Mooi overzicht maar om dan stuyven te banken snap ik eerlijk gezegd niet veel van.
Is het wel zo logisch om die vierde uae op te stellen? Groen is pogacar kwijt, de etappe gaan ze niet winnen. Wit en geel zijn een goede kans, maar ook lang niet zeker. Dus voor een kans op 11 punten stel je ze op. Tenzij het natuurlijk renners zijn die zelf punten kunnen halen morgen, zoals Wellens.
Precies hetzelfde gedaan hier, gegokt en heel pijnlijk verloren.
177 bankpunten: Skjelmose, Ayuso, Evenepoel, Carapaz op de bank en Vacek captain gemaakt.
Dacht dat het nog mee zou vallen, draait Vacek af in de laatste bocht en ook v Gils wat meteen weg zakt.
Gedaald van 94,4% naar 75%. Wat een baaldag zeg.
Nu twijfel voor vandaag: Gregoire en Vacek maar weer opgesteld. Daarnaast v Gils, Godon. Philipsen staat hoog in de odds, gaat hij dit aankunnen?
Wie oh wie kunnen we cappen?
Gisteren veel bankpunten. Gekozen om een vluchter te cappen en hierdoor o.a. Evenepoel en Yates op het bankje. Vandaag een nieuwe kans voor de vluchters verwacht ik. Godon was mijn captain voor deze rit, maar gezien het tempo en hardheid van de koers gisteren en zijn val aan het begin van de etappe. Verwacht ik hem vandaag niet.
Gisteren 119 bankpunten door de verkeerde keuzes, maar iedereen zal op enig manier balen van de opstelling gisteren.
Vandaag zal de vlucht het wel halen, maar ik vraag me af of de trui van schouders zal veranderen. In rit 6 krijgt Pogi hem toch weer terug, dus het maakt niet echt veel uit die 2 dagen extra.
Basis: Gregoire (c), Godon, VPP, Vacek, Vingegaard, 4x UAE.
Bank oa: Ayuso, Evenepoel, Johannessen, Arensman, Martinez, Girmay, Pidcock, Skjelmose
Twijfel alleen om Vingegaard te switchen voor Skjelmose.
Ik blijf van mening dat het voor Lidl en Ineos echt geen enkele zin had om Pedersen en Godon mee te nemen, als ze niet van plan zijn om het vandaag op een sprint met een kleine groep te laten aankomen. Zeker in het geval van Pedersen zijn de groene trui punten vandaag van levensbelang als hij ook maar enige ambitie heeft op dat vlak, en dat heeft hij, want waarom zou hij anders etappe 2 en 3 gaan sprokkelen.
Dan kan je zeggen: Dat kan ook uit de vlucht, maar als ze daar met man en macht proberen in de vlucht te zitten en daar veel energie in steken en precies de juiste vlucht missen, dan hebben ze ook een probleem. En als Pedersen niet minstens 2 ploeggenoten mee heeft in de vlucht wordt het ook geen makkie. Dan is een scenario waarin ze controleren veel voorspelbaarder.
Als we uitgaan van het scenario van gisteren, dan is de kans groot dat het lang duurt voor er een vlucht weg is, dus zal het uiteindelijk controleren misschien niet eens zo lang hoeven zijn en gister lukte het UAE ook om in hun uppie een vrij sterke vlucht terug te halen.
En dan zijn er altijd nog wel ploegen die in dit soort ritten de slag missen en toch ook een mannetje mee op kop zetten, omdat ze een renner hebben die in een kleinere groep rap aan kan komen. Jayco (Matthews), Cofidis (Aranburu), Alpecin (MvdP), Q36.5 (Wright), Total (Turgis), NSN (Girmay, die het waarschijnlijk niet redt vandaag, maar anders hebben ze ook niemand die kan winnen) zouden zomaar iemand op kop kunnen zetten.
Al met al denk ik dat een sprint én het meest voorspelbare én het meest waarschijnlijke scenario is en daarom cap ik Godon vandaag en zet ik verder in op Skjel en Vacek voor het geval Pedersen wint.
Zo herkenbaar dit! Met de wil om er van te leren, maar vandaag ook weer een enorme waaier aan potentiele kanshebbers.
Daarom als eerste note to self: Minder mannen met ritpotentie meenemen, want dat levert te veel opstelstress op. Ik vind het sport te zoeken wie er in vorm zijn en eventueel een paar dagen in de trui kunnen rijden. Dat is heerlijk kijken en lekker puntjes sprokkelen. Alleen levert het volgens mij, met alle andere mannen die je ook uit die grabbelton meenemen zoveel bank en 0 punten op, dat het volgens mij toch geen winnende keuze is.
En dan voor vandaag dus ook weer te veel keuze. Slechts 3 AK/team/trui mannen opgesteld en verder 6 uit de potentiele alles of niks categorie. Hoe pakken jullie die verhouding aan vandaag? Vaste punten/kanshebbers. Want zoals ik het lees moeten er bijna overal wel keuzes gemaakt worden. (CdC heeft zijn team hier vooraf tegen beschermd).
Eens met je analyse en ga voor dezelfde cap.
