McMulenga
Zitvlees
haha baal ook van 2 x nulpunten Vacek

Ik heb hem gister ook flink lopen uitschelden haha. Hij leek perfect te zitten om mee te doen, gaat ineens op kop rijden en stuurt 1 bocht voor het einde uit om vervolgens naar boven te kruipen.  

TourDeFranceUnchained
Astarloa
Die hitte geldt natuurlijk net zo goed voor de renners in de kopgroep, met meer effect zelfs. Het is...

Jaa sorry maar ik heb er gewoon andere gedachte bij. Kan natuurlijk straks blijken dat ik er totaal naast zit, maar ik zie een scenario waarin Lidl en Ineos samen controleren om dan met een uitgedund peloton naar de meet te gaan, gewoon niet gebeuren. 

Edit: als dit daadwerkelijk zou uitkomen, wat zou UAE dan tegenhouden om gebruik te maken van het vuile werk van Lidl en zelf op de laatste klim vervolgens volle gas te gaan en voor een nieuwe ritwinst te gaan met del Toro / Pogacar?

Laatst gewijzigd
Zolderman
TourDeFranceUnchained
Jaa sorry maar ik heb er gewoon andere gedachte bij. Kan natuurlijk straks blijken dat ik er totaal...

Omdat dit een hele andere aankomst is die vlak is?

TourDeFranceUnchained
Zolderman
Omdat dit een hele andere aankomst is die vlak is?

Dat is de aankomst in Roubaix, Ronde van Vlaanderen en Luik ook?

KooijKarper

Ik twijfel tussen Foss, Philipsen & VPP. Philipsen voor een sprint voor top 20 voor groen achter de vluchters, VPP & Foss evt voor de vlucht. Al zie ik ze Foss eerder laten rijden dan VPP ivm afstand in het AK.

ThiasPinarello
Jackie
Ik probeer dit soort etappes altijd aan te vliegen door proberen te kijken door de ogen van Pogi.  R...

MvG op 15:47. Dat mag toch het probleem niet zijn?

SietseVliegen
Oerdewai
'Turgis niet meenemen' --> ik neem hem wel mee. Hij was dit jaar top 20/30 in de ronde van Vlaan...

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat ik Turgis het bandje geef. Ik heb geen Pedersen en andere namen heb ik nog minder vertrouwen in. Het is bijna treurig dat het zover moet komen haha

Zolderman
TourDeFranceUnchained
Dat is de aankomst in Roubaix, Ronde van Vlaanderen en Luik ook?

Ik vind deze etappe vergelijken met 3 monumenten wel een beetje ver gaan.. Maar wie weet probeert hij het, ik zie het iig niet gebeuren.

Staafmixer

Gisteren 303 punten gepakt met Pocacar (C), Vingegaard, Del Toro, Skjelmose, McNulty, Jegat, Grégoire, Vacek en Verstrynge.

Een keuze waarbij risico was gespreid en sta er nog steeds achter. Dan zijn 145 bankpunten met Carapaz, Seixas, Johannessen en Lipowitz natuurlijk heel zuur. Maar stel je gaat vol op het orgel met AK, zul je net zien dat 15 vluchters vooruit blijven tot de meet of andersom. 

Vandaag neig ik meer naar kans voor vluchters. Pogacar, Del Toro, Godon, Berckmoes, Grégoire (C), Skjelmose, Stuyven, Vacek en Verstrynge. 

Hopelijk is Godon goed hersteld, mede voor deze etappe heb ik em gekozen namelijk. 

TourDeFranceUnchained
Zolderman
Ik vind deze etappe vergelijken met 3 monumenten wel een beetje ver gaan.. Maar wie weet probeert hi...

Tuurlijk is het vergezocht en ik speel masr advocaat van de duivel. Ik bedoel maar, als Lidl Trek 150 km gaat controleren, waarom zou een UAE of types als Pidcock, Healy, Van Gils en Izagirre hier dan niet van profiteren om dan op de laatste klim er zelf van door te gaan? Na de afdaling is het slechts 25km.

ThiasPinarello

Verstrynge zie ik op meerdere plekken genoemd worden. Wordt hij gezien als een Ben Healy-light? Of meer als een verzekering voor de teampunten van een scenario met MvdP of juist JP.

KV
ThiasPinarello
MvG op 15:47. Dat mag toch het probleem niet zijn?

En VPP op 17min

Stootlek

Mooi al die wishfull thinking analyses/voorspellingen. Voor alles valt wat te zeggen, het is gewoon lastig vandaag. Daarom kies ik 4x UAE, Pedersen (C), Philipsen, Vacek, Stuyven en Pidcock. 

