Een goede Grégoire hoort sowieso bij de 10 beste Ardense types ter wereld, dat hebben we het hele voorjaar en ook dit weekend gezien. Als dat in het bakje net-nietrenner hoort, dan mag iedereen die minder is dan pakweg Pidcock daar ook ingeschaald worden.
Dat het gisteren en vandaag nergens op lijkt is een gegeven, maar gezien hoe groot het verval is tov de dagen ervoor kan ik me niet voorstellen dat er fysiek niks aan de hand is.
Qua team had ik het niet beter kunnen zetten achteraf:) Bankpunten kwamen sowieso maar lekker soepel sprijden is dus echt de beste keuze.
Sta even op 95,7 maar dit zal rond de 85% worden verwacht ik maar echt chill alleen vauqelin op de bank dat is dan zo! Abrahamsen levert punten op Healy punten ben tevreden
Ik heb in de Tour zowel Contador als Van der Poel op het moment dat ze in waardelozen doen waren in de vlucht zien gaan en nog dezelfde etappe af zien stappen, zijn dat ook net-nietrenners?
8 bankpunten vandaag, valt nog mee. Waerenskjold zal morgen wel teampunten leveren, best wel fijn. Als Traen het geel wat kan houden, zou hij onverwachts nog een mooie puntenpakker kunnen worden.
Godon kapitein maken was niet mijn beste zet. Dit was nu toch echt wel een rit voor hem. Hij is geen notoire vluchter maar als ze bij een rit op maat van jou met zijn 30+ wegrijden, dan moet je daar gewoon bij zitten. Mogelijks nog te veel last van zijn val maar ik begin al spijt te hebben hem gekozen te hebben. Enige kans dat hij morgen wel meesprint zal wel ijdele hoop zijn.
Grégoire: daar had ik wel meer van verwacht. Dat hij niet mee kan met de groep Pedersen, tot daar nog aan toe (alhoewel), maar dan in de spint van zijn groepje als laatste over de meet bollen? Ontgoochelend.
Vacek redt bij mij vandaag de meubelen, hopelijk brengt hij de komende 2,5 weken nog meer moois. Maar hopelijk ook eens voor eigen rekening want ik heb hem nu vooral zien werken voor anderen en aan de kant gaan als er voor de prijzen gereden wordt. Met zijn talent en vorm mag hij toch wat meer zijn dan een knecht in alle ritten.
Ik ben benieuwd naar Girmay morgen. In de tussensprints heeft hij een goede indruk maar het is in de massasprints dat de echte prijzen worden uitgedeeld. Hopelijk ook daar steady top 3.
Ik blijf het wel ontzettend leuk vinden dat deze editie je verplicht werd om die 500K/750K parels te selecteren. Ik heb het gisteren compleet verneukt en ben mede daardoor wat pessimistisch geworden over mijn gouden beker kansen, maar m'n ego wordt dan toch weer wat opgepoets doordat ik vast heb gehouden aan zo'n Garcia Pierna en de gok durfde te wagen met Berckmoes.
Het gaat natuurlijk never nooit het verschil maken voor een gouden beker, maar in de tijden van Morrizz en Radio Scorito is die parelbak toch één van de weinige categorieën waar je iets extra's kan brengen door zelf de koers te volgen.
Maakt het spel wel ietsje spannender ja. Al heb je morgen weer teampunten van Johanessen en Waerenskjold.
Hier vandaag flink gezakt met een Godon als cap en Gregoire helaas foetsie, maar Parijs is nog ver! Ben benieuwd naar de sprinters morgen.
Ik vind het wat ver gaan om Gregoire een "net niet renner" te noemen, maar ik moet wel zeggen dat ik van tevoren al wat twijfels had bij zijn recuperatie vermogen. Iets wat ik overigens ook bij van der Poel, Evenepoel en Ayuso heb.
Het zijn allemaal mannen die in de eerste 5 dagen van zo'n Tour, een rittenkoers van een week of het eendaagswerk echt class zijn, maar in een 3 weekse GT zie je toch al snel de diesels als van Aert, Lipowitz, Arensman en Carapaz voorbij steken.
Dat is echt een factor die ik elk jaar weer iets te veel naar m'n achterhoofd laat varen bij het maken van m'n selectie (heb Gregoire dus ook).
Grappig die nieuwe toevoegingen van Scorito. De bankpunten moesten we ooit zelf uitrekenen. Nu zien we onze miskleunen direct!
Deze tourstart is net als mijn Scorito een mooi begin! Geen 30 man met gebroken botjes, omdat er niet met chaotisch sprinten is begonnen, een strak budget dat tot echt kiezen dwong, et voilà: zilver is tot nu toe mijn deel.
Ik heb mij ook opgegeven voor de Wielerflits subpoultjes, en die zijn vrijwel altijd beter dan ik, maar niet vandaag! 🥳
morgen een opstelling die anders is dan verwacht: de blokken er uit, de individuen er in.
Philipsen (c), TJH, Kanter, Skjelmose, Vacek, Bittner, Girmay, Stuyven, en nou vooruit: Pogi.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.