Alleen vind ik Godon zelf wel erg onzeker met eerdere valpartij. Als ik Pedersen had gehad had ik minder twijfel.
Daarnaast gaat Pedersen ook sprinten voor een 9de plek vanuit het peleton en is dit bij Godon maar de vraag.
Overweeg i.v.m. sprinten voor punten uit het peleton ook Girmay wel op te stellen. Philipsen blijft op de bank.
Overigens heb ik ook niet veel andere opties. Kan Vacek of Gregoire kopman maken, maar beide ook super onzeker en grote kans op 0.
Pogi Toro Abrahamsen Girmay Pedersen Ben Healy Ballerini Pedersen cap + mcnulty die eventueel mee kan in de vlucht. Vingegaard dus bank samen met Ayuso-Carapaz-Jegat-Thj
-Lipo- Vauqelin-Bauhaus-Kanter Turgis en Sjkelmose.
😎 Scenario Pedersen wint niet + Vingegaard geen punten meer en Pogi truien ook kwijt maar toch die 3 uea opstellen je weet het nooit met die mannen:)
Ik heb nu al een paar spellen gehad dat mijn AK en sprintkern goed tot uitstekend in elkaar zaten, maar dat ik net die push naar goud miste door ongelukkige keuzes in aanvallers en net dat ene goudhaantje miste. Dat wilde ik nu eens aanpakken en door heel erg weinig plek&budget uit te trekken voor sprinters had ik daar ook alle ruimte voor. Voor nu lijkt het er echter een beetje op dat ik daar wat in doorgeslagen ben, waardoor ik mezelf meer opstel-valkuilen aanbied. Aan de andere kant zijn we pas net onderweg en als gaandeweg duidelijker wordt wie dé aanvallers van deze ronde worden en ik heb er daar 1, 2 of 3 van, dan kan het tij ook weer snel keren natuurlijk.
Tja en ik blijf van mening dat dit niet gaat lukken. Ineos heeft aangegeven agressief te gaan koersen, dat staat haaks op "een etappe controleren". In die hitte met 36 graden gaat Lidl Trek dit niet alleen kunnen, tuurlijk zullen er vast ploegen helpen maar alleen degene die niet in de vlucht mee zitten. De vraag is wie dat gaat zijn en welke toegevoegde waarde zo een team kan brengen. Zo een Cofidis en Jayco gaan natuurlijk alles eraan doen om met 1/2 man in die vlucht te zetten want zij weten ook dat het geen enkele zin heeft om te wachten op Lidl en Pedersen.
Conclusie: ik zie een Giro scenario als onmogelijk deze rit.
Precies dit. Om opstelstress te voorkomen heb ik bijvoorbeeld 11 klimmers met AK potentie (Carapaz wel, Lenny niet; IvW wel, VPP niet, Uitdebroeks wel, Baudin niet, enz), vijf echte sprinters, twee sprint+ types (Godon en Aranburu) en verder Vacek (nu al spijt van) en Grégoire. Heb dus met die laatste eigenlijk maar één echte aanvaller in mijn team. Geeft voor dagen als vandaag aan de ene kant stress (want weinig potentie als de vlucht het haalt, vol met mannen die ik niet heb), maar aan de andere kant meer rust. Ik stel dus Grégoire, Aranburu (C) en Godon op, aangevuld met Vacek (voor Pedersen) en truipunten.
Pohh wat lastig vandaag. Voor mij de eerste keer dat ik met scorito mee doe tijdens de tour. Het wordt er wel een stuk intenser van :)
Ik houd voet bij stuk en ga voor de derde dag op rij Healy opstellen. Gister en daarvoor toch redelijk teleurstellend, heb ik iets gemist wat zijn vorm benadeeld? Verder gaan we inzetten op een mix van zekerheidjes en ritwinst punten.
Matthews (c),
Pogi, Toro, Vingegaard,
Gregoire, Healy, Godon
Skjelmose (of toch Evenepoel?)
Girmay (mocht het toch nog uitlopen op een gereduceerde sprint)
Tot nu toe een vliegende start gehad, in totaal (pas?) 186 bankpunten verzameld en bungel nu rond op 94%. Niet gek voor een debut denk ik. Veel plezier en succes weer allemaal vandaag!
Die hitte geldt natuurlijk net zo goed voor de renners in de kopgroep, met meer effect zelfs. Het is wel afhankelijk van wie hier in zitten. Maar als dit geen renners zijn van de sprint+ ploegen zijn er dus zat ploegen die belang hebben bij een gecontroleerde vlucht. Voor Lidl en Ineos is vandaag een uitgelezen kans op een ritoverwinning, ik zou het vreemd vinden als ze hier niks mee gaan doen.
Pittige dag dit! Ik heb nu Vacek als kopman maar vertrouw hem ook niet helemaal, alternatieven zijn aranburu, Stuyven of Berckmoes. Iemand een idee? Verder nu Pogi, Ving, del toro, Girmay rn Philipsen opgesteld. Verder nog op de bank mcnulty Pidcock Carapaz, Turgis Skjel. Ik vind het echt lastig te voorspellen vandaag
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.