Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 186 ... 190 191
berggie1987

Van der Poel blijft een lastige..het is een steengoede renner maar wel echt op een beperkt terrein. Hij blinkt uit op de kasseien en op heuvels tot zon 1,5 km. 

In grote rondes zoals vandaag zijn het toch anders type heuvels/bergen. Hij zou het sporadisch eens kunnen als alles meezit maar in mijn ogen geen absolute topfavoriet.

bdebouwer

Hier 4 namen voor 2 plekjes:

• Carapaz: Teampunten Baudin (niet zeker), heeft de neiging om mee te gaan sprinten bij dit soort aankomsten.
  • Verstrynge -> Vlucht, teampunten vdp (acht ik de kans heel klein voor)
  • Plapp -> Vlucht, heeft een soortgelijke etappe gewonnen in de Giro.
  • Skjelmose -> Sprint ook wel eens mee, teampunten Pedersen (grotere kans)

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Laatst gewijzigd
Skep sus TJV

Tip: neem ook je budget in je keuze mee. Kleppers will be kleppers. Ik zie nu mensen twijfelen om Philip op de bank te laten voor Turgis. Of Vacek/abrahamsen/baudin te plaatsen boven erkende toppers en winnaars in de tour.

Wie kan het afmaken als het erop aankomt: mvdp, pedersen, girmay, Philip, Pidcock.

Ik heb ook baudin in de selectie, maar zelfs als die goed rijdt is de kans op max 8 punten groot. Denk dat Girmay/Ayuso/Skjelmose de voorkeur krijgt. 

bdebouwer
Skep sus TJV
Tip: neem ook je budget in je keuze mee. Kleppers will be kleppers. Ik zie nu mensen twijfelen om Ph...

Dit is toch veel te zwaar voor Girmay en Philipsen?

Dampe hin
bdebouwer
Dit is toch veel te zwaar voor Girmay en Philipsen?

Dat denk ik ook. Maar wat als er een groepje van zeg maar 6 á 7 voorblijft en het peloton relatief rustig omhoog besluit te fietsen? Dan kan het best zijn dat een Girmay nog kan sprinten voor plek 7 of 8? 

GLo

Gewoon een heerlijk onvoorspelbare etappe. Genieten zou ik zeggen en maar niet balen als jouw aanvallers net DE poging gemist hebben.

Wel balen trouwens als het  weer 1.Del Toro, 2. Pogacar wordt. Maar goed er zijn er genoeg die daar heel blij van worden.

Astarloa

Bijzonder om te zien hoeveel mensen al in rit 4 geen flauw idee hebben wie op te stellen.

Jackie

Wat dom, jullie hebben helemaal gelijk. Zat naar de uitslag van gisteren te kijken ipv naar het algemeen klassement 

Op een telefoon op mn vakantieadres toch wat lastiger dan op mn pc 😅

VliegendSchwe1n
martijncr
Waarom de 4 UAE? 

Omdat ik niemand in mn team heb waarbij ik significant meer dan 11 punten verwacht. 

Stuyven zou het op een hele goede dag misschien kunnen (staat bij de bookies 15-20e plek) maar dikke kans dat hij rustig aan doet om bijvoorbeeld Merlier morgen beter te kunnen helpen en evengrote kans dat hij het wel probeert en het toch te zwaar is of niet zijn dag. Turgis zie ik het ook echt niet doen. En ook JP en Bini zie ik hier echt geen kansen hebben. 

Dit soort etappes zijn een loterij en dan pak ik graag die 10-12 basispunten met UAE'ers en Vingegaard. Met Skjelmose probeer ik de 6 groene punten en eventueel etappe punten van Mads te vangen, daarom hij en niet Remco.

En 3 renners die het vandaag voor mij moeten doen, vooraf had ik Godon als cap in gedachten maar heb nu een beter gevoel bij Cort. En als derde Gregoire nog om te scoren.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Over waarom stel je UAE op. 

Groen: Pedersen moet intermediate sprint winnen of mee met de beste 5 over die laatste berg, zie voor beiden redenen dat dat niet lukt

Wit/Geel: De eerste vluchter die echt mee mag zie ik op zo'n 2.30 staan (Jegat). Kan maar zo dat het peloton binnen die tijd binnenkomt als een Bini/Pedersen/Alpecin/Matthews niet meezitten. Dan kan het ook maar zo binnen de 2.30 zijn.

Zeg niet dat het een garantie is, maar is de kans groter dat pak en beet Berckmoes en VPP bij de eerste 10 eindigen vandaag?

mirkodek
Astarloa
Bijzonder om te zien hoeveel mensen al in rit 4 geen flauw idee hebben wie op te stellen.

Oprechte vraag: wie stel jij op vandaag?