Skjelmose, Turgis en Foss blijven op t bankje. Dat wordt ongetwijfeld spijt straks.

Zolderman
TourDeFranceUnchained
Tuurlijk is het vergezocht en ik speel masr advocaat van de duivel. Ik bedoel maar, als Lidl Trek 15...

Haha snap ik geen probleem. Verwacht het vuurwerk inderdaad ook pas de laatste klim, als Lidl controleerd geloof ik ook niet dat ze die eerdere 11km klim al volle bak gaan, pas die laatste inderdaad.

En dan kunnen er zeker renners, goede voorbeelden zijn degene die jij noemt, weg proberen te springen.

Wat tegen dat scenario spreekt is dat Vacek en Simmons misschien wel even hard omhoog kunnen rijden dus een heel straf tempo voor het peloton op kunnen zetten. Daarnaast is het vanaf de top nog 30km en verwacht dat Pedersen op de klim niet veel meer dan 30 seconde zou verliezen.

Buikopstang

Wat verwachten jullie van Berckmoes. Zouden ze daar nu vol op hem inzetten voor de sprint na het wegvallen van de topper de Lie? Want ergens had ik hem vandaag ook gehoopt op te stellen. 

Twijfel nu tussen Philipsen en Berckmoes voor het laatste stoeltje namelijk. Meer mensen dit probleem?

Buikopstang

Wat verwachten jullie van Berckmoes. Zouden ze daar nu vol op hem inzetten voor de sprint na het wegvallen van de topper de Lie? Want ergens had ik hem vandaag ook gehoopt op te stellen. 

Twijfel nu tussen Philipsen en Berckmoes voor het laatste stoeltje namelijk. Meer mensen dit probleem?

VliegendSchwe1n

Ik denk dat vandaag te zwaar is voor Stuyven, Turgis, JP, Bini. 

Magnus (C)ort, Grégoire, Godon, 4 UAE, Vingegaard en Skjelmose 

madeinstars
TourDeFranceUnchained
Jaa sorry maar ik heb er gewoon andere gedachte bij. Kan natuurlijk straks blijken dat ik er totaal...

Die laatste klim is 7 km aan 6% op 35km van het einde. Niet zwaar genoeg om daar energie aan te besteden.

martijncr

Wat een chaos! Haha. Gelukkig betekent dit dat je geen 'fout' kan maken met je opstelling, want niemand kan werkelijk de uiteindelijke rituitslag met zekerheid vooraf voorspellen. Ik denk dat ik voor een vlees-noch-vis opstelling ga. 3-AK, 3-sprint+, 3-aanvallers. 

Pogi, Ving, Del Toro voor GC en JK punten als de vlucht niet vergenoeg afstand neemt.

Philipsen, Stuyven en Turgis als een van hen denkt óf mee te gaan in vlucht voor tussensprint en toch kunnen aanklampen óf na een vluchtgroep willen sprinten voor de groene trui punten en daardoor bijvoorbeeld tussen 10-20 eindigen. 

En dan de vluchters Foss, Gregoire en Vacek. Al deze drie hebben vanmorgen al even het bandje om gehad. Voelt en is een totale gok en hoop vlak voor de start nog iets mee te krijgen over ambities van deze lieden

martijncr
VliegendSchwe1n
Ik denk dat vandaag te zwaar is voor Stuyven, Turgis, JP, Bini.  Magnus (C)ort, Grégoire, Godon, 4 U...

Waarom de 4 UAE? 

mirkodek

Na gisteren spreid ik vandaag de winstkansen:

• Pedersen en Girmay mocht het tot een sprint met gereduceerd groepje komen
  • Healy & Vacek voor als het een vlucht wordt
  •  3x UAE + Vingegaard voor zekere punten
  • Sjkelmose voor teampunten Pedersen (grootste kans op winst in mijn ogen) + snel aan de meet als het toch de favorieten worden die om de zege gaan strijden

Verstrynge, Van Eetvelt, VPP en Grégoire zouden ook zomaar eens in de vlucht kunnen zitten, maar dat neem ik maar voor lief. Net als de kleine kans dat het een minder selectievere sprint wordt en Philipsen er nog bij zit. Turgis zou ook prima in de punten kunnen rijden vandaag maar gisteren heeft me wel geleerd om iets meer in te zetten op de zekere punten.

zomaareens

vandaag is toch gewoon voor vd Poel

DeLieOfNie
martijncr
Waarom de 4 UAE? 

Potentieel op teampunten. Zelfs als ze het groen verliezen alsnog 11 puntjes voor geel en wit. Als je er dan 4 hebt gaat het snel.

1 2 ... 185 ... 190 191

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.