Ik twijfel wat over de laatste twee plekjes. Ik heb nog keuze uit ben o connor, vauqelin, skjelmose (heb vacek en Simmons ook opgesteld), storer en caruso en girmay.
Ik denk dat het niet bergachtig genoeg is voor storer en caruso. O connor en vauqelin zouden in theorie goed mee moeten kunnen met de vlucht maar vallen erg tegen tot nu toe. Skjelmose kan zomaar meezitten en girmay verwacht ik dat die zich spaart voor morgen. Nog tips?
Heel erg bedankt voor deze tip. Zat zo te twijfelen met girmay voor vandaag.
Toch maar Gregoire als cap vandaag maar ik had het gevoel dat die zo zat af te zien gister dat het echt niet "bewust laten lopen" is, maar wel de meest logische cap uit mijn team. Ben sinds gister ook bang om te veel voor vluchters te gaan, dus als een bange poeperd spreiden
In de discussie of het voor Girmay en Philipsen te zwaar is of niet maak ik me de bedenking dat beiden vooral in de sprintritten de komende dagen goed gaan willen scoren. Ik betwijfel of ze hier hun best gaan doen om in de kopgroep te eindigen. Voor de tussenpunten zie ik ze wel meegaan maar de laatste beklimming lijkt me voor hen een uitdaging die ze liever laten passeren om zo voor de echte afspraak morgen fris te zijn.
Laatste klim is bijna 7km lang aan 6.6% gemiddeld met uitschieters tot ruim 8%. Sprinters als Girmay gaan hier toch zeker niet bij zitten. Hierna volgt nog een korte afdaling, waarna ze weer kort omhoog gaan. Daarna volgt nog een wat langere afdaling richting de finish. Oftewel, terugkomen is op geen enkele manier mogelijk
Is mijn kopman. Maarja, ik heb verder 4x UAE, Vingi, Baudin & Simmons + Skjel.
Ik verwacht een gereduceerde sprint met Pedersen als winnaar en dat hij mee kan doen.
Enige is dat ik Berckmoes op de bank heb die dit mogelijk kan overleven. Iemand die hem wel opstelt vandaag?
Een UAE man zijn zekere punten maar als een vluchter het geel zou pakken niet zo heel veel punten. Van Gils zou deze rit prima moeten kunnen scoren als 1. hij zich goed voelt en 2. hij mag gaan van zijn ploeg. Dat laatste denk ik wel, er zal niet moeten gewertk worden voor het AK dus hier kan hij prima mee in de vlucht. Moet hij er natuurlijk wel in raken. Maar is het niet veel leuker kijken als je Van Gils mee ziet gaan en hij ook in je Scorito team zit?
En welke vluchter gaat 5+ minuten pakken? 80% van het peloton staat op dikke achterstand. Die klassementen zullen niet zomaar verschuiven denk ik zo. En anders snap ik de actie van gisteren nog minder..
Waar komt die 50% vandaan? Voorafgaand aan de etappe van gisteren gaf Vlab aan ruimte te willen geven aan de vlucht, waarom zouden ze dan vandaag het geel terug willen pakken? Denk dat Vingegaard gewoon in t wiel van Pogi Foix binnenrijdt straks.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.