Ruubstacarnaval

Waarom zie ik VPP zo vaak voorbij komen? De man weegt nauwelijks meer dan een veertje die gaat met zo'n vlakke aanloop nooit in de kopgroep zitten, tenzij ze pas na de tussensprint een kopgroep gaan vormen maar dan kan UAE net zo goed toch nog voor de etappe gaan.

Rije Rudy

Vergis ik mij nu of neemt Vingegaard het geel over als hij in de daguitslag voor Pogi eindigt? (in het geval er geen vluchter de gele trui overneemt) Dit heeft natuurlijk wel invloed op de teampunten van de UAE'ers. Of achten jullie dit weinig waarschijnlijk?

Gellemuun750jaarstad

Seixas die tovert wat uit zijn googelhoed. Alles of niets

Jackie

Ik denk dat we een strijd in een strijd in een strijd krijgen.

Voor het groen, voor de bollen en voor de ritwinst 

Ik blijf bij Gregoire, Healy, Mathews,  MvdP en Aranburu 

Hoop/denk dat we vuurwerk krijgen ! 

Astarloa
mirkodek
Oprechte vraag: wie stel jij op vandaag?

(C)ort, Godon, Gregoire, Pidcock, Vingegaard en 4x UAE. Ik weet ook niet hoe de dag gaat lopen vandaag maar dit is voor mijn selectie de meeste logische keuze.

Hidde98

Dit zijn over het algemeen de mooiste etappes, want niemand weet de winnaar.

Daarom deze opstelling:

Pedersen (C), Pogi, Del Toro, McNulty, Ving, Gregoire, Matthews, Stuyven, Vacek

Pedersen cap omdat die zowel vanuit een vlucht als peloton zal sprinten, dus of voor p1-5 of p10-15.

Pogi, del toro, mcnulty, ving voor de veilige pt vanuit ak/jongeren -> denk punten voor pt trui kwijt.

Vacek/Gregoire vlucht -> Vacek als up nog teampt Pedersen 

Stuyven/Matthews vlucht/spr

Voornaamste gok blijft hier natuurlijk als Pedersen mee zit in de vlucht, overleeft die de laatste berg. In de vlucht zal mensen gas geven om hem te droppen op die laatste klim, maar hij zal dan altijd door rijden voor een p6 bijvoorbeeld, want ook dat zijn 14pt aan de meet voor het puntenklassement.

VliegendSchwe1n
Astarloa
(C)ort, Godon, Gregoire, Pidcock, Vingegaard en 4x UAE. Ik weet ook niet hoe de dag gaat lopen vanda...

Nou wij zijn het iig eens over deze rit 😂

skylimit
Rije Rudy
Vergis ik mij nu of neemt Vingegaard het geel over als hij in de daguitslag voor Pogi eindigt? (in h...

ONwaarschijnlijk dat Vingegaard voor Pogacar gaat eindigen in de etappe. Hij wil de gele trui helemaal niet.

ditisdavid
Hidde98
Dit zijn over het algemeen de mooiste etappes, want niemand weet de winnaar. Daarom deze opstelling:...

Als je Pedersen hier niet durft te cappen, dan denk ik dat hij in je berekening vooraf er dusdanig matig uitkomt dat je hem beter niet had moeten hebben. Als niet-Pedersenkiezer zijn dit en etappe 21 de ritten waar ik hem echt mis.

brakobama
skylimit
ONwaarschijnlijk dat Vingegaard voor Pogacar gaat eindigen in de etappe. Hij wil de gele trui helema...

Maar wil Pogi hem wel? Straks doen ze nog hun best om als laatste over de finish te komen!

Kans lijkt mij 50/50. 

ugge2

Vandaag maar maximaal spreiden, wat vluchters, wat sprinters+ en pogi en zn vriendjes. Vanaf morgen eindelijk duidelijke opstellingen...

Dampe hin

Staat een kort interview met Sam Bewley van NSN op X. Hij zegt dat ze denken dat er een goede kans is voor de vlucht. Ze hebben daar wat opties voor, maar moeten met het oog op de sprint van morgen ook de energie van een aantal renners moeten managen.

Lijkt me dus dat Girmay vandaag definitief uit de opstelling kan.

Tour_liefhebber
Dampe hin
Staat een kort interview met Sam Bewley van NSN op X. Hij zegt dat ze denken dat er een goede kans i...

Al zie je natuurlijk ook vaak dat er precies het tegenovergestelde gebeurt van wat er in het interview gezegd wordt, toch?

Dampe hin

Ja en meestal gebeurt ook net het tegenovergesteld van wat gunstig is voor mijn keuzes. Dus Girmay gaat winnen vandaag nu ik hem eruit geklikt heb.

1 2 ... 186 ... 190 191

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.